Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-08-2016, 07:31
fenna fenna is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 8
Default Bodem en kokers golf

Hoi!

Ik zit met het volgende: door een mis schatting van aankoop mk3 sta ik nu met een auto zonder apk mogelijkheid en laswerk. Zelf kan ik niet lassen en kom eigenlijk net kijken in de wondere wereld van las(t) en roestwerk.

Wanneer is een auto opgegeven werk als het gaat om technische mogelijkheden? Gister heb ik de auto bij apk garage opgehaald waar werd gezegt de auto op te moeten geven en eigenlijk gewoon ook niet meer in zitten want meer dan 150 kilo zou gegarandeerd door de bodem gaan... :'(

Hoe dan ook een prijsopgave wilde hij niet meer aandoen want hij wilde zich er ook niet als garagebedrijf aan wagen. ik ga uit van eigen meningsverschil :-) absoluut geen blaam aan dit garagebedrijf! meer de koppigheid van mij dat ik mij hier alsnog over wil ontfermen.

Naar mijn idee, zijn de roestplekken hetzelfde als mijn vorige golf waarbij wel gelast is. Het gaat om plekken op de bodem en vlakbij de kokers ongeveer 10cm of meer rond. daarnaast rechts voor en achter de kokers erdoor. her en der oppervlakkige plekken, maar dat zijn geen problemen.


Hoe dan ook, mijn vraag: wanneer is een bodem daadwerkelijk opgegeven en is deze dan in zijn geheel te vervangen? zelfde geld voor de kokers/dorpels. Heel kort door de bocht; met plamuur, schuur en spuitwerk kom ik zelf een best eind. maar dit is geen oplossing voor dragende delen natuurlijk. Zijn de kokers in zijn geheel te vervangen? waar zou ik dat kunnen vinden want ik vind niets anders dan dorpels, geen kokers te bestellen. zelfde geld voor de bodem.


Heeft er iemand opbeurende verhalen over een drastisch project, of zijn er mensen die me hiermee kunnen/willen helpen? mee kijken en denken?
Wat kan ik er tot reparatie zelf alvast mee doen? is het verstandig of heeft het nut als ik in ieder geval de aangetaste delen verwijderen zou, schuren en eventueel tijdelijk van een lakje voorzie e.d. om meer roesten te voorkomen?

Wellicht iemand die een bedrijf of persoon kan aanbevelen wie voor burgerlijke prijzen zou kunnen helpen en niet zomaar zijn handen eraf houd omdat het risico is dat ik er volgend jaar opnieuw voor zou kunnen staan?

alvast heel veel dank!
























Last edited by fenna : 24-08-2016 at 07:48.
Reply With Quote
  #2  
Old 24-08-2016, 08:05
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Dat is waar de term 'economisch total loss' vandaan komt. Alles is te repareren, maar op een gegeven moment is de investering in de arbeid niet meer te verdedigen tov de waarde van de auto. Gezien de foto's denk ik dat jij zo'n geval te pakken hebt, maar ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken...
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #3  
Old 24-08-2016, 08:37
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 932
Default

Ik kan niks anders dan me bij de reactie van Oudelut aan te sluiten.
Heb veel van dit soort auto`s gerepareerd in het verleden , maar altijd om net weer door de apk te komen.
Mijn ervaring is , dat wat je nu ziet waarschijnlijk slechts 20% van alle roestschade is.
En deze golfjes roesten echt overal . Dit komt door het gebruik van inferieur plaatwerk door VW ivm kosten besparing.
Roest komt hier gewoon spontaan onder de lak vandaan bij sommige type`s .
Sorry dat we het niet mooier kunnen brengen , maar ik zou mijn verlies nemen en doorschuiven. Op naar een netter exemplaar.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #4  
Old 24-08-2016, 08:46
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Langs mijn kant ook geen opbeurend verhaal..
Gezien de foto's en de huidige prijzen van een MK3, denk ik ook dat je deze best kan laten gaan. De kosten die je dadelijk zal moeten maken... daar heb je alweer bijna een Golf voor. Om de kosten te drukken, kan je kijken wat deze in onderdelen nog waard zou zijn.

Ik denk dat in dit geval heel veel afhankelijk is van wat je zelf kan. Maar je geeft zelf al aan dat je niet kan lassen. Veel zal afhankelijk zijn van de hulp die je dadelijk krijgt.
Reply With Quote
  #5  
Old 24-08-2016, 13:42
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Ik zie wat rotte dorpels, en een rotte veerkoker?
Op zich wel te repareren. Al zul je daarvoor een donor nodig hebben. Buitendorpels zijn nieuw te krijgen.
Vraag is alleen idd, wil je dat geld er wel in steken.
Als je het zelf kan is het nog wel te doen. maar wat kom je verder tegen?

Dusja... Leuk als donor-auto voor bijvoorbeeld het motorblok als dat nog interessant is. Maar om hem te herstellen... Nee gaat in mijn ogen te veel geld kosten. Al helemaal als je het zelf moet doen.
Ik ga er van uit dat het geen exclusief model is ofzo.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #6  
Old 31-08-2016, 20:43
fenna fenna is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 8
Default

Hoi! Dankjullie voor jullie reacties en mening! Tot zover hebben we alles gestript van binnen en buitenom eens goed gekeken. Het lijkt mee te vallen en met een lasapparaat die we hebben aangeschaft gaan we dit project alsnog aan
Reply With Quote
  #7  
Old 05-09-2016, 15:09
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Denk als je verder geen problemen hebt mbt apk en je kunt het zelf nog doen,dat het goed te doen is. Heb wel rottere exemplaren opgelapt(nissan 100nx)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum