Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-03-2013, 16:17
Dexizzle's Avatar
Dexizzle Dexizzle is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 139
Send a message via MSN to Dexizzle
Default Aan het kijken voor een VI GTI!

Ik ben langzamerhand toe aan iets nieuws, rol nu nog rond in deze: Golf IV 1.6SR Highline
Heeft ondertussen ook alweer 220k op de teller, loopt verder nog prima maar ben er een beetje op uit gekeken en hij mag dus weg!






Nu tijd voor er een stapje boven op te gooien. Van een MK3 naar een MK4 gegaan, de 5 sla ik over en ben nu op zoek naar mijn favoriet, een 6! Ook wil ik deze keer wat meer power onder de kap hebben, dus als we het doen, dan maar gelijk goed en voor een GTI gaan!

Nu vraag ik mij af wat het beste/verstandigste is. Scheelt het veel als ik ga kijken in Duitsland en er eentje doe invoeren? Ook hier zitten natuurlijk weer kosten aan verbonden. (waar kan ik hiervoor trouwens het beste kijken online?)

Zijn er ook bepaalde dingen waar ik echt op moet letten bij het aankopen van een GTI?

Laat de tips maar komen!
Reply With Quote
  #2  
Old 17-03-2013, 10:58
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Voordeel is wel als je hier in Nederland gewoon bij een erkende garage koopt dat je garantie hebt. En als er dan wat mee is, is dit ook makkelijker te regelen dan wanneer je hem bijvoorbeeld in het buitenland hebt gekocht.
Particulier zul je ook goedkoper uit zijn.

Laatste paar keer dat mijn ouders en vrienden bij een erkende garage hebben gekocht heeft ze uiteindelijk veel geld gescheeld. Waren allemaal vrij nieuwe auto's maar toch al heel snel allerlei dure problemen.

Je weet natuurlijk nooit hoe de vorige eigenaar ermee om is gegaan. En een GTI koop je waarschijnlijk niet omdat je een langzame rijder bent. Dus dat is de vorige eigenaar waarschijnlijk ook niet geweest

Zo weet ik iemand die een mk5 GTI had gekocht bij een dealer, 600km later al problemen. Turbo stuk, de vorige eigenaar had er blijkbaar flink mee geragd en nooit goed warme gereden etc. Want er stond net 40.000km op die wagen.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #3  
Old 17-03-2013, 17:33
Dexizzle's Avatar
Dexizzle Dexizzle is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 139
Send a message via MSN to Dexizzle
Default

Ja klopt heb je ook weer gelijk in! Je weet meestal nooit wat er nou precies met de auto gebeurd is...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum