Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 20-04-2006, 14:56
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

stekker verwijderen en aan elkaar solderen
Reply With Quote
  #22  
Old 21-04-2006, 15:14
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Tja ook wel een optie opzich.
Reply With Quote
  #23  
Old 26-04-2006, 19:33
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Zo de ventilatorkabel is ook binnen. Moet alleen nog uitzoeken hoe het aangesloten moet worden. Zit met een relais ofzo. Schema's er maar eens bijpakken.

Mistlichtkabelboom is ook onderweg met dank aan Ron21!

Ik heb 15" staal kunnen kopen voor €30,- die ga ik verbreden en hart laten verplaatsen. En dan in de winter licht getrokken bandjes erop.

Ruitenwissersproeiers deden het laatst wel weer :S APK afspraak heb ik gemaakt dus ik zit nu te denken laat ik het zitten of wat doe ik...

Last edited by RubenD : 15-05-2006 at 19:29.
Reply With Quote
  #24  
Old 15-05-2006, 19:39
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Nou de mistlichtkabelboom is binnen. De pitjes werken. Binnenkort maar eens monteren en gelijk het beetje roest voorop de schermpjes wegschuren en dan weer netjes in de lak zetten.

Mijn radio is ook binnen, ik heb er lang op gewacht, eindelijk een stukkie muziek in de auto! Het is de Sony CDX-GT300 geworden. Deze kan MP3, WMA & het door mij veel gebruikte Atrac formaat afspelen. Veel muziek op 1 schijfje dus. Helaas heb ik de Sony software nog niet zo ver gekregen om een Atrac CD te branden, zucht het zal ook eens niet.

Maar het staat erg mooi, al die blauwe verlichting van de knoppen en tellerbak en de radio dus rood net als de MFA display.

Met die ruitensproeiers word het erg vervelend. Ik ga nu dus voor de hendels van een Golf Mk3 VR6, deze ga ik ombouwen. Ik hoop dus dat ik niet weer problemen krijg met de ruitenwissersproeiers. Ut word alleen even wat uitzoek werk welk kabeltje wat is.

De staaltjes kan ik eindelijk aanstaande zondag op gaan halen. Ik denk dat ik voor 8J verbreden ga met een ET van ongeveer 20 en dan met 195/50 winterbandjes.

Foto's zal ik binnenkort eens maken!
Reply With Quote
  #25  
Old 15-05-2006, 19:42
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Zojuist voor 2,51 euro de hendels van een Golf 3 VR6 gekocht op Ebay.de wel zonder verzendkosten maar dan is het nog niks!
Reply With Quote
  #26  
Old 22-05-2006, 19:45
gti-pirelli's Avatar
gti-pirelli gti-pirelli is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 728
Default

wat is eigenlijk atrac ik heb dat ook op mijn sony zitten maar zal niet weten wat het is .

Grts Ronald
Reply With Quote
  #27  
Old 29-05-2006, 21:20
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

FF een grote update, heb ondertussen weer redelijk wat te vertellen:

Als eerste, baal er nog steeds van, sta je daar in Almere voor die staaltjes. Voel je nattigheid als je ze ziet liggen. Neem je er eentje mee en probeer je te monteren met je G60 remmerij. Dat past dus nooit. Echt wat een eikel, advertentie staat 15", via mail, ja is 15", via de telefoon, ja is 15" nou MOOI NIET DUS Maargoed staaltjes meegenomen om ze door te verkopen. Ze staan wel op marktplaats voor een mooi bedrag. Zoek je nog een paar standaard 14" staaltjes voor een net bedrag, PB me maar!

Olievervangen, dat stond al heel, heel lang op mijn lijstje. Op mijn stageplek kwam ik erachter dat Fred, collega van me, werkt er 1 dag in de week mooi goedkoop aan olie kon komen. Die heeft mij dus 5L Bardahl 10W40 Full Sintatic Oil geregeld. En filtertje had ik ook al liggen. En wat ik helemaal lang had liggen was dit:


Het gaat hier om de handel van Valvoline.

Door mijn wilde nokkenassen e.d. tikten mijn hydraulische klepstoters als de ziekte. Niet normaal meer, sta je bij het stoplicht, tik tik tik (heel snel lezen ). Maargoed die handel er ingedonderd volgens de instructies en gewacht tot de motor uit mocht. Spul is echt appart olielampje begon er van te knipperen. Zo dun werd het dus (denk ik dat, dat het was). Olie eraf, filtertje eraf. Nieuwe filter erop, goed aandraaien. Hij lekte olie bij het filter. Nu dus niet meer volgens mij En de olie erop.

Ik kwam er achter paar dagen voordat ik de olie had vervangen dat er 5W40 in het blok zat, kwam een oude bon tegen tussen alle onderdelen die ik erbij heb gekregen. Maar ik denk dat tie hier mooier op loopt. Tot nu toe helemaal geen problemen mee gehad dus!

Ook maar eens even naar de ANWB geweest, ben nu gratis lid. Speciaal iets voor jongeren is dat. En gelijk een trommeltje gehaald en zo'n hesje voor in Deutschland.



En ook nog even een paar mooie foto's van het dashboard, eentje overdag en eentje 's nachts. Ben er erg blij mee!





En als laatste, waar ik helemaal niet blij mee ben: APK-afkeur

- Schijfjes achter, eentje zou afgedraaid moeten worden. Maar via werk goedkoop schijfjes kopen
- Kleine remleiding L.A.
- Advies, V-snaar stuurbekrachting vervangen
- Uitlaat gasdicht maken, hij lekt bij mijn spaghetti, bij de overgang van 2-1, zijn van die hele dure pakkingen helaas. Dus ff goed aandraaien die handel en dan checken.

Last edited by RubenD : 16-01-2007 at 20:03.
Reply With Quote
  #28  
Old 26-06-2006, 15:08
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Zo de schijven, blokken en lagers achter zijn nu vervangen. De snaar van de stuurbekrachtinging ook, HIJ PIEPT NIET MEER

En de bumper zit goed vast. Remleiding moet nog wel en die pakkingen van de uitlaat ook.

Wel de kofferbakbekleding vervangen van de gladde naar de vloerbedekking achtige gegaan. De oude door verkocht. Ben er blij mee!
Reply With Quote
  #29  
Old 13-07-2006, 18:20
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ondertussen de oude kofferbak bekleding verkocht en van die "stoffen" terug geplaatst.

Gisteren lag ik onder de auto om de remleiding te vervangen. Alles losgehaald, pak ik de nieuw remslang erbij. Jah hoor wat ik al dacht hebben ze me de verkeerde van de 2 verkocht

Dus vandaag maar de dealer gebeld, kan het wel omruilen gelukkig. Maar dure grap, die remslang die ik had was nie zo gek duur, die andere die exact even groot is is een keer zo duur

Maar hopelijk is de auto dan zaterdag eindelijk klaar! Kan ik hem ook weer eens wassen.
Reply With Quote
  #30  
Old 16-07-2006, 23:07
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Zo de auto is eigenlijk klaar. Alleen nog even na de uitlaat kijken. Wordt dus geen APK voor de vakantie...
Reply With Quote
  #31  
Old 22-08-2006, 20:50
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Nou de wagen moet nu helemaal APK proof zijn, ga donderdag of anders vrijdag APK laten keuren.

Verder nog even een overzichtje van wat ik wil gaan doen:
Ik heb dit nog liggen:
- Nieuwe achterklep
- Audi 80 grepen moeten erop
- Andere accupolen
- Dunne lijstenset (skirts en wiellijsten heb ik, dunne lijsten zelf zoek ik nog).
- Speciale gordels voor achterbank maken
- Houder voor brandblusser
- Schakelstangen revisie afmaken (moet al 7 maand ofzo)
- Hoedenplank afmaken, ik heb een blauwe hoedenplank, sinds deze week ook blauwe steunen die moeten nog gemonteerd worden.
- Achterste wielkasten verder behandelen, opp roest verwijderen.

Als dat eenmaal gebeurd is kan ik verder met het mooier maken!
Reply With Quote
  #32  
Old 25-08-2006, 19:26
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Zo de wagen heeft sinds afgelopen donderdag weer een verse APK. Ben er blij mee, kan ik eindelijk verder met het lijstje hierboven!

De hoedenplank was een beetje doorgezakt, deze heb ik versterkt met een aluminium strip. Zit er weer beter uit. Nu de stof weer goed vastlijmen en hij is als nieuw.
Reply With Quote
  #33  
Old 26-08-2006, 00:23
peter139's Avatar
peter139 peter139 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2004
Posts: 216
Default

jij blijft ook bezig he. leuk dat je toch blijft posten ondanks de weinige reacties.

Heb je ook wat foto's van hoe die er nu bij staat? of van dingen die je gedaan hebt

gr
Reply With Quote
  #34  
Old 26-08-2006, 19:05
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Hey Peter!

Ik ga morgen de hoedenplank doen, hoop dat ik mijn mistlichten er ook nog inkrijg ofzo. Heb hier nu helaas een pc staan waar ik nog zo'n 200cdtjes op moet zetten aan muziek. Is pc voor op kamers. Dat gaat nu ff voor. Maar volgens mij ben ik volgende week nog vrij! Komt dus helemaal goed!

Voorschermpjes hebben vooraan door steenslag iets roest. Dat ga ik behandelen als de voorbumper eraf ligt voor de mistlichten.

Foto's kan ik wel maken, alleen geen digicam. Komt morgen wel.

En hoe gaat het met jou, de familie, de wagen dan?
Reply With Quote
  #35  
Old 26-08-2006, 21:49
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

goed bezig zeg
Reply With Quote
  #36  
Old 27-08-2006, 14:55
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Zo net even tussen de regen door een foto geschoten met mijn mobieltje. Zo staat tie er nu bij:

Reply With Quote
  #37  
Old 29-08-2006, 15:03
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Zo de blauwe hoedenplanksteunen die ik overgenomen heb van Edition_One zitten er nu ook in, maakt de boel mooi af.

NOG FOTO VAN MAKEN

Jammer dat ik nu nog zo druk ben met mijn pc, kan ik niet met de auto bezig. Hopelijk donderdag en van het weekend wel gewoon tijd!

Last edited by RubenD : 16-01-2007 at 20:26.
Reply With Quote
  #38  
Old 29-08-2006, 15:30
Edition_one's Avatar
Edition_one Edition_one is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 557
Send a message via MSN to Edition_one
Default

ziet er weer netjes uit hoor
Reply With Quote
  #39  
Old 29-08-2006, 16:13
Erwin G60's Avatar
Erwin G60 Erwin G60 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,017
Default

Ziet er goed uit
__________________
Golf4 1.8
Golf GTI Pirelli bj 83
Reply With Quote
  #40  
Old 29-08-2006, 16:27
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Dankje, moet nog veel aan gebeuren. Maar ga op kamers in Arnhem, is al wel redelijk af maar dat gaat nu dus voor. Koelkast halen e.d.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum