Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-10-2017, 09:33
Ceefman Ceefman is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2016
Posts: 15
Default Plaatwerk voor Golf 1

Ik ben bezig een Golf 1 te restaureren en daarbij ontkom ik er niet aan om delen plaatwerk te vervangen. Helaas is niet alles meer origineel verkrijgbaar of bijna onbetaalbaar.
Ik zou graag willen weten hoe ervaringen zijn met plaatwerk van andere fabrikanten (merken) of (internet)leveranciers en dan met name qua pasvorm.

Ik heb namelijk bij aankoop van de auto het e.e.a. aan plaatwerk erbij gekregen (ik weet niet of ik het merk ervan mag noemen) maar deze kwaliteit is echt bedroevend zoals bijvoorbeeld zettingen die er deels of helemaal niet inzitten.

Ben erg benieuwd.
Reply With Quote
  #2  
Old 27-10-2017, 10:25
paulvanbrummel paulvanbrummel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 119
Default

Quote:
Originally Posted by Ceefman
Ik ben bezig een Golf 1 te restaureren en daarbij ontkom ik er niet aan om delen plaatwerk te vervangen. Helaas is niet alles meer origineel verkrijgbaar of bijna onbetaalbaar.
Ik zou graag willen weten hoe ervaringen zijn met plaatwerk van andere fabrikanten (merken) of (internet)leveranciers en dan met name qua pasvorm.

Ik heb namelijk bij aankoop van de auto het e.e.a. aan plaatwerk erbij gekregen (ik weet niet of ik het merk ervan mag noemen) maar deze kwaliteit is echt bedroevend zoals bijvoorbeeld zettingen die er deels of helemaal niet inzitten.

Ben erg benieuwd.


Merk mag je gewoon noemen. Daar kunnen we allemaal profijt van hebben.
Reply With Quote
  #3  
Old 27-10-2017, 19:33
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default

Welke onderdelen heb je precies nodig

Ik had voor mijn restauratie een dorpel nodig voor mijn golf 1 en na wat zoeken is er echt nog wel wat goed, origineel plaatwerk te vinden die normaal geprijsd zijn

Dit gezegd hebbende heb ik ook imitatie plaatwerk moeten kopen en van klokkerholm viel me op dat de pasvorm en kwaliteit van de panelen het beste waren
Reply With Quote
  #4  
Old 08-11-2017, 20:39
Ceefman Ceefman is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2016
Posts: 15
Default

Merk van het plaatwerk is van Wezel.

Ik heb hiervan een slotdrager, paravan, dorpel, onderste deel achterpaneel en een voorscherm bij de auto gekregen. Geen van allen past ook maar enigszins redelijk of is juist van vorm.
De slotdrager en paravan heb ik inmiddels uit een sloper gehaald en dat past perfect.
Het deel van de dorpel wat ik nodig heb heb ik pas kunnen maken (na veel klopwerk).
Een in goede staat verkerend gebruikt linker scherm moet ook nog wel te vinden.
Voor het onderste deel van het achterpaneel heb ik de gok maar genomen en er een van Klokkerholm besteld. Ik ben benieuwd of deze beter past. Heb gelukkig maar een klein deel nodig al sluit dat wel aan op het achterscherm.
Reply With Quote
  #5  
Old 09-11-2017, 09:33
Ruben06NL's Avatar
Ruben06NL Ruben06NL is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2017
Posts: 10
Default

Heb zelf de spatbordjes bij VW Winkel Hoogeveen weg, wel namaak, weet het merk niet maar past heel prima, eigenlijk geen verschil, je merkt alleen een verschil in kwaliteit... (namaak is wat dunner vandaar goedkoper) heb ook nog wel originele spatborden in de schuur liggen maar die houden hun waarde wel dus die hou ik...
Maar het prijsverschil is erg hoog vaak wel tot 3x...
__________________
'77 Golf 1.1
'87 Caddy 1.6 TurboDiesel
(+ '81 Golf 'project')
Reply With Quote
  #6  
Old 09-11-2017, 10:16
golf fahrer golf fahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 735
Default

Zou voor 2dehands originele spatborden gaan.

Had vw geen reeks nieuwe originele laten maken trouwens?
Kost wel een fortuin.
Reply With Quote
  #7  
Old 09-11-2017, 14:25
paulvanbrummel paulvanbrummel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 119
Default

Ik heb nog een linkervoorscherm liggen die ik niet meer ga gebruiken. Er zit wel een deukje in. Is volgens mij wel origineel VW. Als je interesse hebt, stuur maar even een PB.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum