Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-02-2017, 16:51
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default Accu lampje brandt

accu lampje is gaan branden. Na de dynamo met een andere te hebben gewisseld gaf deze even een laadstroom op de accu (14.5V) en was het lampje uit, echter toen ik daarna even een dot gas gaf, zakte de spanning weer(12V) en ging het lampje weer branden.

Iemand enig idee wat hier het probleem zou zijn en hoe het zit met aansluitingen van massa in dit circuit?
Reply With Quote
  #2  
Old 27-02-2017, 18:35
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Ik neem aan dat je het dynamolampje bedoelt?
Reply With Quote
  #3  
Old 27-02-2017, 20:34
klaas1 klaas1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2015
Posts: 24
Default

heb je de verbindingen tussen dynamo getest, dus massa, D+ en Die kleine naar je cockpit?

Massa loopt via de buitenkant van de dynamo via de steun en motorblok naar accu 1.
Reply With Quote
  #4  
Old 27-02-2017, 23:41
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Quote:
Originally Posted by klaas1
heb je de verbindingen tussen dynamo getest, dus massa, D+ en Die kleine naar je cockpit?

Massa loopt via de buitenkant van de dynamo via de steun en motorblok naar accu 1.


Hebben alle verbindingen behalve het deel van de 'excitor wire' die van het lampje naar de dynamo loopt gechecked en die waren goed. Ik lees net dat het lampje brand wanneer je de auto op contact zet omdat deze blauwe draad dan massa heeft op de dynamo, zodra deze dezelfde spanning krijgen door het draaien van de dynamo gaat het lampje dus uit. Morgen dus even deze loshalen van de dynamo en zien of deze nogsteeds brandt, als dat zo is maakt deze kabel ergens massa (en gezien er veel verhalen zijn over dat deze kabel onder de accubak kapotslijt hoop ik dat dit de oorzaak is).

Zo te horen zit mijn massa dan wel correct aangesloten, accu 1 is dan de dikke zwarte draad die vanaf de min-pool van de accu naar een bout op de versnellingsbak loopt?
Reply With Quote
  #5  
Old 27-02-2017, 23:42
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Ik neem aan dat je het dynamolampje bedoelt?


Het is het lampje in het midden op de tellerbak die een accu voorstelt. Geen idee of dit dynamolampje of acculampje heet
Reply With Quote
  #6  
Old 28-02-2017, 21:10
vwlowlife vwlowlife is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2017
Posts: 27
Default

Heeft je aandrijfriem genoeg spanning kan zijn dat deze slipt waardoor de lamp oom gaat branden
Reply With Quote
  #7  
Old 01-03-2017, 19:16
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Opgelost!

Het bleek een breuk in de D+ te zijn ter hoogte van het olie filter, aan de kabel te zien is deze hiertegen in de isolatietape gesmolten. Dit was echt het eerste draadje dat ik doorgemeten heb en gezien er een lage ohm-waarde uitkwam leek mij dit niet de boosdoener.

Vervangen voor een die ik nog had liggen en nu met groot licht en gebruikers aan 14.0 volt op de accu, meer dan tevreden dus
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum