Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-01-2015, 22:54
jettagt jettagt is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2007
Posts: 11
Default radiateur word niet warm

Hallo allemaal,

Van mij 1800 8v pf motor van bouwjaar 90 .word de grote radiateur niet warm.
Heb vorige week de thermostaat vervangen omdat de onderste slang van de radiateur niet warm werd en de kachel binnen.
Nu werkt dat weer, alleen word de radiateur niet warm alleen de bovenste slang en daar onder een beetje.nou dacht ik die zit verstopt en spoel en blaas hem even door.maar dan lijkt het dat die goed is want het water komt er aan elke kant goed uit.en met ontluchten van de kvs hou ik de dop er af en warm laten draaien tot de vin aan slaat, maar dat gebeurt niet.de sensor in de radiateur word ook niet warm ofzo.iemand bekent met dit probleem?
Reply With Quote
  #2  
Old 19-01-2015, 11:28
Ilker Ilker is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 323
Default

Gaat uw Golf wel richting bedrijfstemperatuur?
Volgens mij heb je een storing in de fanswitch ofwel is je zekering van de fan stuk. (is eentje van 30A)
Controleer dat eerst eens.
Reply With Quote
  #3  
Old 19-01-2015, 15:32
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

Word de kvs nog wel rond gepompt?
Goed ontluchten, er kan namelijk nog ergens lucht blijven hangen waardoor de pomp zijn werk niet goed doet. En met deze buitentemperatuur duur het ook een hele tijd voordat de motor op temperatuur is.

Last edited by _AK_ : 19-01-2015 at 15:35.
Reply With Quote
  #4  
Old 25-01-2015, 20:46
jettagt jettagt is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2007
Posts: 11
Default

Denk niet dat het goed rond gepompt word.de onderste slang van de radiateur word ook niet warm.en de thermostaat die daar zit in dat flensje heb ik vervangen voor een nieuwe.heb toch even een andere radiateur geprobeerd en word wel iets warmer .maar nog steeds niet helemaal .bij de sensor ook niet dus slaat nooit aan.
Reply With Quote
  #5  
Old 26-01-2015, 00:57
golf2 abuh's Avatar
golf2 abuh golf2 abuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 515
Send a message via MSN to golf2 abuh
Default

ondanks dat de fan niet aan zou slaan, zou de motor / radiateur wel overal warm moeten worden lijkt mij. mits de thermostaat goed is / zit. ookal is het een nieuwe thermostaat, zou ik deze toch eens testen in een pannetje.

thermostaat in een pan, water erin, water koken, kijken bij hoeveel graden deze volledig geopent is, dan het water laten afkoelen, en kijken bij hoeveel graden deze volledig gesloten is.

inschakeltemp: +- 91 - 92 graden
uitschakeltemp: +- 84 - 91 graden

de fan is makkelijk te controleren door gewoon de stekker eraf te halen en 12v van de accu erop te zetten.

als beide defect zouden zijn, zou je koelwater na een poosje moeten beginnen te koken, dit zelfde geld als er nog lucht in het systeem zit.

hopelijk heb je hier wat aan.

suc6
__________________
MKll 1.6 Memphis '88

MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P )
Reply With Quote
  #6  
Old 26-01-2015, 14:52
jettagt jettagt is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2007
Posts: 11
Default

Ontluchten heb ik lang geprobeerd.de fan werk ook .water begint na een tijdje gewoon het vat uit te koken ook al is de dop er af.hij begint stationair ook wit te roken af en toe is dat erg? En de thermostaat zal ik even testen nog
Reply With Quote
  #7  
Old 26-01-2015, 14:53
jettagt jettagt is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2007
Posts: 11
Default

Maar als de thermostaat dicht blijft staan.word de radiateur dan ook niet warm

?
Reply With Quote
  #8  
Old 30-01-2015, 02:17
jettagt jettagt is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2007
Posts: 11
Default

Thermostaat werkt .wat zou het dan kunnen zijn? Toch waterpomp niet goed misschien? Maar hij zag er goed uit en draaide soepel toen ik hem los had.
Reply With Quote
  #9  
Old 30-01-2015, 09:40
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

Dat de pomp soepel draait wil nog niet direct zeggen dat de pomp nog goed is. Kan namelijk zijn dat van binnen de schoep los is gelopen van de as.

Je kunt ook nog even zonder thermostaat proberen en kijken of de radiateur wel warm word na verloop van tijd. Als de thermostaat dicht zou blijven staan dan word inderdaad de radiateur ook niet warm.
Reply With Quote
  #10  
Old 01-02-2015, 02:50
golf2 abuh's Avatar
golf2 abuh golf2 abuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 515
Send a message via MSN to golf2 abuh
Default

Je kan inderdaad proberen wat AK zegt, al zal dat niet veel uit maken als je de thermostaat hebt getest, en naar behoren werkt en je zeker weet dat je radiateur / koel kanalen niet verstopt zijn.

Als je waterpomp nog mee draait, moet je in iedergeval het straaltje zien, wat (constant) koelwater terug je reservoir in spuugt (dit wil nog niet altijd zeggen dat de waterpomp ook daadwerkelijk 100% zijn werk doet)
maar nu je over witte rook spreekt, ga ik bijna je koppakking verdenken,

Ik heb dit namelijk eens gehad met een mk2 1.8 gti 16v. Hier bleef het koelwater ook keer na keer over koken, en uiteindelijk bleek dat de waterpomp dus ook zo goed als overleden was. hij ging heel stroef rond, en het de schoep kon je ook verdraaien ten opzichte van het asje. Wat dus vast hoort te zitten.

Ik zou zeggen, demonteer je waterpomp eens. Als die in orde blijkt, dan verdenk ik je koppakking . Deze kan namelijk op zoveel manieren door zijn, dat je het niet altijd kan zien aan je olie/koelwater (verbruik)

en weet je het niet zeker, maak dan eens een filmpje, of laat een diagnose stellen ( het blijft moeilijk te zeggen zo via internet)

Suc6
__________________
MKll 1.6 Memphis '88

MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P )
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum