Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-03-2015, 19:07
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default probleem met het verzekeren van mijn auto, help!

ik zit met een probleem bij het verzekeren van mijn auto.

binnenkort (begin april) mag ik gaan rijden met mijn auto, dus ben me al een tijdje aan het oriënteren op de belasting, het verzekeren enz. van mijn auto.

nu heb ik gebeld naar de verzekering (Interpolis) dat ik mijn auto graag casco (all-risk) wil gaan verzekeren wanneer ik mag gaan rijden. nu word mij verteld dat dit in principe wel kan, maar dat ik dan een taxatierapport nodig heb. dit wist ik al en was dus ook van plan om mijn auto te laten taxeren.

nu blijkt dus dat ik helemaal niks heb aan het casco verzekeren van mijn auto. zolang de auto niet boven de 19.000 euro word getaxeerd (dat is de nieuw waarde) word er niet het complete bedrag uitgekeerd bij een crash, brand, diefstal etc. en krijg ik dus gewoon simpelweg de dagwaarde..

mij is namelijk altijd verteld dat wanneer je je auto laat taxeren en dat bedrag en het taxatierapport doorstuurt, je op basis van het taxatierapport verzekering gaat betalen. en in geval van diefstal, brand of crashen, dat bedrag uitgekeerd krijgt..

ik ben even de weg kwijt wat betreft verzekering want het klinkt allemaal zo zwaar onlogisch, want als de auto gestolen zou worden dan zou ik bijv. 1500 euro aan dagwaarde terug krijgen terwijl dat de wielen die eronder zitten dat al bijna waard zijn... dat zou ik toch mee moeten kunnen verzekeren? of ligt dat nou aan mij. anders is alles wat je erop bouwt afgezien van wat er al op zit weggegooid geld, mocht de auto afbranden of gestolen worden..
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #2  
Old 18-03-2015, 19:31
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Wat voor auto betreft het ?

En aan hand van taxatie uitslag gaat verzekering inderdaad bedrag bepalen, waarom ze dat bij jou speciaal willen? vandaar mijn bovenstaande vraag.

Plus wielen en alle andere spullen die je er later zelf op aan plakt/schroeft/kit/hangt kan je apart mee laten verzekeren onder accessoires.

Maar 1 ding verzeker ik je 100 procent van wat jij er in stopt zal je nooit terug krijgen als er wat vervelends voor doet
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #3  
Old 18-03-2015, 19:42
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Quote:
Originally Posted by Boss
Wat voor auto betreft het ?

En aan hand van taxatie uitslag gaat verzekering inderdaad bedrag bepalen, waarom ze dat bij jou speciaal willen? vandaar mijn bovenstaande vraag.

Plus wielen en alle andere spullen die je er later zelf op aan plakt/schroeft/kit/hangt kan je apart mee laten verzekeren onder accessoires.

Maar 1 ding verzeker ik je 100 procent van wat jij er in stopt zal je nooit terug krijgen als er wat vervelends voor doet


het gaat om een golf 1 cabrio uit '84

dat wat ik erin stop, er niet meer uit komt dat begrijp ik, daar heb ik de auto ook niet voor gebouwd, maar zoveel als mogelijk terug krijgen in geval dat er iets gebeurt is natuurlijk wel net zo fijn hè
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #4  
Old 18-03-2015, 20:08
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

Heb goede ervaring met Snelders assurtien. Die verzekeren oldtimers ook als enige auto, en ook all risk , en relatief goedkoop. En het belangrijkst. Op basis van taxatie.
Ik zou ze even bellen. Succes!
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat!

Last edited by guusvandevenne : 18-03-2015 at 20:23.
Reply With Quote
  #5  
Old 18-03-2015, 20:17
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Quote:
Originally Posted by wessel97
het gaat om een golf 1 cabrio uit '84

dat wat ik erin stop, er niet meer uit komt dat begrijp ik, daar heb ik de auto ook niet voor gebouwd, maar zoveel als mogelijk terug krijgen in geval dat er iets gebeurt is natuurlijk wel net zo fijn hè


Eens, dan zul je sowieso een taxatie moeten doen anders krijg je inderdaad gewoon een dagwaarde.
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #6  
Old 18-03-2015, 20:28
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Ik had mijn dichte bij de VVS verzekerd via Ron Nikkessen. Bij total loss meer dan de taxatiewaarde uitgekregen in 2012 (mede dankzij mijn garage die de zaak met de expert heeft afgehandeld natuurlijk).
Ron Nikkessen Verzekeringen
Heivlinderweg 52 - 1113 LT Diemen
telefoon 020-6952894 - mobiel 0627-005919
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #7  
Old 18-03-2015, 20:28
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Quote:
Originally Posted by Boss
Eens, dan zul je sowieso een taxatie moeten doen anders krijg je inderdaad gewoon een dagwaarde.


ja maar dat is het probleem dus, als ik de verzekering moet geloven, dan krijg ik met taxatierapport ook de dagwaarde terug. dat is letterlijk wat ze tegen me zeiden, en dat is dus ook het gedeelte wat ik niet begrijp
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #8  
Old 18-03-2015, 20:44
JVW77's Avatar
JVW77 JVW77 is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 203
Default

Raar verhaal...ik heb een semi oldtimer verzekering voor mijn cabrio mk1. Deze kon ik krijgen met als voorwaarde dat er een taxatie rapport zou worden opgemaakt en er is een max hoeveelheid km's per jaar gesteld.
Ik had eerst een tijdelijke dekking op basis van het verlopen taxatie rapport. Na nieuwe taxatie, welke hoger uitviel, nog specifiek gevraagd of het hogere taxatiebedrag van invloed was op de premie...was niet het geval en het bedrag van de taxatie zou als "vervangingswaarde" worden uitgekeerd....ik begrijp dus ff niet wat er bij jou verkeerd gaat.
__________________
Verleden:
- Golf 1 1.6 automaat
- Golf 2 gti 1.8 16v
- Golf 3 vr6 highline
- Polo coupe 1.4
- Golf 4 gti v5 exclusive
- Polo 6n2 1.4
- Passat B4 2.0 8v
- Golf 1 Cabriolet

Heden:
- Touran



"Liebe scheiße....das ist V Wow!"
Reply With Quote
  #9  
Old 18-03-2015, 20:55
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Quote:
Originally Posted by JVW77
Raar verhaal...ik heb een semi oldtimer verzekering voor mijn cabrio mk1. Deze kon ik krijgen met als voorwaarde dat er een taxatie rapport zou worden opgemaakt en er is een max hoeveelheid km's per jaar gesteld.
Ik had eerst een tijdelijke dekking op basis van het verlopen taxatie rapport. Na nieuwe taxatie, welke hoger uitviel, nog specifiek gevraagd of het hogere taxatiebedrag van invloed was op de premie...was niet het geval en het bedrag van de taxatie zou als "vervangingswaarde" worden uitgekeerd....ik begrijp dus ff niet wat er bij jou verkeerd gaat.



ik ook niet, en weet niet of dat het ligt aan het feit dat het bij Interpolis is of.. alles gaat dan namelijk een stuk makkelijker en krijg korting enz. omdat wij hier thuis alles verzekerd hebben bij Interpolis.

er werd wel verteld dat als ik een oldtimer verzekering nam, ik dan wel het getaxeerde bedrag terug zou krijgen maar aangezien je dan maar 6000km per jaar mag rijden, en ik daar sowieso overheen ga. gaat hem dat zeker niet worden..

ik vind het gewoon vreemd waarom dat ik dat wel met een oldtimerverzekering en niet met een gewone verzekering kan, dat zou een taxatierapport voor een auto die nog niet belasting vrij is compleet overbodig en nutteloos maken.. want dan kun je een taxatie waarde hebben die misschien 5k hoger ligt dan de dagwaarde en toch krijg je die 5k niet als er iets gebeurd...
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #10  
Old 18-03-2015, 20:59
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Quote:
Originally Posted by wessel97
ja maar dat is het probleem dus, als ik de verzekering moet geloven, dan krijg ik met taxatierapport ook de dagwaarde terug. dat is letterlijk wat ze tegen me zeiden, en dat is dus ook het gedeelte wat ik niet begrijp


Zo dus, ja dat is wel heel vreemd ja...zou toch eens wat andere verzekering bellen voor wat info en prijzen kan me toch ook niet voorstellen dat je bij interpolis zo veel goedkoper uit bent dan bij de rest, dan zou ik mooi die paar euro extra ergens anders uitgeven die wel normaal uitkeren.
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #11  
Old 18-03-2015, 21:08
henri3's Avatar
henri3 henri3 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 333
Default

Ik heb mijn scirocco's (1975 en 1986 ) beide allrisk verzekerd bij ZLM. Zou zeggen kijk ff op hun site voor meer info.
Reply With Quote
  #12  
Old 18-03-2015, 22:31
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

Inderdaad eens bij andere verzekeringen kijken.

Interpolis is echt niet heilig! En vee korting ga je niet krijgen.
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #13  
Old 18-03-2015, 22:31
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Ook als je je auto WA verzekerd heb je eigenlijk een taxatierapport nodig voor het geval iemand anders jou auto in puin rijdt. De verzekering van de schuldige tegenpartij zal dan de dagwaarde uitkeren van een vergelijkbare auto in het economisch verkeer. Daar wordt je dus snel een stuk slechter van. Met een taxatierapport heeft een deskundige de waarde al van te voren vastgesteld en daar zal de verzekering van de tegenpartij zich aan moeten houden. Heb je bijv je golfje cabrio laten taxeren op 7500 en je krijg een ongeval en de schade is 5000 dan krijg je 5000. Zonder taxatierapport krijg je misschien maar 2500-3000 omdat de doorsnee golf cabrio overal te koop staan voor deze prijzen. Je auto is dan ook totall-los.
Reply With Quote
  #14  
Old 18-03-2015, 22:40
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

+1 op bovenstaand.

Zojuist alle verzkeringen herzien en het komt er volgens mij op neer dat binnen een standaard verzekering all-risk conform taxatie geen zin heeft. Wanneer je een (semi) oldtimer verzekering neemt kan dit wel. Probleem is dat veel verzekeraars je dan niet verzekeren als het je enige verzekerde auto is. En bij sommige wordt gekeken of je auto in de "onschatbare klassieker gids" staat voordat je in aanmerking komt voor (semi) oldtimer.

Polisdirect werkte voor mij altijd prima.
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #15  
Old 18-03-2015, 22:40
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by henri3
Ik heb mijn scirocco's (1975 en 1986 ) beide allrisk verzekerd bij ZLM. Zou zeggen kijk ff op hun site voor meer info.


Net even bij ZLM op de side gekeken en een all risk verzekering voor een auto van 10.000 kost 260 euro per jaar. Alleen moet je wel in N-Brabant of Zeeland wonen ander nemen ze je niet aan als klant.
Reply With Quote
  #16  
Old 18-03-2015, 22:51
henri3's Avatar
henri3 henri3 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 333
Default

Wessel97 komt volgens mij uit Udenhout. En dat ligt in Noord-Brabant..
Reply With Quote
  #17  
Old 18-03-2015, 23:13
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Udenhout ligt tegen Tilburg aan dusja, veel Brabantser word het niet nee

maar dan vind ik het juist nog vreemder dat wanneer iemand anders tegen jou auto aanrijd je met dat taxatierapport meer geld terug kunt vangen, maar als je hem allrisk wilt verzekeren op basis van dat taxatierapport dat niet kan.

want hun weten ook dat een golf 1 cabrio nevernooitnie 19.000 euro waard is. dan is het voor hun toch ook makkelijker om een ´recente´ waarde taxatie te hebben, of doen ze dat niet omdat ze dan minder geld kunnen vangen omdat mijn premie dan omlaag gaat vanwege het feit dat dat bedrag vele malen lager zal zijn dan de nieuw-waarde? het is voor mij allemaal nieuw en verwarrend is het in ieder geval zeker ben ik achter gekomen.

overigens word de auto niet op mijn eigen naam gezet (zou me tegen de 500 euro kosten per jaar aan verzekering hoe verzinnen ze het) maar op een van mijn ouders.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #18  
Old 18-03-2015, 23:16
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Net even bij ZLM op de side gekeken en een all risk verzekering voor een auto van 10.000 kost 260 euro per jaar. Alleen moet je wel in N-Brabant of Zeeland wonen ander nemen ze je niet aan als klant.


zou goed kunnen, wat ik nu opgevraagd is zou het voor mij 244 euro zijn bij Interpolis.. ik moet alleen wel even kijken of dat nu Casco was of WA+
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #19  
Old 18-03-2015, 23:24
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Quote:
Originally Posted by wessel97
overigens word de auto niet op mijn eigen naam gezet (zou me tegen de 500 euro kosten per jaar aan verzekering hoe verzinnen ze het) maar op een van mijn ouders.


Hoe ga je dan schadevrije jaren opbouwen? Kan je beter nu pijn lijden dan over een jaar of wat een dikke rakker all risk willen verzekeren. Heb zelf bijv 85% korting op basis van 15 jaren.
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #20  
Old 18-03-2015, 23:41
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Quote:
Originally Posted by EnVeeZee
Hoe ga je dan schadevrije jaren opbouwen? Kan je beter nu pijn lijden dan over een jaar of wat een dikke rakker all risk willen verzekeren. Heb zelf bijv 85% korting op basis van 15 jaren.


Dat heb ik al wel uitgezocht, en dat kan via een speciale regeling (weet zo snel de naam niet) dan is bijv. Mijn moeder hoofd bestuurder en ik tweede bestuurder. ik bouw dan i.p.v. ieder jaar een vol jaar, ieder jaar een half jaar schadevrije jaren op. dus in twee jaar tijd heb ik een jaar schadevrij opgebouwd. Zal nog eens even nazoeken hoe die regeling heet
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum