Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-10-2015, 16:10
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default Golf 1.8 DX mankementen.. Hulp gezocht!

Ik zit met een aantal kleine mankementen bij mn golf 1 en kan zelf niet echt thuis brengen waar dit vandaan komt... Misschien dat jullie mij kunnen helpen

- wanneer ik de auto 's morgens start wil het nog wel eens voorkomen dat ik de auto start en dat het een tijdje duurt voordat hij aanslaat, eerst begint hij dan te pruttelen daarna, volgt een ligte rookpluim en op een gegeven moment slaat hij wel aan, hij is overigens nog niet meteen na het starten weer afgeslagen.. Het rare vind ik dus dat het ene dag zoals hierboven beschreven gaat, en de andere dag slaat de motor al aan nadat ik hem een keer rond gestart heb, geen rookpluim of niets....

Er zit niet specifiek een routine in en het maakt ook niet uit of hij een dag stilstaat of een week..

Tweede punt- het komt wel eens een keer voor dat ik wat langer aan het rijden ben en dan begint de auto ineens heel erg te roken. Het ruikt niet perse naar olie(af en toe wel) maar meer naar benzine. Wanneer ik dan een keer goed het gas erop houd is het na een km of 5 weg, en als ik dan voor een stoplicht kom te staan begint het langzaamaan weer. Dit is niet altijd maar gebeurd af en toen een keer.

Derde punt- soms wanneer ik hem start wil hij nog wel eens op 3 poten lopen en als ik hem dan een tijdje op 1500 toeren houd doet de 4e cilinder ook gewoon weer mee.. Dit gebeurd alleen tijdens het starten en niet tijdens het rijden

Ik moet er wel bijzeggen dat ik er over het algemeen kleine afstanden mee rijd en wanneer ik een tijdje op de snelweg heb gereden merk dat hij beter loopt... Ook heb ik tot nu toe alles behalve het brandstoffilter vervangen dat moet ik dus nog doen...

Iemand enig idee? De auto rijd verder goed, trekt goed door geen vermogenverlies etc.

Grtz wessel
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #2  
Old 10-10-2015, 10:47
swinz's Avatar
swinz swinz is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 412
Default

Ik heb toevallig net een paar boeken gekocht waaronder een met troubleshoot guide voor het k jectronic systeem. Ik kan eventueel kijken wat het kost om hiervan een kopie te maken?

Ik hoor het wel! Groetjes,

Johan
__________________
- Golf Mk1 GTI Pirelli W65 Heliosblau (Project)

MyPolo.nl - Dé Polo website van Nederland.
Reply With Quote
  #3  
Old 10-10-2015, 12:36
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

lijkt wel ofdat hij zichzelf verzuipt?..of dat er een lekkende verstuiver tussen zit (cylinder 4?)..
Reply With Quote
  #4  
Old 10-10-2015, 16:36
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Quote:
Originally Posted by swinz
Ik heb toevallig net een paar boeken gekocht waaronder een met troubleshoot guide voor het k jectronic systeem. Ik kan eventueel kijken wat het kost om hiervan een kopie te maken?

Ik hoor het wel! Groetjes,

Johan


Als je dat zou willen doen zou dat heel fijn zijn!

Thanks alvast
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #5  
Old 10-10-2015, 16:40
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Ik weet het zelf eigenlijk niet, heb de co toen zo dicht mogelijk tegen de 3,5% gezet omdat die dit max mocht hebben.. Maar weet niet wat het is..

Kijk ik moet er wel echt regelmatig olie bijgooien dat verbruikt hij ook wel maarja het blijft een oude motor, maar het roken ruikt weinig naar olie.. En het rare vind ik dus dat het niet constant is en er ook geen routine in zit.

Ik dacht eigenlijk dat smorgens met dat roken meer was dat hij geen goede vonk kreeg maar wel de benzine erin pompt en dat daardoor wanneer hij aanslaat zon pluim ontstaat maar dat weet ik ook niet zeker
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #6  
Old 21-10-2015, 14:36
Jakkie Takkie Jakkie Takkie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 220
Default

ben je er nog uit gekomen?
Reply With Quote
  #7  
Old 03-12-2015, 22:25
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Wat betreft het starten e.d. Wel, dat is zichzelf nu aan het oplossen door diverse potjes forté en binnenkort een tweede nieuw brandstoffilter

Het roken echter... Het rare is dat die van mij het niet doet met de koude start, ik kan veel problemen vinden op internet wat betreft blauw roken, en mijn auto heeft bijna alle signalen voor kleprubbers, hij rookt bij langer dan 30 sec. Stationair draaien (alleen wanneer warm), wanneer ik een langere tijd bijv. In zn 3 tussen de 1200 en 2000 toeren rijd, als ik dan gas geef gaat hij ook roken. Maar als ik bijv. Dan van stationair optrek bij een stoplicht is de rook al weg wanneer ik overschakel naar zn 2. Nu heb ik heel internet afgestruind en het enige wat ik mis is het blauw roken bij het starten, want dat doet de mijne niet...

Als ik de problemen uitleg aan diverse monteurs, krijg ik telkens te horen de klepseals.. Dus ik denk dat ik die maar moet gaan vervangen

Verbruiken doet die ook wel wat,maar hij zweet ook nogsteeds op diverse plekken (carterpakking, krukaspakking dis. Zijde en bij de warmdraairegelaar.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum