Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 18-11-2014, 15:28
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Nee staal hoort natuurlijk, maar het lijken repro's te zijn, vooral de kapjes. Wat er onder de kap mist zie ik ook niet hoor... Lijkt mij allemaal perfect origineel op het front na.
Reply With Quote
  #42  
Old 18-11-2014, 17:39
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Ik vraag me af hoe pak je een restauratie zoals dit nu aan als je alles wil terug brengen naar "showroom" staat?

Hoe ga je bijvoorbeeld om met ontbrekende delen of onderdelen die compleet zijn afgesleten die niet meer "orgineel" verkrijgbaar maar wel vervangen dienen te worden rekeninghoudend met onderdelen van dat bouwjaar.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #43  
Old 18-11-2014, 17:48
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Ik vraag me af hoe pak je een restauratie zoals dit nu aan als je alles wil terug brengen naar "showroom" staat?

Hoe ga je bijvoorbeeld om met ontbrekende delen of onderdelen die compleet zijn afgesleten die niet meer "orgineel" verkrijgbaar maar wel vervangen dienen te worden rekeninghoudend met onderdelen van dat bouwjaar.


dat vraag ik me ook wel een beetje af...
voor een 83er is het al moeilijk, maar het is te doen..daar koop je eventueel nog wel een sloper voor bij die compleet is, maar te rot om aan te pakken..
zulke exemplaren van grofweg voor '80 zijn er gewoon niet meer,en als ze er zijn zitten ze in hetzelde 'proces' als deze..
of ze staan ergens in een hoek ,te wachten op restauratie (die nooit komt)
Reply With Quote
  #44  
Old 18-11-2014, 18:58
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Zo ff een reply op heeeel veel reacties hier

De stalen bumpers horen er origineel op te zitten, het is namelijk een GTI van modeljaar '78 en daarmee het laatste jaar waar deze bumpers op zitten.

Ik heb de bumpers er nog niet af gehad maar vermoed dat ze origineel zijn. Simpelweg omdat de gehele auto origineel en onverprutst is (op die lelijke gaten in de motorkap en het front na dan).

Ik heb zelfs de originele wielkastverbreders erbij, en nog in goede staat ook. De GTI heeft slechts 2 officiële eigenaren gehad, erna 2x verkocht zonder dat ie op naam op werd gezet, en er is al eens begonnen met het opknappen van het interieur.

Ik ben benieuwd wat jullie bedoelen met wat er niet origineel is onder de kap. de witte motorkaphendelkabel is dat in ieder geval wel, ook al wordt beweerd dat deze alleen op '76ers zitten.

en tja, hoe pak je een restauratie aan? Ik ga het volgende doen (was ik toch al van plan):
- een huis kopen met grote garage en veel opbergruimte
- goed gereedschap aanschaffen
- structuur maken (fotologboek, mapjes, elk onderdeel labelen zodat het later gematcht kan worden)
- auto compleet strippen
- plaatwerk regelen: front, inlasdelen A-stijl + dorpels links + rechts, achterpaneel, alles liefst NOS of goed gebruikt (heb zo mijn contacten)
- motorrevisie
- spuiten + opnieuw opbouwen

wat de onderdelen voorziening betreft: je moet geduld hebben. Er is meer te krijgen dan ik dacht, via VW classic, ebay, marktplaats en...de 1. Original Golf 1 IG (Duitse club). Ik ben er al jaren lid van en via een clublid heb ik deze GTI ook gevonden.

en wat nog meer? véél tijd nemen en geduld hebben, geen genoegen nemen met het eerste het beste onderdeel dat je voorbij ziet vliegen, want kwaliteit kost tijd en geld.

en mijn doel is simpel: deze GTI weer in showroomstaat brengen, beter dan origineel (modderkuipen in wielkasten, dubbele blanke lak, holle ruimtes met Mike Sanders Wax Oyl verzegelen).

Ik heb nog geen idee hoe ik het verder aan ga pakken (plan van aanpak klinkt leuk maar nu de uitvoering nog), maar ik weet één ding zeker:
Het gaat me lukken. Als je er zelf in gelooft, komt het wel goed

Oja! turbojo! Ik heb zowel het 2e alu plaatje bekeken en op basis van jouw info vertaald, maar ook al info ontvangen van VW over mn auto. Hier komt ie, is best interessant:

VW geeft aan dat ie geproduceerd is op 28-2-1978.
Op het alu plaatje staat het volgende:
0091 - 0082 3
dat duidt volgens Turbojo op week 9, dag 1, de 82e auto van die dag geproduceerd.
Das n maandag, 27 februari. en dus niet de 28e.
Iemand een idee hoe dat kan? (bijvoorbeeld: ponskaartje meppen ze vooraan in de productie erop, terwijl de registratie van productiedatum aan het einde van de band is, en daarmee wellicht een dag verschil ertussen)?

Dit stuurde VW me terug:


Modell: 171331, Golf GTI, 2-Türer, 4-Gang
Motor ab Werk: „EG“, 110 PS
Lack ab Werk: Schwarz – Lack-Nr. 041
Stoffpolsterung: Schottenkaro – schwarz-silber
Mehrausstattung: Radio Braunschweig, Wärmeschutzverglasung grün
Produktion: 28.02.1978
Auslieferung: 02.03.1978
Nach: Deutschland

Über das verbaute Getriebe können wir keine Auskunft geben.
Als pdf erhalten Sie die Technischen Daten und die bestellbare Mehrausstattung.
Reply With Quote
  #45  
Old 18-11-2014, 19:29
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Ik vraag me af hoe pak je een restauratie zoals dit nu aan als je alles wil terug brengen naar "showroom" staat?

Hoe ga je bijvoorbeeld om met ontbrekende delen of onderdelen die compleet zijn afgesleten die niet meer "orgineel" verkrijgbaar maar wel vervangen dienen te worden rekeninghoudend met onderdelen van dat bouwjaar.


Voor mijn gti uit 1977 heb ik 2 1.6 EG blokken kunnen kopen van 1976 en eentje van 1981 maar wel de de oude injectieleidingen van voor 1978 erop. Vaak zijn de injectieleidingen niet mooi meer of zelfs doorgesleten. Bij de motor uit 1976 zat ook een radiateurhuis die ook weer anders was dan van na 1977. Hier was ik ook blij mee want bij de mijne was de onderste rand weggeroest. Verder had ik nog 3 andere EG blokken gekocht(voor weinig). Van al deze blokken heb ik de mooiste onderdelen gebruikt en eventueel opnieuw verzinkt. Heb weer 2 EG blokken verkocht met de mindere onderdelen. Verder zijn de meeste onderdelen allemaal nog wel nieuw te verkrijgen of gewoon te reviseren. Bij mij is igg alles nieuwwaardig geworden. Zoekt iemand nog EG onderdelen dan kan ik je wel helpen. Heel kenmerkend voor de gti van dit topic is ook de windvanger op de ruitewisser deze ontbreekt ook vaak of de verkeerde zit erop. Niet meer te vinden. Oude benzinefilter is ook niet meer te krijgen dacht ik maar na lang zoeken op internet toch nog iemand gevonden die ze nieuw verkocht in Duitsland.
Ik moet wel zeggen dat ik elke dag diverse sides zoals Marktplaats aan het afzoeken was naar onderdelen en daar gaat best veel tijd inzitten. Laatste tijd wordt er bar weinig meer te koop aangeboden.
Reply With Quote
  #46  
Old 18-11-2014, 19:47
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Mike Sanders is een hele goeie keus voor je holle ruimtes heb ik ook gedaan. Middagje werk en 8 kilo vet in de holle ruimtes. Die rot NOOIT meer vanbinnenuit weg. Voor 100 Euro vet en een geleende spuitset van garage van de Pol uit Bennebroek(=Mike Sanders Nederland)en een oude frituurpan was ik klaar. Dat ga je niet redden met Tectiel ofzo. OP al het plaatwerk van de holle ruimtes zit 1 tot 2 mm dik vet wat eventueel aanwezig roest afsluit van water en zuurstof (vet trekt in de roest) en ook al de lasnaden bedekt zodat roest ook daar geen kans krijgt.
Reply With Quote
  #47  
Old 18-11-2014, 20:04
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

En Dennis: Het lijkt mij wel een goeie verklaring dat de carosserie op de 27 is gemaakt en de afbouw op de 28 zeker als jou auto de 82ste was die die dag gereed was geworden.
Reply With Quote
  #48  
Old 18-11-2014, 22:29
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Mike Sanders is een hele goeie keus voor je holle ruimtes heb ik ook gedaan. Middagje werk en 8 kilo vet in de holle ruimtes. Die rot NOOIT meer vanbinnenuit weg. Voor 100 Euro vet en een geleende spuitset van garage van de Pol uit Bennebroek(=Mike Sanders Nederland)en een oude frituurpan was ik klaar. Dat ga je niet redden met Tectiel ofzo. OP al het plaatwerk van de holle ruimtes zit 1 tot 2 mm dik vet wat eventueel aanwezig roest afsluit van water en zuurstof (vet trekt in de roest) en ook al de lasnaden bedekt zodat roest ook daar geen kans krijgt.


goeie tip man, en wat betreft je aanbod om eventueel EG onderdelen te zoeken houd ik dat graag in gedachten
ik ben nu druk met onderdelen regelen, eerst alles compleet hebben (zo goed als mogelijk) en dan eens lekker starten met de demontage!
Reply With Quote
  #49  
Old 19-11-2014, 10:36
sipkemk1rs2's Avatar
sipkemk1rs2 sipkemk1rs2 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 443
Default

Quote:
Originally Posted by Barn171
Nee staal hoort natuurlijk, maar het lijken repro's te zijn, vooral de kapjes. Wat er onder de kap mist zie ik ook niet hoor... Lijkt mij allemaal perfect origineel op het front na.

Oke en waar zijn de motorkaphaken . En de het potje van de cater ontluchting of is het een nieuwer EG motor die hebben dat niet.Want de inlaat lijkt ook nieuwer.En ik zie verkeerde veerschotels.
En ik zie geen Diagnose kasje Maar voor de rest leuke auto hoor
Reply With Quote
  #50  
Old 19-11-2014, 13:09
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Dat alles wat je beschrijft is precies een '77er, met model '78 is dat verdwenen. Zoekt u dat maar eens rustig na!
Reply With Quote
  #51  
Old 19-11-2014, 13:17
sipkemk1rs2's Avatar
sipkemk1rs2 sipkemk1rs2 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 443
Default

Quote:
Originally Posted by Barn171
Dat alles wat je beschrijft is precies een '77er, met model '78 is dat verdwenen. Zoekt u dat maar eens rustig na!

Ja wil je ook een wedden schapje .ik heb hier een auto staan die staat sins 1990 is ekzaks de zelfde auto als deze en is niet.
Reply With Quote
  #52  
Old 19-11-2014, 14:15
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Heeft die ook metalen duerklinken toevallig? En puntige stuurhendels?
Reply With Quote
  #53  
Old 19-11-2014, 17:43
sipkemk1rs2's Avatar
sipkemk1rs2 sipkemk1rs2 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 443
Default

Quote:
Originally Posted by Barn171
Heeft die ook metalen duerklinken toevallig? En puntige stuurhendels?

Ja en de knop van de sproeier achter ruiten wisser , En het vloer kleed die wist je nog niet zeker .En een haak in het linker binnen scherm of zit die er bij jullie er niet meer in Voor de amerikaase golf .En beetje ander rezerve wiel bak .En waar begint dit cassco nummer mee 17734 of 17835
Reply With Quote
  #54  
Old 19-11-2014, 18:18
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by Barn171
Dat alles wat je beschrijft is precies een '77er, met model '78 is dat verdwenen. Zoekt u dat maar eens rustig na!


Je hebt gelijk hoor Barn alles bij deze golf klopt voor modeljaar 1978.
Reply With Quote
  #55  
Old 19-11-2014, 18:34
sipkemk1rs2's Avatar
sipkemk1rs2 sipkemk1rs2 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 443
Default

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Je hebt gelijk hoor Barn alles bij deze golf klopt voor modeljaar 1978.

oke waar begint dat Fin nummrr mee dan .turbo.2)
Reply With Quote
  #56  
Old 19-11-2014, 18:38
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by sipkemk1rs2
oke waar begint dat Fin nummrr mee dan .turbo.2)


de mijne FIN begint met 178 en is een zuivere '78er GTI. gebouwd op 28-2-1978.
Heeft de dikkere stuurhendels, zoals dat hoort in '78, en metalen deurklinken (had verwacht dat het plasticen zijn maar het zijn toch echt metalen). zijn echter de originele klinken.
Reply With Quote
  #57  
Old 19-11-2014, 18:48
sipkemk1rs2's Avatar
sipkemk1rs2 sipkemk1rs2 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 443
Default

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
de mijne FIN begint met 178 en is een zuivere '78er GTI. gebouwd op 28-2-1978.
Heeft de dikkere stuurhendels, zoals dat hoort in '78, en metalen deurklinken (had verwacht dat het plasticen zijn maar het zijn toch echt metalen). zijn echter de originele klinken.
Oke en heb je die beugel ook nog in het linker binnen scherm . Denk wel wat hij is nog helemaal origineel zrg je ? .En komt dan na die 17835 .
Reply With Quote
  #58  
Old 19-11-2014, 19:47
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by sipkemk1rs2
oke waar begint dat Fin nummrr mee dan .turbo.2)


Mijn Fin nr. begint met 17831 en de auto is van 10/77 en daarmee denk de oudste zwarte gti van Nederland. Alles onder de motorkap is precies het zelfde als bij de auto van Dennis. Ik heb er een hele aparte oliekoeler op die ik nog nooit eerder heb gezien.
Reply With Quote
  #59  
Old 19-11-2014, 20:13
sipkemk1rs2's Avatar
sipkemk1rs2 sipkemk1rs2 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 443
Default

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Mijn Fin nr. begint met 17831 en de auto is van 10/77 en daarmee denk de oudste zwarte gti van Nederland. Alles onder de motorkap is precies het zelfde als bij de auto van Dennis. Ik heb er een hele aparte oliekoeler op die ik nog nooit eerder heb gezien.
oke dan heb ik hier een staan die heeft 17734 en is van 4-1-1978.
Reply With Quote
  #60  
Old 19-11-2014, 20:52
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Quote:
Originally Posted by sipkemk1rs2
oke dan heb ik hier een staan die heeft 17734 en is van 4-1-1978.


Op kenteken gezet zeker?
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum