Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #481  
Old 01-09-2016, 10:52
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Reply With Quote
  #482  
Old 01-09-2016, 13:43
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Kijk, dat is goed nieuws !!
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #483  
Old 01-09-2016, 17:25
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Default




Denk dat daar wel handel in zit!
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #484  
Old 01-09-2016, 17:34
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Rallye-VR6t



Denk dat daar wel handel in zit!



Ik denk het niet als je weet wat ze alleen al kosten om te laten maken

Foto ziet er wel wat vervormt uit trouwens
Reply With Quote
  #485  
Old 01-09-2016, 17:42
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Wilco, ik dacht altijd dat Porsche wielen super hoge ET-waardes hebben ? Zijn de naven zo ontworpen dat ze dat compenseren ?
Reply With Quote
  #486  
Old 01-09-2016, 18:51
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Epytec heeft ook wel van dit soort naven, of heb je ze daar laten maken toevallig?
Reply With Quote
  #487  
Old 01-09-2016, 18:56
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
Wilco, ik dacht altijd dat Porsche wielen super hoge ET-waardes hebben ? Zijn de naven zo ontworpen dat ze dat compenseren ?


De wielen die ik er graag onder wil zetten zijn alleen leverbaar in 5x130. De ET is naar eigen keuze waardoor dit geen probleem is.
Ook de 3-delige velgen zijn natuurlijk altijd na eigen wens in elkaar te monteren, maar ik zal waarschijnlijk voor een 1-delige velg gaan.

Er komen 2-delige remschijven op met ook deze dubbele steek en met de wielstuds die ik dan zowel in de 5x100 als in de 5x130 kan zetten

Het naafgat van de Porsche velgen is ook veel groter en kan makkelijk worden opgelost met een centreer-ring die vaak al aanwezig zijn bij veel velgen.

Ik ben niet een paar jaar bezig met een auto om uiteindelijk met adapters te gaan rijden en wil het graag in 1x goed doen. Als ik dit had geweten, was ik zo ver niet gegaan waarschijnlijk en niemand die hier straks naar zal kijken, maar het is weer eens wat anders en is een idee waar ik al langer mee liep om toch eens te gaan maken en dat is gelukt denk ik Ik vind dit leuk om te doen en is dan ook de reden dat ik er voor gegaan ben. Ik houd van simpel en goed en is ook zoals ik deze auto aan het bouwen ben.
Reply With Quote
  #488  
Old 01-09-2016, 19:01
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
...


Ik hou zelf ook niet van adapters, dus ik vind dat ook een mooie oplossing

Maar ik bedacht mij dat je de naaf verder naar buiten kunt laten steken dan origineel, waardoor je een hoge ET-waarde (wat ik dus dacht) weer zou compenseren. Vandaar de vraag
Reply With Quote
  #489  
Old 01-09-2016, 19:05
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by NielsDub
Epytec heeft ook wel van dit soort naven, of heb je ze daar laten maken toevallig?


Die hebben niet van zulke naven en deze zijn volledig custom gemaakt speciaal voor de VR6 vooras en de VR6-Syncro achter-draagarmen.

Ik heb deze naven 2mm dikker laten maken om zo meer vlees te hebben voor de Supercopa wheel-studs. Ik heb 2 sets laten maken zodat ik nooit problemen zal krijgen als ik een keer wat stuk rijd etc.

Niks persoonlijks naar jouw toe, maar ik heb een verschrikkelijke hekel aan dat kopieerbedrijf Epitec. Zij hebben mijn spullen 1op1 gekopieerd (geprobeerd althans) en verkopen deze alsof zij dit zelf bedacht hebben, maar dan zonder enige service etc omdat zij deze zelf nog nooit hebben gemonteerd en geen ervaring mee hebben. Niet alleen van mij, maar er zijn nog veel meer bedrijfjes waarvan zij de producten hebben gekopieerd en heb ik een grote hekel aan en vind het respectloos.
Reply With Quote
  #490  
Old 01-09-2016, 19:11
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
Ik hou zelf ook niet van adapters, dus ik vind dat ook een mooie oplossing

Maar ik bedacht mij dat je de naaf verder naar buiten kunt laten steken dan origineel, waardoor je een hoge ET-waarde (wat ik dus dacht) weer zou compenseren. Vandaar de vraag



Goede vraag, en heb ik zeker overwogen omdat dit bij de RS2 wel is gedaan. Echter wil ik met wat diepere randen gaan rijden en was bang dat de naaf zwakker zou worden als ik hem verder naar buiten zou laten steken. Omdat ik vast zit aan de maat van de wiellagers en de homokyneten, zit ik vast aan deze maten waardoor er geen ruimte is om dit te kunnen verstevigen.
Dit was een traject van een half jaar en er zijn veel vragen langs gekomen in deze periode. Dit is het uiteindelijke eindresultaat en ik hoop dat ik er goed aan heb gedaan en denk dat het goed is zo
Reply With Quote
  #491  
Old 01-09-2016, 22:30
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
Ik hou zelf ook niet van adapters, dus ik vind dat ook een mooie oplossing

+1
Reply With Quote
  #492  
Old 10-10-2016, 12:04
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Ondanks dat ik maar weinig tijd heb, probeer ik er toch rustig mee door te gaan.

Het volgende plaatje heb ik uit een gebruikte Syncro-vloer moeten slijpen/pellen, roest herstellen om vervolgens weer in mijn eigen auto te kunnen maken. Hier komt de ontluchtingslang door heen vanaf de tank naar de vuldop, en zal straks niks meer van te zien zijn
















Weer wat aan de kooi kunnen werken, maar zit nog niet helemaal naar mijn zin:






















Met veel geluk nog een nieuwe KR Behuizing kunnen kopen vanuit Spanje. Heb persé deze nodig om het 60mm gat wat er in zit en ik hier een 044 pomp in kan monteren.





Omdat ik er het circuit niet meer op ga, en mij meer focus op een fijn rijdende auto ipv een auto die gebouwd word om te presteren, was ik al een poos opzoek naar de juiste motor, bak enz. Ook de kosten lipen er uit de hand en heb lang na moeten denken om pepaalde dingen te herzien zonder dat dit ten kosten zou gaan van het uiterlijk en rijplezier.

Ik stuitte per toeval op een nieuwe R36 Motor (BWS) inclusief alle aanbouwdelen, draadboom en computer enz. De vorige eigenaar kreeg hem niet aan het lopen en was hier na een paar jaar proberen helemaal klaar mee. Dit liep via een vriend van mij en deze vriend had hier de DSG-bak van liggen en heb ik inmiddels ook overgenomen zodat ik een pakketje heb wat allemaal nieuw is en bij elkaar hoort.
Het heeft even geduurd, maar ben toch wel erg blij met deze stap die mij veel geld bespaart en toch goed zal rijden.

















Reply With Quote
  #493  
Old 10-10-2016, 12:16
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Altijd mooi, zo`n 3.2 in een MKII! Wel jammer dat de TTRS er niet meer in komt icm sequentieel, maar snap deze keuze ook wel. Rolkooi blijft er wel in?
Reply With Quote
  #494  
Old 10-10-2016, 12:32
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by René
Altijd mooi, zo`n 3.2 in een MKII! Wel jammer dat de TTRS er niet meer in komt icm sequentieel, maar snap deze keuze ook wel. Rolkooi blijft er wel in?


R36 = 3,6L

Deze keuze bespaart mij meer dan 15K op de motor en nog eens 10K op de Seq.bak. We zijn veel aan het verbouwen en investeer dit liever in de woning en werkplaats enz. Het is voor mij ook hobby en moet wel hobby blijven. Ik heb nu veel plezier aan het bouwen, realiseren van ideeën enz, maar zonder dat ik er voor krom hoef te liggen. Het concept waar ik mee bezig ben zoals de kleur, wielen, exterieur en interieur enz, blijft

Ben erg blij met deze keuze omdat niemand mij straks kan verwijten dat hij beter of mooier zal zijn dan een ander doordat ik er zo veel geld in heb gestoken. Ik bouw hem zo dat al het bijzondere hem in de arbeid zit en niet in de kosten
Ik heb er nu weer een veel beter gevoel bij ondanks dat de techniek echt wel heel erg mooi is van de TTRS en seq bak enz. Echter gaan deze niet verloren, maar komen in de klantenauto's terecht.

De rolkooi las ik er zo in de zelfs het hemeltje en kachel etc er nog in past. Het is een moeilijke combi Laskooi/Bekleding, maar het gaat lukken en de belangrijkste delen zitten er in. Er moet wel veel bekleding op maat worden gemaakt, maar maakt deze auto wel uniek.
Ik zie en bouw hem dan ook als een Hod Rod, Old scool met nieuwe techniek
Doordat ik er niet mee ga racen, heb ik nu wel ineens veel meer nieuwe mogelijkheden die ik al als idee had, maar niet mocht door de regelgeving waar ik nu niet meer aan hoeft te voldoen.

Last edited by DutchBuild : 10-10-2016 at 12:38.
Reply With Quote
  #495  
Old 01-11-2016, 19:27
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,447
Default

nog eens dit topic doorgelopen! mooie update's
en een dik blok zo voor in de mk2 dat dsg blijft toch wel echt super mooi spul vind ik

de R32 uit eindelijk nog een blijver of moet deze toch in de verkoop?
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #496  
Old 01-11-2016, 20:01
v6freak v6freak is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 418
Default

Heerlijke motor om mee te touren Wilco.
Jammer dat de TTRS er niet in komt, geweldige motor met hoop potentie maar ik begrijp je keuze maar al te goed.
Komt er nog wel een 4-Motion in?
Reply With Quote
  #497  
Old 02-11-2016, 08:46
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by vdWal.
nog eens dit topic doorgelopen! mooie update's
en een dik blok zo voor in de mk2 dat dsg blijft toch wel echt super mooi spul vind ik

de R32 uit eindelijk nog een blijver of moet deze toch in de verkoop?



Hoi John,

Naast de R32 heb ik ook nog een Audi TT Quattro uit 2003. Deze heb ik een poos terug gekocht om klaar te maken voor wat meetings in 2017 omdat ik de R32 te koop zal gaan zetten idd.

In het meest gunstigste geval zou ik een paar grote schuren af moeten breken, maar dat is nu van de baan. Ik heb de vergunning rond en mag hier blijven wonen zonder schuren af te hoeven breken.
Dit was echt heel erg vreemd omdat wij ons al hadden ingesteld op hoge kosten voor het afbreken, maar is niet meer nodig en heb nu evengoed te veel auto's

De R32 gaat de verkoop in omdat hij prive staat en de TT nog niet en ik dit geld nu wil gaan gebruiken voor een nieuwe CV-Ketel en een nieuwe vloer voor in de werkplaats wat met prive-geld moet gaan gebeuren
Reply With Quote
  #498  
Old 02-11-2016, 09:03
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by v6freak
Heerlijke motor om mee te touren Wilco.
Jammer dat de TTRS er niet in komt, geweldige motor met hoop potentie maar ik begrijp je keuze maar al te goed.
Komt er nog wel een 4-Motion in?



Het is nu vooral de bedoeling om een auto te bouwen die lang mee zal gaan omdat ik geen zin heb om nog eens zo'n groot project voor mijzelf te beginnen. Deze bouw ik dan ook echt voor alleen de leuke ritjes, evenementen en om er mijn creativiteit in kwijt te kunnen om zo een mk2 te bouwen zoals ik hem mooi vind zonder te kijken naar wat anderen zouden willen zien en is dan ook echt een persoonlijk project en niet voor commerciële doeleinden.

Het zal zal een R36 met DSG en 4Motion gaan worden. Deze motor levert origineel al 300pk en is meer dan voldoende voor veel rijplezier en met een mooi karakter en het juiste geluid denk ik. De TTRS in een mk2 is ook al niet uniek meer inmiddels en op deze manier bespaar ik veel geld en werk en zit ik niet met een intercooler, intercoolerbuizen enz. Een R36 (BWS) motor is ook niet vaak te zien is in een mk2 en zeker niet in combinatie met een DSG en 4Motion waardoor hij toch anders zal zijn hoop ik.
Heb nog steeds wat gemengde gevoelens over het DSG, niet om de kwaliteit en het rijplezier, maar om de stijl zoals ik de mk2 wil gaan bouwen, maar zal ook wel weer goed gaan komen en heb hier inmiddels wat ideeën voor

Last edited by DutchBuild : 02-11-2016 at 09:12.
Reply With Quote
  #499  
Old 02-11-2016, 19:43
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,447
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Hoi John,

Naast de R32 heb ik ook nog een Audi TT Quattro uit 2003. Deze heb ik een poos terug gekocht om klaar te maken voor wat meetings in 2017 omdat ik de R32 te koop zal gaan zetten idd.

In het meest gunstigste geval zou ik een paar grote schuren af moeten breken, maar dat is nu van de baan. Ik heb de vergunning rond en mag hier blijven wonen zonder schuren af te hoeven breken.
Dit was echt heel erg vreemd omdat wij ons al hadden ingesteld op hoge kosten voor het afbreken, maar is niet meer nodig en heb nu evengoed te veel auto's

De R32 gaat de verkoop in omdat hij prive staat en de TT nog niet en ik dit geld nu wil gaan gebruiken voor een nieuwe CV-Ketel en een nieuwe vloer voor in de werkplaats wat met prive-geld moet gaan gebeuren


opzich dus een fijn idee dat dit wel kan blijven staan lijkt me
teveel ruimte is nooit weg zou ik zeggen. onderhoud aan de werkplaats is uiteraard nodig

helaas is het er 1 van het type 5 was het zo'n goed beetgepakte mk4 R32 geweest
had ik er wel een mooi plekje voor geweten. des ondanks volgen we rustig verder bij de 2
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #500  
Old 02-11-2016, 22:26
Deppie .:R32's Avatar
Deppie .:R32 Deppie .:R32 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 34
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Hoi John,

Naast de R32 heb ik ook nog een Audi TT Quattro uit 2003. Deze heb ik een poos terug gekocht om klaar te maken voor wat meetings in 2017 omdat ik de R32 te koop zal gaan zetten idd.

In het meest gunstigste geval zou ik een paar grote schuren af moeten breken, maar dat is nu van de baan. Ik heb de vergunning rond en mag hier blijven wonen zonder schuren af te hoeven breken.
Dit was echt heel erg vreemd omdat wij ons al hadden ingesteld op hoge kosten voor het afbreken, maar is niet meer nodig en heb nu evengoed te veel auto's

De R32 gaat de verkoop in omdat hij prive staat en de TT nog niet en ik dit geld nu wil gaan gebruiken voor een nieuwe CV-Ketel en een nieuwe vloer voor in de werkplaats wat met prive-geld moet gaan gebeuren


Fijn dat je de schuren kunt behouden, vooral omdat die zo vreselijk belangrijk voor je bedrijf zijn en de vooruitzichten zo slecht leken.

Werkzaamheden aan de Golf zien er weer strak uit evenals de motor
__________________
Corrado.:R32
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum