Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-12-2016, 18:03
fermont fermont is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2016
Posts: 3
Default Passat 1.8 20v bj 2000 spannings probleem

ik heb een passat 1.8 20v. uit 2000 en heb sins kort problemen met me trouwe auto, hij is na 1 dag/nacht stil gestaan al helemaal leeg.

ik dacht natuurlijk, de accu zal wel kapot zijn, accu vervangen en toen heeft die het een 1a2 weken gedaan en toen was die weer na 1 dag/nacht leeg.

nu ben ik al gaan zoeken waar verder het probleem aan zou liggen heb ik een kabel breuk gevonden in de kofferbak klep, die is verholpen. en in het linker achter portier ook, toen heeft hij het weer een paar weken gedaan. maar nu is het weer het zelfde, is die weer zo snel leeg, heb ik maar weer naar het probleem van de vorige keer gekeken, en daar was nog alles goed.
en heb vervolgens maar eens de auto door gemeten. als de dynamo niet kapot was die laad netjes met een spanning van 13,89v ( met lopenden motor )

nu heb ik ook nog eens gemeten op lekspanning. en dan meet ik 0,21 m A
en heb alle zekeringen allemaal er al uitgehad en blijft de spanning het zelfde..

wie o wie kan mij hier mee helpen. want het is echt serieus vervellend
Reply With Quote
  #2  
Old 08-12-2016, 18:30
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Hoeveel lekstroom bedoel je nu precies?

Want 0,21 mA vind ik nogal overdreven weinig... Als je 21 mA bedoelt, is het eigenlijk normaal .. daarentegen 0,21 A is eigenlijk minstens factor 4 te hoog, naar mijn beleving.

je kunt proberen wat jij deed: zekeringen er uit halen .. en dan met de multimeter per zekering meten of daar stroom zou lopen.
Reply With Quote
  #3  
Old 08-12-2016, 21:00
fermont fermont is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2016
Posts: 3
Default

Ik had hem op de stand staan dc mA en er stond 0,21 oo de multimeter,
Maar ik ga morgen voor de zekerheid eens met een andere multimeter
Nog eens proberen om dst zeker teweten..

En dat is een goede tip, om nog eens bij de zekeringen door temeten,
Dus eigenlijk gewoon de zekering eruit pakken en dan met de multimeter op de plek van de zekering meten toch.?
Reply With Quote
  #4  
Old 08-12-2016, 22:43
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Quote:
Originally Posted by fermont
Ik had hem op de stand staan dc mA en er stond 0,21 oo de multimeter,
Maar ik ga morgen voor de zekerheid eens met een andere multimeter
Nog eens proberen om dst zeker teweten..

En dat is een goede tip, om nog eens bij de zekeringen door temeten,
Dus eigenlijk gewoon de zekering eruit pakken en dan met de multimeter op de plek van de zekering meten toch.?


Precies, probeer met andere standen of een andere multimeter, als het heel onduidelijk is..

Je kan ook tijdens het meten verlichting inschakelen. Stadlichtjes zijn 10 W elk, en achterlichten ook 5 of 10 .. heb je 30W-40W, dus pakweg 3 - 4 Ampere .. dan kun je in ieder geval weten wat die komma betekent.

Let daarbij op! Meeste multimeters hebben een aansluiting voor tot 600 mA .. en een andere voor tot 10A (soms 20A). Pak dan niet de zwakke, want dan brandt de zekering in de multimeter door.


En ook inderdaad .. Multimeter op stroommeetstand .. en dan een zekering er uit trekken, en dan met de 2 voelers op de 2 polen gaan. Mocht er stroom lopen, ga je dat zien.


Mijn moeder had vroeger een Ford Ka. Plotseling, uit het niets, kreeg zij hetzelfde probleem als jij beschrijft. Uiteindelijk bleek de klok plotseling 230 mA te trekken... zekering er uit, symptomen bestreden
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum