Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-03-2008, 22:28
aeroz aeroz is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 2
Unhappy 3x zelfde dynamo probleem met 2 auto's

Dag allen,

Even voor alle duidelijkheid, mijn kennis niveau van auto's is zeer laag dus ik probeer zoveel mogelijk te beschrijven.

Ik heb een vreemd probleem wat mij nu drie keer is overkomen met twee verschillende auto's. Tijdens het rijden hoor ik een klap rechtsvoor vanuit mijn motorkap komen. Vervolgens gaat mijn dynamo lampje aan. Na een poosje rijden merk ik dat alle elektronica gaat dimmen. Dit gaat uiteraard door totdat alles uitgaat. De accu wordt dus niet meer opgeladen.

Nadat ik de auto wegbracht naar de garage kreeg ik te horen dat het een aandrijver is die is gebroken. Deze zit volgens mij tussen de motoraandrijf en de dynamo. Eerste keer is deze gewoon vervangen. Toen het nog een keer gebeurde twee weken later ging de auto naar een volkswagendealer. Deze zei dat het de pomp van de airco kon zijn en dat dat een dure reparatie was. Ze hebben toen de airco afgesloten om te voorkomen dat het weer gebeurde. Na een paar dagen gebeurde het nogmaals. Omdat het een auto van de zaak was kreeg ik de auto van een collega. Een andere polo 9N van een jaar jonger. Bouwjaar rond 2004. Guess what vandaag rij ik naar huis en hoor ik weer een klap en gaat het dynamo lampje aan.

Je begrijpt dat ik de eerste twee keer de auto en de garage de schuld gaf. Maar nu het bij een andere auto weer gebeurd begin ik aan mezelf te twijfelen. Vandaar dat ik me nu tot de kenners wend met deze vraag:

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken en wat ik mogelijk verkeerd doe met de auto?
Reply With Quote
  #2  
Old 23-03-2008, 22:32
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

lijkt me echt puur toeval.. gebroken V-snaar kun je behalve normaal onderhoud echt niks aan doen... ja te strak of te slap stellen, maar als je dat niet zelf hebt gedaan..
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #3  
Old 23-03-2008, 22:41
aeroz aeroz is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 2
Default Niet de V-snaar

Quote:
Originally Posted by Tjaap
lijkt me echt puur toeval.. gebroken V-snaar kun je behalve normaal onderhoud echt niks aan doen... ja te strak of te slap stellen, maar als je dat niet zelf hebt gedaan..

Wat ik vergeten ben te vermelden is dat het dus niet een gebroken snaar was maar dat 1 van de aandrijfwieltjes was afgebroken. Heb hem zelf gezien nadat deze eruit was. Bij de eerste keer is deze vernieuwd en die was dus ook afgebroken. Echt het metaal van bij de aanhechting van dat wieltje gewoon doormidden! De monteur van de garage en ANWB had geen idee hoe dit had kunnen gebeuren.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum