Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-09-2004, 15:28
303_trancer 303_trancer is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3
Default Motor voor electrische ramen vervangen?

HAllo heren monteurs,

Ik ben nieuw op dit forum en heb even rondgezocht maar helaas niet gevonden wat ik zoek:

Ik heb een Polo uit november 99 en mijn rechter raam gaat niet meer omhoog. Het is geen zekering want ik hoor een relais klikken zodra ik de bedieningsknop voor dat raam gebruik. Ik heb de bekledeing al weggehaald en kan voelen dat de motor warm wordt als ik de bedieningsknop blijf gebruiken. Dit vind ik al vreemd... Als de motor toch doorgebrand is, zou deze toch geen vermogen meer kunnen gebruiken??? Zou het ook een vastzittende ruit kunnen zijn? Hoe kontroleer je dit. Ik krijg er door met mijn handen naar beneden te drukken geen millimeter beweging in... En als de motor toch defect is, weet ik niet hoe hij eruit moet. Ik heb al 3 bouten verwijderd waar de motor mee is bevestigd en krijg hem er toch niet uit. Moet je hiervoor een trucje kennen? Ik heb normaal gesproken geen linker handen maar nu weet ik het even niet meer. Jullie hulp wordt zeer gewaardeerd.

PS Is het mogelijk het gaskleppenhuis zelf te reinigen? Waar zit dit eigenlijk? Ik heb voorheen nooit een diesel gereden en vind dat hij nogal afgetrapt klinkt en niet echt lekker regelmatig loopt. Volgens de dealer zou dit aan een vervuild gaskleppenhuis liggen...schoonmaakkosten 65 euro???


Mvg,
Carlo.
Reply With Quote
  #2  
Old 09-09-2004, 10:49
Speedlaw's Avatar
Speedlaw Speedlaw is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 155
Default

Carlo, de ruitmotor is geblokkeerd. Er zit een tandwiel in dat grote zwarte huis en die zit vast.

Voor een uitleg over wat je er mee kan, check deze video:

25 Mb interne VW video over je probleem.

Even als toevoeging, ik had aan beide kanten een blokkerende ruit en ik heb beide motoren vervangen. De week daarop kreeg ik deze video te zien... Mijn dealer wist van niks en is toen na het kijken van de video door het stof gegaan. Succes.
__________________
-- Alex. Aber Du kannst mich Daddy nennen.
Reply With Quote
  #3  
Old 09-09-2004, 12:48
303_trancer 303_trancer is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3
Default

Hallo Speedlaw,

Very impressive video!!!

Logisch dat ik die K*T motor niet verwijderd kreeg. Na het zien van de video heb ik toch wel het gevoel dat dit een fabrikage fout is en eigenlijk door VW vernieuwd zou moeten worden... Maar ja, ik ben zowieso niet de eerste eigenaar en dan houdt de garantie op...

Ik hoop toch wel dat je die extra weerstand er tussen hebt gezet om het motorvermogen te "drosseln" ;-). Of is de vervangende motor beter qua tandwiel of al van zichzelf zwakker?

Ik ga de dealer bellen of dit tandwiel los te bestellen is. In ieder geval hartelijk bedankt voor de SUPERRRR video! Ik had me geen beter antwoord kunnen voorstellen!!!

Mvg,
Carlo.
Reply With Quote
  #4  
Old 09-09-2004, 14:34
Speedlaw's Avatar
Speedlaw Speedlaw is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 155
Default

Glad to help.

Het is volgens mij een productie fout, of liever een onderdeel fout dat érg vaak voorkomt. Vandaar ook die video speciaal bedoeld om het uit te leggen, 't zou eigenlijk niet nodig moeten zijn! Ze hebben het aan het begin ook over de modellen die er last van hebben, zit die van jou daarbij? Ik geloof dat het ging om 3-deurs modellen vanaf 1997...?

Ik heb er geen weerstand tussen (lui) maar de ruiten gaan daarom ook nog redelijk vlot open en dicht. Ik hoop dat de huidige motoren beter zijn, maar eigenlijk weet ik het antwoord al. VW en het 'sparen am flaschen ende'.

Dat reparatiesetje moet gewoon te bestellen zijn, m'n dealer heeft het nog gecontroleerd destijds. Zij bellen met Pon, hoop gezeik... Ik heb die video zelf al een tijd niet meer gezien, staat er een onderdeel nummer bij? Anders moeten we ETKA nog maar 's doorspitten.

Kostte toen zo'n €25 per kant.
__________________
-- Alex. Aber Du kannst mich Daddy nennen.
Reply With Quote
  #5  
Old 14-09-2004, 14:24
303_trancer 303_trancer is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3
Default

Hallo Speedlaw,

Ik heb natuurlijk Wealer gebeld met de vraag of ik dit onderdeel bij hun kon bestellen... Standaard antwoord: We kunnen alleen de komplete motor of het hele raammechanisme leveren. Na de opmerking dat ik een VW Video op internet gezien had waarin dit tandwiel verwisseld wordt, werd ik binnen een paar secondes afgewimppeld met hetzelfde antwoord en werd de verbinding verbroken... Dus heb ik Pon maar een mailtje gestuurd met de vraag of zij dit kunnen bevestigen, dus dat dit onderdeel niet los te krijgen is. Helaas heb ik tot op heden nog geen antwoord ontvangen.

To be continued...
Reply With Quote
  #6  
Old 15-09-2004, 10:55
Speedlaw's Avatar
Speedlaw Speedlaw is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 155
Default

Als het mogelijk is; laat ze de video zien. Dat hielp bij mijn dealer ook een eind. Ik bood ze aan om een laptop mee te nemen en de chef-werkplaats wou het wel zien...

Hoop dat je eruit komt!
__________________
-- Alex. Aber Du kannst mich Daddy nennen.
Reply With Quote
  #7  
Old 12-12-2007, 20:47
Nestor Nestor is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1
Default

Hallo,

Ik krijg het filmpje niet geopend. Help?!
Reply With Quote
  #8  
Old 12-12-2007, 21:01
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

link is dood. mag ook wel, topic is meer dan 3 jaar oud...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum