Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Advertenties op MP, eBay of andere sites
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #101  
Old 11-02-2015, 10:26
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Dat het duurdere auto's zijn waar meer rendement op te halen valt ben ik niet met je eens. Neem de EVO 2 van Dutchbuild nog maar weer eens even als voorbeeld. Ook gekocht voor rond de 40 (wel een klap geld, maar niet duur in de zin van duur zoals jij het bedoelt). Ik zie de Golf Limited een dergelijke prijsontwikkeling nog niet maken in de komende 4-5 jaar. Het gaat vooral ook om de beleving om zo'n auto heen, successen in de autosport etc. Afijn, eigenlijk alles wat in de vorige 4 pagina's al is ingebracht.
Reply With Quote
  #102  
Old 11-02-2015, 10:28
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Quote:
Originally Posted by Berserker
Wat veel mensen misschien niet weten is dat de reguliere investeringen allemaal weinig opbrengen (goud, obligaties, etc.) en dat klassiekers een degelijke investering zijn (9% op jaarbasis). Dit werkt op dit moment ontzettend door in de klassiekersmarkt, kijk maar eens naar Motorshow Essen endergelijke. Weinig liefhebbbers en veel investeerders.

Natuurlijk zal iemand met miljoenen geen golf Limited kopen als investering aangezien er natuurlijk duurdere auto's zijn waar meer rendement op te halen valt. Toch heb je vaak liefhebbers die nu rijk zijn en vroeger ook golf gti reden, en die deze graag erbij willen hebben (als je het geld toch hebt).

Daarbij is de gemiddelde leeftijd van mensen die in hun jeugd GTI reden nu ook al op het niveau dat ze deze auto vaak best kunnen veroorloven


Klopt, ik wilde ooit een 912, best betaalbaar een tijdje terug en nu verdubbeld omdat alles ervoor al opgekocht is en dan gaat men voor the best next optie. Goede investering dus.
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #103  
Old 11-02-2015, 10:37
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Originally Posted by evilnyntje
Klopt, ik wilde ooit een 912, best betaalbaar een tijdje terug en nu verdubbeld omdat alles ervoor al opgekocht is en dan gaat men voor the best next optie. Goede investering dus.


Zodra de hele malaise met Griekenland en lage rentes binnen de EU is opgelost zal de bubbel barsten en de prijzen weer dalen tot normaal niveau.. Deze auto's zijn dit gewoon (nog) niet waard het zijn alternatieven om geld te laten renderen. De liefhebber community is veel kleiner en minder kapitaalkrachtig en dus zal de waardestijging gaan afnemen als de investeerders willen gaan cashen. Als de eerste te koop gaan komen en niet verkocht worden, zul je een dump op de oldtimermarkt krijgen. Met alle gevolgen van dien.

En op dat moment heren, zorg dat je wat extra geld achter de hand hebt om toe te slaan ..
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #104  
Old 11-02-2015, 10:38
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Quote:
Originally Posted by Berserker
Zodra de hele malaise met Griekenland en lage rentes binnen de EU is opgelost zal de bubbel barsten en de prijzen weer dalen tot normaal niveau.. Deze auto's zijn dit gewoon (nog) niet waard het zijn alternatieven om geld te laten renderen. De liefhebber community is veel kleiner en minder kapitaalkrachtig en dus zodra de waardestijging zal afnemen. Als de investeerders willen gaan cashen en de eerste te koop gaan komen en niet verkocht worden, zul je een dump op de oldtimermarkt krijgen. Met alle gevolgen van dien.

En op dat moment heren, zorg dat je wat extra geld achter de hand hebt om toe te slaan ..


Ben aan het sparen
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #105  
Old 11-02-2015, 10:38
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Als je echt geld wilt verdienen moet je het in de echte, oude exoten zoeken. Klassieke Ferrari's etc. dan praat je over tonnen en soms zelfs miljoenen. Alles staat een in verhouding met elkaar, met een Golf kun je denk ik wel wat verdienen, met een Evo 2 een stuk meer en met een Ferrari nog veel meer maar de aanschafwaarde ligt dan ook een stuk anders. Je kan dus eigenlijk pas echt substantieel investeren als je het eigenlijk niet eens meer nodig hebt. Boffen wij even dat geld niet gelukkig maakt
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #106  
Old 11-02-2015, 10:48
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Originally Posted by Misha
Als je echt geld wilt verdienen moet je het in de echte, oude exoten zoeken. Klassieke Ferrari's etc. dan praat je over tonnen en soms zelfs miljoenen. Alles staat een in verhouding met elkaar, met een Golf kun je denk ik wel wat verdienen, met een Evo 2 een stuk meer en met een Ferrari nog veel meer maar de aanschafwaarde ligt dan ook een stuk anders. Je kan dus eigenlijk pas echt substantieel investeren als je het eigenlijk niet eens meer nodig hebt. Boffen wij even dat geld niet gelukkig maakt


Het ligt er maar net aan hoeveel startkapitaal je hebt, grote investeerders en hedgefunds gaan voor de exoten, maar particulieren die een extra cent achter de hand hebben krijgen de tip om in klassiekers te investeren. Vooral de zeldzame modellen (Limitited, 911 rs, evo2 endergelijke) zullen als eerste weg zijn. Maar je krijgt een waterval effect tot de 912 aan toe.

Investeren doe je in de regel met geld dat je kunt missen, maar met deze lage rentestanden zou je een lening kunnen afsluiten tegen 4% rente terwijl een klassieke auto misschien wel 9% rendeert en je dus 5% (redelijk risicovrij) winst maakt.
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #107  
Old 11-02-2015, 11:02
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Golf 2 GTI zie je t ook gebeuren. Wat nog in min of meer originele staat verkeert en wordt aangeboden, is ook zo weer weg. En dat gaat al door tot de nieuwere types. Maar ja, we worden oud, bouwjaar '90 is inmiddels ook alweer 25 jaar geleden...
Reply With Quote
  #108  
Old 11-02-2015, 11:12
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Quote:
Originally Posted by Berserker
Het ligt er maar net aan hoeveel startkapitaal je hebt, grote investeerders en hedgefunds gaan voor de exoten, maar particulieren die een extra cent achter de hand hebben krijgen de tip om in klassiekers te investeren. Vooral de zeldzame modellen (Limitited, 911 rs, evo2 endergelijke) zullen als eerste weg zijn. Maar je krijgt een waterval effect tot de 912 aan toe.

Investeren doe je in de regel met geld dat je kunt missen, maar met deze lage rentestanden zou je een lening kunnen afsluiten tegen 4% rente terwijl een klassieke auto misschien wel 9% rendeert en je dus 5% (redelijk risicovrij) winst maakt.


Met 4% red je het niet, en in een auto beleggen met geleend geld? Risicospreiding 0, dus verre van risicovrij.
Reply With Quote
  #109  
Old 15-02-2015, 01:30
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,569
Default

__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2022 SEAT Leon ST 1.5 TSI DSG FR
Reply With Quote
  #110  
Old 15-02-2015, 10:34
sipkemk1rs2's Avatar
sipkemk1rs2 sipkemk1rs2 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 443
Default

Quote:
Originally Posted by Rick

Ze er nog wel dus
Reply With Quote
  #111  
Old 15-02-2015, 10:57
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

als ik de advertentie lees, is hij op zoek naar onderdelen... staat nergens dat hij te koop is..
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #112  
Old 15-02-2015, 11:48
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

De Limited waar deze topic over is begonnen staat ook NIET te koop

Hij heeft hem geplaatst om te kijken wat hij er op dit moment nog voor zou kunnen krijgen

Ik heb de man die de onderdelen te koop vraagt, een mail gestuurd of hij te koop is en wat hij er voor wilt hebben

Ik ben druk bezig om te kijken of ik er weer een auto bij kan kopen waarvan ik denk dat hij in prijs zal gaan stijgen, maar het meeste spul is al zo veel duurder geworden dat deze buiten mijn bereik zijn gekomen.

Ik ben nu aan het kijken voor een New Beetle RSI of een Porsche 968CS waarvan ik denk dat deze meer waard gaan worden, en op zijn minst stabiel zullen blijven. De Lancia Delta Evo heb ik ook hoog zitten, maar de onderdeelvoorziening word steeds slechter daar waar het bij de Porsche allemaal veel beter is geregeld.
Reply With Quote
  #113  
Old 15-02-2015, 11:55
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Wel grappig dat ze enkele jaren geleden voor een 14-16 en 20k werden aangeboden.. Maarja als je alles wist van te voren... (Had ik wel 35 T1 samba barndoors gehad in de stalling)
Reply With Quote
  #114  
Old 15-02-2015, 12:00
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by sixpack
Wel grappig dat ze enkele jaren geleden voor een 14-16 en 20k werden aangeboden.. Maarja als je alles wist van te voren... (Had ik wel 35 T1 samba barndoors gehad in de stalling)



Ik kan mijzelf ook wel voor mijn hoofd slaan, want ik heb daadwerkelijk auto's gehad die nu de pan uit rijzen.

De Mercedes Evo2 heb ik verkocht voor 60K en er staan er nu 2 van te koop voor 145K en 165K.

Ik had voor een jaar terug een Porsche 911T uit 71 met S-Pakket verkocht voor 33K en staat nu voor 100K te koop en zijn het ook waard.

Ik heb een 964 gehad met 80K op de klok uit 93 in een speciale kleur, en bijzondere opties en is bij de laatste 10 van de band gerold, nieuw verkocht door Pon Leusden, onderhoudsboekjes netjes ingevuld door Pon enz en heb ik verkocht voor 40K en is nu het dubbele waard.

Ik ben nu aan het rondkijken voor een volgende, maar om dit keer langer te houden
Reply With Quote
  #115  
Old 15-02-2015, 14:13
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Voor mijn hoofd slaan heb ik niet echt,
want het is/blijft een gok maw "als je alles wist van te voren""
Reply With Quote
  #116  
Old 15-02-2015, 16:25
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Ik wist met zekerheid dat dit zou gaan gebeuren, maar de prijzen stegen sneller dan gedacht en ik kon het geduld niet opbrengen om de auto's langer te houden.

Sommige zijn helemaal wild van een auto en willen hem niet meer kwijt enz, maar ik geef er niet zo veel om waardoor ze mij al snel in de weg staan en geen zin heb om ze te onderhouden enz.

Ik vind veel dingen mooi, maar het hebben er van is niet echt mijn ding is gebleken
Reply With Quote
  #117  
Old 15-02-2015, 16:25
Wojtek Wojtek is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 260
Default

Porsche 996 wordt vast wel meer waard in de toekomst, zijn nu nog betaalbaar.
__________________
Golf Rallye club Friesland.

Last edited by Wojtek : 15-02-2015 at 16:33.
Reply With Quote
  #118  
Old 15-02-2015, 17:08
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Wojtek
Porsche 996 wordt vast wel meer waard in de toekomst, zijn nu nog betaalbaar.


De GT3 is al in opmars en ook de enigste 996 die ik mooi vind.

De 996 Turbo is nog goed te betalen en zal zeker een klassieker gaan worden gezien al zijn turbo voorgangers idd
Reply With Quote
  #119  
Old 15-02-2015, 17:56
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Volksforum investeringsclubje oprichten...
Reply With Quote
  #120  
Old 15-02-2015, 18:06
Wojtek Wojtek is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 260
Default

Kopen we gelijk een paar Golf Rallye's
__________________
Golf Rallye club Friesland.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum