Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Nieuws en actualiteiten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Closed Thread
 
Thread Tools Search this Thread
  #581  
Old 27-04-2013, 19:13
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Mag ik je er even op wijzen dat het voor een diesel (!) niet bepaald om "een paar centen" gaat?
Reply With Quote
  #582  
Old 27-04-2013, 19:31
Golf1Fan's Avatar
Golf1Fan Golf1Fan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 335
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Mag ik je er even op wijzen dat het voor een diesel (!) niet bepaald om "een paar centen" gaat?


Helemaal mee eens Erik Baas, ik heb ongeveer 8 jaar lang een Golf 2 diesel uit 1984 als daily gebruikt en heb het volle pond moeten betalen, dus ik heb inmiddels genoeg naar de fiscus gebracht.

@Bprijs: Mijn Golf 1 diesel is/was een hobbyauto en ik ben geenzins van plan daar het volle pond voor te gaan betalen, Golf 1 fan of niet
__________________
Golf 1 GTI 1.8 8V (DX) 1983 Zwart
Golf 2 GTI 1.8 16V (KR) 1986 Oakgroen
Golf 3 GL 2.0 8V (AGG) 1997 zilvergrijs 'parttime Daily'
Seat Ibiza 2 (6K1) GTI 2.0 8V (2E) 1997 rood 'parttime Daily'
Reply With Quote
  #583  
Old 27-04-2013, 19:32
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Het vervelende voor de mannen hierboven is dat ze veel geld hebben betaald voor een stukje waardevastheid/status, terwijl die nu weg is en je voor hetzelfde geld een Golf 4 had kunnen rijden, wat toch iets meer auto is dan een Golf 1...
Reply With Quote
  #584  
Old 27-04-2013, 19:42
2H-2H's Avatar
2H-2H 2H-2H is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 757
Default

Heb vaak op het punt gestaan om ook een Golf 2 om te bouwen naar TDI.

Toch heb ik voor comfort gekozen. Bora variant tdi, toch goed gegokt.
__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition".
Reply With Quote
  #585  
Old 27-04-2013, 19:43
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Mag ik je er even op wijzen dat het voor een diesel (!) niet bepaald om "een paar centen" gaat?

nee maar laten we eerlijk wezen de meesten die een diesel van 25 + rijden die gebruiken deze meer dan 5000km per jaar (dus vaak als daily)
nu gaan ze die oude diesel weg doen omdat ze nu voor een daily moeten betalen.
zet daar tegenover een nieuwere gelijkwaardige auto dus voor een golf nemen we nu een polo, wat weegt een golf van 1980 en wat weegt een polo van 2000 of laten
dus wat is dan goedkoper
ten tweede je beurt helemaal niks meer voor je oldtimer dus moet er dik geld bij voor een andere auto

straks onderdelen genoeg kun kun je jaren vooruit met je oldtimer
sleutelen kun zelf want het is net lego

maar alleen dan heb ik het over de diesel rijders en niet over degene die een oude t3 rijden of de benzine rijders
DUS daily rijders waar ik mischien zelf ook wel bijhoor met 3500 a 4000km per jaar want wees eerlijk het is ook best makkelijk als je een tweede auto hebt staan
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #586  
Old 27-04-2013, 19:53
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

Tsja ,is weer nederland he.
hoorde daarstraks op de radio..'Minister Weekers vind dat over auto's met oost europese kentekens ook maar eens wegenbelasting betaald moet worden etc' ,of iets in die richting...die vent word van de week betrapt op het feit dat hij op de hoogte was van fraude met toeslagen door 'platkoppen'...en denkt ..laat ik maar gauw zoiets zeggen dan is het volk weer even tevreden...
maar hoe planned ie dat te gaan doen dan?..een NL vignet..?
Jongens ze vinden altijd weer wel iets anders om je uit te kleden..
is het niet de wegenbelasting dan is het weer hypotheekrenteaftrek,gruwelijk hoge boetes..Woz waarde ,huur-zorgtoeslag etc etc..
het feit dat we nou een kabinet hebben dat het nergens werkelijk over eens kan worden maakt het alleen maar erger
van Samson hoor je of zie je niks meer..en Rutte ach die staat maar te lachen en te roepen..'koop dat huis...koop die auto'...waarmee dan Mark?
en ondertussen maar vasthouden aan die Euro..
nu ook weer geld naar Cyprus..een eiland dat stijf stond van Russisch zwart geld
ik hoor gelijk ook al mensen roepen ,ik ruim alles jonger dan '86 op..
begrijpelijk..maar wie zegt dat zowel het kabinet alswel de wetgeving binnen nu en 5 jaar WEER niet anders is?
voor hetzelfde geld komt er ergens iemand achter dat een Prius helemaal geen 1 op 25 loopt...en dan?
mijn E30 is van februari '88,en ergens was ik ook wel hopende dat hij ooit belastingvrij werd..
dan maar niet..om het gewoon eerlijk te zeggen zou ik er altijd een 86er van kunnen maken..maar dat doe ik niet..zo veel wegenbelasting kost ie niet..en dat laatste stukje lol dat je nog MAG en niet MOET op zijn tijd moet dan maar iets kosten
buiten het feit dat er al veelste veel geld inzit
maar voor iemand met een Chevy Impala op LPG...tsja...
en nogmaals het zou zomaar weer heel anders kunnen zijn over een jaar..dat weet je nooit
god weet ,beslissen ze dadelijk in Brussel dat het overal in Europa gelijk moet zijn...
dat word lachen dan...
Reply With Quote
  #587  
Old 27-04-2013, 19:59
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

maar waarom heeft iemand een impala op lpg, niet dat ie er beter op rijd

dus ook weer het voordeel
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #588  
Old 28-04-2013, 07:24
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Quote:
Originally Posted by ewcaddymk1
maar waarom heeft iemand een impala op lpg, niet dat ie er beter op rijd

dus ook weer het voordeel


Nee. Diegen rijdt een Impala omdat diegene een Impala mooi vindt en een V8 rielekst vindt, that's it. Denk maar niet dat het goedkoop rijdt, als het om de centen gaat dan kun je beter iets anders rijden..
Maar op benzine is niet te doen hier... MOET je de hoge benzineprijzen maar slikken omdat men anders geen liefhebber is? Rijdt prima op LPG en als je die ervaring niet hebt van een V8 op LPG, dan heb je een gehad die niet goed afgesteld was. Als er iets perfect loopt op LPG dan is het een V8 wel.

Nee sorry, vind het echt een aanname en afgunst jegens de impala-rijder..



Toch nog even verder uitleggen:
- Bij normale auto's (modern, die je bijv. voor woon-werk gebruikt) wordt ook veel op LPG omgebouwd, maar enkel als het uit kan met de kilometers. Als je een bepaald kilometrage rijdt, kan het interessant zijn. Die mensen maken GEBRUIK van de regelgeving om goedkoper te rijden.
- Bij de meeste oldtimers die op LPG worden omgebouwd, wordt dit gezien als een meerwaarde (ofja, voorheen dan, nu niet meer haha). Dan hoeft er ook niet direct gekeken te worden naar hoeveel km je rijdt per jaar, om te kijken of je de installatie er wel uit haalt en binnen hoeveel jaar. Sterker nog, er zijn genoeg mensen die alsnog maar heel weinig rijden met zo'n oude bak op LPG. Maar waarom niet, het maakt je zondagritje wel dusdanig goedkoper, en op het moment dat je je auto wilt verkopen, is ie ook nog eens meer waard. Dus je hoeft geen dief van je eigen portemonnee te zijn, en je MISBRUIKT de regels al helemaal niet. Net als bij moderne auto's, maak je GEBRUIK van de regels en waardevastheid in oldtimers + waardetoename bij extra opties.



Tevens, als geen enkele motor is bedoeld om op LPG te rijden, dan is ook geen enkele motor bedoeld om op benzine te rijden. Het is maar een brok staal zo'n motor, en ooit heeft iemand verzonnen dat dit wel werkt met benzine (of andersom). Maar wat nu als hij met LPG was begonnen, dan zou je anders denken. Kortom, laat je gedachten niet te veel leiden door wat je hoort, het is maar net hoe je het bekijkt. Het is allebei een brandstof.

Last edited by Melvin - US Lights : 28-04-2013 at 10:51.
Reply With Quote
  #589  
Old 28-04-2013, 11:58
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Ik zal wel de laatste zijn om lpg te gaan afkraken (ooit 60.000km in een BX 16TRS op lpg gereden), maar waar de oldtimer/lpg rijder nog de keuze heeft om terug te bouwen naar benzine, daar heeft de dieselrijder niets aan.
Dat de V8 oldtimer/lpg fans nu zo hard lopen te bléren vind ik dan ook redelijk misplaatst. Tuurlijk is het zuur als je net vorig jaar voor dik 2000,- een lpg installatie hebt laten inbouwen, maar je kunt in ieder geval nog terugbouwen om voor het kwarttarief (en verplicht 3 maanden niet rijden) in aanmerking te komen.

Ik heb vette pech met mijn 1982 T3 TDi bus en mag (nee, MOET !) dadelijk bijna 2000,- aan mrb gaan betalen en ja, we konden dit natuurlijk al jarenlang zien aankomen. Vroeg of laat komen ze (de regering) erachter dat ze een dief zijn van hun eigen portemonnee en moet het lek gedicht worden. Dat daarmee de hele oldtimerbedrijfstak om zeep wordt geholpen zal ze worst wezen... kijk bv maar eens naar de kinderopvang. Jaren geleden aantrekkelijk gemaakt en nu sluit de een na de ander gedwongen zijn deuren.
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #590  
Old 28-04-2013, 14:07
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Het is natuurlijk wel jammer dat de '88er jetta diesel van mij niet belastingvrij gaat worden ,maar ik gebruik m als hobbyauto , en rijd gemiddeld 2500 km per jaar , en betaal er inmiddels al dik 10 jaar belasting voor ..............
Maar ja hobby kost geld , en daarintegen heb ik m 7 a 8 maanden per jaar in de schorsing , dus voor die paar maanden wegenbelasting laat ik het ook niet .

Ik liep vorig jaar ook met de plannen om de variant te verkopen, en belastingvrij te gaan kopen , nu blij dat ik het niet heb gedaan !
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #591  
Old 28-04-2013, 14:35
JettaPowerrr's Avatar
JettaPowerrr JettaPowerrr is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,015
Default

Quote:
Originally Posted by Melvin - US Lights
MOET je de hoge benzineprijzen maar slikken omdat men anders geen liefhebber is? Rijdt prima op LPG en als je die ervaring niet hebt van een V8 op LPG, dan heb je een gehad die niet goed afgesteld was. Als er iets perfect loopt op LPG dan is het een V8 wel.

Nee sorry, vind het echt een aanname en afgunst jegens de impala-rijder...


En dat kan ik bevestigen. Onze GMC V8 camper loopt zelfs beter op LPG dan op benzine. Zal ook wel een afstellingskwestie van benzine zijn, maar niet te min rijd het perfect. En zo blijft het ook nog een beetje betaalbaar. Want om nou elke 350 km weer €170.- benzine erin te mikken is toch wel erg ruig. Nu moet ik elke 300 km voor €85,- LPG erin pompen. Let wel, ELKE 300 km, hè. Dus niks goedkoop rijden. Tel daar reparatie en onderhoud bij op, dan heb je het echt niet meer over goedkoop rijden.

Gr. Ed
__________________
-'18 Polo 1.0 TSI 115 pk DSG Highline

Quote:
Originally Posted by Stijn
Wheee hokjesdenken is bliss!!
Reply With Quote
  #592  
Old 28-04-2013, 18:41
Brinksma's Avatar
Brinksma Brinksma is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 16
Default

Even onder de aandacht brengen

http://petities.nl/petitie/overgang...r-regeling-2014


share it
Reply With Quote
  #593  
Old 28-04-2013, 18:50
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

Quote:
Originally Posted by jettaracing


Ik liep vorig jaar ook met de plannen om de variant te verkopen, en belastingvrij te gaan kopen , nu blij dat ik het niet heb gedaan !

TFSI ... Ik weet wel een adresje die bijna klaar is
Reply With Quote
  #594  
Old 30-04-2013, 13:57
Nick 525e Nick 525e is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 15
Default

Even van een ander forum gekopieerd:

Onze missie:
Onvoorwaardelijk behoud van de regeling vrijstelling motorrijtuigenbelasting (MRB) zoals we die tot nu toe kennen.

De insteek:
Vertrouwen. Een overheid moet immers betrouwbaar zijn. Een regel zonder dringende noodzaak in een tijdsbestek van enkele jaren herhaaldelijk veranderen wekt bij de burger geen vertrouwen.

De feiten:
De staatssecretaris heeft zijn standpunten grotendeels gebaseerd op verkeerde feiten en subjectieve rapporten. Tevens heeft hij met de verkeerde instanties gesproken; de alliantie vertegenwoordigt immers maar een heel klein deel van de oldtimerliefhebbers, en enkele leden van die alliantie hadden zelfs geheel andere belangen te verdedigen.

Wat ging er tot nu toe mis?
Zo’n beetje alles. Vanaf de vooringestelde aversie tegen youngtimers en oldtimers van de staatssecretaris tot de jammerlijk gekozen strategie van FEHAC en KNAC. Om over de overige blunders nog maar te zwijgen.

Kunnen we de zaak nu nog omdraaien?
Ja. Wij denken van wel. Het is nog niet te laat, maar we moeten nu wel alle zeilen bijzetten. Garanties zijn er dan ook niet, maar we gaan het proberen!

Wat kun jij doen?
Ben jij de trotse bezitter van een of diverse oldtimers of youngtimers, dus auto’s, motoren, vrachtwagens, 4x4, customs en alle daaraan aanverwante stromingen? Raakt deze gewijzigde regeling jou keihard in je portemonnee? Draag je op een andere manier het in stand houden van ons rijdend cultureel erfgoed een warm hart toe? Dan kun jij ons helpen. Wij moeten de politiek bewijzen over een sterke en grote achterban te beschikken. Hoe groter onze achterban, hoe sterker onze lobby. Schrijf je nu in op http://www.vrijstellingoldtimer.nl, ook al heb je al eerder een petitie ondertekend. We hebben vóór 14 mei minimaal 70.000 inschrijvingen nodig, anders gaat het niet lukken.
Abonneer je ook op de Facebookgroep ‘Oldtimerliefhebbers’ (http://bit.ly/oldtimerliefhebbers) en blijf op de hoogte van alles wat speelt. En nog belangrijker: deel dit met je vrienden, je club, de forums waar je in zit of de redactie van je lijfblad. Help ons mee met het terugdraaien van deze draconische maatregel. Ons motto: Samen Sterk!

Wie zijn wij?
Wouter van Embden – voorzitter Stichting Autobelangen
Hans Horwitz – ondernemer
Stefan van der Waals – ondernemer
Arjan Lenoir - fanatiek klassiekerliefhebber
Edwin Melotte - verzamelaar en ondernemer
Marco Hof - hoofdredacteur Auto Motor Youngtimer
Maria Pels - ondernemer
Maarten Wilbers - uitgever Auto Motor Klassiek

PS: De bijdrage die na je inschrijving wordt gevraagd is overigens geheel vrijwillig. Wil je dat niet, kun je na het tekenen voor je steun eenvoudig het browservenster sluiten.
Reply With Quote
  #595  
Old 30-04-2013, 14:58
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

Quote:
Originally Posted by Nick 525e
Help ons mee met het terugdraaien van deze draconische maatregel. Ons motto: Samen Sterk!
.


Ik ken dit motto ergens van
Reply With Quote
  #596  
Old 30-04-2013, 23:09
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

eerlijk gezegd missen ze volgens mij met de nieuwe regeling de groep mensen die bestempeld worden als de ernstige vervuilers. Ik spreek dan over de oldtimerbezitters die dagelijks rijden met een oldtimer. Rijden die mensen niet dagelijks met een diesel oldtimer vanwege de relatief lage kosten? Mensen die dus onder de nieuwe regeling in 2014 wel wegenbelasting gaan betalen, zullen lang niet allemaal een auto vinden waar je minder op afschrijft, die zuiniger is, die goedkoper is in wegenbelasting en die makkelijker te onderhouden is.

Zeker als je al lekker wat geld in je oldtimer hebt gepompt om hem in goede staat van onderhoud te brengen, ga je niet vanwege die 50 euro per maand WB overstappen van je gekoesterde golf 2 diesel naar een afgetrapte golf 3 diesel... Die kost qua WB denk ik al weer 2 tientjes meer in de maand...
Reply With Quote
  #597  
Old 04-05-2013, 11:37
Lesley Lesley is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,079
Default

Waarom die 25 euro vrijwillige bijdrage? Vind het een belachelijk bedrag!
Reply With Quote
  #598  
Old 05-05-2013, 08:14
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 546
Default

Hoe zit het eingelijk met geschorste auto's? die een langdurige restauratie voor de boeg hebben? ik heb iets horen waaien dat die geen vol jaar meer geschorst mogen staan.
__________________
My Golf is my image
Reply With Quote
  #599  
Old 05-05-2013, 08:47
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Schorsen mag altijd voor onbepaalde tijd , zou wat zijn voor bijvoorbeeld de oldtimers die in musea staan , met kenteken , dan zouden die allemaal een bepaalde tijd in het jaar in de wegenbelasting moeten , verzekerkerd moeten worden en apk gekeurd moeten worden
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #600  
Old 05-05-2013, 08:49
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Quote:
Originally Posted by jettaracing
Schorsen mag altijd voor onbepaalde tijd , zou wat zijn voor bijvoorbeeld de oldtimers die in musea staan , met kenteken , dan zouden die allemaal een bepaalde tijd in het jaar in de wegenbelasting moeten , verzekerkerd moeten worden en apk gekeurd moeten worden


Enkele weken terug is er nog serieus nagedacht over een oplossing waarbij niet geschorst kon worden
Reply With Quote
Closed Thread



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum