Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-03-2018, 01:10
Zieron28's Avatar
Zieron28 Zieron28 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2016
Posts: 101
Default Polo 6n2 van krik geschoten

Mijn polo moet naar de keuring en aangezien hij niet gekeurd is als verlaagd voertuig moet de schroefset er van onder.

Zoals altijd heb ik de polo omhoog gezet met de originele krik maar, tijdens de werkzaamheden, begon deze plots te tikken en te kraken. Veiligheidshalve heb ik mijn wiel onder de auto gelegd en nog geen 10 seconden later schoot de krik door... Gelukkig is de auto op de band gevallen waardoor de schade meevalt. Dit gezegd zijnde, kan de dorpel structurele schade oplopen door dat deze op de band gevallen is? Ik kreeg de krik niet hoger en kon de band niet volledig onder de auto leggen waardoor hij met de dorpel op de band is gevallen. Er zat maar 5 cm tussen dorpel en band dus hij is zeker niet hoog gevallen en in mijn ogen is de dorpel nergens ingedeukt of vervormd maar ik heb wel iets anders opgemerkt. De dorpels zijn verdeeld in 2 soorten lak, egale lak en lak met structuur. Tussen de twee soorten lak zit een lijn die over de gehele lengte van de dorpels loopt. Aan de rechterzijde is deze lijn kaarsrecht maar aan de linkerzijde is deze lijn eerder golvend en loopt schuin af... Ik weet niet of dat dit normaal is?

Ik weet dat dit misschien een nutteloze vraag is maar voor mij is het wel belangrijk te weten of het al dan niet normaal is.

Alvast bedankt!

Last edited by Zieron28 : 01-03-2018 at 01:18.
Reply With Quote
  #2  
Old 01-03-2018, 13:01
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Als de dorpel zelf recht lijkt zal deze ook recht zijn, lijkt me echt sterk dat die schade opgelopen zou hebben van op de band te vallen. Die lijn kan ook gewoon schuin zijn omdat dit slecht gespoten is geweest. Anders moet je eens een foto posten? Dan kunnen we het direct zien.

En dit is dus waarom je altijd assteunen moet gebruiken
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #3  
Old 01-03-2018, 17:47
Zieron28's Avatar
Zieron28 Zieron28 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2016
Posts: 101
Default

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Als de dorpel zelf recht lijkt zal deze ook recht zijn, lijkt me echt sterk dat die schade opgelopen zou hebben van op de band te vallen. Die lijn kan ook gewoon schuin zijn omdat dit slecht gespoten is geweest. Anders moet je eens een foto posten? Dan kunnen we het direct zien.

En dit is dus waarom je altijd assteunen moet gebruiken


Ik heb mijn lesje wel geleerd inderdaad . Nochtans gebruik ik de krik al 8 jaar zonder enig probleem. Ik heb er nadien de andere kant probleemloos mee omhoog gezet dus snap er niets van. Misschien heb ik hem niet goed geplaatst ondanks dat ik het 4x heb gecontroleerd... Ik ga wel op zoek naar een degelijke krik en assteunen .

Hier alvast een foto van de lijn op de dorpel waar ik het over had. Het is niet super duidelijk maar er zit een bepaalde curve in ( als je inzoomt kan je het beter zien ). Ik moet er wel bij zeggen dat de vorige eigenares 10 jaar geleden een zwaar ongeval heeft gehad. Er zou toen een jeep moeten ingereden zijn links achteraan. Toen ik de polo 8 jaar geleden ging ophalen bij de garagist heeft hij mij dit verteld zonder te vermelden hoe erg het eigenlijk was. Ik zag er toen als 22-jarig baasje geen erg in en heb hem dan maar gekocht. In de loop van de tijd heb ik wel wat zaken ontdekt... Er zit een nieuw kofferdeksel op maar dit zit niet gecentreerd ik vermoed omdat de carrosserie niet meer 100% recht is. Het plastic rond het kofferslot zit links hoger dan rechts waardoor de rubber van de koffer daar niet perfect aansluit. Er zit een nieuwe achterbumper op en de originele stootlijsten waren volledig stuk. Het plaatwerk linksachter is van boven tot onder uitgedeukt en herspoten geweest. En tot slot hebben ze een paar maand geleden bij het uitlijnen ontdekt dat mijn achteras uit de haak is. Ik vermoed dus dat het achterwiel tegen de dorpel zal geslagen zijn waardoor die curve er nu in zit. Het valt echt bijna niet op en uiteindelijk zal de polo degelijk hersteld geweest zijn aangezien hij telkens blanco wordt gekeurd. Maar ik vind het wel onverantwoord van de garage die hem aan mij heeft verkocht. De polo is in nieuwstaat wel te verstaan en heeft mij nog geen enkele zware kost opgeleverd maar ik stel mij hier toch vragen bij aangezien de carrosserie een serieuze klap heeft ontvangen.



Last edited by Zieron28 : 01-03-2018 at 21:26.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum