Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-01-2018, 12:01
Jurre255 Jurre255 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2017
Posts: 11
Default Meer geluid Jetta II "85 1.8 GL

Hallo,

Ik rij een Jetta II uit 1985, het betreft een Jetta met een 1.8 carburateur blok. Ik zou graag iets meer geluid willen, niet overdreven maar gewoon iets meer, de auto is me nu namelijk iets te stil.

Wat zijn de mogelijkheden, ik wil het niet té veel laten kosten.
Iemand hier ervaring mee?
https://www.nlpower.com/uitlaatsyst...exo-16-35i.html

Mvg,

Jurre
Reply With Quote
  #2  
Old 03-01-2018, 19:15
VW_Sk8r's Avatar
VW_Sk8r VW_Sk8r is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 134
Default

Denk dat je daar wel voor cheap een lekker geluidje mee krijgt. Hoe hard het word weet ik niet. Zelf rij ik met originele midden demper en een sport einddemper. Die combo geeft op mijn 1.8 monopoint een niet te overdreven geluid.
__________________
T3 Syncro 1.9tdi 1990
Golf 2 1.8 GT 1991

T3 Westfalia 1.9 TD 1988 (sold)
Golf 2 1.6 D 1988 (RIP)
Reply With Quote
  #3  
Old 03-01-2018, 19:25
Jurre255 Jurre255 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2017
Posts: 11
Default

Quote:
Originally Posted by VW_Sk8r
Denk dat je daar wel voor cheap een lekker geluidje mee krijgt. Hoe hard het word weet ik niet. Zelf rij ik met originele midden demper en een sport einddemper. Die combo geeft op mijn 1.8 monopoint een niet te overdreven geluid.


Bedankt voor je reactie, ik denk dat het verschil ( qua geluid ) tussen een monopoint of carburateur niet groot zal zijn.
Wat voor einddemper heb je?
Reply With Quote
  #4  
Old 03-01-2018, 19:47
VW_Sk8r's Avatar
VW_Sk8r VW_Sk8r is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 134
Default

Ik rij zelf met een Remus. Ik vrees alleen dat die buiten je budget valt, tenzij je er een 2dehands weet te score. Ik heb trouwens nog vergeten te vermelden dat ik ook geen katalysator meer heb en dat je even moet checken of die midden demper vervanger wel past bij mij zit te midden demper in een bocht.
__________________
T3 Syncro 1.9tdi 1990
Golf 2 1.8 GT 1991

T3 Westfalia 1.9 TD 1988 (sold)
Golf 2 1.6 D 1988 (RIP)
Reply With Quote
  #5  
Old 04-01-2018, 12:29
darksupra's Avatar
darksupra darksupra is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 323
Send a message via MSN to darksupra
Default

als je een constante verhoging van lawaai wil zou ik er gewoon een sportdemper onder zetten, als je meer lawaai met gas geven wil moet je er gewoon een sport luchtfilter opzetten.
persoonlijk vind ik luchtfilter altijd beter klinken en het is niet zo´n kabaal op de snelweg met constante snelheid.
__________________
I love it when a car comes together
Reply With Quote
  #6  
Old 08-01-2018, 12:12
Jurre255 Jurre255 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2017
Posts: 11
Default

Quote:
Originally Posted by darksupra
als je een constante verhoging van lawaai wil zou ik er gewoon een sportdemper onder zetten, als je meer lawaai met gas geven wil moet je er gewoon een sport luchtfilter opzetten.
persoonlijk vind ik luchtfilter altijd beter klinken en het is niet zo´n kabaal op de snelweg met constante snelheid.


En geen einddemper dan?
Reply With Quote
  #7  
Old 08-01-2018, 12:23
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

als je uw uitlaat veranderd, heb je continue gedreun.

als je de uitlaat standaard houdt en een open luchtfilter steekt, dan heb je enkel een diep geluid als je volgas rijd.
haal je luchtfilterdoos er maar eens af en start de motor. geef dan ook eens goed gas, je zal wel horen. ik ben ook meer voor deze aanpak. amper verschil als je normaal rijd, veel luide diepe brom als je volgas gaat (ook superleuk aan 50km/h in 5de volgas, veel diep geronk, weinig acceleratie)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #8  
Old 08-01-2018, 15:31
Jurre255 Jurre255 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2017
Posts: 11
Default

Quote:
Originally Posted by fcapri
als je uw uitlaat veranderd, heb je continue gedreun.

als je de uitlaat standaard houdt en een open luchtfilter steekt, dan heb je enkel een diep geluid als je volgas rijd.
haal je luchtfilterdoos er maar eens af en start de motor. geef dan ook eens goed gas, je zal wel horen. ik ben ook meer voor deze aanpak. amper verschil als je normaal rijd, veel luide diepe brom als je volgas gaat (ook superleuk aan 50km/h in 5de volgas, veel diep geronk, weinig acceleratie)


Zelf ben ik geen fan van een open luchtfilter, dit omdat ik denk dat er dan te veel zand, stof ect. mijn motorblok in komt.
Reply With Quote
  #9  
Old 08-01-2018, 17:09
darksupra's Avatar
darksupra darksupra is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 323
Send a message via MSN to darksupra
Default

bij luchtfilters zit wel een verschil in kwaliteit.
ik rij met al mijn autos met k&n filters en ik heb nog nooit vuiligheid aan de binnenkant van de filters ontdekt.
het grootste voordeel is nog wel dat je ze gewoon schoon kan maken en weer gebruiken.
__________________
I love it when a car comes together
Reply With Quote
  #10  
Old 08-01-2018, 21:32
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default

Die tussendemper eronderuit doet heel erg veel. Wel kans dat het gaat dreunen. Ik had op mijn Golfje juist de tussendemper vervangen door een nieuwe en de einddemper eronderuit gelaten. Klonk zeker mooi. Kan nog wel eens zoeken naar een filmpje.
Als je een Weber DMTL hebt, doet een goed luchtfilter ook al veel goeds.
Ik had de inlaatluchtverwarming eraf gehaald en een K&N inlegfilter vastgemaakt in het stuk van het luchtfilterhuis dat op de carburateur zit.
__________________
2011-2017 MK2 1.8 GU. First car is best car

https://www.ed.nl/deurne/auto-in-de...eurne~a9bc084c/


2017-Nu MK4 1.6 16V ol' reliable
2017-Nu Ascona B 2.0E ol' hoonable
Reply With Quote
  #11  
Old 08-01-2018, 22:04
Jurre255 Jurre255 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2017
Posts: 11
Default

Quote:
Originally Posted by Maarteno
Die tussendemper eronderuit doet heel erg veel. Wel kans dat het gaat dreunen. Ik had op mijn Golfje juist de tussendemper vervangen door een nieuwe en de einddemper eronderuit gelaten. Klonk zeker mooi. Kan nog wel eens zoeken naar een filmpje.
Als je een Weber DMTL hebt, doet een goed luchtfilter ook al veel goeds.
Ik had de inlaatluchtverwarming eraf gehaald en een K&N inlegfilter vastgemaakt in het stuk van het luchtfilterhuis dat op de carburateur zit.


Ik hou mijn luchtfilter liever origineel. Ik rij gewoon met de pierburg carburateur. Niemand ervaring met rijden zonder einddemper ( deze dus gewoon vervangen door een stuk buis), niet al te groot?

Last edited by Jurre255 : 08-01-2018 at 22:26.
Reply With Quote
  #12  
Old 08-01-2018, 23:08
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default

Ik had de einddemper vervangen door een RVS pijp en een aantal lasbochten. Ophangpunten van de oude demper afgeslepen, gestraald en erop gelast. Klinkt leuk, en zeker niet te hard.
__________________
2011-2017 MK2 1.8 GU. First car is best car

https://www.ed.nl/deurne/auto-in-de...eurne~a9bc084c/


2017-Nu MK4 1.6 16V ol' reliable
2017-Nu Ascona B 2.0E ol' hoonable
Reply With Quote
  #13  
Old 08-01-2018, 23:33
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Ik heb op mijn GTI een spaghetti uitlaat met race kat, originele middendemper en achterdemper en zonder tussendemper. Deze paste er niet meer tussen, maar ga dit toch terug passend maken want zonder tussendemper krijg je toch nogal een rauw geluid. Zeker op de snelweg niet aangenaam. Tijdens het optrekken natuurlijk wel

Ik zou dus ook in de richting gaan van een sportachterdemper en een K&N luchtfilter. Kost je het minste, en de verandering gaat subtiel blijven
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #14  
Old 09-01-2018, 12:44
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Ik zeg ook luchtfilter origineel, in originele behuizing.
Die optie die je je zelf geeft is de goede. De volgende is de einddemper.
Reply With Quote
  #15  
Old 09-01-2018, 13:38
Jurre255 Jurre255 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2017
Posts: 11
Default

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Ik zeg ook luchtfilter origineel, in originele behuizing.
Die optie die je je zelf geeft is de goede. De volgende is de einddemper.


Bedankt voor je reactie, ik ga binnenkort mijn einddemper met bevestiging even bekijken om een oplossing te bedenken/maken. Het mooist lijkt me een RVS buis.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum