Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-02-2015, 09:15
caddyke caddyke is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 345
Default motor ombouw

min scirocco gt is origneel 1.6 benz, hier heefd men een 1.9td ingelepeld van een golf 3.
deze gaat eruit,dan is het de bedoeling er een AGG GOLF 3 2.0 8V GTI in te leggen.
ik zit alleen met de vraag , hoe en wat met benzine pompen enz?
de mk3 heefd een pomp in de tank. echter past deze volgens mij niet in de tsnk onder de achterbank van de scirocco.

hoe kan ik dit het beste oplossen?
Reply With Quote
  #2  
Old 02-02-2015, 09:49
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Ik weet niet of je een onderaansluiting hebt op je tank, dan heb je geen opvoerpomp nodig. En anders kan je die van een golf1 cabrio of die van een polo gebruiken. (Van het g40 model zegmaar, en dan de uitvoering met nz injectiemotor)
Wbt de hoofdpomp om de rail onder druk te zetten heb ik gewoon een universele brandstofpomp gebruikt, werkt perfect.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 02-02-2015, 19:57
caddyke caddyke is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 345
Default

Nee ik heb volgens mij geen onder aansluiting, onder mn bank zit t dekseltje, met eronder de vlotter. Bij de mk3 GTI zit hier een pomp naast de vlotter, zou ik deze er niet in kunnen krijgen? Naar dan zit ik weer met de aansluiting van de stroom..
Reply With Quote
  #4  
Old 02-02-2015, 21:01
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Nee past niet. Die type3 heeft idd maar 1 pomp en zit bovenin de tank en deze zet de boel ook gelijk onder druk.
Die vlotter van je scirocco haal je eruit en vervang je voor 1 van een cabrio of polo bovengenoemd. Hier zit ook direct je tankmeter bij in. Ff naar de sloop gaan en dan neem je het stuk kabelboom vsn de opvoerpomp naar de zekwringskast ook gelijk mee.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #5  
Old 02-02-2015, 23:55
caddyke caddyke is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 345
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Nee past niet. Die type3 heeft idd maar 1 pomp en zit bovenin de tank en deze zet de boel ook gelijk onder druk.
Die vlotter van je scirocco haal je eruit en vervang je voor 1 van een cabrio of polo bovengenoemd. Hier zit ook direct je tankmeter bij in. Ff naar de sloop gaan en dan neem je het stuk kabelboom vsn de opvoerpomp naar de zekwringskast ook gelijk mee.



ok dan moet ik eens naar de sloop morgen.
ik neem aan dat de pomp van de cabrio niet voldoende is voor de gti?
moet er dan nog een extra pomp onder de auto, en welke?

morgen wil ik ook eens naar de kabelboom kijken. als het goed is ,hoef ik alleen de motorkabelboom van de gti te nemen, hie it t licht enz bij, dit kan ertussen uit.dan moet ik de oude stekken van de scirocco omsolderen naar de gti kabelboom.
tevens nog even kijken hoe en wat ik dan met de benzinepomp doe.
tevens wil ik de mfa ook gebruiken, deze zit nu niet in de scirocco. maar wel in de gti kabelboom.
ik heb een scirocco klok met mfa. echter zit hier ook een aansluiting voor een vacuumslang oid op. deze heefd de gti naar mijn weten niet.. is dit ook op te lossen?


alvast bedankt.

Last edited by caddyke : 02-02-2015 at 23:57.
Reply With Quote
  #6  
Old 11-02-2015, 12:41
caddyke caddyke is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 345
Default

Ik neem aan dat alleen de opvoerpomp van de cabrio in de tank te weinig is voor de gti??
Reply With Quote
  #7  
Old 11-02-2015, 17:01
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Ja de opvoerpomp is alleen om de hoofdpomp te voorzien van genoeg brandstof. Er moet een brandstofpomp onder om de rail op druk te zetten.
Die van gti is meer dan zat. Ik rij met een universele pomp. Kan ook. Hij wordt toch op 3 bar afgeregeld op de rail.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #8  
Old 12-02-2015, 01:08
caddyke caddyke is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 345
Default

Ok, dus of even opzoeken hoeveel druk die cabrio pomp levert die onder de auto hangt, of een universele nemen die min 3 bar levert?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum