Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-06-2016, 06:35
Deere Power's Avatar
Deere Power Deere Power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 80
Default PF: Andere Brandstofdrukregelaar, geeft problemen...

Update, ik heb de titel veranderd, ik denk dat het eerste probleem dat ik moet oplossen de speciale brandstofdrukregelaar is. Zie foto hieronder.

Hallo,

Er bestaat een kans dat het 1.8 PF blok in mijn GTI een probleem heeft. Ik vind veel meer 2.0 GTI blokken dan 1.8 GTI op de tweedehands markt.
Kan ik alles van de 1.8 GTI overbouwen op een naakt 2.0 GTI blok?

Ik denk aan:

motorsteunen
koppeling en versnellingsbak
sensoren
injectie?
in en uitlaatcollectoren


Ik wil eigenlijk gewoon een goed basisblok inbouwen en al de rest behouden
zoals het is.
Indien mechanisch alles past, moet ik een aanpassing van de Digifant voorzien voor de extra 200 cc's? Iemand hiermee ervaring?

Heb gekeken op het forum met de search functie, heel veel topics over complete swaps, deze vraag zag ik niet direkt daarom mijn vraag.

Alvast bedankt.

Peter

Last edited by Deere Power : 24-06-2016 at 10:02. Reason: Probleem lijkt iets anders te zijn
Reply With Quote
  #2  
Old 22-06-2016, 11:41
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Hoi peter ,wat is er aan de hand met je pf motorblok dan ?
De ecu is wel anders voor die motor ja wel kun je een hoop onderdelen uitwisselen inderdaad.
Reply With Quote
  #3  
Old 22-06-2016, 12:17
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Op het duitse cabrio forum staan diverse wiki's van ombouw van een 2E naar de digifant van een PB/PF/2H.

www.golfcabrio.de

Heel veel duitstalige info.

Maar een complete 2E met alle aanbouwdelen is minder werk.
De bedrading stelt ook niet veel voor.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #4  
Old 22-06-2016, 12:30
Deere Power's Avatar
Deere Power Deere Power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 80
Default

Quote:
Originally Posted by Kevert
Hoi peter ,wat is er aan de hand met je pf motorblok dan ?
De ecu is wel anders voor die motor ja wel kun je een hoop onderdelen uitwisselen inderdaad.



De motor zit in een net aangekochte GTI met 339.000 km.
Hij start vlotjes maar lijkt op 3 cilinders te draaien, mist vermogen, en klimt trager in de toeren dan normaal. Traagloop danst tussen 800 en 1600 rpm
Het dashboard geeft electronisch 104° olietemp aan bij 100km/u op autosnelweg met verwarming op warm.
Watertemp is dan weer 1/4 e...

Ik ga ontsteking eens nakijken, er komt geen blauwe of witte damp uit de uitlaat,...
Verder weet ik het niet.

PS: dit is de eerste Golf die ik koop na 15 jaar bedrijfswagens gereden te hebben, dus moet er zelf terug een beetje in komen.
Reply With Quote
  #5  
Old 22-06-2016, 16:44
Peter-gti16v's Avatar
Peter-gti16v Peter-gti16v is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 351
Default

Quote:
Originally Posted by Deere Power
De motor zit in een net aangekochte GTI met 339.000 km.
Hij start vlotjes maar lijkt op 3 cilinders te draaien, mist vermogen, en klimt trager in de toeren dan normaal. Traagloop danst tussen 800 en 1600 rpm
Het dashboard geeft electronisch 104° olietemp aan bij 100km/u op autosnelweg met verwarming op warm.
Watertemp is dan weer 1/4 e...

Ik ga ontsteking eens nakijken, er komt geen blauwe of witte damp uit de uitlaat,...
Verder weet ik het niet.

PS: dit is de eerste Golf die ik koop na 15 jaar bedrijfswagens gereden te hebben, dus moet er zelf terug een beetje in komen.


Het schommelen van het stationaire toerental kan ook aan een vacuumlek in het inlaatgedeelte liggen.
Had dit zelfs eens bij de hand met een golf 3, daar bleek de slang tussen
het inlaatspruitstuk en de rembekrachtiger een klein scheurtje te hebben.
__________________
Daily: Audi A2 Color Storm Red 2003
Hobby: Vw golf 2 gti 16V 1986
Reply With Quote
  #6  
Old 22-06-2016, 21:41
arthur arthur is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 465
Default

Quote:
Originally Posted by Deere Power
De motor zit in een net aangekochte GTI met 339.000 km.
Hij start vlotjes maar lijkt op 3 cilinders te draaien, mist vermogen, en klimt trager in de toeren dan normaal. Traagloop danst tussen 800 en 1600 rpm
Het dashboard geeft electronisch 104° olietemp aan bij 100km/u op autosnelweg met verwarming op warm.
Watertemp is dan weer 1/4 e...

Ik ga ontsteking eens nakijken, er komt geen blauwe of witte damp uit de uitlaat,...
Verder weet ik het niet.

PS: dit is de eerste Golf die ik koop na 15 jaar bedrijfswagens gereden te hebben, dus moet er zelf terug een beetje in komen.


Het schommelen dat kan zoals hier bovenstaande meer zijn, dit hoeft geen probleem te zijn. De olie temperatuur van 104° bij 100km/u vindt ik aan de hoge kant bij zo'n lage belasting. En als je harder rijd 130km/u bijvoorbeeld?
Geen olie verbruik?

Maar erken ik had ook ooit een PF zie ontzettend lui was.......echt zuur langzaam. Maar ik heb nooit echt een oorzaak kunnen vinden.

Tevens ook een 2E gehad in een golf 2 op Digifant van een PF, die liep in de verhouding tot de PF loeihard, trok echt velen maken harder, trok zo daar alle versnellingen heen tot 190 in de begrenzer (bak was kort).

Ik heb deze auto niet zelf gebouwd zo, maar gekocht. Zover ik kon zien zat en niet echt verschil ik sensoren op de 2E of de PF want bijna alles bij die auto was netjes origineel PF afgeknipt en 2E stekkertjes eraan gesoldeerd. teven valt de hoeveel sensoren bij een 2E best mee.

Enkel probleem/uitdaging die je hebt is met de gasklep. De gasklep van een 2E heeft geen nul-vol last schakelaars. De gasklep is anders van vorm, dus je kan ik hier niet zomaar een PF gas klep op zetten. Maar ook de inlaatpoorten op de kop zijn anders zover ik weet, dus het complete inlaatspruitstuk over zetten kan ook niet. Maar die 2 schakelaars kan je met een beetje creativiteit wel maken.
__________________
Lot of vw's (sold)
E28 520I
Reply With Quote
  #7  
Old 23-06-2016, 07:13
Deere Power's Avatar
Deere Power Deere Power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 80
Default

UPDATE: heb gisteren een eindje met de wagen gereden. Ik stel cast dat de wagen ZEER rijk staat en bij gas geven verzuipt en stottert. Zo ervaar ik het tenminste.
Dit verklaar niet alle symptomen maar is al een begin.

Heb dan zeer fijn met de gas beginnen spelen en toen kreeg ik er beterschap in. Toen reed hij wel naar behoren. Dit moet ik dus eerst gaan oplossen.

Op de schokdemper toren kan passagier heb ik een manometer ontdekt (zie foto). Dit lijkt op iets brandstofdrukregelaar, hebben jullie dit al gezien?
Waarschijnlijk dit er eerst uit halen.
Reply With Quote
  #8  
Old 23-06-2016, 07:16
Deere Power's Avatar
Deere Power Deere Power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 80
Default

De verdachte waarover ik spreek...



Reply With Quote
  #9  
Old 23-06-2016, 07:53
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

dat is een verstelbare drukregelaar.
er hoort 1 van 3bar werkdruk op de brandstof rail te zitten. denk dat er idd een grote kans is dat deze niet goed staat en daardoor niet goed loopt.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #10  
Old 23-06-2016, 20:54
Deere Power's Avatar
Deere Power Deere Power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 80
Default

Weet er iemand hoe je die kan verstellen? Ga het zowiezo terug origineel maken, maar misschien kan ik ondertussen proberen de druk wat omlaag te brengen, dan zal hij niet meer te rijk staan denk ik?
Reply With Quote
  #11  
Old 24-06-2016, 21:59
Deere Power's Avatar
Deere Power Deere Power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 80
Default

Op internet gevonden hoe je dat kan afstellen. Vanavond aan gewerkt, de druk stond iets hoger dan 5bar....
Er een beetje aan gevezen, staat nu rond 3 bar, draait al iets beter.
Traagloop ook al verbeterd door reinigen van de stappenmotor.
Zou er graag eens mee rijden maar moet nog naar de keuring...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum