Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-10-2012, 13:33
Ellen__ Ellen__ is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 212
Default lekkende kleppendekselpakking

we zagen gisteren bij mijn golf mk2 dat er ergens blauwe rook vandaan kwam onder de motorkap, door nader onderzoek bleek dat dit kwam door een lekkende kleppendeksel pakking.
Daarom zat ik dus te zoeken naar een nieuwe pakking, ik kom op internet kurken en rubberen versies tegen.
Wat is nu beter en gaat langer mee?
Reply With Quote
  #2  
Old 20-10-2012, 13:36
edwing60 edwing60 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 290
Default

Je moet er 1 nemen van een G60.
Die zijn van rubber.
__________________
Dakloos...
Reply With Quote
  #3  
Old 20-10-2012, 14:03
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Ik zou ook inderdaad voor rubber gaan.
Wel op passen als je nu kurk heb en je gaat over naar rubber dan moet je de tapeindjes ook mee veranderen.
Tenminste dat was zo bij mijn Golf1
Reply With Quote
  #4  
Old 20-10-2012, 14:52
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Kurk is gewoon de oude versie en rubber de nieuwe versie.
Zoals eerder aangegeven moet je de tapeindjes vervangen als er nog een kurken op zit en je gaat een rubberen monteren.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #5  
Old 20-10-2012, 16:48
Ellen__ Ellen__ is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 212
Default

bedankt voor de reacties zover!
ik heb een pakking besteld dus zal dan als ik hem ophaal ook even vragen naa de tapeindjes.
hij wordt vervangen bij iemand met een garagebedrijf dus ik kan ook niet zien of het nu een kurken of een rubberen pakking heeft!
Reply With Quote
  #6  
Old 20-10-2012, 20:36
SjorsMK2 SjorsMK2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 117
Default

Quote:
Originally Posted by Style
Ik zou ook inderdaad voor rubber gaan.
Wel op passen als je nu kurk heb en je gaat over naar rubber dan moet je de tapeindjes ook mee veranderen.
Tenminste dat was zo bij mijn Golf1


ik heb dat dus ook gehad maar dan had ik de eerste keer de tapeindjes niet gewissled wistikveel dat dat moest gevolg blauwe wolk achter me golfje
Reply With Quote
  #7  
Old 20-10-2012, 20:53
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,187
Default

Quote:
Originally Posted by edwing60
Je moet er 1 nemen van een G60.
Die zijn van rubber.


G60 ?
Hoe weet je nou watvoor motor het om gaat dan ?
Kan ook een 16V zijn die gaat dan niet echt passen ook al trek je eraan.
__________________
Audi S3
Golf 6 GTI
Reply With Quote
  #8  
Old 20-10-2012, 21:02
Mojo Mojo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 15
Default

waarom moet je de tapeinden dan veranderen als je van kurk naar rubber gaat ? of beter gezegd ...wat moet je dan veranderen ? Ik heb vandeweek een kurken gekocht en kwam er bij het loshalen van de deksel achter dat er een rubberen in zat ...maar snel weer dichtgeschroefd . Dus als het in principe allebei kan gebruik ik net zo lief de kurken ... in de 20 jaar dat ik oldtimer rijd alleen maar kurk gehad en nooit geen problemen gehad .. Kurk zijn ook stuk dikker dan rubber of lijkt dat maar zo ?

Last edited by Mojo : 20-10-2012 at 21:10.
Reply With Quote
  #9  
Old 20-10-2012, 21:04
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,187
Default

Hoeft niet .

Om watvoor motor gaat het eigenlijk Ellen ?
__________________
Audi S3
Golf 6 GTI
Reply With Quote
  #10  
Old 20-10-2012, 21:40
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Mojo
waarom moet je de tapeinden dan veranderen als je van kurk naar rubber gaat ? of beter gezegd ...wat moet je dan veranderen ? Ik heb vandeweek een kurken gekocht en kwam er bij het loshalen van de deksel achter dat er een rubberen in zat ...maar snel weer dichtgeschroefd . Dus als het in principe allebei kan gebruik ik net zo lief de kurken ... in de 20 jaar dat ik oldtimer rijd alleen maar kurk gehad en nooit geen problemen gehad .. Kurk zijn ook stuk dikker dan rubber of lijkt dat maar zo ?

De tapeindjes van een kurken pakking hebben een verbreding om de tapeind (waarop de pakking centreert), een rubberen heeft ringen in de pakking.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #11  
Old 20-10-2012, 21:43
Ellen__ Ellen__ is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 212
Default

Quote:
Originally Posted by Rallye
Hoeft niet .

Om watvoor motor gaat het eigenlijk Ellen ?

een 1.6
Reply With Quote
  #12  
Old 20-10-2012, 22:04
Mojo Mojo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 15
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
De tapeindjes van een kurken pakking hebben een verbreding om de tapeind (waarop de pakking centreert), een rubberen heeft ringen in de pakking.


ok thnx ...dus kan ik , als ik het goed begrijp , wel de rubberen vervangen door de kurken zonder dat ik iets aan hoef te passen ?

b.t.w Ellen ...hier ook een 1600 diesel
Reply With Quote
  #13  
Old 20-10-2012, 22:10
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Mojo
ok thnx ...dus kan ik , als ik het goed begrijp , wel de rubberen vervangen door de kurken zonder dat ik iets aan hoef te passen ?

b.t.w Ellen ...hier ook een 1600 diesel

Zou zeggen van niet want de kurken zit op die tapeinden gecentreerd.

Maar waarom zou je perse een kurken willen, heb zelf liever een rubberen omdat deze uit een geheel is.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #14  
Old 20-10-2012, 22:44
Mojo Mojo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 15
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Zou zeggen van niet want de kurken zit op die tapeinden gecentreerd.

Maar waarom zou je perse een kurken willen, heb zelf liever een rubberen omdat deze uit een geheel is.


ai ...dan snap ik het nog steeds niet helemaal.

Nou de kurken omdat ik daar goede ervaringen mee heb en ze zijn nogal een tikkie goedkoper dan rubberen ...kurk was bij a.p.s 4,20 euro en rubber om en nabij 24 euro . maargoed ...voor die 2 tientjes ga ik niet lopen tobben natuurlijk ...vandeweek even een rubberen halen dan
Reply With Quote
  #15  
Old 20-10-2012, 23:43
Ellen__ Ellen__ is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 212
Default

Quote:
Originally Posted by Mojo
ok thnx ...dus kan ik , als ik het goed begrijp , wel de rubberen vervangen door de kurken zonder dat ik iets aan hoef te passen ?

b.t.w Ellen ...hier ook een 1600 diesel

ik een benzine
Reply With Quote
  #16  
Old 21-10-2012, 00:59
Mojo Mojo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 15
Default

Quote:
Originally Posted by Ellen__
ik een benzine



ook leuk
Reply With Quote
  #17  
Old 21-10-2012, 01:13
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

De kurken pakkingen werken prima als je ze regelmatig even natrekt, de meeste hobbyisten en garages vergeten dat en dan gaan ze lekken, de rubberen pakking is één keer monteren en klaar
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #18  
Old 21-10-2012, 07:54
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

ik heb altijd kurken pakkingen gehad en nooit problemen als je ze niet te strak aantrekt in het begin,dus waarom al die heissa om een rubberen pakking waar je die leuke tapeindjes ook moet vervangen(beetje zinloos vind ik)als de kurk van 8e ook net zo goed is......................
Reply With Quote
  #19  
Old 21-10-2012, 08:20
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

Rubber pakking werkt perfect .
Mooi uit 1 stuk , geen gehannes met die losse stukjes ,zo als bij een kurken pakking

Nieuwe tapeindjes zitten er altijd bij als je een pakking koopt
en vervangen kan je zelf .
als je een schroefendraaier en een dopje 10 kan vast houden
Reply With Quote
  #20  
Old 21-10-2012, 17:32
Ellen__ Ellen__ is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 212
Default

Quote:
Originally Posted by Mojo
ook leuk

ik hoop het kan er zelf nog niet inrijden dus de toekomst zal het uitwijzen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum