#1
|
|||
|
|||
20vt of ABF 16v?
Hallo sleutelaars, ik heb een vraagje ik wil graag een andere motor in de MK1, twijfel tussen een 20vt & 2.0 16v wat raden jullie aan/zouden jullie nemen?
Mvg |
#2
|
|||
|
|||
Is beide leuk.
Ik zelf ben voor 20VT maar dat is ieder zn eigen keuze. Ook heeft het een beetje te maken wat je wensen zijn kwa vermogen. Als je zelf veel kan zou ik voor een 20VT gaan maar als je er totaal geen kaas van gegeten heb zeg ik neem een onderhoudsvrije motor zoals een 2.0 16V. Gr , Do
__________________
Audi S3 Golf 6 GTI |
#3
|
|||
|
|||
Bedankt voor de input Rallye, ben zelf pijpfitter en nog niet zo heel bekend met al 't sleutelwerk aan de auto's maar was me wel van plan goed in te lezen en een lijstje te maken van hoe en wat, veel opzoeken etc.
|
#4
|
|||
|
|||
Graag gedaan.
Maar als je zelf dingen al niet zeker weet zou ik er zoiezo niet aan beginnen. Las in je andere topic dat je ook niet weet welke kleur je de auto wil laten spuiten. Daar is de mening van een ander helemaal niet belangrijk want iedereen vind wat anders. Het gaat erom wat jij van je auto vind en niet een ander Jij zelf moet bepalen welke kleur je iets wil enz. Je zal vast een lievelingskleur hebben toch , mocht het rose zijn "nou en" so be it hahaha. Gr , Do
__________________
Audi S3 Golf 6 GTI |
#5
|
|||
|
|||
De kleur is helemaal goed gekomen, marinogelb
|
#6
|
||||
|
||||
Zou ook voor de 20VT gaan, blok heeft meer potentie. En vindt het fijner rijden als een ABF.
__________________
MK2 R32 project lifted to an higher level, stay continued... |
#7
|
||||
|
||||
Neem voor je mk1 een ABF vooral als het je eerste project gaat worden. Koop een rijdende sloop Golf mk3 dan heb je alles compleet en zelfs dan heb je werk genoeg om alles uit te zoeken en aan te sluiten.
Licht vliegwiel eraan en een kortere eindoverbrenging in de bak.... Een lekkere vlotte mk1 met een hele mooie motor. Is maar een tip, doe ermee wat wil Het is jou auto en net als met de kleur is het je eigen smaak. Tip2: Neem de tip van Domenico goed ter harte
__________________
| just Herm | my website | | just Herm | facebook page | | just Herm | my flickr Photostream | |
#8
|
|||
|
|||
Wow, bedankt voor de snelle reacties hier, ik waardeer dit echt jongens hier kan ik wat mee!
|
#9
|
||||
|
||||
Ok mooi!
De 20 vt heeft zeker meer potentieel maar daar heb je alleen wat aan als je dat ook van plan bent, er komt heel wat bij kijken om de motor: 1: in te bouwen 2: aan te sluiten 3: lopend te krijgen 4: lopend te houden
__________________
| just Herm | my website | | just Herm | facebook page | | just Herm | my flickr Photostream | |
#10
|
|||
|
|||
Precies daarom heb ik gekozen voor een 16v KR lekker oldskool en simpel.
20vt is leuk maar persoonlijk niet voor mij. |
#11
|
||||
|
||||
@herm schreurs. Je hebt zeker gelijk wat betreft de 20VT. En als het zijn eerste project is, kan hij idd beter beginnen met wat simpels, waar je ook een hoop plezier van hebt.
__________________
MK2 R32 project lifted to an higher level, stay continued... |
#12
|
|||
|
|||
Bedankt jongens, snelle service hier!
|
#13
|
|||
|
|||
Een 20vt (koppel) is heel anders rijden als een atmosferische 16v (toeren) maar qua onderhoud zie ik geen verschil, heb ze beide gehad en beide hebben mij veel plezier gegeven.
Ga voor een KMS module en beide zullen lopen, en zoals reeds aangehaald door Herm een turbo motor heeft meer potentieel als je nadien nog wat meer vermogen wil. Een ABF kan natuurlijk met extra budget ook een blazer krijgen.
__________________
'70's Golf fährt man nicht, Golf spielt man |
#14
|
||||
|
||||
__________________
| just Herm | my website | | just Herm | facebook page | | just Herm | my flickr Photostream | |
#15
|
|||
|
|||
16v is mooi maar ik zou voor een 20vt gaan persoonlijk, ik denk kwa moeilijkheidsgraad net zo moeilijk als een 16v, je bent pijpfitter dus de ic buizen en downpipe is het probleem niet denk ik. voor de rest is alles bijna zelfde als een 16v, kwa ombouw. steunen voor de ombouw kun je tegenwoordig gewoon kopen, voorbeeld epytec.de
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#16
|
|||
|
|||
Een ABF motor is met wat hulp ook goed naar de 200 pk te krijgen, als je een type 1 nog eens extra op dieet zet moet dit meer dan genoeg zijn toch? 300 pk op de voorwielen is volgens mij alleen leuk om hard mee rechtuit te gaan.
|
#17
|
|||
|
|||
Daar zit zeker wat in..
|
#18
|
|||
|
|||
1 woordje "doseren"
__________________
'70's Golf fährt man nicht, Golf spielt man |
#19
|
|||
|
|||
Als je dan toch voor 20Vt gaat , ik heb nog wel een leuke motor te koop voor niet al teveel geld.
Helemaal compleet met kabelboom enz. http://www.volksforum.com/forum/sho...978#post1398978
__________________
Audi S3 Golf 6 GTI |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Goeie site, staan mooie kant en klare oplossingen op. |