Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-02-2013, 20:26
DareDevil DareDevil is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 10
Question 20vt of ABF 16v?

Hallo sleutelaars, ik heb een vraagje ik wil graag een andere motor in de MK1, twijfel tussen een 20vt & 2.0 16v wat raden jullie aan/zouden jullie nemen?

Mvg
Reply With Quote
  #2  
Old 12-02-2013, 20:29
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,187
Default

Is beide leuk.
Ik zelf ben voor 20VT maar dat is ieder zn eigen keuze.
Ook heeft het een beetje te maken wat je wensen zijn kwa vermogen.
Als je zelf veel kan zou ik voor een 20VT gaan maar als je er totaal geen kaas van gegeten heb zeg ik neem een onderhoudsvrije motor zoals een 2.0 16V.

Gr , Do
__________________
Audi S3
Golf 6 GTI
Reply With Quote
  #3  
Old 12-02-2013, 20:33
DareDevil DareDevil is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 10
Default

Bedankt voor de input Rallye, ben zelf pijpfitter en nog niet zo heel bekend met al 't sleutelwerk aan de auto's maar was me wel van plan goed in te lezen en een lijstje te maken van hoe en wat, veel opzoeken etc.
Reply With Quote
  #4  
Old 12-02-2013, 20:46
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,187
Default

Graag gedaan.
Maar als je zelf dingen al niet zeker weet zou ik er zoiezo niet aan beginnen.
Las in je andere topic dat je ook niet weet welke kleur je de auto wil laten spuiten.
Daar is de mening van een ander helemaal niet belangrijk want iedereen vind wat anders.
Het gaat erom wat jij van je auto vind en niet een ander
Jij zelf moet bepalen welke kleur je iets wil enz.
Je zal vast een lievelingskleur hebben toch , mocht het rose zijn "nou en" so be it hahaha.

Gr , Do
__________________
Audi S3
Golf 6 GTI
Reply With Quote
  #5  
Old 12-02-2013, 20:48
DareDevil DareDevil is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 10
Default

De kleur is helemaal goed gekomen, marinogelb
Reply With Quote
  #6  
Old 12-02-2013, 20:51
stinky's Avatar
stinky stinky is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 438
Default

Zou ook voor de 20VT gaan, blok heeft meer potentie. En vindt het fijner rijden als een ABF.
__________________
MK2 R32 project lifted to an higher level, stay continued...
Reply With Quote
  #7  
Old 12-02-2013, 20:55
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Neem voor je mk1 een ABF vooral als het je eerste project gaat worden. Koop een rijdende sloop Golf mk3 dan heb je alles compleet en zelfs dan heb je werk genoeg om alles uit te zoeken en aan te sluiten.
Licht vliegwiel eraan en een kortere eindoverbrenging in de bak.... Een lekkere vlotte mk1 met een hele mooie motor.

Is maar een tip, doe ermee wat wil
Het is jou auto en net als met de kleur is het je eigen smaak.

Tip2:
Neem de tip van Domenico goed ter harte
Reply With Quote
  #8  
Old 12-02-2013, 20:59
DareDevil DareDevil is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 10
Default

Wow, bedankt voor de snelle reacties hier, ik waardeer dit echt jongens hier kan ik wat mee!
Reply With Quote
  #9  
Old 12-02-2013, 21:04
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Ok mooi!

De 20 vt heeft zeker meer potentieel maar daar heb je alleen wat aan als je dat ook van plan bent, er komt heel wat bij kijken om de motor:
1: in te bouwen
2: aan te sluiten
3: lopend te krijgen
4: lopend te houden
Reply With Quote
  #10  
Old 12-02-2013, 21:06
SpeedieD SpeedieD is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2012
Posts: 586
Default

Precies daarom heb ik gekozen voor een 16v KR lekker oldskool en simpel.

20vt is leuk maar persoonlijk niet voor mij.
Reply With Quote
  #11  
Old 12-02-2013, 21:11
stinky's Avatar
stinky stinky is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 438
Default

@herm schreurs. Je hebt zeker gelijk wat betreft de 20VT. En als het zijn eerste project is, kan hij idd beter beginnen met wat simpels, waar je ook een hoop plezier van hebt.
__________________
MK2 R32 project lifted to an higher level, stay continued...
Reply With Quote
  #12  
Old 12-02-2013, 21:15
DareDevil DareDevil is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 10
Default

Bedankt jongens, snelle service hier!
Reply With Quote
  #13  
Old 12-02-2013, 21:17
SchokR SchokR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 242
Default

Een 20vt (koppel) is heel anders rijden als een atmosferische 16v (toeren) maar qua onderhoud zie ik geen verschil, heb ze beide gehad en beide hebben mij veel plezier gegeven.

Ga voor een KMS module en beide zullen lopen, en zoals reeds aangehaald door Herm een turbo motor heeft meer potentieel als je nadien nog wat meer vermogen wil.

Een ABF kan natuurlijk met extra budget ook een blazer krijgen.
__________________
'70's
Golf fährt man nicht, Golf spielt man
Reply With Quote
  #14  
Old 12-02-2013, 21:25
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Reply With Quote
  #15  
Old 13-02-2013, 21:33
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

16v is mooi maar ik zou voor een 20vt gaan persoonlijk, ik denk kwa moeilijkheidsgraad net zo moeilijk als een 16v, je bent pijpfitter dus de ic buizen en downpipe is het probleem niet denk ik. voor de rest is alles bijna zelfde als een 16v, kwa ombouw. steunen voor de ombouw kun je tegenwoordig gewoon kopen, voorbeeld epytec.de
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #16  
Old 14-02-2013, 16:38
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 837
Default

Een ABF motor is met wat hulp ook goed naar de 200 pk te krijgen, als je een type 1 nog eens extra op dieet zet moet dit meer dan genoeg zijn toch? 300 pk op de voorwielen is volgens mij alleen leuk om hard mee rechtuit te gaan.
Reply With Quote
  #17  
Old 14-02-2013, 17:58
DareDevil DareDevil is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 10
Default

Daar zit zeker wat in..
Reply With Quote
  #18  
Old 14-02-2013, 18:20
SchokR SchokR is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 242
Default

1 woordje "doseren"
__________________
'70's
Golf fährt man nicht, Golf spielt man
Reply With Quote
  #19  
Old 14-02-2013, 18:24
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,187
Default

Als je dan toch voor 20Vt gaat , ik heb nog wel een leuke motor te koop voor niet al teveel geld.
Helemaal compleet met kabelboom enz.

http://www.volksforum.com/forum/sho...978#post1398978
__________________
Audi S3
Golf 6 GTI
Reply With Quote
  #20  
Old 14-02-2013, 18:42
riendert's Avatar
riendert riendert is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 965
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
16v is mooi maar ik zou voor een 20vt gaan persoonlijk, ik denk kwa moeilijkheidsgraad net zo moeilijk als een 16v, je bent pijpfitter dus de ic buizen en downpipe is het probleem niet denk ik. voor de rest is alles bijna zelfde als een 16v, kwa ombouw. steunen voor de ombouw kun je tegenwoordig gewoon kopen, voorbeeld epytec.de



Goeie site, staan mooie kant en klare oplossingen op.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum