Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home Shop FAQ Register Members List Calendar Today's Posts




Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-03-2013, 17:00
lars583 lars583 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Location / Country: BelgiŽ,kampenhout
Posts: 119
Default Golf TDI startprobleem

Hallo,
Heb hier een golf tdi met 66KW,
Het gaat om een AGR.

Ik heb namelijk een koudstart probleem,
deze start moeilijk als het onder de 7įc is
na een nacht stilstaan.

Heb al vervangen:
Gloeibougies, kvs temp sensor ,
injectoren ,pomptiming op tijd gezet.

Weet iemand wat er nog mis kan zijn ?
Mvg,
Lars
Reply With Quote
  #2  
Old 20-03-2013, 19:55
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Location / Country: Sittard - Geleen
Posts: 753
Default

Controleer je brandstofslangen maar..Dus alles vanaf het filter naar pomp e.d.

Kan is groot dat er een lek in zit, wat je zo niet eens hoeft te zien, trekt lucht aan en start na lang stil staan moeilijk.

Gr Stefan
Reply With Quote
  #3  
Old 20-03-2013, 21:26
obimaster obimaster is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 430
Default

heb je wel stroom op je gloeibougies?
mvg
Reply With Quote
  #4  
Old 21-03-2013, 17:42
lars583 lars583 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Location / Country: BelgiŽ,kampenhout
Posts: 119
Default

Quote:
Originally Posted by obimaster
heb je wel stroom op je gloeibougies?
mvg

Ja hoor.
Mvg,
Lars
Reply With Quote
  #5  
Old 21-03-2013, 17:43
lars583 lars583 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Location / Country: BelgiŽ,kampenhout
Posts: 119
Default

Quote:
Originally Posted by MK2-VRT
Controleer je brandstofslangen maar..Dus alles vanaf het filter naar pomp e.d.

Kans is groot dat er een lek in zit, wat je zo niet eens hoeft te zien, trekt lucht aan en start na lang stil staan moeilijk.

Gr Stefan

En als er geen zichtbaar lek is wat moet ik dan doen ?
En is het dan normaal dat deze bij warmere temperaturen dan wel goed start na lang stil staan ?
Mvg,
Lars

Last edited by lars583 : 21-03-2013 at 18:39.
Reply With Quote
  #6  
Old 21-03-2013, 22:30
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Location / Country: Sittard - Geleen
Posts: 753
Default

Je kan ergens een heel klein lek hebben, zonder dat hij diesel lekt, en ja, hij hoort ook meteen aan te slaan met een warme motor..

Gr Stefan
Reply With Quote
  #7  
Old 25-03-2013, 16:33
Icey's Avatar
Icey Icey is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2004
Location / Country: Utr
Posts: 66
Default

Quote:
Originally Posted by lars583
En als er geen zichtbaar lek is wat moet ik dan doen ?
En is het dan normaal dat deze bij warmere temperaturen dan wel goed start na lang stil staan ?
Mvg,
Lars


het probleem al gevonden ?
Reply With Quote
  #8  
Old 25-03-2013, 17:33
Jeroen64 Jeroen64 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Location / Country: Achterhoek
Posts: 226
Default

De mk4 station (AFN/AVG/AHF/ASV) van mn pa had dit probleem ook, alles 10x vervangen en nagelopen (gloeibougies, injectoren, etc.) hebben ze bij de garage uiteindelijk bedacht dat het ergens in de kabelboom kon zitten en dat ie niet goed voorgloeid.
Er is toen, direct op de accu, een schakelaar ingebouwd waarmee je handmatig kon gloeien.

Hoop voor je dat het bij jou niet in de kabelboom zit, kost heel veel werk (of geld als je het laat doen) om het te vinden...
__________________
VW Polo Coupť 2F 1.3CL '92
Reply With Quote
  #9  
Old 25-03-2013, 17:38
jurie jurie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 198
Default

wat bedoel je met niet goed voorgloeid,
te kort?
Reply With Quote
  #10  
Old 25-03-2013, 21:33
Icey's Avatar
Icey Icey is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2004
Location / Country: Utr
Posts: 66
Default

Quote:
Originally Posted by Jeroen64
De mk4 station (AFN/AVG/AHF/ASV) van mn pa had dit probleem ook, alles 10x vervangen en nagelopen (gloeibougies, injectoren, etc.) hebben ze bij de garage uiteindelijk bedacht dat het ergens in de kabelboom kon zitten en dat ie niet goed voorgloeid.
Er is toen, direct op de accu, een schakelaar ingebouwd waarmee je handmatig kon gloeien.

Hoop voor je dat het bij jou niet in de kabelboom zit, kost heel veel werk (of geld als je het laat doen) om het te vinden...


en AGR ?
Reply With Quote
  #11  
Old 25-03-2013, 21:49
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Location / Country: Sittard - Geleen
Posts: 753
Default

Quote:
Originally Posted by Jeroen64
De mk4 station (AFN/AVG/AHF/ASV) van mn pa had dit probleem ook, alles 10x vervangen en nagelopen (gloeibougies, injectoren, etc.) hebben ze bij de garage uiteindelijk bedacht dat het ergens in de kabelboom kon zitten en dat ie niet goed voorgloeid.
Er is toen, direct op de accu, een schakelaar ingebouwd waarmee je handmatig kon gloeien.

Hoop voor je dat het bij jou niet in de kabelboom zit, kost heel veel werk (of geld als je het laat doen) om het te vinden...


Een TDI gloeit niet bij 5 graden of hoger, maar die oplossing is ook beunhaas achtig..Opsporen en verhelpen is de juiste manier, en zo lastig is dat niet.
Reply With Quote
  #12  
Old 25-03-2013, 22:21
Jeroen64 Jeroen64 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Location / Country: Achterhoek
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by jurie
wat bedoel je met niet goed voorgloeid,
te kort?

Ik bedoelde helemaal niet voorgloeien

Quote:
Originally Posted by Icey
en AGR ?

Zou ik niet weten, ik weet alleen dit ene voorbeeld van me pa

Quote:
Originally Posted by MK2-VRT
Een TDI gloeit niet bij 5 graden of hoger, maar die oplossing is ook beunhaas achtig..Opsporen en verhelpen is de juiste manier, en zo lastig is dat niet.

Dat kan zijn maar dat heeft de garage (VW dealer) mijn pa verteld.
De hele kabelboom zou los moeten want met normaal uitlezen kwamen ze niks tegen, terwijl er toch overduidelijk een storing aanwezig was. Dus om een hoop kosten te besparen aan een auto die toch, toendertijd, al bijna op de 3ton zat besloten om het op die manier te laten doen, werkte gewoon goed en is weinig gebeun aan.
__________________
VW Polo Coupť 2F 1.3CL '92
Reply With Quote
  #13  
Old 26-03-2013, 18:49
lars583 lars583 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Location / Country: BelgiŽ,kampenhout
Posts: 119
Default

Probleem nog steeds niet opgelost
Mvg,
Lars
Reply With Quote
  #14  
Old 27-03-2013, 10:11
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Location / Country: heerhugowaard (nh)
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Misschien krukas sensor!? door de koude motor en koude olie en zwaarder belaste accu is het start toerental lager, als de sensor niet goed meer is zou hij bij een lager toerental een te zwak signaal opkunnen wekken, hierdoor slaat de motor niet.

zover ik weet heeft een tdi wel een krukas signaal nodig, ondanks de vp pomp
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote
  #15  
Old 16-04-2013, 19:38
lars583 lars583 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Location / Country: BelgiŽ,kampenhout
Posts: 119
Default

Het startprobleem staat even stil, omdat ik mijn achteras krom heb gereden.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +1. The time now is 11:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum