Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 22-04-2013, 21:59
VW_Sk8r's Avatar
VW_Sk8r VW_Sk8r is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 134
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
Een 84-er is een liefhebbers auto. Van dagelijks gebruik word hij niet beter


oke daar heb je gelijk in, maar wat is dan wel n fatsoenlijke golf om mee te beginnen?
Reply With Quote
  #42  
Old 22-04-2013, 22:26
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Elk ander bouwjaar GTI.
Maar zoals eerder vermeld. Als je hem zelf wilt verzekeren schrikken de maatschappijen enorm van het woord GTI.
Dan is bijvoorbeeld een 1.8 monopoint een prima keus. 90pk en onverwoestbaar.
Of een Jetta GT. Heeft een GTI blok maar kost nog niet de helft voor de verzekering.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #43  
Old 22-04-2013, 22:30
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Goed punt!
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #44  
Old 22-04-2013, 23:07
VW_Sk8r's Avatar
VW_Sk8r VW_Sk8r is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 134
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
Elk ander bouwjaar GTI.
Maar zoals eerder vermeld. Als je hem zelf wilt verzekeren schrikken de maatschappijen enorm van het woord GTI.
Dan is bijvoorbeeld een 1.8 monopoint een prima keus. 90pk en onverwoestbaar.
Of een Jetta GT. Heeft een GTI blok maar kost nog niet de helft voor de verzekering.


Ondanks dat ik vind dat Jetta's ook echt wel chill zijn, denk ik niet dat het iets is voor mij. Waar moet ik aan denken kwa kosten bij verzekering?
Reply With Quote
  #45  
Old 23-04-2013, 08:45
GTI_Venlo GTI_Venlo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 305
Default

Gti,16v of g60 is niet te betalen als 18 jarig jochie.
Betaalde voor mijn vr6 150 euro verzekering per maand toen ik 18 was.
Jaren later is t meer een 2e auto geworden.
Beter haal je een mk3 1.6
Zijn er genoeg van te vinden
__________________
Golf 2 2,9 VR6 Edition One
Golf 3 2,8 VR6 Colour Concept
Transporter T5 GP

EX:
Golf 7 GTI USA ‘14
Golf 2 VR6 '91
Golf 2 G60 '91
Golf 2 G60 ‘91
R.I.P. Golf 2 GTI 16V KR Edition One '91
Reply With Quote
  #46  
Old 23-04-2013, 09:05
VW_Sk8r's Avatar
VW_Sk8r VW_Sk8r is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 134
Default

Quote:
Originally Posted by GTI_Venlo
Gti,16v of g60 is niet te betalen als 18 jarig jochie.
Betaalde voor mijn vr6 150 euro verzekering per maand toen ik 18 was.
Jaren later is t meer een 2e auto geworden.
Beter haal je een mk3 1.6
Zijn er genoeg van te vinden


Haha dit 17 jarige "jochie" heeft n paar ouders voor dingen die onbetaalbaar zijn. Als je weet wat er bij ons allemaal op de op rit staat is n gti, 16v of g60 eigenlijk 3 keer niks xD. Mk3 word het zowiezo niet, vind die vormen niet mooi.
Reply With Quote
  #47  
Old 23-04-2013, 09:35
vwjohnny vwjohnny is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 684
Default

Beter betaal je gewoon zelf. Zul je later ook moeten. Ik betaal voor m'n Polo 9n 1.9 TDI als 22 jarige 77 euro in de maand. Dit wordt alleen maar goedkoper als je nu je ouders laat betalen kom je straks zelf als nog duur aan het betalen omdat je geen schadevrije jaren hebt opgebouwd.
__________________
Caddy Maxi 1.9TDI soon Touran nose and 1.4tsi 6gear
Golf 2 1.3 Madison
Reply With Quote
  #48  
Old 23-04-2013, 09:53
VW_Sk8r's Avatar
VW_Sk8r VW_Sk8r is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 134
Default

Quote:
Originally Posted by vwjohnny
Beter betaal je gewoon zelf. Zul je later ook moeten. Ik betaal voor m'n Polo 9n 1.9 TDI als 22 jarige 77 euro in de maand. Dit wordt alleen maar goedkoper als je nu je ouders laat betalen kom je straks zelf als nog duur aan het betalen omdat je geen schadevrije jaren hebt opgebouwd.


Beter bemoei jij je niet met hoe ik mijn dingen betaal. Dat is niet waar dit topic omdraait, het gaat er hier om waar je op moet letten bij de aanschaf. Tuurlijk hoort het verzekeren hierbij. Maar dat je hierop moet letten is genoeg hoog uit nog n prijs der bij maar hoe ik het allemaal regel moet je je niet mee bemoeien.

Last edited by VW_Sk8r : 23-04-2013 at 10:04.
Reply With Quote
  #49  
Old 23-04-2013, 10:02
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Als geld een minder belangrijke rol speelt dan zou ik gelijk een goeie (evt gerestaureerde) kopen die een paar knaken mag kosten. Eentje die van een liefhebber is geweest. Dan hoef je je om evt. "zwakke punten" geen zorgen te maken.

Staan her en der wel een paar te koop denk ik.
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #50  
Old 23-04-2013, 10:10
Lesley Lesley is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,079
Default

Quote:
Originally Posted by VW_Sk8r
Haha dit 17 jarige "jochie" heeft n paar ouders voor dingen die onbetaalbaar zijn. Als je weet wat er bij ons allemaal op de op rit staat is n gti, 16v of g60 eigenlijk 3 keer niks xD. Mk3 word het zowiezo niet, vind die vormen niet mooi.


Popie Jopie!
Reply With Quote
  #51  
Old 23-04-2013, 10:11
vwjohnny vwjohnny is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 684
Default

__________________
Caddy Maxi 1.9TDI soon Touran nose and 1.4tsi 6gear
Golf 2 1.3 Madison
Reply With Quote
  #52  
Old 23-04-2013, 10:18
Ellen__ Ellen__ is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 212
Default

Quote:
Originally Posted by Lesley
Popie Jopie!

nou inderdaad!!
het klinkt nogal 'arrogant'
Reply With Quote
  #53  
Old 23-04-2013, 10:18
VW_Sk8r's Avatar
VW_Sk8r VW_Sk8r is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 134
Default

Quote:
Originally Posted by LRR
Als geld een minder belangrijke rol speelt dan zou ik gelijk een goeie (evt gerestaureerde) kopen die een paar knaken mag kosten. Eentje die van een liefhebber is geweest. Dan hoef je je om evt. "zwakke punten" geen zorgen te maken.

Staan her en der wel een paar te koop denk ik.


Tuurlijk speeld geld wel n rol, maar me ouders zijn best bereid flink bij de springen. Als geld geen rol speelde reed ik een pick-up die een op 5 rijd. Maar je hebt gelijk in vergelijking met de meeste jongeren die een golf kopen speelt geld niet echt n rol. Het geen zorgen maken over evt. Zwakke punten is natuurlijk super relaxt. Ik wil echter al heel lang zelf een auto om aan te sleutel dus daarom mag der best nog wat werk aan zitten.
edit: ik las op m'n telefoon als geld geen rol speelt inplaats van een minder belangrijke rol, vandaar die eerste twee regels die niet haat dragend maar meer illustratief bedoeld zijn.

Last edited by VW_Sk8r : 23-04-2013 at 10:40.
Reply With Quote
  #54  
Old 23-04-2013, 10:37
VW_Sk8r's Avatar
VW_Sk8r VW_Sk8r is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 134
Default

ff voor de duidelijk he, ik ben echt geen "arrogante popie jopie" maar ik pik het niet zomaar dat mensen mij hier een jochie noemen en zich er mee gaan bemoeien hoe ik mijn golf ga betalen. Dan schrijf ik ook gwn iets terug wat jullie wss niet leuk vinden.
Ik heb echter geen zin in een topic met allemaal ruzie/haat reacties enz. dus laten we gwn terug on topic gaan en weer gezellig met z'n alle praten over waar je op moet letten bij de eerste aanschaf enzo. Denk dat dit het gezelligste is voor iedereen. Als je hier niet in kan vinden en me nog steeds die "arrogante popie jopie" vind. Je bent totaal niet verplicht om hier op dit topic te blijven en/of te posten, dus wees dan zo sportief om dit topic gwn te verlaten en het zo voor de mensen die hier niks mee te maken hebben ook nog gezellig te houden.

Last edited by VW_Sk8r : 23-04-2013 at 10:43.
Reply With Quote
  #55  
Old 23-04-2013, 12:10
Lesley Lesley is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,079
Default

Wat een agressie in je bericht, wie heeft het erover dat de auto's hier niets voorstellen vergeleken bij jullie autos op de dam? Wie heeft het over pappie en mammie? En jij zegt zelf dit jochie!
Reply With Quote
  #56  
Old 23-04-2013, 12:50
VW_Sk8r's Avatar
VW_Sk8r VW_Sk8r is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 134
Default

Quote:
Originally Posted by Lesley
Wat een agressie in je bericht, wie heeft het erover dat de auto's hier niets voorstellen vergeleken bij jullie autos op de dam? Wie heeft het over pappie en mammie? En jij zegt zelf dit jochie!


Is niet agressie bedoeld maar de reactie van "gti-venlo" Vond ik niet zo gepast en hij noemde me een "18 jarig jochie" dus citeerde ik het woord jochie in mijn reactie. En wat moet ik dan zeggen dat ik het niet plezant vind dat hij zo reactie schrijft ? Was Achter af gezien beter, maarja dat kwam er toen niet uit. Ik heb nooit gezegt dat de auto's hier allemaal niks voor stellen, ik hou net als jullie van VW's. Ik snap dat je miss begrepen hebt dat ik alle auto's hier op het forum aanviel, dit was niet de bedoeling, hiervoor mijn excuus. Wat ik wel bedoelde was dat de kosten voor een gti, 16v en g60 niet zoveel voorstellen met de auto's bij ons op de dam. Jochie heb ik geciteerd en niet zelf als eerste genoemd.
Ik hoop dat we het voor gevallen conflict kunnen vergeten en vergeven, zodat we het hier weer gezellig over VW's kunnen hebben. Ik snap dat je, zoals uit je bericht te begrijpen is wss boos op mij bent, maar dit is naar mijn idee ook deels op misverstanden gebazeerd. Ik hoop dat jullie mij kunnen vergeten voor mijn reacties, net zoals ik jullie reacties vergeet en vergeef.
Reply With Quote
  #57  
Old 23-04-2013, 13:32
Lesley Lesley is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,079
Default

Heb helemaal geen rancune hoor!

Even terugkomend op jou zoektocht, zou als ik jou was geen snelle bolide aanschaffen. Probeer één zo mogelijk originele te kopen waar jezelf heerlijk van alles aan kan doen.
Reply With Quote
  #58  
Old 23-04-2013, 14:43
VW_Sk8r's Avatar
VW_Sk8r VW_Sk8r is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 134
Default

Quote:
Originally Posted by Lesley
Heb helemaal geen rancune hoor!

Even terugkomend op jou zoektocht, zou als ik jou was geen snelle bolide aanschaffen. Probeer één zo mogelijk originele te kopen waar jezelf heerlijk van alles aan kan doen.


oke fijn om te horen =)

wil ook geen opgevoerde golf, heb weinig zin om als er wat stuk gaat iemand anders z'n werk uit te moeten zoeken en tegen allerlei problemen aan te lopen ofzo. Niet dat er iets mis is met opgevoerde motoren ofzo, maar ik wil gwn graag weten wat er wel en niet aangedaan is enzo. Wil zelf m'n golf als het n GTI ofzo is wss zoveel mogenlijk orgineel houden. Zijn meestal toch of te bijzonder of al snel genoeg.
Reply With Quote
  #59  
Old 23-04-2013, 14:54
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default

Ik zou voor een Golf mk2 GTI Edition Blue of edition one gaan. Edition one in een 8v PF blok variant voor de betrouwbaarheid. Zijn er nog wel een aantal leuke van te vinden met toch wel wat werk maar niet teveel. Je koopt zo toch iets anders dan een gewone GTI.
Reply With Quote
  #60  
Old 23-04-2013, 16:08
VW_Sk8r's Avatar
VW_Sk8r VW_Sk8r is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 134
Default

Quote:
Originally Posted by powah
Ik zou voor een Golf mk2 GTI Edition Blue of edition one gaan. Edition one in een 8v PF blok variant voor de betrouwbaarheid. Zijn er nog wel een aantal leuke van te vinden met toch wel wat werk maar niet teveel. Je koopt zo toch iets anders dan een gewone GTI.


Wat is edition blue? Van edition one heb ik al wel vaker gehoord maar wat houd het precies in ?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum