Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-04-2013, 21:31
Joel_V6 Joel_V6 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 34
Exclamation Mk4 R32 blok in Mk4 2.8 V6 4Motion

Zoals de tittel het al zegt.
Ik ben Joel, woonachtig in Belgie.
Heb een Mk4 2.8 V6 en wil hier een R32 blok in.
Iemand ervaring met dezelfde engine swap.
Uitleg wat ik noet veranderen.
Heb al gehoord dat er weinig tot niets moet verandert worden, omdat de blokken sterk op elkaar lijken.
Versnellingsbak zou hetzelfde zijn.
Graag dus info.
Thx guys!!
Reply With Quote
  #2  
Old 21-04-2013, 21:34
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

even in het mk4 gedeelte zoeken naar gerardmk2vr6 die heeft een 1.6 naar r32 swap gedaan
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=88368

deze
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #3  
Old 21-04-2013, 21:44
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Letterlijk: motor vervangen met motorkabelboom en ECU, de rest is idd precies hetzelfde...
Reply With Quote
  #4  
Old 21-04-2013, 21:53
Joel_V6 Joel_V6 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 34
Default

Quote:
Originally Posted by Bluepower
Letterlijk: motor vervangen met motorkabelboom en ECU, de rest is idd precies hetzelfde...

Dus dit komt gewoon neer op plug and play?
Ik zoek dus een R32 blok met kabelboom en ECU, thats it?
Zijn de motorsteunen ook hetzelfde?
Ik ben niet zo een kenner van dat soort zaken , vandaar dat ze me naar Volksforum gestuurd hebben.
Ben een Cleaned member en ben gestuurd door een Cleaned member.

Last edited by Joel_V6 : 21-04-2013 at 21:57.
Reply With Quote
  #5  
Old 21-04-2013, 21:56
Joel_V6 Joel_V6 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 34
Default

Quote:
Originally Posted by ewcaddymk1
even in het mk4 gedeelte zoeken naar gerardmk2vr6 die heeft een 1.6 naar r32 swap gedaan
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=88368

deze


Ok, maar je kan een 1.6 blok niet vergelijken met mijn 2.8 blok.
1.6 verschilt enorm veel he met een R32.
2.8 blok is dan naar het schijnt bijna hetzelfde als het R32 blok.
Maar toch bedankt voor de info.
Reply With Quote
  #6  
Old 22-04-2013, 12:11
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

als je een mk4 r32 motor pakt kun je zelfs je draadboom laten zitten ff motor wisselen, en de ecu van de mk4 er in pluggen en klaar ben je, pak je een mk5 motor zit er iets meer werk in, aangezien je je gaspendaal dan ook moet veranderen en een paar draadjes om moet pluggen van de ecu.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #7  
Old 22-04-2013, 12:12
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

ligt er trouwens wel aan wat voor een 2.8 je hebt kwa bekabeling bedoel ik dan, als je nog het type hebt met dis bobine moet je wel de bedrading vervangen.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #8  
Old 22-04-2013, 12:20
Joel_V6 Joel_V6 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 34
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
als je een mk4 r32 motor pakt kun je zelfs je draadboom laten zitten ff motor wisselen, en de ecu van de mk4 er in pluggen en klaar ben je, pak je een mk5 motor zit er iets meer werk in, aangezien je je gaspendaal dan ook moet veranderen en een paar draadjes om moet pluggen van de ecu.

Dat is nog beter.
Dan heb ik kabelboom en ECU van de mk4 r32 niet nodig?
Ik kan dus mijn kabelboom en ECU gebruiken?
En het spruitstuk en uitlaat, zijn deze hetzelfde?
Zijn de motorsteunen ook hetzelfde?

Thx
Reply With Quote
  #9  
Old 22-04-2013, 12:22
Joel_V6 Joel_V6 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 34
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
ligt er trouwens wel aan wat voor een 2.8 je hebt kwa bekabeling bedoel ik dan, als je nog het type hebt met dis bobine moet je wel de bedrading vervangen.

mijn 2.8 is van 2000.
Hoelang duurt zo een swap?
Reply With Quote
  #10  
Old 17-05-2013, 00:06
kevinverst kevinverst is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 10
Default

Ik denk dat je zo'n 2 volle dagen bezig bent, als er niks tegen zit. Ik denk wel dat je de brandstof pomp van een r32 zou moeten kopen en de ecu.
Reply With Quote
  #11  
Old 17-05-2013, 17:46
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

@ kevinverst aan denken hebben we niks 2 dagen is erg krap, denk niet dat je al eens een complete motor uit een r32 hebt gehad , [heb je posts ff bekeken weet eigelijk wel zeker] en je moet alles hebben liggen en zekers niks tegen zitten. je kunt je kabelboom ook niet weer gebruiken als je dat bedoelt. of je moet nieuw type hebben je bent een complete motor nodig van een r32. met aanbouwen delen. en niet een bij elkaar geraapt zooitje, dan word het niks.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.

Last edited by Pewi Vwteam : 17-05-2013 at 22:13.
Reply With Quote
  #12  
Old 17-05-2013, 21:32
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 878
Default

__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #13  
Old 17-05-2013, 22:15
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Quote:
Originally Posted by GJ007

sorry maar de newbee,s die denken en lezen teveel op internet.
op een enkeling na.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #14  
Old 18-05-2013, 16:01
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

Quote:
Originally Posted by kevinverst
Ik denk wel dat je de brandstof pomp van een r32 zou moeten kopen en de ecu.


Leg eens uit waarom je denkt dat een brandstofpomp van een R32 zou verschillen van die van een 2.8?
Reply With Quote
  #15  
Old 19-05-2013, 12:57
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
@ kevinverst aan denken hebben we niks 2 dagen is erg krap, denk niet dat je al eens een complete motor uit een r32 hebt gehad , [heb je posts ff bekeken weet eigelijk wel zeker] en je moet alles hebben liggen en zekers niks tegen zitten. je kunt je kabelboom ook niet weer gebruiken als je dat bedoelt. of je moet nieuw type hebben je bent een complete motor nodig van een r32. met aanbouwen delen. en niet een bij elkaar geraapt zooitje, dan word het niks.



__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #16  
Old 20-05-2013, 14:55
Joel_V6 Joel_V6 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 34
Default

Zijn maar een paar mensen dat ik weet dat er echt wel iets van kennen blijkbaar.
Het is moeilijk een degelijk en volledig R32 blok te vinden.
Maar heb tijd.
Reply With Quote
  #17  
Old 21-05-2013, 13:45
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Mk4 R32 BFH motoren zijn eigenlijk al helemaal moeilijk te vinden want zijn veel minder van gemaakt dan de Mk5 BUB van de BFH zijn maar iets van 5000 wereldwijd gemaakt
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #18  
Old 21-05-2013, 14:59
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

ik weet nog wel 2 bfh motoren te liggen alleen zijn deze niet compleet, dus puur en alleen het blok.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #19  
Old 22-05-2013, 19:57
Joel_V6 Joel_V6 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 34
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
ik weet nog wel 2 bfh motoren te liggen alleen zijn deze niet compleet, dus puur en alleen het blok.


Ja ok.
Eentje weet ik ook staan op marktplaats. 1950€ alleen het blok.
Maar dan nog eens tellen dat je de rest moet kopen.
En plaatsing. Komt het dan niet duur uit.
Reply With Quote
  #20  
Old 22-05-2013, 20:31
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by Joel_V6
Komt het dan niet duur uit.


Wat had je verwacht? 500 euro en een glaasje ranja voor diegene die het blok erin zet? Sorry hoor, maar een motorombouw zoals deze is zelden een koopje...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum