#1
|
||||
|
||||
Mooie oplossing carterontluchting aansluiting
Ik ben nog op zoek naar een goede oplossing voor de carter ontluchting aansluiting op de G60 kleppendeksel.
Het originele dingetje wat ik heb liggen is te groot en de slang aansluiting is ook aanzienlijk zeker als dit naar een catchtankje moet. deze aansluiting is in het algemeen dunner ik zoek eigenlijk iets wat 90gr om staat. Het rubber wat in het gat hoort heb ik evt wel. Loop alleen tijdje te zoeken maar nog niks passend kunnen vinden
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#2
|
||||
|
||||
Nog steeds niks gevonden niemand hier die dit al een keer gedaan heeft
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#3
|
||||
|
||||
Ik moet hier ook wat mee, zal erop neerkomen dat ik er een prutfiltertje aan hang, heb geen geld voor een catchtank xD
|
#4
|
||||
|
||||
Dat is wat ik niet wil op den duur wordt alles dan goor en vies dan maar 5 of 6 tientjes armer.
Maar wat nu te gebruiken ? bij Autosport Company had ik een mooie gezien met 2 14mm aansluitingen.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#5
|
||||
|
||||
Zo gaat het worden de grootte originele kan nu weg en in de plaats voor komen de 90Gr hoekjes.
Speciaal gebruikt voor carter ontluchtingen
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
Dit ging hem ook niet worden
Dit is het geworden jammer genoeg schuurde mijn rubber vandaag af bij het monteren
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#8
|
||||
|
||||
hoeveel mm is het slangaansluitinkje?en maak je er ook 1 op het onderblok?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#9
|
|||
|
|||
Is dat niet een te dun buisje? Kan mij vergissen maar zo op foto ziet het er vrij dun uit. Ik heb mijn kleppendeksel volledig aangepast ook ivm met een oil catch tank ik heb er een stuk uitgeslepen en een buisje (meteen grotere diameter) opgelast. Ik had al wel een vrije hoge carterdruk (1.6 td). Dus daarmee ...
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Aansluiting is 8mm Deze heb ik in 10mm op het huisje van het onderblok. Zo als jij voor stelden Hoop toch echt dat dit niet te dun is ,heb net 2 Meter 10mm slang bestelt om dat ik de 8mm niet op de 10mm aansluiting van de catchtank kreeg. Ik verwacht geen problemen ook om dat de catchtank aansluiting dus ook maar 10mm is ?
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#11
|
||||
|
||||
die 10mm op het onderblok is goed idd,of die 8mm boven genoeg gaat zijn is afwachten.probeer de slangen zo kort mogelijk te houden en de tank niet onder het aansluitingniveau te hangen want dan zit ie zo vol let ook op lange bochten die door gaan hangen,daar blijft dan olie instaan wat kan opleveren dat ie een keerring uittuft.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#12
|
||||
|
||||
Oke ik weet genoeg die van de kleppendeksel ga ik dan 12mm maken hij loopt dan wel terug naar 10mm ivm de catchtank aansluiting.
Ik heb nog wel zo'n spatplaat boven de nokkenas hangen wel licht dat dit ook weer wat scheelt ?... De aansluitingen van de catch tank staan ook een paar graden omhoog.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#13
|
|||
|
|||
Vind t er netjes uitzien hoor. Ben benieuwd of t goed werkt.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#14
|
||||
|
||||
Ik ook maar dan zonder dat er een keerring uittuft
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#15
|
||||
|
||||
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |