Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home Shop FAQ Register Members List Calendar Today's Posts



This section is sponsored by


Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-06-2013, 18:31
53-racing's Avatar
53-racing 53-racing is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2007
Location / Country: BelgiŽ
Posts: 82
Default Startmotor demonteren

Hallo allemaal

Ik heb even een vraagje....

Ik heb hier een '83-er Golf 1 staan met een 1.5jb automaat.

Maar de starter hiervan is stuk, en gezien ik niet zo handig ben met de technische kant van het verhaal zou ik graag willen weten hoe ik hier het beste aan kan beginnen om deze te demonteren. Ik zou deze graag laten reviseren of vervangen, dat hangt van de staat van het onderdeel af.

Ik weet namelijk al dat deze aan de achterkant van de motor hangt, maar hoe kan ik er het makkelijkst aan, en hoe ga ik het beste te werk?
Ik denk het eigenlijk langs de onderzijde te doen, maar heb hier geen hefbrug of iets dergelijks ter beschikking. Dus met de krik op as-steunen zal het beste zijn zeker? (Die heb ik wel.)

Alvast bedankt
Serge
__________________
GRTZ 53
---------------------------------------------------
Cruisin' the '83 Rabbit!
Reply With Quote
  #2  
Old 23-06-2013, 18:39
Style's Avatar
Style Style is offline
Triple Action Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 3,792
Default

Net zo als jezelf al zegt auto omhoog krikken steunen er onder en dan aan de achterzijde van het onderblok zit de startmotor al ik me niet vergis 1 stekker los en 2 bouten
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #3  
Old 23-06-2013, 18:41
2H-2H's Avatar
2H-2H 2H-2H is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2005
Location / Country: Stiens
Posts: 686
Default

Dacht 3 bouten waar van 1 je erg slecht bij kan

Haal de + accu pool ook even los
__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in OsnabrŁck Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition".
Reply With Quote
  #4  
Old 23-06-2013, 18:49
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is online now
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2012
Location / Country: Hoorn (NH)
Posts: 1,682
Default

Quote:
Originally Posted by 2H-2H
Haal de + accu pool ook even los

Beter: de massakabel! Dan kun je bij het losmaken van de klem ook geen sluiting maken!
Reply With Quote
  #5  
Old 23-06-2013, 19:02
53-racing's Avatar
53-racing 53-racing is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2007
Location / Country: BelgiŽ
Posts: 82
Default

Dus massakabel losmaken, en dan auto opkrikken en op de steunen zetten.
Dat is al een begin. Natuurlijk ook de handrem niet vergeten en iets achter de wielen leggen.

En waar juist aan de achterkant zit die en met welk materiaal kom ik er het beste aan?
Sorry voor de vele (misschien stomme) vragen, maar ik ben een beginner op dit gebied...
__________________
GRTZ 53
---------------------------------------------------
Cruisin' the '83 Rabbit!
Reply With Quote
  #6  
Old 23-06-2013, 19:22
Style's Avatar
Style Style is offline
Triple Action Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 3,792
Default

Aan de linker kant achter het blok boven je rechter aandrijf as
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #7  
Old 23-06-2013, 19:23
53-racing's Avatar
53-racing 53-racing is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2007
Location / Country: BelgiŽ
Posts: 82
Default



Ik zal in de week eens tijd proberen vrij te maken ervoor.

Hopelijk lukt het me zonder teveel moeite. Haha...!!!
__________________
GRTZ 53
---------------------------------------------------
Cruisin' the '83 Rabbit!
Reply With Quote
  #8  
Old 23-06-2013, 19:24
Style's Avatar
Style Style is offline
Triple Action Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 3,792
Default

Ik zal nog wel even een plaatje zoeken wat het makkelijker maakt voor je
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs

Last edited by Style : 23-06-2013 at 19:29.
Reply With Quote
  #9  
Old 23-06-2013, 19:31
53-racing's Avatar
53-racing 53-racing is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2007
Location / Country: BelgiŽ
Posts: 82
Default

, dat zou fijn zijn.
__________________
GRTZ 53
---------------------------------------------------
Cruisin' the '83 Rabbit!
Reply With Quote
  #10  
Old 23-06-2013, 19:42
Style's Avatar
Style Style is offline
Triple Action Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 3,792
Default

Wordt wel morgen ! ik dacht wel even iets van Etka af te halen maar daar wordt je ook niet wijzer van.
Ik heb zo'n startmotor in me garage liggen maar wel even een foto en dan weet je gelijk hoe en wat
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #11  
Old 24-06-2013, 16:38
Style's Avatar
Style Style is offline
Triple Action Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 3,792
Default

Hier bij de beloofde foto's start motor zit idd met 3 bouten vast 1 stekker en de dikke kabel.








__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +1. The time now is 23:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum