Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 4 (411-412) & Thing (kubel, vw 181)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts




..
Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-07-2005, 21:21
Tjeerd207 Tjeerd207 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 27
Default Kubel koophulp gevraagd.

Hallo, ik ben nieuw hier en zal me dus even voorstellen. Ik ben dus Tjeerd en helaas kubelloos maar ben druk bezig hier wat aan te doen.
Dus als er tips zijn voor de aanschaf dan hoor ik dit graag.
Ook wat de prijs betreft. Heb er nu zo'n 7 bekeken maar kom er achter dat die van zo'n E2500,- er vaak optisch mooi uit zien maar ik heb het idee dat het alleen plamuur is. En dit geldt vaak ook voor kubels van zo'n E4000,- heb ik het idee. Dus is er een richtprijs waarbij kubels echt hard zijn (kokers en bodem)?
Maar nu het volgende. Ik ben bij een kubel wezen kijken van E4200,-. Deze zou net uit het duitse legerdepot komen voor E3900,- (lijkt mij erg duur voor een legerprijs). Is net op NL-kenteken gezet. Ik heb er onder gelegen en kan geen roest vinden. Kokers plaatwerk nog helemaal strak. Bodem hard. Maar de kleur vind ik erg vreemd voor het leger. Zou van "grenzschutz" zijn. En de laklagen zien er niet uit. erge sinasappel structuur. Dakje is op voorbalk vast gezet met veel te lange uitstekende boutjes. Over rubbers geschildert bij de spatborden. Is er dan grote kans op roest bij die rubbers?
Voor de duidelijkheid nog wat foto's.

De hoofdvraag. Is die E4200,- erg duur of niet.

Alvast bedankt voor eventuele reacties en tips.

http://www.express.dutchweb.nl/kubel/kubel0001.jpg
http://www.express.dutchweb.nl/kubel/kubel0002.jpg
http://www.express.dutchweb.nl/kubel/kubel0003.jpg
http://www.express.dutchweb.nl/kubel/kubel0004.jpg
http://www.express.dutchweb.nl/kubel/kubel0005.jpg
http://www.express.dutchweb.nl/kubel/kubel0006.jpg
http://www.express.dutchweb.nl/kubel/kubel0007.jpg
Reply With Quote
  #2  
Old 04-07-2005, 21:37
danielle's Avatar
danielle danielle is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,080
Send a message via MSN to danielle
Default

Waar woon je? Want misschien dat er een kenner bij je in de buurt woont, die wel met je mee wil gaan om te kijken!
__________________
Kever Club Nederland Regio Zuid-Holland
www.keverclubzh.nl
Reply With Quote
  #3  
Old 04-07-2005, 22:18
Beetlefreak's Avatar
Beetlefreak Beetlefreak is offline
6k and counting...
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 6,355
Send a message via MSN to Beetlefreak
Default

Kijkt wat makkelijker

Quote:
Originally Posted by Tjeerd207




















__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::

Flickr

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!
Reply With Quote
  #4  
Old 04-07-2005, 22:34
Djoek Djoek is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 458
Default

Ik vind het behoorlijk aan de prijs....
Heb inmiddels 2 maanden een kubel en heb er lang naar gezocht De prijzen lopen erg uiteen....persoonlijk vind ik het een groot nadeel dat hij met de "kwast gerold" is want je kan nu niet meer zien wat er onder zit.

Ik lees verder niks over de ramen en kap staat.

Mijn kubeltje heeft veel minder gekost en is zonder enig probleeem door apk gegaan vorig week, keihard !
Bij mij was er alleen wat krassen etc te zien en de kap was zeer slecht, maar ik heb geleerd van die mannen hier dat een kap en komfort voor mietjes is :biggrin:
Reply With Quote
  #5  
Old 05-07-2005, 08:29
Tjeerd207 Tjeerd207 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 27
Default

Als eerste bedankt voor alle snelle reacties.

1- ik woon in Haarlem, maar de meeste kubels staan toch in brabant of de achterhoek. Maar als er een kenner mee wil graag natuurlijk.
2- Zo had ik de foto's ook willen plaatsen maar dat ging even fout.
3- Wat de lak betreft het ziet er niet uit, maar bij een net gespoten kubel zie je ook niet wat er onder zit. Dat deze laklaag er juist wat ouder uitziet lijkt mij een voordeel. Als er rotte plekken onder zouden zitten waren die toch al naar buiten gekomen, of niet?
Alle ruitjes zien er nog goed uit. De kap heeft 1 klein scheurtje (4cm), één stiknaat is los en er zijn een paar oogjes uitgescheurd. Denk door verkeerd openklappen kap. Een leuk voordeel is denk ik wel dat de kap groen is. Deze schijnen niet meer leverbaar te zijn.
Reply With Quote
  #6  
Old 06-07-2005, 16:04
Djoek Djoek is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 458
Default

het is ook afhankelijk wat je ermee wil gaan doen....orgineel of iets anders....
Reply With Quote
  #7  
Old 06-07-2005, 21:40
Tjeerd207 Tjeerd207 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 27
Default

Het leukste zou ik een originele legergroene vinden en redelijk origeneel houden. Ik wil hem als tour wagen gebruiken en niet om mee door de bossen te raggen zoals ook veel mensen doen hoewel af en toe de weg af natuurlijk erg leuk is :biggrin: . En als ik ooit nog eens erg actief wordt een zogenaamde body lift doen om wat extra beenruimte te krijgen. Ik ben namelijk nog al lang, en ik vind het er stoer uitzien bij een kubel.
Reply With Quote
  #8  
Old 06-07-2005, 22:29
Djoek Djoek is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 458
Default

in dat geval is het een kwestie van over blazen in donkergroen en gaaaaan :biggrin:

Andere stoelframen erin en je kan tot de achterbank naar achter, ben zelf redelijk lang en heb er 2 scheel stoelen ingezet die ver naar achter kunnen zover dat ik niet aan de pedalen kan....

Of ben jij 2 meter 34 ?!?
Reply With Quote
  #9  
Old 07-07-2005, 20:10
wouter76's Avatar
wouter76 wouter76 is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 534
Send a message via MSN to wouter76
Default

Andere stoelen hoeft normaliter niet, ik rij op de originele zonder problemen naar Spa vanuit Friesland. Laklaag is niet mooi, maar mocht dit al in het leger gebeurd zijn (wat ik betwijfel want de kleur klopt niet) dan verbaast het me niets... ze werden na een kleine beschadiging echt niet overnieuw gespoten, maar door een paar dienstplichtigen overgerold. De juiste legergroen is RAL6014. Ook zitten er veel te veel chroomdelen aan, dit hoort niet op een legeruitvoering... eraf dus

De voorste zijruitjes zijn niet origineel (geen openklapbaar gedeelte), maar dat hoeft de pret nog niet te drukken als ze verder wel netjes zijn.

Ook zie ik roestblaren op de bekende punten, vooral bij het achterspatbord (dit is dus ook de achterkant van de koker). Als je em daar kaalhaalt kun je nog wel es schrikken! En check ook even bij de uitlaat van de standkachel.

De prijs is veel te hoog, die van mij kostte ongeveer een derde. Daar zat wel veel laswerk aan, maar dat is bij de meeste 181's het geval.

Puur afgaande op jouw beschrijving zou ik nog maar eens rustig verder zoeken naar een goedkoper exemplaar.

Last edited by wouter76 : 07-07-2005 at 20:13.
Reply With Quote
  #10  
Old 08-07-2005, 16:34
Tjeerd207 Tjeerd207 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 27
Default

Die van de foto's is het inderdaad niet geworden. Heb vandaag een andere gekocht voor een veel betere prijs.
Zit wel wat laswerk aan aan de bodem en een beetje koker maar dat mag wel voor het prijs verschil.
Deze is ECHT leger groen. Van een nederlandse vliegbasis. Met verduisterings verlichting, de geweer steunen zitten er ook nog in. Kap zo goed als heel. Voorste zijruitjes met open klepje. Motor start en draaid prima. Stoeltjes als nieuw.
En nu maar hopen dat ik niet te veel enge dingen tegen kom als ik aan de gang ga. Maar daar schijnen wij het om te doen.....
Ga hem maandag ophalen en dan kan de pret beginnen.

En wat andere stoelen betreft moet ik nog maar even zien of ik lekker rijden kan met mijn 2,07m lengte. Als het dakkie nog maar dicht kan.

Last edited by Tjeerd207 : 08-07-2005 at 16:38.
Reply With Quote
  #11  
Old 08-07-2005, 16:38
Djoek Djoek is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 458
Default

Quote:
Originally Posted by Tjeerd207
Die van de foto's is het inderdaad niet geworden. Heb vandaag een andere gekocht voor een veel betere prijs.
Zit wel wat laswerk aan aan de bodem en een beetje koker maar dat mag wel voor het prijs verschil.
Deze is ECHT leger groen. Van een nederlandse vliegbasis. Met verduisterings verlichting, de geweer steunen zitten er ook nog in. Kap zo goed als heel. Voorste zijruitjes met open klepje. Motor start en draaid prima. Stoeltjes als nieuw.
En nu maar hopen dat ik niet te veel enge dingen tegen kom als ik aan de gang ga. Maar daar schijnen wij het om te doen.....
Ga hem maandag ophalen en dan kan de pret beginnen.



fotooooooooooooooooooooo's :biggrin:
Reply With Quote
  #12  
Old 08-07-2005, 16:38
Djoek Djoek is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 458
Default

euh trouwens gefeliciteerd en welkom bij de kubelclub !
Reply With Quote
  #13  
Old 08-07-2005, 16:39
Djoek Djoek is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 458
Default

Quote:
Originally Posted by Tjeerd207
En wat andere stoelen betreft moet ik nog maar even zien of ik lekker rijden kan met mijn 2,07m lengte. Als het dakkie nog maar dicht kan.


2,07 ?
Reply With Quote
  #14  
Old 08-07-2005, 16:41
Tjeerd207 Tjeerd207 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 27
Default

Foto's komen nog. Was veelste blij met mijn nieuwe speeltje. Had camera bij me, maar helemaal vergeten.
Reply With Quote
  #15  
Old 08-07-2005, 16:42
Tjeerd207 Tjeerd207 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 27
Default

Quote:
Originally Posted by Djoek
2,07 ?


Wat denk je waarom ik een cabrio wil? :p
Reply With Quote
  #16  
Old 08-07-2005, 16:51
Djoek Djoek is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 458
Default

is geen enkel probleem ben zelf 1,92 en kom net boven stuur uit !!! :biggrin:
Reply With Quote
  #17  
Old 13-07-2005, 08:49
Djoek Djoek is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 458
Default

Quote:
Originally Posted by Tjeerd207
Foto's komen nog. Was veelste blij met mijn nieuwe speeltje. Had camera bij me, maar helemaal vergeten.



fotooooooo's !!!
Reply With Quote
  #18  
Old 13-07-2005, 22:26
Tjeerd207 Tjeerd207 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 27
Default

Ja sorry, de foto's lieten even op zich wachten. Heb het er meteen erg druk mee.
Voor meer foto's zie: Meer foto's










En dan nog wat meer...... :o :frown:



Reply With Quote
  #19  
Old 13-07-2005, 22:34
wouter76's Avatar
wouter76 wouter76 is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 534
Send a message via MSN to wouter76
Default

Gefeliciteerd met je aankoop, zul je geen spijt van krijgen!

Hah, ik herken de plaatsen van rotterij:


dit was voor...



...en dit na.
Reply With Quote
  #20  
Old 13-07-2005, 22:54
Tjeerd207 Tjeerd207 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 27
Default

Ziet er inderdaad bekend uit nu. Er is dus nog hoop.
Helaas is aan de andere kant de koker ook in het midden rot. Kwam ik vandaag achter. Één brok plamuur. :frown: stelletje prutsers.

Is er nog een goede manier om de kokers schoon te krijgen? Ik zat te denken nu die toch zo mooi open is er aan de ene kant de tuinslang in te hangen en aan de andere kan de bagger eruit te laten lopen. Nat is het nu toch nog steeds. Het is nu lekker warm. droogt wel weer zou ik denken.
Andere ideeën?

Last edited by Tjeerd207 : 13-07-2005 at 22:58.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum