Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-09-2013, 13:36
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,510
Default slotjes svp

Ben dus bezig met een mk1 waar een 2 h van een cabrio in komt....

Deze vonkt niet.......
Heb spanning op de hall en deze werkt ook.
Ecu en brandstofpomp krijgen ook spanning.
Heb nog een rood/zwarte draad los hangen achter de zekering kast die vanuit de motorkabelboom komt...

Help

Last edited by vento tdi : 06-09-2013 at 20:45.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-09-2013, 13:37
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

heb je tijdens het starten ook stroom op de ecu?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 03-09-2013, 13:48
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,510
Default

yep, het rare is hij heeft gelopen..... daarna met zekering kast bezig geweest en niet meer willen vonken.....

Hall klopt dus, maar wat moet ik op de bobine meten?Massa heb ik en dan een signaal en +15 ?

Die zwart rode die los hangt vind ik daarom erg vreemd...
Reply With Quote
  #4  
Old 03-09-2013, 14:01
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

zwart rood was die niet voor de bobine? ik weet t zo uit mn hoofd niet meer.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #5  
Old 03-09-2013, 14:03
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,510
Default

ik meen het wel maar waar moet ie op
Reply With Quote
  #6  
Old 03-09-2013, 14:12
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Zwart rood in vw, +15
Reply With Quote
  #7  
Old 03-09-2013, 14:14
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,510
Default

ik ga es ff kijken, meende het al alvast bedankt
Reply With Quote
  #8  
Old 03-09-2013, 14:39
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,510
Default

Vanuit de motorkabelboom hangen de volgende los:

Zwart rood Dunne draad met witte steker
Rood/witte draad met witte steker.
Zwarte draad met zwarte steker
Blauw/geel met een witte steker.
En een rode met zwarte /brede steker.

Als iemand weet waar deze op moeten?
Reply With Quote
  #9  
Old 03-09-2013, 14:44
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Volgens mij zijn dat die diagnose stekkers die normaal bij de rembekrachtiger hangen.

Even zoeken in google leverde al snel schema's op:

http://members.ziggo.nl/jeff.vanden...motor%20schema/
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -
Reply With Quote
  #10  
Old 03-09-2013, 14:46
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Diagnosestekker op een 2H? Die heb je niet.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #11  
Old 03-09-2013, 14:51
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,510
Default

ik kon em ook al niet vinden , evenals in het schema de draden...
Reply With Quote
  #12  
Old 03-09-2013, 14:53
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

2h is toch digifant?
Reply With Quote
  #13  
Old 03-09-2013, 14:54
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,510
Default

yep
Reply With Quote
  #14  
Old 03-09-2013, 15:18
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Dan zit er ook diagnose op
Reply With Quote
  #15  
Old 03-09-2013, 15:24
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #16  
Old 03-09-2013, 15:28
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,510
Default

thanxs iig jeff , maar ik zou graag de verklaring van de kabelboom die de auto in komt hebben..

Of snap ik het nu echt niet meer?
Reply With Quote
  #17  
Old 03-09-2013, 16:57
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Van welk jaar is de motor?

De kabelboom zat bij de motor, of al in de auto?

Kijk zelf eens in die schema's of op de link van Jeff en ga wat proberen, kijk wat nog niet aangesloten is en kijk of de stekker daar op past.
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -
Reply With Quote
  #18  
Old 03-09-2013, 17:22
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Foto om het te verduidelijken kan handig zijn. We denken graag mee. Helaas heb ik geen 2H meer anders had ik al onder mijn motorkap gekeken.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #19  
Old 03-09-2013, 21:14
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Die witte en zwarte draden zitten samen op 1 stekker toch? Dat is je geschakelde plus van je bobine, als ik mij niet vergis. De rood/zwarte draad is voor je toerenteller, en moet aan de andere kant van de bobine.
De andere draden kan ik zo niet zeggen helaas...
Reply With Quote
  #20  
Old 03-09-2013, 21:46
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Controleer of er spanning staat op de buitenste contacten op de ontsteking en op de bobine met contact aan, zo ja, trek de bobine kabel uit de verdeelkap en hou die voor de massa :

* Trek de 3 polige stekker van de ontsteking
* Neem een kabeltje en steek die in het middelste contact van de stekker

Tik nu met het uiteinde van het kabeltje tegen de massa, terwijl het contact aanstaat je de je bobine kabel voor de massa houd, als hij nu wel vonkt is de ontsteking kapot, vonkt hij nog niet, is de bobine kapot..

Bedrading moet natuurlijk wel in orde zijn.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum