#1
|
|||
|
|||
slotjes svp
Ben dus bezig met een mk1 waar een 2 h van een cabrio in komt....
Deze vonkt niet....... Heb spanning op de hall en deze werkt ook. Ecu en brandstofpomp krijgen ook spanning. Heb nog een rood/zwarte draad los hangen achter de zekering kast die vanuit de motorkabelboom komt... Help Last edited by vento tdi : 06-09-2013 at 20:45. |
#2
|
||||
|
||||
heb je tijdens het starten ook stroom op de ecu?
|
#3
|
|||
|
|||
yep, het rare is hij heeft gelopen..... daarna met zekering kast bezig geweest en niet meer willen vonken.....
Hall klopt dus, maar wat moet ik op de bobine meten?Massa heb ik en dan een signaal en +15 ? Die zwart rode die los hangt vind ik daarom erg vreemd... |
#4
|
||||
|
||||
zwart rood was die niet voor de bobine? ik weet t zo uit mn hoofd niet meer.
|
#5
|
|||
|
|||
ik meen het wel maar waar moet ie op
|
#6
|
|||
|
|||
Zwart rood in vw, +15
|
#7
|
|||
|
|||
ik ga es ff kijken, meende het al alvast bedankt
|
#8
|
|||
|
|||
Vanuit de motorkabelboom hangen de volgende los:
Zwart rood Dunne draad met witte steker Rood/witte draad met witte steker. Zwarte draad met zwarte steker Blauw/geel met een witte steker. En een rode met zwarte /brede steker. Als iemand weet waar deze op moeten? |
#9
|
||||
|
||||
Volgens mij zijn dat die diagnose stekkers die normaal bij de rembekrachtiger hangen.
Even zoeken in google leverde al snel schema's op: http://members.ziggo.nl/jeff.vanden...motor%20schema/
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard - Build to go, not to show - |
#10
|
||||
|
||||
Diagnosestekker op een 2H? Die heb je niet.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#11
|
|||
|
|||
ik kon em ook al niet vinden , evenals in het schema de draden...
|
#12
|
|||
|
|||
2h is toch digifant?
|
#13
|
|||
|
|||
yep
|
#14
|
|||
|
|||
Dan zit er ook diagnose op
|
#15
|
||||
|
||||
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#16
|
|||
|
|||
thanxs iig jeff , maar ik zou graag de verklaring van de kabelboom die de auto in komt hebben..
Of snap ik het nu echt niet meer? |
#17
|
||||
|
||||
Van welk jaar is de motor?
De kabelboom zat bij de motor, of al in de auto? Kijk zelf eens in die schema's of op de link van Jeff en ga wat proberen, kijk wat nog niet aangesloten is en kijk of de stekker daar op past.
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard - Build to go, not to show - |
#18
|
||||
|
||||
Foto om het te verduidelijken kan handig zijn. We denken graag mee. Helaas heb ik geen 2H meer anders had ik al onder mijn motorkap gekeken.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#19
|
||||
|
||||
Die witte en zwarte draden zitten samen op 1 stekker toch? Dat is je geschakelde plus van je bobine, als ik mij niet vergis. De rood/zwarte draad is voor je toerenteller, en moet aan de andere kant van de bobine.
De andere draden kan ik zo niet zeggen helaas... |
#20
|
||||
|
||||
Controleer of er spanning staat op de buitenste contacten op de ontsteking en op de bobine met contact aan, zo ja, trek de bobine kabel uit de verdeelkap en hou die voor de massa :
* Trek de 3 polige stekker van de ontsteking * Neem een kabeltje en steek die in het middelste contact van de stekker Tik nu met het uiteinde van het kabeltje tegen de massa, terwijl het contact aanstaat je de je bobine kabel voor de massa houd, als hij nu wel vonkt is de ontsteking kapot, vonkt hij nog niet, is de bobine kapot.. Bedrading moet natuurlijk wel in orde zijn. |