Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 23-07-2014, 09:58
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Om eerlijk te zijn niet Peter , dat vraag ik me ook af maar volgens mij moet het wel lukken , er zit nog wat ruimte en beweging in dus ze kunnen nog iets lager.
Ik verzin dan wel weer wat daar op , heb al gekeken om een airbox te maken etc. die kan ik iets lager laten uitkomen.
Eerst maar gewoon passen denk ik, maar zoals ik het zie moet het echt precies passen zo.
Reply With Quote
  #22  
Old 23-07-2014, 11:20
superbeast's Avatar
superbeast superbeast is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 868
Default

mooie golf met leuk blokkie
__________________
I like boost , doesn't matter if it's supercharged or turbocharged.
Reply With Quote
  #23  
Old 23-07-2014, 11:44
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Kan gaan hoor die van mij zitten net wat verder naar achter en ik ben ongeveer 10mm vrij van de kap.
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #24  
Old 23-07-2014, 11:57
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Thnx superbeast
En ja ik zal elke mm nodig hebben denk ik wel met me carbs monteren kwam ook alles op de mm uit , net zoals me pijlstok want die zit precies een 2 mm vrij van de carbs maar dat ziet er dan wel uit alsof dat de bedoeling was
Nu is het wachten op spullen om verder te gaan , ik ga wel met me kever aan de gang ondertussen.
Daar moet ik ook nog even het 1 en ander opnieuw van spuiten.
Reply With Quote
  #25  
Old 23-07-2014, 16:45
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Bij mij gaat de pijlstok met wat buigwerk precies tussen de carb 2 en 3 door
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #26  
Old 30-07-2014, 14:13
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Haha ja dat kan ook natuurlijk

Heb weer nieuwe spullen in huis :mrgreen: je voelt je net 'n kind die met sinterklaas kadootjes krijgt :LOL:
Stuurhuis, g60 fusees icl nieuwe lagers/abs ringen, 280 geventileerde schijven.






Vult wel lekker zo achter de velg met die schijven :E



Ben nu op het moment even alvast de uitlaat eronder aan het hangen , de originele uitlaat werdt ik een beetje zat elke keer weer een pakking stuk, pijp lek etc...
Nu meteen een spaghetti er op met compleet rvs met goede verbindingen zodat ik geen lekke uitlaat heb, moet voor apk binnenkort dus vandaar.
Ben al 2 dagen bezig geweest de uitlaatspruitstuk en inlaat los te halen, wat fijn hebben ze dat vroeger bedacht zeg.....nergens kun je normaal bij met je handen :?
Je moet bijna in je motorruimte kruipen voor je iets kan en ziet , het smeer zat tot ongeveer aan me oksels aan toe joh :lol:



Reply With Quote
  #27  
Old 30-07-2014, 14:31
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Daarom heb ik een deelbaar spaghettiespruitstuk gekocht, maar die zijn voor een 8v niet te krijgen volgensmij
Maar het begint er goed uit te zien hier
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #28  
Old 30-07-2014, 18:38
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Dat is ook over als de ABA er in hangt ik heb een zee aan ruimte aan de achterkant
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #29  
Old 30-07-2014, 18:47
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Quote:
Originally Posted by Style
Dat is ook over als de ABA er in hangt ik heb een zee aan ruimte aan de achterkant


Idd. Dat scheelt vast een stuk. Is altyd een geknoei met de in en uitlaat aan 1 zijde.
Ik heb ook wel aardig ruimte erachter, maar het is wel ideaal werken met het 2delige spruitstuk.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #30  
Old 30-07-2014, 22:17
DeGolf1 DeGolf1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 538
Default

Mooi project .
Alles netjes afgewerkt hoor.
Ben zelf ook het type dat zegt; onder de kap de zelfde glans er erop!!!
Reply With Quote
  #31  
Old 31-07-2014, 10:32
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Idd. Dat scheelt vast een stuk. Is altyd een geknoei met de in en uitlaat aan 1 zijde.
Ik heb ook wel aardig ruimte erachter, maar het is wel ideaal werken met het 2delige spruitstuk.


Het is zeker een geknoei om moe van te worden, nu al vanaf maandag elke avond bezig geweest en nog is het niet klaar.
De uitlaat hangt er nu wel onder en alles vast , ik moest ook nog een deel van de injectierail losmaken uiteindelijk want die zat ook in de weg.
Echt alles zit in de weg, ik had bijna net zo goed de hele motor eruit kunnen halen want dat was nog sneller denk ik
Gister stond ik op het punt om hem af te maken maar nu komen de flenzen van de in en uitlaat tegen elkaar aan en krijg ik de bouten van de inlaat er niet in.
Dat wordt dus de uitlaat spruitstuk weer wat los maken denk ik , dat maakt het er niet makkelijker op want dan zit dat complete inlaat traject weer in de weg als ik de spaghetti weer moet vast draaien als alles uiteindelijk zit maar we gaan gewoon vrolijk door , het MOET passen want het heeft ook op me vorige golf gezeten.
Reply With Quote
  #32  
Old 31-07-2014, 10:33
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default

Klinkt bekend, dingen losmaken en vastmaken en weer opnieuw en opnieuw

Geduld en gewoon doorzetten.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Dailys:
Passat W8 Station & T4 California
Reply With Quote
  #33  
Old 06-08-2014, 22:15
superbeast's Avatar
superbeast superbeast is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 868
Default

Even een vraagje over die crossflow kop, welke motorcode staat erop vermeld.
Mischien een leuke upgrade voor men g60 blok
__________________
I like boost , doesn't matter if it's supercharged or turbocharged.
Reply With Quote
  #34  
Old 12-08-2014, 15:08
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Cilinderkop is een AHL van een passat 3b 1.6 8v bijv , je moet er enkel een olie kanaal voor aanpassen voor het gaat passen .
Er is ook een AKL dacht ik en die past volgens mij zonder aanpassingen , ik kon deze alleen voor een mooie prijs en in werkelijk nieuwstaat kopen dus was me keuze op dit type gevallen.
Kop kwam van freddy cane vandaan (tuner in friesland) dus voor me gevoel kocht ik ook iets wat goed was.
Reply With Quote
  #35  
Old 12-08-2014, 20:07
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

Zat net je fotos even te bekijken ziet er goed uit! Wat ik me wel afvroeg, ga je de bak er nog achter weghalen en de koppeling om de afdichtplaat tussen blok en bak te monteren? En het kapje achter de distributieriem tussen de tussenas en kop? Kop is ook bewerkt door freddy ? Die weet welnwat die doet kom er wel eens te testen.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #36  
Old 13-08-2014, 08:43
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Je pakt het heel goed aan

Wat betreft het vast en loszetten van het spaghetti uitlaatspruitstuk heel herkenbaar .
De onderste 4 boutjes zijn nog enigzins (goed) toegangkelijk. Van de bovenste 4 kun je de twee buitenste met steek sleutel 12 vanuit de motorruimte en dan om de achtste slag omwisselen (zorg voor een portie engelen geduld). De middelste twee met een lange dop 12 en dubbele verlenging met ratel.

Dat is mijn tip mocht het lekken en je geen zin hebt om zaken te demonteren om de boel aan te draaien.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #37  
Old 13-08-2014, 09:12
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Ziet er goed uit!
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #38  
Old 23-08-2014, 20:15
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Dankje inderdaad zit dat beschermplaatje tussen de bak en motor er niet meer, deze zit ook enorm in de weg als ik de bak er nog eens uit zou moeten halen terwijl ik de motor er in laat hangen.
De aandrijfas flens steekt er dan niet langs , ik maak hiervoor nog een plaatje die ik zo eraf kan schroeven maar dat komt wel als de motor erin hangt.
We hebben sinds gister een 2 koloms brug dus dat doe ik lekker op de brug.
Het kapje tussen de distributieriem ben ik inderdaad vergeten die ligt mooi gespoten nog in een doosje goed gezien dus dat moet ik nog maar even doen.




Trouwens heeft het stuurhuis een aansluiting van 18 tanden , ik heb een vermoeden dat dit op late 92er mk2s moest zitten , golf 3 en ibiza.
Ik laat de stuurbekrachtiging eruit dus moet de kruiskoppeling van de stuurinrichting zoiezo vervangen worden omdat die iets langer is.
Maar ik heb nu geen idee of het echt zo is dat dit ook op een mk3 is te vinden en dan weet ik niet of dit te koppelen is in me mk2 vanwege de lengte van de stangen en vertanding?

De rvs uitlaat hangt er nu ook eindelijk gasdicht onder sinds een week, was even een gedoe vanwege 2 verkeerd om geplaatste uitlaatspruitstuk pakkingen.
Stom van mij hoor maar was nog snel gefixt want ik weet ondertussen wel alles te vinden nadat het al 3 x los is geweest.
We zijn begin deze maand naar vagfest geweest ik had eindelijk een vakantie voor 3 weken.
https://www.youtube.com/watch?v=tmA...hVD40S_LyJbawHw
Martijn vroeg daar hem eens in de begrenzer te halen , dit heb ik nog nooit gedaan sinds ik de golf heb....maar het klinkt niet verkeerd zo
Golf mk2 1.8rv rev limit: http://youtu.be/NT5m4tfvtBs

Verder ben ik in me huis wezen klussen de hele week dus weinig gedaan in de garage.





De kever heeft wel de 1e week van me vakantie nog een kleine opknapbeurt gehad.
aan de voorzijde was de kraag waar het rubber in klemt helemaal weg gerot en het voorpaneel zat helemaal vol roest dus dit heb ik ontroest , nieuwe rand opgelast en weer terug in kleur gespoten van de auto.
Ook meteen de hele kever gekleid , gepolijst , lakverzegeling en beschermende wax aangebracht.




























Last edited by Kevert : 23-08-2014 at 20:29.
Reply With Quote
  #39  
Old 23-08-2014, 20:53
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Keurig gedaan !
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #40  
Old 12-09-2014, 08:04
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Yeahhh heb eindelijk na lang zoeken zwart rode us achterlichten gevonden voor me mk2 , ziet er stukken beter uit zo.
Ook met de kever voor de apk geweest , ik had alleen een wiellager rechts voor en remtrommel afstellen links achter.
Ik heb meteen maar beide kanten voor de wiellagers vervangen en de remmen afgesteld achter. Nu nog even terug gaan om af te melden en dan mag ie weer 2 jaar .

Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum