Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Autosport
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 29-01-2014, 21:59
boravariant1976's Avatar
boravariant1976 boravariant1976 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 385
Default

Let aub goed op mbt buget semis:

Regal racer is echt 3x niks , neem dan aub federal RS-R

Nankang moet zich nog echt bewijzen in wedstijdverband bij ACCN.
Hun gaan trouwens rijden met compound 120 en niet de compound 180 van internet.
Ik heb zo mijn twijfels ,maar de tijd zal het leren!

http://www.nankang-tyre.com/home.ph...1=1&lv2=7&no=12



195/50R15 R888 is bij trackdayparts het goedkoopst 119,= ecxl. post

Ik ben zelf super tevreden over federal fz-201 en kost +- 120 (heb hier evt. connecties voor!)

Toyo R1-R heeft zich bewezen en doet het goed onder lichtere autos.

Falken is ook zeker goed,de rt615k

Met de RS-R heb je gewoon super veel fun voor dat geld....

Last edited by boravariant1976 : 29-01-2014 at 23:17.
Reply With Quote
  #22  
Old 29-01-2014, 22:48
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Ik heb een poos gereden met de Yokohama Parada Spec2 in de maten 215/40/17 en bevielen mij erg goed. Ze hadden iets beter mogen plakken, maar daar tegen over staat wel dat ze langer mee gaan en ze het grip niet meteen verliezen, en ik de auto mooi controleerbaar uit kon laten breken
Bandjes zijn niet duur en hierdoor is de prijs/kwaliteit erg goed:
Yokohama PARADA Spec-2










Ik heb deze bandjes al langs zien komen, maar zijn erg goed kosten zo'n 110 per stuk en zien er goed uit al stonden ze hier op de foto iets getrokken (205/40/17 op een 8J Velg) en hadden wel iets breder gemogen zoals 215/40 denk ik
Het gaat om de Falken Azenis RT-615 en zijn perfect voor trackdays enz.
Ik zal deze zeker weer aan schaffen voor op de eerst volgende auto waar ik het circuit mee op wil:

Falken Azenis RT-615






Last edited by DutchBuild : 29-01-2014 at 22:54.
Reply With Quote
  #23  
Old 29-01-2014, 22:58
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

Yokohama Parada Spec2 , zijn dat semi's ?
zaten fabrieks af op mijn vrouw haar Mitsubishi colt czt
moet zeggen dat ik het ook een heeel fijne band vond alleen voor op straat iets te veel rolgeluid , niet dat MIJ dat iets boeit
Reply With Quote
  #24  
Old 29-01-2014, 23:07
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by sander_beer
Yokohama Parada Spec2 , zijn dat semi's ?
zaten fabrieks af op mijn vrouw haar Mitsubishi colt czt
moet zeggen dat ik het ook een heeel fijne band vond alleen voor op straat iets te veel rolgeluid , niet dat MIJ dat iets boeit



Ik denk dat je iets door elkaar haalt, want er is geen fabriek zo gek om deze banden onder een standaard fabrieks-auto zetten. Ik kreeg de banden niet te horen omdat het motorgeluid nogal overheerste, dus heb geen idee over het rolgeluid



PARADA Spec 2 Tyre - High Performance Road Tyre

The Yokohama Parada Spec 2 defines performance road tuning standards by exceeding expectations for performance and looks.

The Yokohama Parada Spec-2 tyre has an ultra high grip, reinforced silica tread with a specially designed asymmetrical pattern. The low void shoulder increases rubber to road contact, so wet or dry the tyre offers massive improvements in braking and steering response.

Available in a range of sizes perfectly suited to high performance, larger diameter application.



Last edited by DutchBuild : 29-01-2014 at 23:11.
Reply With Quote
  #25  
Old 29-01-2014, 23:15
boravariant1976's Avatar
boravariant1976 boravariant1976 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 385
Default

Blijft een super dikke Golf Wilco

Parada-spec2 is zeker een leuke performanceband maar idd geen echte semi.
En zal bij misbruik toch snel de geest geven!

Mijn maatje met Clio3 RS heeft vorig jaar trackdays gereden met 215/40R17 RT615k
en was daar ook zeer over te spreken (+-210pst)


Reply With Quote
  #26  
Old 29-01-2014, 23:28
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

of er moet ook een spec 1 bestaan ofzo met hetzelfde profiel enzo maar haal het zeker niet door elkaar , stond er zelf ook van te kijken dat er zo een bandjes om de velgen lagen , auto nieuw bij een Mitsubishi garage gekocht
het rol geluid was in het begin minder na een jaar of 2 werd het erger (ikzelf kom nooit 2 jaar toe met banden )
Reply With Quote
  #27  
Old 29-01-2014, 23:29
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by boravariant1976
Blijft een super dikke Golf Wilco

Parada-spec2 is zeker een leuke performanceband maar idd geen echte semi.
En zal bij misbruik toch snel de geest geven!

Mijn maatje met Clio3 RS heeft vorig jaar trackdays gereden met 215/40R17 RT615k
en was daar ook zeer over te spreken (+-210pst)




Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Falken Azenis RT-615 en zou ik zeker weer kopen, zeer binnenkort hoop ik

Waar mensen vaak geen rekening mee houden is dat de ene band veel beter ligt onder bv een zware auto met 4wd en de andere zich juist veel beter gedraagt onder bijvoorbeeld een lichte auto met alleen voor of achterwielaandrijving enz. Het is vaak een combi van meerdere factoren en kan alleen getest worden door wat verschillende banden te proberen, maar zou erg duur zijn, tenzij je iemand zijn wielen een keer een rondje kan proberen misschien of eerst wat verschillende 2e hands bandjes gebruiken misschien
Reply With Quote
  #28  
Old 30-01-2014, 12:24
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Iemand hier ervaring met 1 van deze banden?

Bridgestone RE002 (Adrenalin)




Hankook Ventus R-S3


Reply With Quote
  #29  
Old 30-01-2014, 14:12
boravariant1976's Avatar
boravariant1976 boravariant1976 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 385
Default

@ Wilco klopt met te snel smeren als gevolg!

@ Lieuwe welke bandenmaat zou je mee gaan rijden met S3 op daily/circuit ?
Br : is zeer goede highperformance maar zeker geen semi!
Ha : is top maar heb je al eerder keer aangeven zeer slecht beschikbaar in europa!

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=112074
Reply With Quote
  #30  
Old 30-01-2014, 15:26
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Hankook is nu gewoon te koop @ autobandenmarkt, dus verkrijgbaarheid is easy

Alleen de prijs is niet mega interessant. In "mijn" maat 225 40 18 kost de band 236,58.

Nankang is een erg goeie optie kwa prijs @ 103,40.
Reply With Quote
  #31  
Old 30-01-2014, 22:30
boravariant1976's Avatar
boravariant1976 boravariant1976 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 385
Default

Echt goede semis kostten nu eenmaal meer maar geven ook meer drivingfun! Alles bepalend is jouw budget.....denk dat jouw S3 zeker wel wat goeds verdiend

Echte semis zijn qua wangopbouw veeel stugger en daardoor directer/sneller en constanter/veiliger als je weet wat je doet.
Je rijdt dan echt ook op het rubber van het loopvlak.
Temperatuur en bandenspanning zijn de allerbelangrijke factoren icm met een goed uitgelijnd echt onderstel en geupgrade remmen uiteraard.

De budgets en highperformance hebben nogal veel flex in de wang en smeren daardoor ook veel sneller.Maar wel de beste basis om je auto echt te leren kennen.

Ik gaat dit jaar voor het eerst op nieuwe set fullslicks rijden 200/580R15.
Maar begin altijd met opbouwen op de trackday met semis en ga later op de dag te limiet pas opzoeken op slicks.

Wat is jouw huidige merk dan waar je mee hebt gereden op Assen?

http://www.pneusracing.com/index.ph...01&diametre=189



Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Hankook is nu gewoon te koop @ autobandenmarkt, dus verkrijgbaarheid is easy

Alleen de prijs is niet mega interessant. In "mijn" maat 225 40 18 kost de band 236,58.

Nankang is een erg goeie optie kwa prijs @ 103,40.
Reply With Quote
  #32  
Old 30-01-2014, 22:34
boravariant1976's Avatar
boravariant1976 boravariant1976 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 385
Default


Last edited by boravariant1976 : 30-01-2014 at 23:00.
Reply With Quote
  #33  
Old 31-01-2014, 00:58
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Yokohama Parada heb ik afgelopen seizoen op m'n Golf 2 KR gehad. Plakte best goed, veel plezier van gehad. Komende zomer zal ik ze verder verslijten onder m'n TDI

Prijs was maar 56 euro per band (195/50/15)..!


__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #34  
Old 31-01-2014, 20:56
arjan v arjan v is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 988
Default

Wat voornkeuze isner met 13 inch ?
Reply With Quote
  #35  
Old 31-01-2014, 22:32
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Quote:
Originally Posted by arjan v
Wat voornkeuze is er met 13 inch ?


Deze bijvoorbeeld:

Toyo R888
Advan A048
Avon ZZR (Hebben als enige ook 185-55-13 ontdekte ik van de week, mooie maat alleen moeilijk te verkrijgen, kon alleen deze vinden: http://bmtrracing.com/competition-tyre-prices/ )
Kuhmo ecsta V70a
Dunlop DZ03G

http://www.demon-tweeks.co.uk/motor...mpetition-tyres

Last edited by knarfmk1 : 31-01-2014 at 22:45.
Reply With Quote
  #36  
Old 31-01-2014, 22:53
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Quote:
Originally Posted by boravariant1976
Wat is jouw huidige merk dan waar je mee hebt gereden op Assen?


Tot nu toe alleen met Conti Sport Contact 3 gereden. Beste tijd is 2:11.01 @ Assen.

Woon nu in het buitenland, dus weinig kans om te gaan circuitrijden dit jaar.

Ben allang blij als ik weer een keer de S3 aan kan slingeren als ik in NL ben
Reply With Quote
  #37  
Old 18-02-2014, 19:19
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Verslag van iemand op DF:

Afgelopen vrijdag hebben wij de Nankangs uitvoerig getest op Zandvoort en ik moet concluderen dat ik erg te spreken ben over deze band.

Toyo als benchmark
Om een goed vergelijk te maken hebben we eerst een uitgebreide run gedaan op de vertrouwde TOYO R888. Ik zette op deze band vrij snel een 2.06.1 neer met de opmerking dat de bocht zonder naam volledig nat was en er elders ook nog een aantal riviertje en vochtige plekken waren. Het blijft speculeren maar ik denk dat het een seconde scheelt. Dus een 2.05.1. Dit komt overeen met eerder gereden tijden.

Ze hebben temperatuur nodig
Met deze wetenschap zijn we overgestapt op een nieuwe set Nankang met bandenmaat 205/55/16. Wat opvalt met de Nankang is dat ze t.o.v. de TOYO echt 2 rondjes meer nodig hebben om op temperatuur te komen. Het viel me dan ook behoorlijk tegen de eerste rondjes maar er was me vertelt dat ik geduld moest hebben. En ze hadden gelijk want de tijden gingen van een 2.10 naar 2.08 naar 2.07 naar uiteindelijk een hoge 2.06 tijdens de eerste run. De band geeft in het begin wat minder vertrouwen omdat hij temperatuur nodig heeft maar echt verraderlijk zal ik het niet noemen.

Niet veel langzamer dan Toyo
Na die eerste run haalde ik dus al een hoge 2.06 zonder echt te pushen. Door de hoge wangen is de auto iets bewegelijker en kan hij op de exits wat wiebelig in de kont zijn. Hierdoor ontstond ook wat wielspin. We hebben de rebound aangepast. Dat hielp maar we kregen het niet helemaal weg. De bump van de achterdempers zou nog wat stijver kunnen maar dan creëer je ook weer overstuur. In de tweede run heb ik het maximale eruit proberen te halen wat resulteerde in een 2.05.9. De theoretische snelste tijd was 0.1 sneller aangezien ik een beetje aan het experimenteren was met de entry van Audi S. T.o.v. de Toyo is hij dus een 1 seconde langzamer. Dat vind ik persoonlijk weinig aangezien de TOYO een veel zachtere compound heeft.

Op de lange runs weinig smeren of plotselinge grip afbouw
Tijdens de derde run hebben we getest wat het effect is van overbelasting. Ofwel zoveel mogelijk op en over de gripgrens rijden en kijken hoe de band hierop reageert. Toyo's worden dan te warm en verliezen grip. Zandvoort is ideaal om dit te testen aangezien de baan veel van de banden vergt (met name links voor). Toyo's houden het op max attack maar 5 rondjes vol en dan gaan ze smeren met als gevolg langzamere tijden. De Nankangs hielden zich de hele run keurig en er geen/weinig dropoff in de tijden. Hoe het op een uur is weten we nog niet maar ik ben optimistisch aangezien ik na een de run geen rare slijtage kon zien. Hier scoren ze beter dan Toyo.

Moeilijke om echt hard mee te gaan
Met de bandenmaat 205/55/16 staat de auto hoger dan op toyo 225/45/16 en de wangen zorgen ervoor dat er meer beweging in de auto zit. Bij snel insturen gaat de auto zich meer zetten waardoor je t.o.v. rustig insturen meer gebruik kunt maken van de mechanische grip van de achterbanden. Bij 45 - 100 graden bochten is dit een voordeel. Hetzelfde geldt voor het inremmen van bochten, je kunt meer spelen met het gewicht van de auto. Het nadeel is dat je dit voordeel alleen kunt benutten als je goede wagenbeheersing hebt. Het is dus moeilijk om het echte potentieel uit de auto te halen. Hoe dit is met een andere bandenmaat is niet bekend.

In de regen een hand vol
Aan het eind van de dag begon het flink te regen waardoor we ze ook in de regen hebben kunnen testen. Op het nat ben ik toch iets minder enthousiast over de band. Op Toyo’s rij ik op Zandvoort eenvoudig onder de 2:20. Nu was de beste tijd een 2:23, later ging het harder regenen en was het niet mogelijk om onder 2:26 te komen. En dit met het nemen van behoorlijke risico’s. Het grootste probleem zat hem in Hugenholz en Audi S waar een ander type asfalt ligt. Hierop was 0,0 grip op deze banden en ronduit gevaarlijk voor een onervaren coureur. Ook waren Scheivlak, Nissan en Bos-uit zijn een handvol. Ergens denk ik dat het puur aan banden temperatuur ligt, maar die krijg je niet in de banden in de regen en 5 graden. Ik raad ze niet aan in de regen, of iig niet met koud weer.

Conclusie
Al met al een goede band voor het geld die ik om deze reden prefereer ik ze boven de Toyo. Hij is maar een seconde langzamer maar voelt voor de normale trackday rijden als hetzelfde aan. Daarbij zijn er nog voordelen als langere levensduur en minder smeren bij lang gebruik. Ook verwacht ik dat ze het goed doen op auto’s zwaarder dan 1300Kg.
Reply With Quote
  #38  
Old 25-03-2014, 07:26
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Weer wat ervaringen op Driving-Fun:

Quote:
Originally Posted by RaceBMW op DF
voor autoslalom (wimedo) afgelopen zaterdag getest totaal geen warmte dus ook geen grip in te krijgen oudere toyo,s waren 3sec sneller op een baan van een dikke minuut

mvg Hans


Quote:
Originally Posted by André op DF
Ik heb op de E36 cup getest met de nangkangs.

De voorbanden krijgen het heel zwaar. De ronde tijden waren prima (wel trager dan toyo). Maar de banden hadden happen eruit. We kunnen maximaal 2 uur halen op een set voorbanden daarna kunnen ze zo de kliko in. Toyo s hielden het langer.
Reply With Quote
  #39  
Old 25-03-2014, 08:22
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Zijn er hier ook mensen met ervaring van een zwaardere auto met quattro systeem?

Wil toch gaan kijken voor een setje knappe banden voor onder de audi .

Heb nu gewoon straatbanden , pirelli p-zero rosoo 225-45-18. Op zich een fijne band maar qua grip zeker niet alles .
Reply With Quote
  #40  
Old 25-03-2014, 08:49
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Lieuwe heeft inmiddels wel wat ervaring met zijn S3, maar wat wil je ermee dan? Het circuit op?

Semi-slicks lijken leuk en hebben meer grip dan een straatband, maar slijten ook harder dan een straatband plus dat een semi sneller last heeft van aquaplaning....en pin me er niet op vast, maar volgens mij moet een semi ook eerst op temperatuur gebracht worden voordat deze z`n optimale grip heeft. Of de grip koud meer is dan een straatband weet ik niet, maar ik denk het niet.

Dus voor onder je gezins A4 avant zou ik gewoon op zoek gaan naar een andere goede straatband ipv semi`s.

Ik had zelf Dunlop Sportmaxx TT onder de Golf 4 liggen in de maat 225/40/18 en die is mij toen erg goed bevallen.

Last edited by René : 25-03-2014 at 08:53.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum