Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Advertenties op MP, eBay of andere sites
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 13-02-2015, 14:28
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by sipkemk1rs2
Zijn ook mensen die het zelf kunnen [restauratie] dan kost het een stuk minder he dan als je alles bijna laat doen. En de Golf Gti Grill van 1976 heb ik ook binnen dus je hoeft die frans man niet meer tevragen voor mij



Ik heb op het las, straal en spuitwerk en de motorrevisie na ook alles zelf gedaan en toch ben ik met de aanschaf erbij rond 15000 kwijt. Ik heb niet de kennis om een motor te reviseren ander had ik 1000 euro aan arbeid die daar in is gaan zitten kunnen besparen. Alle motorrevisie onderdelen koste ook een hoop geld. Onderdelen poedercoaten kun je ook niet zelf net als het opnieuw verzinken van onderdelen. Als je eerlijk rekend kan je zo'n Gti niet restaureren voor minder dan 10.000 naast de aanschaf. Ik dacht eerst ook dat het voor minder zou kunnen nou mooi niet dus.
Reply With Quote
  #42  
Old 13-02-2015, 18:39
golf fahrer golf fahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 737
Default



Dat is inderdaad juist. Maar dan heb je ook wel iets.
Reply With Quote
  #43  
Old 13-02-2015, 21:53
sipkemk1rs2's Avatar
sipkemk1rs2 sipkemk1rs2 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 443
Default

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Ben benieuwd. Om hem weer in top conditie te krijgen ben je gewoon 10-12000 euries kwijt. Dat is voor de meeste mensen al een probleem, laat staan al de tijd de je nodig hebt om alles weer perfect te krijgen. Of je aanschaf dan 2000 of 4500 is maakt dan ook niet meer zo veel uit. Zijn niet veel mensen die de tijd en financiën hebben om zo'n auto echt serieus aan te pakken. De meeste staan weer voor paar jaar ergens geschorst in een schuur en worden dan weer doorverkocht wegens geen tijd(he me vriendinnetje en ik krijgen kids ), geld (pff kost toch wel geld zo'n kleine) of zin (Ik ben blij dat die kleine eindelijk slaapt en ik nu even op de bank zit) om hem echt te gaan restaureren. Mocht het niet tot kids komen denkt je vriendinnetje wel: krik jij je golf maar op, in de avond uren, dan krik ik wel met een ander hehehhe. Ik wens je kameraad veel succes met het opknappen van zijn Gti en denk dat het vinden van het complete interieur het grootste probleem zal wezen. Ik kon vorig jaar een rode NL 08/77 gti kopen voor 4500 met een interieur in nieuw staat en met een redelijke carrosserie. Heb ik uiteindelijk niet gedaan omdat ik nog eentje heb staan in de schuur. Deze auto had ik al langer op het oog en ik had de vorige eigenaar gevraagd mij te informeren als hij hem wilde verkopen (Was hij noooooooit van plan zei hij). Maar toch dus. Deze is naar een vader en zoon gegaan die hem weer in topstaat willen brengen en denk dat het nog gaat lukken ook.

nou hier heeft hij al een voor stoel die er bij past dus vaalt mee volgen mij Johan
http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...previousPage=lr
Reply With Quote
  #44  
Old 13-02-2015, 22:32
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Die heeft ie dan misschien wel dubbel anders bood 'ie ze vast niet te koop aan Advertentie is volgens mij van de eigenaar van de golf waar dit topic over gaat.

Gelukkig heeft nog steeds niet iedereen crisis, ballen op sterk water, overspelige wijven en/of de drang om iets te verkopen als er baby's onderweg zijn.

Ik vind het cool dat er weer een gered gaat worden
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #45  
Old 13-02-2015, 22:36
sipkemk1rs2's Avatar
sipkemk1rs2 sipkemk1rs2 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 443
Default

Quote:
Originally Posted by EnVeeZee
Die heeft ie dan misschien wel dubbel anders bood 'ie ze vast niet te koop aan Advertentie is volgens mij van de eigenaar van de golf waar dit topic over gaat.

Gelukkig heeft nog steeds niet iedereen crisis, ballen op sterk water, overspelige wijven en/of de drang om iets te verkopen als er baby's onderweg zijn.

Ik vind het cool dat er weer een gered gaat worden

Oke dan heeft hij het dubbel hoeft hij ook niet tezoeken voor een intérieur dus
Reply With Quote
  #46  
Old 14-02-2015, 12:28
chrisjuh chrisjuh is offline
Forum junkie
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,832
Default

Quote:
Originally Posted by Rinus66
Moet dat dan? Zo'n ding koop je voor jezelf, niet voor de handel.

Zo bedoel ik het ook niet, een hobby kost geld, maar het moet wel leuk blijven...als ik zoiets zou restaureren zou ik het wel leuk vinden bij een verkoop, dat ik in ieder geval de kosten eruit haal of iets toeleggen, maar dat gaat hier niet goedkomen.
__________________
FAHRVERGNÜGEN!
Reply With Quote
  #47  
Old 14-02-2015, 14:24
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by chrisjuh
Zo bedoel ik het ook niet, een hobby kost geld, maar het moet wel leuk blijven...als ik zoiets zou restaureren zou ik het wel leuk vinden bij een verkoop, dat ik in ieder geval de kosten eruit haal of iets toeleggen, maar dat gaat hier niet goedkomen.


Jawel hoor oer-gti met stalen bumpers in topstaat zijn zeker 15000 waard. Je ziet ze in Nl echter nooit te koop staan omdat ze er niet zijn. Op Mobile.de staan een paar vroege gti's te koop voor rond de 20000 maar deze staan er al heel lang en deze zouden "compleet" gerestaureerd zijn. In mijn ogen zijn ze maar half gerestaureerd. Deze prijzen zijn dus niet realistisch. Het enige wat je niet terug ziet met een verkoop zijn al je uren die je erin gestoken hebt. Als je een 83er gti zou gaan restaureren in topstaat dan zie je je geld niet meer helemaal terug. Daar zijn er gewoon nog te veel van die er nog heel erg netjes uitzien. Een golf 1 cabrio restaureren is helemaal geld zoekmaken, die worden namelijk nooit veel geld waard.
Reply With Quote
  #48  
Old 14-02-2015, 20:00
FlorisH FlorisH is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 236
Default

.

Last edited by FlorisH : 31-03-2015 at 15:08.
Reply With Quote
  #49  
Old 14-02-2015, 21:00
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by FlorisH
O ja wel hoor, die zijn er wel


Zullen er best wel zijn die tot in nieuwstaat zijn gerestaureerd. Heb ze alleen nog nooit TE KOOP aangeboden zien worden. En ik bedoel dan ook dat alles in nieuwstaat behoord te wezen en geen half werk. Elk boutje, moertje of wat voor onderdeel dan ook in nieuwstaat. Als jij zegt dat deze gti's er zijn zeg ik: laat maar zien die foto's en als je dat niet wilt dan kom ik wel langs om met eigen ogen te aanschouwen.
Reply With Quote
  #50  
Old 14-02-2015, 21:18
golf fahrer golf fahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 737
Default

Van die echte oer gti, dan bedoel ik 76/77 die kom ik toch nooit tegen.
Reply With Quote
  #51  
Old 14-02-2015, 21:47
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by golf fahrer
Van die echte oer gti, dan bedoel ik 76/77 die kom ik toch nooit tegen.


Klopt zijn er een handje vol van, in ieder geval minder dan 15. Heb er zelf 2 van 77 (kon er vorig jaar nog eentje kopen)en ken er nog wel een paar. Staan ook nog wel een aantal in de garage die ik niet ken die nog moeten worden gerestaureerd..... ooit.
Reply With Quote
  #52  
Old 14-02-2015, 23:51
sipkemk1rs2's Avatar
sipkemk1rs2 sipkemk1rs2 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 443
Default

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Klopt zijn er een handje vol van, in ieder geval minder dan 15. Heb er zelf 2 van 77 (kon er vorig jaar nog eentje kopen)en ken er nog wel een paar. Staan ook nog wel een aantal in de garage die ik niet ken die nog moeten worden gerestaureerd..... ooit.
Die van jou zijn al weer nieuwer Johan daar zitten al weer twee gti tussen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum