Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 20-11-2015, 15:00
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Maarre...zonder thermostaat wordt ie nog steeds te heet?

Ik hoop niet voor je dat je hetzelfde hebt als wat ik heb gehad. Volgens mij heb ik dat ook al eens genoemd in dit topic. Ik had een 1.6 TD met een scheurtje in de kop. Gevolg was meteen aan de kook en slechte doorstroming, doordat er continu lucht in het koelsysteem kwam

Als je de dop van het kvs reservoir een stukje los draait, zodat hij druk kan afblazen...blijt de temperatuur dan wel goed?
Reply With Quote
  #42  
Old 27-11-2015, 14:29
feffe's Avatar
feffe feffe is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 902
Default

Update;

inmiddels een nieuwe, wel werkende thermostaat gemonteerd.
gevuld met water (kvs is te duur in testfase omdat het er steeds weer uit moet )

vervolgens gestart en stilstaand laten lopen, kwam niet te snel op temperatuur (lees; na 10 minuten stond metertje op een kwart) dus ik had er wel vertrouwen in, maar na 3 KM rijden stond het metertje al op max en knipperde het lampje.

thuis aangekomen viel me op dat het waterpeil gestegen was, motor en bovenste slang waren warm, onderste slang niet, radiateur ook niet.
koelvin draaide niet.

viel ook op dat opeens de kleppendeksel pakking lekt, bij de 2e verstuiver ongeveer. kan dit iets met elkaar te maken hebben? motor was eerst kurkdroog.


@rené, nog niet geprobeerd met dopje los te rijden.

Last edited by feffe : 27-11-2015 at 14:32.
Reply With Quote
  #43  
Old 27-11-2015, 15:54
feffe's Avatar
feffe feffe is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 902
Default

trouwens;

op de voorkant en de zijkant van de kop zitten op de flensen voor de koelslangen de tempsensoren. bij een golf 2 GTD zijn die 2 polig. maar ik heb dus de tempsensoren van de caddy er in gedraaid omdat deze 1 polig zijn, en dus gewoon aan te sluiten zijn zonder verdere aanpassingen. ik had begrepen dat dit geen probleem zou moeten zijn.

Inmiddels heb ik hier voor de zekerheid 2 nieuwe tempsensoren ingedraaid, deze zijn besteld aan de hand van het caddy kenteken.

kan het zijn dat die sensoren dan helemaal niet geschikt zijn voor de GTD motor?
zijn de sensoren op de voorkant en de zijkant hetzelfde?
Reply With Quote
  #44  
Old 27-11-2015, 20:14
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Ik begin nu sterk het gevoel te krijgen dat je last hebt van een lekke kop ook met het vermogen in mijn achterhoofd
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #45  
Old 28-11-2015, 10:37
feffe's Avatar
feffe feffe is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 902
Default

dan zou ik dat toch ergens moeten zien? erg lekt nergens iets...

gisteravond auto kwartier laten lopen, kwam rustig op temperatuur. wijzer stond nog net niet in het midden. inmiddels waren beide slangen en de radiateur al warm.
toen ging ik een stukje rijden en na 1 KM stond de meter al op maximaal en lampje knipperd. weer thuis aangekomen liep ik hem lopen en de temp meter zakt weer richting het midden,

omdat dit zo onlogisch is vermoed ik nu toch een massa probleem, zou dit kunnen? zo ja, waar moet ik dit zoeken?

Last edited by feffe : 28-11-2015 at 10:43.
Reply With Quote
  #46  
Old 28-11-2015, 19:02
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by feffe
dan zou ik dat toch ergens moeten zien? erg lekt nergens iets..


Niet als hij naar binnen toe lekt -> naar koelsysteem. Dát had ik dus ook
Laat anders je koelwater eens testen op CO2...dan weet je het:

Quote:
Cilinderkop lekkage tester CO-151

Voor alle benzine, LPG- en dieselmotoren (ook bio, clean of eco brandstof). Werkt op het CO2 gehalte in de koelvloeistof. Teveel CO2 betekent een lekkende cilinderkop. Snelle, nauwkeurige testmethode. Demontage van motoronderdelen is niet nodig. Bij lekkage van cilinderkop of pakking komen er verbrandingsgassen in het koelsysteem. De tester maakt dit uitlaatgas in het koelsysteem zichtbaar door verkleuring van de testvloeistof.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum