Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-01-2016, 19:07
vw-er vw-er is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2016
Posts: 2
Default Start problemen - Golf 5

Beste forum-leden,

Ik bezit nu ongeveer 7 maanden een VW-Golf 5.

Na de auto twee maanden in bezit te hebben begon het volgende probleem zich voor te doen. Bij vochtig / kouder weer heeft de auto start problemen. Sleutel in contact, draaien (lampjes op dashboard gaan gewoon branden) en doordraaien zodat de auto hoort te gaan starten. Alleen dat laatste doen hij niet. Een volgend geluid maak de auto dan ‘tik, tik tik tik’ en mijn dashboard klokje springt op ‘0.00’.

Om de auto weer aan de praat te krijgen moet de auto gestart worden via bijvoorbeeld startkabels.

De situaties even omschreven:
  • De eerste keer ontstond het probleem nadat de auto enkele dagen in een bosrijke omgeving heeft gestaan (en dus was het daar ook vochtig). Naar de garage geweest, daar hebben ze de accu doorgemeten en zeiden ze dat het niet aan de accu lag. Er is geen verdere actie ondernomen door de garage en ze gaven aan dat ik maar weer moest komen als het probleem zich weer voor deed.

  • De tweede keer (ruim 1,5 maand later, vochtige weersomstandigheden) weer start problemen met mijn auto. Nu is mijn auto een nacht bij de garage geweest en hebben ze hem de volgende dag weer doorgemeten, meerdere keren achter elkaar gestart en weer zeggen ze het zelfde verhaal als de volgende keer.

  • Nu vandaag, nu het kouder weer is deed mijn auto het alweer niet. Garage komt met het zelfde verhaal dat de accu goed is en dat het voor hun ook gissen word waar het aan kan liggen.

oftewel, ikzelf ben niets wijzer, wie kan mij zeggen waar deze problemen vaak weg kunnen komen?

Alvast bedankt voor het beantwoorden en bij onduidelijkheden hoor ik het graag.
Reply With Quote
  #2  
Old 18-01-2016, 19:53
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Wellicht heb je ergens slecht elektrisch contact van motor naar carrosserie en/of motor naar accu en/of accu naar carrosserie.

Natuurlijk kan ook de dikke +kabel naar de startmotor zijn, maar gezien ook jouw klok reset, zou het dan al de hele +klem moeten zijn.
Reply With Quote
  #3  
Old 18-01-2016, 21:34
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Lijkt erop dat hij toch niet genoeg stroom krijgt. Kan je niet een accu wisselen van een andere auto om te kijken hoe dat gaat?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #4  
Old 18-01-2016, 22:30
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Inderdaad een stroomprobleem. Begin eens met de dikke pluskabel naar de startmotor en de minkabel van de accu naar de carrosserie aandachtig te controleren.
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 19-01-2016, 09:23
jurie jurie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 216
Default

Zou het kunnen zijn dat er bij stilstand een stroomafnemer in werking blijft?

Bijvoorbeeld lampje in kofferbak of motorruimte of handschoenen kastje?

Dit is eenvoudig te testen door even de pluskabel v.d accu te halen en er n 12 v lampje naar de plus pool tussen te zetten, als het lampje dan brand wordt er stroom afgenomen.

Last edited by jurie : 19-01-2016 at 10:52.
Reply With Quote
  #6  
Old 19-01-2016, 21:54
vw-er vw-er is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2016
Posts: 2
Default

Ik heb er eerst een andere accu ingedaan om te kijken wat er nu gebeurt.

Ben ook even langs de garage geweest, deze attendeerde mij erop dat de accu zijn capaciteit bij het starten van de motor niet op kan brengen.

Allen eerst bedankt.
Reply With Quote
  #7  
Old 19-01-2016, 22:04
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Klinkt idd als gewoon een ordinaire dooie accu.
Ben benieuwd.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #8  
Old 19-01-2016, 22:11
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Quote:
Originally Posted by vw-er
Ik heb er eerst een andere accu ingedaan om te kijken wat er nu gebeurt.

Ben ook even langs de garage geweest, deze attendeerde mij erop dat de accu zijn capaciteit bij het starten van de motor niet op kan brengen.

Allen eerst bedankt.


Maar... in jouw eerste post schrijf je nog dat ze zeiden dat de accu nog goed is?
Reply With Quote
  #9  
Old 20-01-2016, 00:20
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Inderdaad accu.

Toevallig bij een andere duitse wagen een soort gelijks gehad met vochtig weer. Wel draaien maar niet aanslaan. Na een kwartiertje meten en op de lucht afgaand: geen vonk-> dis bobine stuk.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum