Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 02-04-2016, 19:54
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

@Dieter. Wens je veel succes met de opbouw van je auto. Trek je niet te veel aan van de post's hier(ook de mijne) en trek je eigen plan. Denk dat je een erg leuke Golf zult krijgen.
Reply With Quote
  #22  
Old 03-04-2016, 19:11
Dieter9 Dieter9 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2011
Posts: 80
Default

Quote:
Originally Posted by turbojo2
@Dieter. Wens je veel succes met de opbouw van je auto. Trek je niet te veel aan van de post's hier(ook de mijne) en trek je eigen plan. Denk dat je een erg leuke Golf zult krijgen.

Een forum dient toch om meningen uit te wisselen, niet?
Als we allemaal respect hebben voor het idee van een ander is het allemaal goed

Bedankt, ik doe m'n best en hoop ook op een erg leuke golf!
Reply With Quote
  #23  
Old 03-04-2016, 19:27
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default



Hier een filmpje uit 2010, ga hier ruim boven 200. M'n broer rijd mee en dat is wel weer 95 kg extra. En dat kun je goed merken. Wielspin heb ik dan niet meer.

Last edited by René : 03-04-2016 at 19:39.
Reply With Quote
  #24  
Old 03-04-2016, 19:41
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Dat gaat lekker raar idd! Wanneer maak je nou eens een topic aan
Reply With Quote
  #25  
Old 03-04-2016, 19:53
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by René
Dat gaat lekker raar idd! Wanneer maak je nou eens een topic aan


Heb zelf geprobeerd om het filmpje hier te plaatsnemen maar dat is me niet gelukt. Gelukkig heb ik een behulpzame dochter die haar domme pappa heeft geholpen. Loop een jaar of 10 achter kwa internet en mobiele telefoon. Dankzij mijn broer heb ik een filmpje, verder doe ik niet aan foto's maken enzo. Een topic starten zonder pics zitten jullie ook niet op te wachten denk.
Reply With Quote
  #26  
Old 03-04-2016, 19:56
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Nee das waar...een topic is waardeloos als er geen foto`s in staan

Reply With Quote
  #27  
Old 03-04-2016, 20:17
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by René
Nee das waar...een topic is waardeloos als er geen foto`s in staan



Sorry Rene ik kan nog niet eens een foto maken met mijn mobiel want er zit geen camera op. Word echt tijd dat ik een andere mobiel ga nemen. Heb een ook een gti gerestaureerd tot nieuwstaat en daar heb ik ook bijna geen pics van achteraf wel jammer maar ja. Had een mooie camera klaar voor pics maar de batterij was leeg en thuis konden we de oplaadkabel niet meer vinden. Ook geen pics van, vind mezelf wel een oetlul eigenlijk.
Reply With Quote
  #28  
Old 03-04-2016, 20:46
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Oetlul??? Das zoooooooo 1992

Excuses voor de topic vervuiling, maar ik mòest m ff maken.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #29  
Old 03-04-2016, 21:09
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by Polo1w
Oetlul??? Das zoooooooo 1992

Excuses voor de topic vervuiling, maar ik mòest m ff maken.


Was een mooie tijd 1992 hoor, reed ik net een jaar in mijn eerste golfje gti. De Golf Gti Club Holland was ook op z'n hoogte punt toen. Je mag me wel feliciteren dat ik al 25 jaar golf 1 rijd. Zal de komende 25 jaar niet veranderen hoor. En jij? Zie in je profiel dat je BWM en Renault rijd. Snel opruimen die zooi. BMW mag je wel houden hoor, vind ik ook wel een hele mooie auto.
Reply With Quote
  #30  
Old 04-04-2016, 05:57
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

was wel iets later dan 1992 hoor..het mooiste waren Baarlo 94- 95-96 lijkt mij..
vind het ook wel een prestatie zo lang in een Golf 1 ..ikzelf denk ik een jaar of 15..toen was ik het echt helemaal zat..vooral in de winter ga je door een hel met zo'n ding..
kachel duurt een eeuwigheid voordat hij warm is..alles zit vastgevroren in de winter..je krabt hem schoon en rijd weg ->vriest van binnen aan..,de verlichting is 3x niks..
tegenwoordig met internet is het gelukkig makkelijker om aan onderdelen te komen en alles ..maar dat was 15 jaar geleden wel anders....was amper nog iets voorradig bij de dealers..en VW classicparts? wat is dat?..
ben toen ook maar overgegaan naar het merk met de blauw/witte rotor en 6 potten onder de kap..(zal ook niet meer veranderen)
al blijft een Golfje 1 wel mooi om te zien..toch iets aparts.
sorry voor verdere topicvervuiling (aangezien Jo toch geen foto's plaatst )
Reply With Quote
  #31  
Old 04-04-2016, 07:08
magnetron's Avatar
magnetron magnetron is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 397
Default

Haha heerlijk! Mooie thread.

Ik ben erg benieuwd naar dit project, en tevens moeten we n x een rondje rijde turbojo2! Woon in bussum maar we cruise vaak door Amsterdam!
__________________
Project Link Polo 6n Gti Circuit: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=95177
Reply With Quote
  #32  
Old 04-04-2016, 17:59
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by magnetron
Haha heerlijk! Mooie thread.

Ik ben erg benieuwd naar dit project, en tevens moeten we n x een rondje rijde turbojo2! Woon in bussum maar we cruise vaak door Amsterdam!


Hoor wel als je in de buurt bent. Je bent welkom.

@Heinz. Met dat ik al 25 jaar golf 1 rijd bedoel ik mee grotendeels als hobby auto met mooi weer. Heb van 1991 tot 1999 in een 1,8 gti gereden en daarna tot 2003 in een cabrio. Dus 12 jaar voor dagelijks gebruik. Toen even 1 jaartje onderbroken zonder golf ivm de komst van onze dochter (die van het filmpje plaatsen). Dan is een cabrio wel wat krap. Sinds 2004 weer terug met een 1.8 gti die totall loss werd gereden door een oud vrouwtje van 80 die geen voorrang verleende. Nu heb ik 3 gti's (03/77, 10/77(oudste zwarte van NL) en 83) en 1 gli (1979 met tittentaco)in de schuur staan.
Reply With Quote
  #33  
Old 04-04-2016, 18:09
magnetron's Avatar
magnetron magnetron is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 397
Default

Quote:
Originally Posted by turbojo2


Hier een filmpje uit 2010,


Haha goud!! heerlijk. Sorry voor de topic vervuiling!!
__________________
Project Link Polo 6n Gti Circuit: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=95177
Reply With Quote
  #34  
Old 17-05-2016, 19:37
Dieter9 Dieter9 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2011
Posts: 80
Default

Zo, terug even van onder het stof halen want de motor is zo goed als klaar voor inbouw... Nog even de inlaat en kleppendeksel poederlakken, turbo erop en hij kan gemonteerd worden! (foto's volgen zo snel mogelijk)

Ik heb wel nog enkele vragen waar ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Ik ben namelijk op zoek naar de rest van de stukken om te bestellen om de inbouw te vervolledigen, maar voor sommige zaken had ik graag de raad van de kenners

- Welke radiator neem ik het beste qua pasvorm en aansluitingen? Welke darmen en leidingen zijn geschikt om te gebruiken?

- Heeft er iemand ervaringen met schakeltorens? De CEA's zijn mooi, goed, maar ook prijzig... kent er iemand goeie alternatieven? (TR Motoring?)

- Welke aandrijfassen neem ik best of moet ik de lengte sowieso laten aanpassen?

- Welke opvoerpomp/hoofdpomp neem ik het beste? De hoofdpomp komt gewoon buiten de tank te hangen onder het chassis, waar zit de opvoerpomp juist?

- Ik heb een HRC van 22,2mm, maar weet nog niet met welke rembekrachtiger ik deze kan combineren (golf cabrio?) heeft er toevallig iemand een stuknummer?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Reply With Quote
  #35  
Old 24-07-2016, 14:07
Dieter9 Dieter9 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2011
Posts: 80
Default

Het huwelijk tussen vbak en motor is zo goed als rond (nog even wachten op de druklager bij de dealer), de motor is nu ook finaal klaar...
Ik heb toch gekozen voor een andere turbo gezien bij de originele het huis gebarsten was.. het is een TTE300 turbo geworden (K04 rebuild door the turbo engineers), bijkomend komen er nog 440cc injectors in icm FMIC en 3 inch uitlaatlijn.

Vanaf dat alles netjes is gemonteerd ga ik beginnen testfitten en aanpassen... nog even dus en de opbouw kan beginnen.
Nadat alles is opgebouwd en goedgekeurd, gaat hij terug uiteen om er een nieuw kleurtje op te zetten.




Schakeltoren ondertussen ook opgehaald :


Reply With Quote
  #36  
Old 11-08-2016, 19:53
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Hoe staat het hiermee?
Reply With Quote
  #37  
Old 27-11-2016, 17:17
Dieter9 Dieter9 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2011
Posts: 80
Default

Quote:
Originally Posted by René
Hoe staat het hiermee?

Wegens drukte even niet verder kunnen doen, maar hierbij een kleine update.
Motor is ondertussen helemaal opgebouwd en ingebouwd voor de testfit :







Het gehele nieuwe onderstel (draagarmen, rubbers, achteras met schijven, remmen, veerpoten,...) zijn ook reeds gemonteerd om alles netjes aan te passen alvorens hij naar de spuiterij gaat.


Reply With Quote
  #38  
Old 27-11-2016, 17:21
Dieter9 Dieter9 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2011
Posts: 80
Default

Er zijn echter nog enkele dingen waar ik tegenaan loop, waar ik hoop jullie hulp te kunnen krijgen...

Ik heb een nieuwe brandstoftank gemonteerd en ben ondertussen bezig met de leidingen en brandstofpompen.

Ik heb een Walbro gsl392 (255L/h) aangeschaft als hoofdpomp, zou deze volgens jullie moeten volstaan? Deze monteer ik best zo dicht mogelijk bij het motorcompartiment veronderstel ik?
Ik zou dan ook nog een opvoerpomp moeten hebben, weet er iemand welke ik best neem en waar deze moet gemonteerd worden?
Reply With Quote
  #39  
Old 30-11-2016, 09:03
arjan v arjan v is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 988
Default

zou ik morgen vragen wat voor schakeltoren dat is en waar besteld en de prijs.
haha

mvg arjan v
Reply With Quote
  #40  
Old 30-11-2016, 21:41
Dieter9 Dieter9 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2011
Posts: 80
Default

Quote:
Originally Posted by arjan v
zou ik morgen vragen wat voor schakeltoren dat is en waar besteld en de prijs.
haha

mvg arjan v

Hoi Arjan!

Toren is van tr motoring, je kan hem vinden op facebook... Super fijne kerel! Totaal met kabels was iets van een 800...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum