Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 28-12-2016, 02:07
ceycey44 ceycey44 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2016
Posts: 18
Default

Beste Leden
Bedankt voor jullie inbreng en belangrijke info omtrent dit nog onbekende terrein voor mij..Ik denk dat ik de wagen moet binnen, halen en dan verder met jullie alle info delen en hierna evt discuseren,informeren,adviseren,etc
Voor mij part mag deze tropic op slot...
Reply With Quote
  #22  
Old 28-12-2016, 09:10
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,528
Default

succes met de koop
Reply With Quote
  #23  
Old 28-12-2016, 10:16
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

als er geen documentatie bijzit, lagere prijs bieden.
en dan proberen bij oettinger (of de originele dealer) te achterhalen of die auto daar ooit vandaan kwam.
als jij aan dat soort info kan geraken, wordt die natuurlijk een pak meer waard
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #24  
Old 28-12-2016, 20:32
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 606
Default

In de laatste golfs 2 gti 16v, dus rond 1992 is ook een paar keer de 9A geleverd. Das ook een 2-liter 16v, zit veel in corrado's 16V. Als je daar een inlaatspruitstuk op schroeft waar "Oettinger" op staat kun je de poging wagen om hem als zodoende te verkopen. Maar das een gok. Dit verhaal gaat natuurlijk alleen op als de auto die jij op het oog hebt van rond dat bouwjaar is.

Wat ik zou doen; dat ding behandelen alsof het een normale 16V is, tenzij de verkoper 100% hard kan maken dat hij uit de Oettinger-stal komt.
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL
VW Caddy 3 1.9 TDI 2010
Audi A6 2.4 24v 2005

www.castra-machinebouw.nl
Reply With Quote
  #25  
Old 29-12-2016, 19:31
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,658
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Oude overbuurman hier had er ooit een. Witte 16v oetinger vijfdeurs. Werkte destijds bij een lokale dealer en volgens hem liep dat ding 240 zonder veel moeite.
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #26  
Old 06-01-2017, 13:30
ceycey44 ceycey44 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2016
Posts: 18
Default

Vriendelijk dank nogmaals voor jullie inbreng en reaktie's.heb de wagen nog niet binnen kunnen halen helaas voor mij dit heeft toch met de eerder genoemde redenen te maken nml de waarde.Wat ik nu wel weet is, dat de huidige eigenaar bereid is om afstand te doen voor een bedrag van €9500,-...
Ja,wat,is wijsheid?
Reply With Quote
  #27  
Old 06-01-2017, 13:41
ceycey44 ceycey44 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2016
Posts: 18
Default

allen een goed gezond 2017 gewenst
Reply With Quote
  #28  
Old 06-01-2017, 14:57
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Als de huidige eigenaar dat bedrag er voor vraagt, mag je ook wel verwachten dat ie er zelf veel moeite voor zou willen moeten doen om daadwerkelijk aan te kunnen tonen dat het zo'n speciale versie is, lijkt mij...
Reply With Quote
  #29  
Old 06-01-2017, 16:57
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,439
Default

dat lijkt mij inderdaad ook!
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #30  
Old 06-01-2017, 19:02
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Voor 10k kan je mooie mk2's vinden, als ik me de foto's herinner mag er nog flink wat geld achteraan en staat hij er nou niet bepaald bij zoals je mag verwachten bij zo'n vraagprijs
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #31  
Old 06-01-2017, 22:53
ceycey44 ceycey44 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2016
Posts: 18
Default

Juist ja,dat was mijn inzicht ook.Qua uitterlijk een standaard 5 deurs gti wel met voll optie's. Het onbekende dus voor mij wat de verkoper aankaart ivm met de motor.Waar volgens sommige leden hier, niet eens in de buurt kwam qua uiterlijk van de Oettinger hengsten. Wat ik tot heden heb begrepen is dat de engine code(type nr ) hier van uitermate belang zal zijn.Als dit uberhaubt door Oettinger onderhanden is genomen.
Reply With Quote
  #32  
Old 07-01-2017, 14:15
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Met verbazing door dit topic zitten lezen.
Ik dacht dat er toch wel een paar van de oudere generatie waren die de kr2000e/ 16s oettingers kennen.

de 182 pk versie

2021cc
compressie 10,5:1
boring 82,5
slag 94,5
182 bhp bij 6500 rpm
gesmede zuigers
gebalanceerde krukas
in en uitlaatpoorten bewerkt
alu carterpan met koelribben
aangepaste versnellingsbak
0-100 in 7,1sec
top 235 kmu
votex middenconsole met oettinger klokjes!!
Oettinger stuur


deze versies kon je dealer af al kopen en kon nadien ook gedaan worden.

hierover is echt tonnen informatie op het internet. Ook gewoon op de site van oettinger.

http://www.oettinger.com/oettinger-...nger-lifestyle/

veelal zijn de 1800 versies en de nadien aangepakte 2000 156pk versies.
deze versies kun je gelijk herkennen aan oa een oettinger sticker onder de motorkap, met nummer.

KR 1800 E/16 vs
bougies: F6 DTC
zundzeitspunkt:5+- 1° vor OT
CO: 1.0+- 0.5%

motor olie : 4.0l

Pruf und einstell bedienung wie V.A.G fur motor KR

zoiets staat er vaak op
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #33  
Old 07-01-2017, 14:24
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

stickers... onder een motor... bij een auto van dik 25jaar aan...
t zou me al verwonderen dat er nog veel sticker zou hangen na al die jaren.

ik vind 9500€ enorm veel geld voor een auto waar werk aan is en waar je geen zekerheid hebt dat het een echte oettinger is.
en dan nog, zo een bedragen heb ik er echt niet voor over. t is en blijft een oude vw en geen speciale sportwagen van vroeger.

dan vind ik een omgebouwde R32 golf 2 net iets intressanter
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #34  
Old 07-01-2017, 15:11
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Ik zou ook even opletten met olie verbruik. De auto's zijn helaas ook veelal er op getrapt. Zelf heb ik toen ook gestaan aan een MK2 van oettinger. De blok had meer olie nodig dan benzine helaas.
Reply With Quote
  #35  
Old 07-01-2017, 15:15
ceycey44 ceycey44 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2016
Posts: 18
Default

Bedankt voor inbreng,het punt is niet, dat er niet of geen info te vinden zijn, en als deze ook nog te vinden zijn,zijn hierover ook nog heel veel meningen die verschille.Ik heb helaas de advertentie met de fotos verwijderd.De reaktie's waren van de leden in deze tropic,zijn voornamelijk over de wagen die hierop stond.Mijn punt is, en was, wat is de prijs meerwaarde als dit wel een onderhanden genomen (door Oettinger) vw was geweest?Is deze auto kort gezegd €9500,- waard, en in de handel nog meer waard?...is de waarde met of zonder dokumentatie.Of is dit echt weer iets' wat de "GEK" er voor over heeft?'
Reply With Quote
  #36  
Old 07-01-2017, 19:28
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by ceycey44
Bedankt voor inbreng,het punt is niet, dat er niet of geen info te vinden zijn, en als deze ook nog te vinden zijn,zijn hierover ook nog heel veel meningen die verschille.Ik heb helaas de advertentie met de fotos verwijderd.De reaktie's waren van de leden in deze tropic,zijn voornamelijk over de wagen die hierop stond.Mijn punt is, en was, wat is de prijs meerwaarde als dit wel een onderhanden genomen (door Oettinger) vw was geweest?Is deze auto kort gezegd €9500,- waard, en in de handel nog meer waard?...is de waarde met of zonder dokumentatie.Of is dit echt weer iets' wat de "GEK" er voor over heeft?'


Met de meeste auto's is het zo "wat de gek er voor geeft" . Zo heb ik een Golf 1 cabrio Gli met de 1.6 gti motor erin uit 1979. Deze auto is net zo zeldzaam als een oer-gti met stalen bumpers. En die zijn nu onbetaalbaar. Ik heb echt jaren moeten zoeken om er eentje te kunnen kopen. Ze werden simpelweg niet aangeboden op Mobile.de en Autoscout.de omdat er maar zo weinig van zijn gemaakt. In Nederland is deze gli ook nooit geleverd dus daar hoefde ik ook niet te zoeken. Uiteindelijk een zilveren roestvrije in Duitsland gevonden en kunnen kopen voor 4250. Als ik deze auto nu te koop ga zetten voor 2500 ga ik hem NIET kwijtraken. De reden is dat niet veel mensen weten dat deze Gli zo zeldzaam is. Zo is het met jou auto ook. Ik weet nog wel dat het vroeger bij de Gti Club Holland barste van de Oettinger golfjes 2000E. Of het ook echte Oettinger 2000E's waren weet ik niet. Stickers kon je toen overal kopen.
Reply With Quote
  #37  
Old 07-01-2017, 19:50
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
Met verbazing door dit topic zitten lezen.
Ik dacht dat er toch wel een paar van de oudere generatie waren die de kr2000e/ 16s oettingers kennen.


dat komt omdat velen hier vanalles roepen..van horen zeggen etc..
een paar posts hierboven roept men dat een 9A 2,0 16v ook in een Golf 2 is geleverd..
nou dan gaat bij mij het licht uit hoor..
ik heb de Golfjes 2 en 3 meegemaakt nieuw vanuit de showroom..
bewust toch zeker vanaf 86-87..
en ken heel het Okrasa dealer verhaal..
ook dat je enkel de Oettinger motor modificatie destijds kon bestellen..d.w.z de buitenkant bleef gewoon standaard..of je ging voor de hele kermis met wielen en bodykit
je kon destijds een GTI bestellen bomvol opties die over de ton in guldens kostte...
even resume ,een gemiddeld rijtjeshuis in de jaren 80 kostte ook zoiets toen...
dit kon in principe ook bij andere tuners Dennert,Nothelle, ABt..
enkel Oettinger liep geheel via de dealer..de andere bedrijven moest je min of meer zelf benaderen
nogmaals ,het is puur hoever je nu nog wil gaan daarin..en is zo'n motor nog een meerwaarde vandaag de dag?
toen was 185 pk uit 2 liter heel wat..en inderdaad de motoren waren toen meer gericht op prestaties dan probleemloos 3 ton meegaan..
grote kans dat men zo'n blok al een keer helemaal in de revisie heeft gehad..
en dan is de vraag wat er vanbinnen nog echt Oettinger is..
naderhand zijn er zat andere tuners bijgekomen die een KR goed konden tunen ..
op kenteken van de auto zal altijd Volkswagen staan..niet als bijvoorbeeld bij een B6 3,5 Alpina staat i.p.v BMW ,of Shelby GT 500 i.p.v Ford Mustang..
dus daar zal absoluut de meerwaarde niet inzitten..
M.a.w toen het ding nieuw was met alle documentatie erbij was het best een dure exclusieve auto..
nu 25-30 jaar later is dat nog maar de vraag..
er is ook verder geen enkel steeds terugkomend optisch/technisch onderscheidend kenmerk dat een reeks of bouwjaar exclusief maakt..net als bijvoorbeeld de in frankrijk geleverde Golf 1 Oettinger 16s
ik zou zomaar zeggen dat hij geen duizend euros meer waard is dan een gezonde Golf 2 16v..
Reply With Quote
  #38  
Old 08-01-2017, 00:06
ceycey44 ceycey44 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2016
Posts: 18
Default

Beste leden bedankt voor jullie inbreng in deze toch wat verwarrende tropic. Ik hou het voorlopig voor het gezien.Ik ga de verkoper een heel laag tegenbod doen van rond de €3000,- ff kijken wat zn reaktie zal zijn.Dit omdat deze toch 5 deurs is uitgevoerd en naar mijn mening +/- gelijk dichtaan de type g60 komt, wat ik al een tijdje aant zoeken ben.
Reply With Quote
  #39  
Old 08-01-2017, 01:38
ceycey44 ceycey44 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2016
Posts: 18
Default

Quote:
Originally Posted by ceycey44
Beste leden bedankt voor jullie inbreng in deze toch wat verwarrende tropic. Ik hou het voorlopig voor het gezien.Ik ga de verkoper een heel laag tegenbod doen van rond de €3000,- ff kijken wat zn reaktie zal zijn.Dit omdat deze toch 5 deurs is uitgevoerd en naar mijn mening +/- gelijk dichtaan de type g60 komt, wat ik al een tijdje aant zoeken ben.
zie link van mijn oude mk2...g60
Moest deze zeer snelle bollide weg doen, vanwege gezinsuitbreiding weg is weg maar....vergeten dat lukt niet
Reply With Quote
  #40  
Old 08-01-2017, 08:25
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

Quote:
Originally Posted by ceycey44
Beste leden bedankt voor jullie inbreng in deze toch wat verwarrende tropic. Ik hou het voorlopig voor het gezien.Ik ga de verkoper een heel laag tegenbod doen van rond de €3000,- ff kijken wat zn reaktie zal zijn.Dit omdat deze toch 5 deurs is uitgevoerd en naar mijn mening +/- gelijk dichtaan de type g60 komt, wat ik al een tijdje aant zoeken ben.


je kan maar proberen hé. t is en blijft een oude wagen en er kan een pak werk aan zitten (tot aan revisie toe en dat lijkt me niet handig met allemaal dat speciaal oettinger ingebouwd spul. als je er nog aan geraakt).
ik denk ook niet dat er veel zal gezocht worden achter deze spullen aangezien het overgrote deel op het forum hier nog niet wisten of het kon of niet.
hij zal misschien wel een tegenbod doen.

ik heb al veel autos spotgoedkoop weten verkopen met een hele hoge vraagprijs.
ergste dat ik ooit weet is een auto die 11x goedkoper dan de vraagprijs weg ging (zou hier dus 860€ zijn dat je biedt ). verkoper dacht goud te hebben, en de koper was een kenner die de verkoper elk minpuntje van de auto heeft laten zien.
hij gaf zijn telefoonnr en een absurd lage prijs en die vertrok. weet later telefoon dat hij die mocht komen ophalen .
ik heb jammer genoeg nog zulke verkopers niet tegengekomen.

ik heb ook al met autos gezeten die best speciaal waren, maar als oud ijzer zijn vertrokken. eentje heb ik nog zelf tot bij de koper zijn huis gereden, om er toch maar vanaf te zijn. t is maar wat de gek ervoor geeft, en in de winter is dat heel weinig.

is er een reden dat de verkoper deze golf nu zo aanbied? niet meer ingeschreven, niet gekeurd, plaatsgebrek, defecten, geldnood? zeker bij dat laatste kan je superkoopjes doen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be

Last edited by fcapri : 08-01-2017 at 08:30.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum