Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 08-02-2017, 15:53
diskonaut diskonaut is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 196
Default

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar ik zie nergens om wat voor auto het gaat?

Er zijn namelijk auto's die op de pin voor "geschakelde + sinds 1980" gewoon de K-Line hebben zitten .. en dan heb je gewoon pech, moet er een extra kabelboompje in komen, of wat er nu is omsolderen..


Het gaat over een golf 2 gti 8v van 1990. Amerikaans model.

Als iemand toevallig een schema heeft mag altijd posten.

Alle info is altijd handig!
Reply With Quote
  #22  
Old 08-02-2017, 16:10
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default




Heb je niet een vergelijkbare sticker op de radio?
Reply With Quote
  #23  
Old 09-02-2017, 08:31
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

Quote:
Originally Posted by diskonaut
Heb de test met het lampje gedaan en het is zoals ge zegt.

Tussen Rood en massa brandt het lampje niet, terwijl ik wel met multimeter 12V meet. Dus volgens u een contact probleem!
Slot opendraaien of waar moet ik gaan zoeken? Kabelbreuk kan al niet?
Ik draai het contact volledig door voor de radio. Auto is aan voor de radio te starten

Alvast bedankt!


normaal wordt de autoradio door een ring rond het contactslot aangestuurd, die zal kapot zijn zoals bij mij. mijn radio staat daarom gewoon op het contact geschakeld. als je ff in je zekeirngkast kijkt, ga je zien dat er een paar relais plaatsen vrij zijn. steek daar eens met 1 pin van je multimeter in, en de andere pin aan massa tot je 12V vind (contact aan). zet dan je contact uit. als die 12V dan ook wegvalt, heb je een geschakelde plus gevonden.
ik steek daar dan zo een schuif stekkertje in met een draad +zekering aan en die naar de radio. of je zoekt ergens anders een andere geschakelde plus draad om naar je radio te trekken als je liever een permanente oplossing wil (bv sigaretteaansteker?)



kabelbreuk kan heel zeker een oorzaak zijn, je hebt namelijk een overgangsweerstand dan. bv 10kohm.
jouw multimeter zit in de orde van 10Mohm, daardoor zal je een meetfout hebben van 0.02V (dus 12.3V op de accu levert je 12.28V op je multimeter). echter als je 1mA (milli ampere of 1/1000ste van een ampere) trekt, zal je door die overgangsweerstand van 10kohm maar 2V of minder meer over hebben.
bij belasting zakt zo een spanning onmiddelijk in. daarom dat je in een auto best niet met multimeters werkt maar met lampjes (bv als je eens aan het zoeken bent op een aanhangwagen stekker, je meet dan ook 12V en toch werken je lampen op de aanhanger nooit, zelfde probleem).
een makkelijk ding voor aan autos te werken is zoiets:



je moet al niet je radio gaan vervangen want die lijkt goed
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be

Last edited by fcapri : 09-02-2017 at 10:50.
Reply With Quote
  #24  
Old 09-02-2017, 12:28
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Quote:
Originally Posted by diskonaut
Probleem is dat ik dit doe maar dit lukt niet. Radio doet niks.

Ik meet tot op de stekker van de radio zelfs mijn 12V (constante) en 12V (geschakelde) dus deze komen binnen.


Als ik dit lees dan kan ik er niks anders van maken dat je bedrading goed is en radio dus niet.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #25  
Old 09-02-2017, 13:20
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

tenzij de meting fout is. en met een hoogohmige multimeter is een fout snel gemaakt.

als je in je huis met een multimeter meet tussen je aarding en de waterleiding kan je ook makkelijk een spanning meten. tot zelf 230V, en nogthans als je een lamp aansluit tussen je aarding en de waterleiding brand die niet. als je dan tegelijk nog eens meet, staat er 0V.

als ik alle antwoorden van TS bij elkaar tel, dan klopte er gewoon iets niet.
je kan niet overal 12V meten, maar afhankelijk hoe je het aansluit werkt het de ene keer wel en de andere keer niet.

had TS de spanningen gemeten terwijl de stekkers achterop de radio ingeplugged zitten, zou de rode ook geen 12V meer geven
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum