Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 16-04-2017, 17:08
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 381
Default

maareh..is iemand het met me eens dat de stoelen uit een Scirocco komen?
En dan bedoel ik de zitvlakken die schuin aflopen naar voren. Bij een Golf lopen ze nog wat rechter door dacht ik.
Reply With Quote
  #22  
Old 16-04-2017, 17:47
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

Goeie vraag, dat weet ik zo eerlijk gezegd niet.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #23  
Old 16-04-2017, 19:30
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

zijn gewoon Golf stoelen..is niks anders aan
Reply With Quote
  #24  
Old 16-04-2017, 21:48
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Stoelen vind ik zo ongeveer het enige mindere aan de auto, is niet heel netjes gedaan. Verder een hele mooie restauratie. Alles zit er gewoon op en aan, tot de stootblokjes aan de binnenkant van de achterklep en het vilt op zijkanten van de hoedenplankdragers. Paar details wat mogelijk niet klopt zullen altijd te vinden zijn. Maar wie zijn wij om daar meer dan 35 jaar later nog over te oordelen? Afhankelijk van land van herkomst zie je wel vaker opvallende details. Zo valt het mij steeds op dat je in Frankrijk relatief veel witte GTI's ziet met rood gestreept interieur. Dit is een hele mooie GTI om te zien, te mooi om mee te gaan rijden....
Reply With Quote
  #25  
Old 16-04-2017, 22:38
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

is te zonde ja
en daar mikt men op..
enkel een display om weg te zetten..met bijbehorend prijskaartje..
de vulling in de stoelen is inderdaad iets minder hard zo te zien..
je kunt de klok nooit terug draaien ,maar dichter op een nieuwe kun je niet komen..

persoonlijk denk ik niet dat hij voor dit bedrag ooit weggaat..of je moet echt knettergek zijn..
ik heb liever een e46 M3 voor die centen met nieuw onderstel en alles..
Reply With Quote
  #26  
Old 17-04-2017, 11:25
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

Geproduceerd in mei 1981 zag ik net hier; dus nog een "echte" 81er (logisch; de "B" als voorlaatste letter in het chassisnummer verraadde dat ook al), echte 81er GTI's hadden bij mijn weten ook een rode rand om het paneel van de snelheidsmeter/toerenteller, en rode randen om de verstelbare beluchtingsroostertjes links en rechts van het dashboard *nog iets om over deze grotendeels zeer goede GTI te zeiken*.

Quote:
Originally Posted by arnus71
Voor dat geld koop ik liever een mk6 GTI!


Nou, doe mij toch maar liever een Golf 1 GTI, imho veel leuker (ondanks veel minder power), en buiten dat; daar is de afschrijving i.t.t. zo'n Golf 6 al vanaf.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Der Typ Siebzehn : 17-04-2017 at 11:33.
Reply With Quote
  #27  
Old 17-04-2017, 12:04
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

ja dat rode randjes gebeuren had wel gekund ja.
nogmaals ,ik weet niet ofdat dat in Italie ook was..had hij een dicht dak gehad had er ook een geperste hemel ingezeten..(karton)
Reply With Quote
  #28  
Old 17-04-2017, 16:48
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

Dat met die geperste hemel werd eind jaren zeventig, begin jaren tachtig een beetje willekeurig toegepast heb ik het idee, ik weet al zeker 2 gevallen van Golfjes 1 GTI met kleine achterlichten (een 79er en een 80er) met zulke hemels. Een broer van me heeft overigens een GTI van eind 79 gehad (80er modeljaar) zonder schuifdak, waar gewoon een zwarte spanhemel in zat.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Der Typ Siebzehn : 17-04-2017 at 16:51.
Reply With Quote
  #29  
Old 17-04-2017, 18:24
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

twijfel ik niet aan wat jij zegt..
er kon zowat vanalles..en om eerlijk te zijn ik heb zoveel van die krengen gehad ,gereden, gesloopt ,verkocht dat ik het ECHT niet meer weet
en dan zit ik nog tegen de Belgische grens aan en alles..daar was het weer anders..
mijn zwarte eind 83 Turbodiesel intercooler was een ex Belgische Rabbit LX turbodiesel met schuifdak ,groen getint glas ,mistlampen,koplampsproeiers, en een GX interieur..geen idee of dat zo ooit leverbaar was in Nederland..
omdat invoeren toendertijd een crime was, heb ik er gewoon een nummer van een NL 83er LX diesel ingeketst toen(KD-21-KG)..later ook een blok van een 92er GTD met intercooler met wat maatregelen erin gejopt..fijne kar toen..trok harder dan een Golf 2 GTI..
Reply With Quote
  #30  
Old 17-04-2017, 19:58
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
persoonlijk denk ik niet dat hij voor dit bedrag ooit weggaat..of je moet echt knettergek zijn..


Voor dit bedrag koop je ook een Mini Cooper S uit 2014 met 40.000 op de teller. Maar als je 10 jaar verder bent is die Mini cooper S dat niet meer waard en je Golf 1 Gti in deze staat zeker wel. De prijs zal best wel 5000 te veel zijn maar als je goedkoper uit wilt zijn dan zou ik zeggen koop zelf een harde complete gti voor 10.000 en ga hem zelf restaureren om die 5000 te besparen. Heb je wel de komende 2 jaar in de weekenden wat te doen. Denk dat je meissie niet zo blij wordt alleen..... Nee ik weet het wel zeker.
Reply With Quote
  #31  
Old 17-04-2017, 20:29
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

toch zeker niet als ze naderhand met je meerijd..
alles rammelt kraakt en piept ,bij 120 km/h kun je elkaar niet meer verstaan..de eerste de beste moderne diesel rijd je HE-LE-maal zoek ..zelfs nog voordat hij zijn best doet
ofdat het echt terzijnertijd dit geld waard word?..geen idee..
ik had mijn laatste Pirelli ook weg kunnen zetten wachtend totdat hij een kapitaal waard is..
maar daar schiet ik niks mee op..er zijn zat klassiekers die bij een rug of 10 op de max zitten..en te koop zetten voor, betekent niet automatisch geld vangen van..het beste bedrijf zal ook Btw aangifte doen en eindjaarsbalans
bovendien ,voor hetzelfde geld geef ik volgend jaar ineens bloed over en ben ik toast..ga je dan met je Golf GTI..
Reply With Quote
  #32  
Old 17-04-2017, 21:03
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

We verschillen van mening en ik kan je nog gelijk geven ook. Ik bekijk het van de optimistische kant en jij van de minder optimistische kant. Een golf 1 is zwz geen auto om met je meissie mee te gaan rijden. Dan kan je beter een Mini Cooper kopen klopt. Kwa afschrijving ben je mijns inziens beter uit met een golf 1 gti dan met een Mini Cooper. Trouwens als je een golf 1 gti koopt in deze staat dan heb je iig genoeg ruimte om hem binnen te zetten en waarschijnlijk ook genoeg ruimte voor een Mini Cooper om je meissie blij te maken.
Reply With Quote
  #33  
Old 18-04-2017, 18:46
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Ik had een Bora TDI , rode DI met Garett 1749 VB turbo , volledig inlaat van een ARL incl. spruitstuk en katloos.
Resultaat 186pk 452nm koppel bij JD op de bank rookvrij.

Mijn mk1 GTI met DX bleef deze Bora ruimschoots voor tot ca. 110-120km/h , daarna was het gedaan

@heinz74 , een goede DX is echt wel snel , heb alleen een spaghetti spruitstuk en gereviseerde cilinderkop. Een BMW X5 3,0 diesel 235pk komt er ook niet voorbij...


Herrie maken doen ze wel en rammelen ook tot mijn grote ergernis.

Grt Yal
Reply With Quote
  #34  
Old 07-05-2017, 11:23
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

Deze hier is ook een '81er, oorspronkelijk een belgische auto, met kleine deurgrepen.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #35  
Old 07-05-2017, 13:15
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
Deze hier is ook een '81er, oorspronkelijk een belgische auto, met kleine deurgrepen.


Mooie auto
Apart 2 achterruit verwarming schakelaars

Motor beetje opfrissen en frisse wielen eronder en je hebt een prachtkar.

Grt Yal
Reply With Quote
  #36  
Old 07-05-2017, 15:17
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

Ik heb me de pics van deze zwarte ook op de computer bekeken, en volgens mij ziet mijn kritisch oog (vlieg) roest in de kofferbak bij de ophangpunt van de gordel rechts achteren; bij die prijs zou dat een absolute 'no go' zijn.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #37  
Old 07-05-2017, 16:59
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 843
Default

Mooie wagen wel
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #38  
Old 07-05-2017, 18:38
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

Quote:
Originally Posted by Mk1_ er
Mooie wagen wel


Ja mooi...maar (vlieg) roest bij een nogal kritisch punt, dan is het ding toch echt geen 20k pleuros waard....
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #39  
Old 07-05-2017, 19:18
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

ook weer eentje wat een goede basis is geweest..
buitenkant mooi overgespoten..nieuwe bumpers wielkastverbreders en voorspoiler eraan..
wieltjes opnieuw gespoten..interieur gereinigd ,al zal de linkerstoel binnen de volgende 5 a 10.000 km doorgesleten zijn..dat reinigen zal nodig geweest zijn want iemand heeft flink zitten roken in dat ding..alle schakelaars en knoppen zien geel van de nicotine.de tellernaalden ook knal geel...de lichtschakelaar waarschijnlijk niet want dies van het latere type cabriolet..
ook hadden ze het zilveren biesje halverwege de zijkant even moeten aantippen met superlijm dat laat rechts los in de deursponning nu..maar das niet zo erg ..
het is maar een auto van 20.000 ..
spiegelvoeten bladderden vroeger na 5 jaar al af..beetje schuren ,primeren en satijnzwart erop oogt een stuk netter..
hoedenplank is ook doorgezakt in de hoeken bij de achterbank
maar ja het is maar een auto van 20.000
motorisch is er volgens mij niks aan gedaan..met deze kilometerstand (die volgens mij WEL klopt )ben je binnen de kortste keren aan de beurt voor een nieuwe koppeling en drukgroep..kleppendekselpakking zweet..
maar hij kost ook maar 20.000..dus niet klagen..

resume..ergens best jammer dat het maar een deelresto geweest is..voor dit klein beetje centen had hij gewoon helemaal uit elkaar geweest moeten zijn..
motor idem ,voor mijn part een koprevisie wat pakkingwerk etc..
kofferbak en motorruimte even mee spuiten ..
en jongens als je bezig bent..een setje nieuwe emblemen rondom..de raamrubbers schoonmaken en de ruitenwisserarmen even stralen en coaten..dat kost toch niet heel de wereld..je bent toch bezig..
of was het puur om snel geld te maken..aangezien zoiets tegenwoordig zoveel geld waard is blijkbaar..(is het nog steeds niet)

degene die hem klaargezet heeft heeft wel zijn huiswerk goed gedaan..alles klopt qua bouwjaar..
nogmaals dit was een leuke GTI voordat hij gespoten werd ,met normale gebruikssporen en weinig roest..met een waarde van 5-6000..
maar het is nu zeer zeker geen GTI in concoursstaat..
afhankelijk van hoe hij loopt ,rijd,stuurt, schakelt, zal hij ergens rond de 8 tot 10,000 waard zijn ..(reeele taxatiewaarde)
never nooit geen 20,000..
de Inarizilveren van een tijdje terug DAT was een gerestaureerde..
ik heb in 94 precies zo een zwarte gehad voor de handel ,en die heb ik toen ook in de staat net als deze uit de ad weer door verkocht..even strakgemaakt ,overgespoten ,cockpitspray over de bumpers en verbreders ,shamporell door het interieur..en hoppa weg ermee..voor ik meen 5000 gulden ...zo ging dat..
Reply With Quote
  #40  
Old 07-05-2017, 22:20
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,793
Default

Beste Heinz; 1994, dat is meer als 20 jaar geleden...ik kocht mijn eerste Pirelli in 96 voor bijna 5000 ouderwetse D Mark (dat is omgerekend 2500 pleuros) alles verandert in de loop der tijd, dus helaas ook de prijzen voor Golfjes 1 GTI. Of deze nu 20000 pleuros waard zijn laat ik in het midden, maar 5000 gulden (omgerekend 2250 pleuros); das war einmal....

Edit.: en een oude spreuk luidt; taxatiewaarde is geen verkoopwaarde, zowel omlaag als omhoog qua prijzen.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Der Typ Siebzehn : 07-05-2017 at 22:25.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum