Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 08-02-2020, 17:25
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

gister de Vmaxx geprobeerd.. niet heel veel beter zelf minder fijn dan de JNT's... vandaag de draagarmen voor voorzien van PU rubbers. na een kleine ronde merk ik dat hij beter reageert... van de week eens testen op de snelweg (3 potjes bier is voor mij te veel om een serieuze test ronde te maken :rolleyes

ik heb ergens hoop in de NJT's gevonden.
Reply With Quote
  #22  
Old 09-02-2020, 06:37
Lesley Lesley is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,079
Default

Pu rubbers zal enkel het stuurgedrag verbeteren en niet de klappen die je krijgt van budget sets! De kwaliteit van H&R KW D2 is namelijk dat alle (klappen) worden opgevangen wat resulteert in fijn rijden ook al is het een hobbelweg. Heb in het verleden idem op budget gereden maar is niet bevordelijk voor rug. Laat staan er fatsoenlijk mee rijden en helemaal als je wat vermogen hebt!
Reply With Quote
  #23  
Old 10-02-2020, 07:13
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Pu in de achteras en in de draagarmen, dan ben je vierkant strak in de rubbers. Is het daarna nog ruk, dan de schroefset verwisselen👍 Zo zou ik het doen
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #24  
Old 10-02-2020, 09:08
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst

Nu rijd ik een KW variant 1 set, en dat is verdomd goddelijk vergeleken met die budget setjes. Geen gerammel, super wegligging en echt vertrouwen in de auto in bochten etc.

Nou is KW de grote broer van AP, maar ze komen uit dezelfde fabriek. Ik neem dan ook aan dat KW zowel de KW als AP set met dezelfde veer- & demperconstante uitgevoerd heeft. Zo zouden deze sets vrij identiek moeten rijden.

Heb meerdere jongens uit de vriendenkring die op AP rijden, en vooral voor een dagelijks setje zijn zij hier allen over te spreken!


+1
Heb alleen maar goede ervaringen met KW (mk2:KW 40/30 set, mk2:KWvar1, Corrado:KWvar1, huidige mk2:KWvar1 Inox, BMW touring:Var2 Inox (nu 135.000 km oud..)

Heb hiernaast ook V-maxx gereden (mk3) en tussendoor eens een set Bilstein B6 dempers met Eibach pro onder de BMW gezet maar na een paar weken toch snel die KW set er weer onder.

Dus niet heel veel ervaring met andere merken, maar voor mij is KW vooralsnog de beste keus

AP zou ik ook best aandurven, puur om de prijs een stuk aantrekkelijker
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89
Golf 1.6GL '86 - Sold
Lupo SdiT '00 - Sold
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL

Last edited by martinus83 : 10-02-2020 at 09:13.
Reply With Quote
  #25  
Old 13-02-2020, 11:16
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
Pu in de achteras en in de draagarmen, dan ben je vierkant strak in de rubbers. Is het daarna nog ruk, dan de schroefset verwisselen👍 Zo zou ik het doen


de PU rubbers in de draagarmen doen idd hun werk goed. gister een ronde binnen door en snelweg, resultaat: lekker strak op de weg.
voor nu laat ik het zo inc de JNT's.

onderstel goed uitlijnen voor de puntjes op de iiii en gas d'r op!
Reply With Quote
  #26  
Old 13-02-2020, 11:21
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

Quote:
Originally Posted by blamo
Hoi allen,

ik wil graag mijn ervaring delen met de schroefset in hardheid verstelbaar van JOM NJT Extreme.

Mijn MK2 met MK3 (2.0l cabrio 4x100) sub frame en achter as is voorzien van de NJT schroefset.
onder de +-120 km per uur rijd het aardig comfortabel maar daar boven is de wegligging zwabberig. (als of je dikke spoorvorming hebt tijdens verwisselen van rijstrook)

.
voor mij is het probleem opgelost door de draagarmen te voorzien van PU rubbers, wegligging is meer dan acceptabel en scherp weg gedrag.

dank voor jullie input, topic mag op slot.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum