Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 18-08-2020, 14:22
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Weten de mensen die dit verzinnen überhaupt hoe een auto eruit ziet?
Reply With Quote
  #42  
Old 18-08-2020, 15:31
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Dit is evengoed nieuw voor me. Waar kan ik deze regels vinden?
en puntje 2... wat willen ze graag zien dan? Kan vast geregeld worden


Dat is een persoonlijke brief naar mij toe. Dat zal een beslissing zijn naar mijn gaande dossier toe.

Ik zou ook liever punt 2 willen, dus als iemand mij daar mee kan helpen, zou leuk zijn. Dan is het helemaal in orde.
Ik stuur je een pb.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #43  
Old 18-08-2020, 15:36
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,569
Default

Kan je 'm niet uitvoeren naar Nederland en hem hier goedkeuren om hem vervolgens weer naar België te halen voor de registratie? EU-Landen moeten elkaars goedkeuringen accepteren.
Of desnoods een Duitse-toelating met TÜV goedkeuring, lijkt mij dat die originele VW motoren een TÜV hebben, toch?
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2022 SEAT Leon ST 1.5 TSI DSG FR

Last edited by Rick : 18-08-2020 at 15:40.
Reply With Quote
  #44  
Old 12-02-2023, 18:30
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Ben momenteel de witte golf terug aan het klaarzetten.
Eg steekt er terug in, motorruim is zo goed als klaar, enkel de assen, remmen, veren en uitlaat.

Maar ik zou één stekker moeten vinden, die voor aan de halgever aan te sluiten, want die is er af geknipt en weg.
Heb al op rick donkers site gekeken, maar denk niet dat ik die daar tussen zie, of ik zie erover. Iemand die weet wat en waar ik die kan bestellen?
De stekker en de pins voor op de draden.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #45  
Old 13-02-2023, 07:43
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Heb laatst in Engeland veel stekkers besteld op justgermanparts.co.uk, adverteert ook via Ebay. Als je een oe nr hebt kun je zo zien of hij iets kan betekenen voor je.
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #46  
Old 13-02-2023, 19:52
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Heb op de site even gekeken, maar die zie ik er niet tussen.
Nu heb ik op catcar het onderdeel nummer gevonden 211 905 327.
Bij werk 34 hebben ze deze stekker, maar dan moet ik de pinnetjes nog hebben, die op draden moet gemonteerd worden. Weet iemand van buiten welke grote die moeten hebben?
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #47  
Old 25-02-2023, 12:26
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Ben ondertussen aan het vechten om de remadapters die erop staan om de g60 remmen te kunnen monteren, los te krijgen.
Geven geen krimp.
Ga nu even proberen om het warm te stoken.

Anders iemand een idee om deze los te krijgen?
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #48  
Old 27-02-2023, 18:44
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Niemand die weet ik hoe ik deze kan loskrijgen?
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #49  
Old 27-02-2023, 19:13
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Los van je fusee bedoel je? Die zouden gewoon met 2 M12 bouten in het Fusee gebout moeten zijn. Zijn ze niet vanaf de andere kant (achter de remschijf) aan je fusee vastgelast? Dat heb ik vreemd genoeg al wel eens eerder gezien.
Reply With Quote
  #50  
Old 27-02-2023, 19:18
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Die zitten vrij stevig vast, maar moeten idd wel gewoon loskomen. Zitten ze idd vast gelast, of vast gerot?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #51  
Old 27-02-2023, 21:23
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Het zijn de adapters van Epytec die eraf moeten, zodat ik de originele remmen hier terug kan op monteren.
Die geven geen krimp, in één is zelfs al een inbus in afgebroken dus dat stukje zal ik er moeten uitkrijgen.
Heb al geprobeerd voor het warme te stoken, maar durf dit niet te lang doen, of kan dit geen kwaad?
Ook lichtjes tikken met de hamer terwijl ik probeer los te draaien. Een paar dagen achter elkaar wd40 gespoten.
Maar ze zijn niet vast gelast, volgens mij heeft dien kerel toch iets op die bouten gesmeerd.

Alles suggesties zijn welkom.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #52  
Old 27-02-2023, 21:45
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Je kunt ze gerust rood stoken hoor, zorg alleen dat ze niet witheet worden want dan zit je op t smeltpunt En ff voorzichtig in de buurt van het wiellager, als er ineens vet begint te koken kun je die ook gaan vervangen namelijk..

Dingen horen geloof ik maar op 65 Nm vast te zitten. Dus dan zal er idd wat aan borgmiddel tussen zitten. Als je erachter komt welk merk het is laat het ff weten, dan koop ik die als vervanger voor mn rode loctite
Reply With Quote
  #53  
Old 27-02-2023, 22:55
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Quote:
Originally Posted by Mk1_er
inbus
Gebruik je soms een gewone inbussleutel? Daar kun je niet echt kracht mee zetten, weet ik uit ervaring (met een krukaspoelie). Ik heb toen een inbusdop gekocht, en met de gewone hefboom ging het moeiteloos!


(vierde van links)

Last edited by Erik Baas : 27-02-2023 at 22:57.
Reply With Quote
  #54  
Old 28-02-2023, 07:01
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Toch breken die doppen ook wel eens.
Als ze echt echt vast zitten kun je natuurlijk WD40 gebruiken. Dit moet je dan wel even in laten werken (een nacht).
Of je moet met een slagmoersleutel werken. Door de impact gaan bouten ook makkelijker los (in plaats van alleen draaimoment dmv een arm).

De dop erin zetten en er dan met de hamer opslaan (dat deed je al begrijp ik) is wel goed. Let wel op dat je de achterkant van de dop niet beschadigd.
Overigens zitten er bij mij gewoon 6 kant bouten op... daar kun je meer mee dan inbus.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #55  
Old 28-02-2023, 13:27
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Je kunt ze gerust rood stoken hoor, zorg alleen dat ze niet witheet worden want dan zit je op t smeltpunt En ff voorzichtig in de buurt van het wiellager, als er ineens vet begint te koken kun je die ook gaan vervangen namelijk..

Dingen horen geloof ik maar op 65 Nm vast te zitten. Dus dan zal er idd wat aan borgmiddel tussen zitten. Als je erachter komt welk merk het is laat het ff weten, dan koop ik die als vervanger voor mn rode loctite


Dan zal ik het nog eens proberen met wat langer te stoken.
Weet dan wel dat het voor eeuwig en altijd vast staat

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Gebruik je soms een gewone inbussleutel? Daar kun je niet echt kracht mee zetten, weet ik uit ervaring (met een krukaspoelie). Ik heb toen een inbusdop gekocht, en met de gewone hefboom ging het moeiteloos!


(vierde van links)


Ik gebruik ook zo'n inbusdop, maar waarschijnlijk geen kwaliteit zoals jij hebt. Heb zo is een set bij HBM gekocht, maar koste geen drol, dus kan je daar ook niet veel van verwachten. had het warm gemaakt de inbusdop erin en tijdens het proberen zag ik de inbus zo verdraaien en krak. Misschien moet ik even een betere kwaliteit voor gaan halen, voor ik de bout kapot draai, dan sta ik verder van huis. nu probeer ik het wel met een inbussleutel, maar gaat voor geen meter.

Quote:
Originally Posted by daNpy
Toch breken die doppen ook wel eens.
Als ze echt echt vast zitten kun je natuurlijk WD40 gebruiken. Dit moet je dan wel even in laten werken (een nacht).
Of je moet met een slagmoersleutel werken. Door de impact gaan bouten ook makkelijker los (in plaats van alleen draaimoment dmv een arm).

De dop erin zetten en er dan met de hamer opslaan (dat deed je al begrijp ik) is wel goed. Let wel op dat je de achterkant van de dop niet beschadigd.
Overigens zitten er bij mij gewoon 6 kant bouten op... daar kun je meer mee dan inbus.


Die wd40 heb ik een aantal dagen achter elkaar er in gespoten, en goed laten trekken, maar geen resultaat.

Als het echt niet lukt, kan ik al beter twee andere fusee's nemen, en die adapters erop laten zitten voor als ik die op mijn andere golf zet.

Maar eigenlijk moet een gewoon loskomen.

Dit zijn de schuldige

Met langs deze kant de afgebroken inbus, extra werk...!

__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #56  
Old 28-02-2023, 13:32
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

En uitboren? Als deze knobbel zo vast zitten zul je vaak eerst de dop of kop vernaggelen.

Als de bout (inbus ingang) beschadigd is, dan kun je er wel een torx in slaan met de hamer. Dat werkt vaak beter omdat torx meer aanligvlakken heeft om de kracht over te brengen.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #57  
Old 28-02-2023, 14:29
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Daar heb je gelijk in.
En hoeveel tijd je daaraan verliest he...
Ik ga eerst een dop van kwaliteit halen, en dat proberen, samen met het warm te maken.

Denk dat je die bouten ook niet zomaar kan uitboren, die zullen ook been hard zijn.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #58  
Old 28-02-2023, 15:25
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Ik denk niet dat ze heel hard zijn. Ik denk dat ze vast gerot zitten aan de fusee, want die adapter lijkt redelijk nieuw.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #59  
Old 28-02-2023, 17:53
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Ik denk niet dat ze heel hard zijn. Ik denk dat ze vast gerot zitten aan de fusee, want die adapter lijkt redelijk nieuw.

Die zijn inderdaad nieuw, staan er aantal jaren op.

Na de foto van Erik Baas toch maar naar de autoshop hier om de hoek gereden, om een deftige inbusdop te gaan halen.
En deze jongen van HAZET van €21.05,- met levenslange garantie heeft de klus geklaard, met ook eerst warm te stoken. Half toch, één kant is klaar, maar de kant waar de inbus al in afgebroken was, en die bout erboven waar ik altijd geprobeerd heb is natuurlijk helemaal zot gedraaid. Dat wordt nog leuk.



Die van de autoshop, als je die adapters wegdoet wil ik die wel, euhh, ik doe die niet weg maar bij Epytec hebben ze die. Goed want ben mijn golf 1 aan het restaureren, en ik ECHT
En die heeft speciale motorische plannen, ben dan toch niet de enige hier
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #60  
Old 28-02-2023, 19:00
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Bij die kapotte bout, kun je daar een torx inslaan?
Kun je morgen weer een nieuwe dop gaan halen :lol:
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum