Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-03-2006, 12:26
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 281
Send a message via MSN to RKR
Default Turbo op K-Jetronic mogelijk?

Hey!

aangezien ik goedkoop een uitlaatspruitstuk met turbo kan krijgen, was ik wel nieuwsgierig naar de mogelijkheden van een turbo op een K-Jetronic. Het lijkt mij niet dat je het originele luchtwegerhuis kan houden. Zoeken op internet leverde mij op dat het huis van een K-Jetronic tot 200 pk functioneel was, maar hoe ze daar zo bij komen .

Mijn vraag is dus eigenlijk: wat heb je allemaal extra nodig? Kan je volstaan met een dubbele koppakking om de compressie te verlagen of moet je de zuigers ook veranderen? Andere injectoren? Volstaat een luchtwegerhuis van een porsche misschien wel, want deze zouden gelijk zijn aan elkaar (op de diameter na)?

Alvast bedankt!
Reply With Quote
  #2  
Old 27-03-2006, 12:56
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Zorg nou eerst maar dat de rest van je auto in orde is.......
Reply With Quote
  #3  
Old 27-03-2006, 13:08
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

hahahhaa...fredje

rkr

verdiep je maar eens in een volvo 240 turbo....
kleine tip
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #4  
Old 27-03-2006, 13:22
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Quote:
Hey!

Hoi

aangezien ik goedkoop een uitlaatspruitstuk met turbo kan krijgen, was ik wel nieuwsgierig naar de mogelijkheden van een turbo op een K-Jetronic.
Kan niet

Het lijkt mij niet dat je het originele luchtwegerhuis kan houden.
Nee

Zoeken op internet leverde mij op dat het huis van een K-Jetronic tot 200 pk functioneel was, maar hoe ze daar zo bij komen .
200pk kan zonder turbo

Mijn vraag is dus eigenlijk: wat heb je allemaal extra nodig?
injectie van bijv een G60 (digifant)

Kan je volstaan met een dubbele koppakking om de compressie te verlagen of moet je de zuigers ook veranderen?
Doe er dan maar een stuk of 5 tussen andere zuigers zijn inderdaad aan te bevelen

Andere injectoren?
Die zitten aan je digifant

Volstaat een luchtwegerhuis van een porsche misschien wel, want deze zouden gelijk zijn aan elkaar (op de diameter na)?
Op K-jetronic kan geen turbo... de luchtwger zou konstant tegen max aan gedrukt worden ipv opgetild worden door de flow

Alvast bedankt!


geen dank... je had ook ff kunnen zoeken in het turboforum een stukje lager
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -
Reply With Quote
  #5  
Old 27-03-2006, 13:32
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Op K-jetronic kan geen turbo... de luchtwger zou konstant tegen max aan gedrukt worden ipv opgetild worden door de flow

apart he dat een volvo 240 turbo een turbo met k jetronic heeft
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #6  
Old 27-03-2006, 13:45
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

die setup ken ik niet... Moet wel een extra zware luchtweger zijn om zoveel lucht te verwerken?
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -
Reply With Quote
  #7  
Old 27-03-2006, 14:27
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 281
Send a message via MSN to RKR
Default

@ Richard & Morninglight : Thnx!
Reply With Quote
  #8  
Old 27-03-2006, 14:29
johang60 johang60 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7
Default

hallo
Reply With Quote
  #9  
Old 27-03-2006, 14:30
johang60 johang60 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7
Default

glader niet iets
Reply With Quote
  #10  
Old 27-03-2006, 14:47
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 281
Send a message via MSN to RKR
Default

ja ook wel aan gedacht, maar dan zit je vrij vaak met reviseren en ik kan nu vrij goedkoop een uitlaatspruitstuk met turbo krijgen...dus zodoende !
Reply With Quote
  #11  
Old 27-03-2006, 14:53
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

dan heb je 1% van wat je nodig hebt..
als je een compleet g60 blok koopt ben je goedkoper uit dan een goed gebouwde 16v turbo
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #12  
Old 27-03-2006, 15:03
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by Morninglight
die setup ken ik niet... Moet wel een extra zware luchtweger zijn om zoveel lucht te verwerken?



Nee hoor de massa van een luchtweger zelf is totaal ondergeschikt...hij meet FLOW....en dan maakt het niks uit welke druk die flow (hoeveelheid)..heeft, want op een gegeven moment word er een evenwicht gevonden...

Een dm³ blijft een dm³ ongeacht de druk....alleen zit er bij de dm³ met hogere druk meer O² in de lucht, waardoor er meer peut verbrand kan worden...ergo meer vermogen

En inderdaad heeft de Volvo 240T gewoon een *standaard* luchtweger...alleen groter uitgevoerd enz

Last edited by Fred : 27-03-2006 at 15:07.
Reply With Quote
  #13  
Old 27-03-2006, 15:18
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 281
Send a message via MSN to RKR
Default

Topic misschien naar Turbo's, NOS e.d.? Verkeerd geplaatst...sorry!
Reply With Quote
  #14  
Old 27-03-2006, 15:21
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

waarschijnlijke toekomst setup voor de jetta.. 16v turbo met oldskool 240 systeem
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #15  
Old 27-03-2006, 16:19
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 281
Send a message via MSN to RKR
Default

Netjes Suxes alvast!

Het K-Jetronic systeem van de Golf, moet die helemaal druk-vrij blijven, of kan hij wel een lichte druk aan?
Reply With Quote
  #16  
Old 27-03-2006, 18:38
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,800
Default

Quote:
Originally Posted by Richard
Op K-jetronic kan geen turbo... de luchtwger zou konstant tegen max aan gedrukt worden ipv opgetild worden door de flow

apart he dat een volvo 240 turbo een turbo met k jetronic heeft


En de Audi 200 (83-88), Audi 5000t, Saab 99, Saab 900, Porsche 924T enzovoort enzovoort. Lekker oldskool dus
__________________
Reply With Quote
  #17  
Old 27-03-2006, 22:57
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 281
Send a message via MSN to RKR
Default

Maar er is dus niets te verzinnen om de originele luchtweger te houden (door de turbo aan te passen/andere turbo die een stuk minder druk levert ), zodat alles nog functioneel blijft. Misschien dan wel zorgen voor extra verrijking, maar dat de luchtweger het wel aan kan...

Last edited by RKR : 27-03-2006 at 23:00.
Reply With Quote
  #18  
Old 28-03-2006, 09:07
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by RKR
Maar er is dus niets te verzinnen om de originele luchtweger te houden (door de turbo aan te passen/andere turbo die een stuk minder druk levert ), zodat alles nog functioneel blijft. Misschien dan wel zorgen voor extra verrijking, maar dat de luchtweger het wel aan kan...



De luchtweger ZOU het evt aankunnen, maar er komt meer bij kijken dan even een turbo er op schroeven, er zal ook MEER brandstof naar de cylinders toe moeten DUS zal er of een aangepaste spinnekop of een grotere spinnekop op moeten

Kortom het is een project wat denk ik voor jou te hoog gegrepen is....mede gezien je naar mijn idee gebrekkige kennis aan autotechniek in het algemeen...

Oftewel zoals ik al eerder zei, zorg eerst dat de rest van je auto in orde is alvorens je te wagen aan dergelijke zaken
Reply With Quote
  #19  
Old 28-03-2006, 20:04
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,800
Default

Gewoon een spinnekop van een 240T scoren en de koudestartregelaar (is voor zien van extra aansluiting voor laaddruk) van een 200T of 5000T en je ben al een heel eind (qua brandstof)
__________________
Reply With Quote
  #20  
Old 28-03-2006, 20:11
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

stttt.daan niet te veel verklappen.. idd. spruitstuk laten lassen.. injectoren scoren..
kleine turbo en intercoolertje en met rond de 190 pk..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum