Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Wielen en banden
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-02-2007, 17:15
Coen's Avatar
Coen Coen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 272
Default Verbreden aluminium velgen

Ben vanplan een stel velgen te verbreden, Maar wat is een mooie et-waarde bij een 15" velg

de velg is nu 6J 15'' met een et-waarde van 36

Last edited by Coen : 09-02-2007 at 15:34.
Reply With Quote
  #2  
Old 07-02-2007, 17:30
Coen's Avatar
Coen Coen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 272
Default

Nog een vraag is of het verbreden van velgen bij een alluminium, of ander materiaal als staal mogelijk is

Last edited by Coen : 07-02-2007 at 17:43.
Reply With Quote
  #3  
Old 07-02-2007, 17:45
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

We hebben het hier over die dynalites neem ik aan?

Kun je gerust vergeten dan. Er zit in Duitland een bedrijf (Rindt) die het doet maar goedkoop is het zeker niet en ik durf vrij zeker te zeggen dat ze een losse randen niet zomaar op kunnen lassen. (Vrijwel alle voorbeelden die ik van hen heb gezien waren in eerste instantie ééndelig)

Zijn er voor de dynalites geen losse randen te krijgen? Eventueel van een andere fabrikant, zoalg het boutpatroon maar overeenkomt toch? Meten=weten

EDIT: Waar zijn je mooie tekeningen gebleven? Daar bleek tenminste uit dat het meerdelige velgen waren.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
  #4  
Old 07-02-2007, 17:55
Coen's Avatar
Coen Coen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 272
Default

Had alles verwijderd.. Vroeg me af of al die informatie wel nodig was.

Maar bij deze plaats ik het nog wel even een keer.


Wil dit doen door het verbreden van het velgbed.

Gegevens van de velg

et-waarde: 36
diameter: 15''
breedte: 6J

breedte gehele velg is 17,5 cm

zo is het ff duidelijker




vorm is alleen iets anders..

Maar wat is op een polo 6n2 een mooie et-waarde.

Bij een verbreding van:

1'' --> velg: 7''
et-waarde: 22

1,5" --> velg: 7,5''
et-waarde: 15

2 '' --> velg: 8''
et-waarde: 9


Voor mezelf een hersenspinsel, misschien dat jullie hier ook je idee bij hebben.


misschien een beetje onduidelijk, maar waar het rode kruisje staat wil ik dus kijken of er een extra rand aangelast kan worden. Hart is demontabel.


Reply With Quote
  #5  
Old 07-02-2007, 18:04
Coen's Avatar
Coen Coen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 272
Default

Quote:
Originally Posted by polopower

Zijn er voor de dynalites geen losse randen te krijgen? Eventueel van een andere fabrikant, zoalg het boutpatroon maar overeenkomt toch? Meten=weten

EDIT: Waar zijn je mooie tekeningen gebleven? Daar bleek tenminste uit dat het meerdelige velgen waren.



Zoals je al zegt, op de tekeningen kun je goed zien hoe de velgen eruit zien.. Het is dus een los hart, met een vaste basis velg zullen we maar zeggen. Dus het plaatsen van andere randen is niet mogelijk.

Hier ook nog een aantal voorbeeldjes van wat mij een beetje hetzelfde oogt als ik heb. iig zelfde soort hart.

Extreme voorbeelden









Last edited by Coen : 07-02-2007 at 19:12.
Reply With Quote
  #6  
Old 07-02-2007, 18:49
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

En als je jouw hart nu neemt icm losse randen? Zolang de steek ervan maar overeen komt. De velgen op de foto's hebben ook geen opgelaste randen. Kijk maar naar het verschil in velgbed. Stuur ander Rindt even een mailtje, maar ik weet zeker dat je voor dat geld net zo goed een setje BBS E50 op de kop kan tikken met bredere randen.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
  #7  
Old 07-02-2007, 19:13
Coen's Avatar
Coen Coen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 272
Default

Rindt?

Jij bedoelt zeg maar een heel nieuwe velg zonder hart? Daar zijn de velgen toch te mooi en te exclusief voor. Dan worden ze zo gemonteerd. Maar wil me er eerst nog even verder in verdiepen.
Reply With Quote
  #8  
Old 07-02-2007, 20:31
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

http://www.rindt-felgen.de/

Stuur hem een mail en je weet het..

Mijn inziens zijn de losse randen een betere oplossing. Want als ze werkelijk zo mooi en exclusief in deze vorm zijn, waarom ze dan überhaupt (permanent) laten verlassen, de randen kun je 'zo' weer eens wisselen.

Zo monteren is ook niets mis mee. Lekker smal dus de spatborden kunnen er lekker diep overheen vallen .
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
  #9  
Old 07-02-2007, 20:33
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

weet wel een adres.. pm me maar die ik je al vertelde...in hoogeveen.. voor normale prijzen..je hebt de foto's al gevonden zie ik.. geil he
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #10  
Old 09-02-2007, 15:42
Coen's Avatar
Coen Coen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 272
Default

Heb vandaag de velgen even uit elkaar gehaald, om te kijken hoe de velgen inelkaar zitten, maar ben tot de conclusie gekomen, dat het toch een 3-delige velg is, maar die naar mijn inzien later verlast zijn.

geef een paar foto's om mezelf te verduidelijken.

eerst even de velg




binnenkant velg, waarbij je dus kan zien dat er 3 delen zijn.




gedemonteerd




vreemde ventieldop :P




en dan het eigenaardige, wat tussen de rode lijn zit. Er zit een klein opstaand randje, wat nagedraait is, dit zit precies waar de velg naar mijn inzien uit elkaar gehaald zou moeten worden. Zou het kunnen zijn dat deze aan elkaar gelast en daarna nagedraait zijn?




en de voorkant van het hart




en achterkant


Reply With Quote
  #11  
Old 09-02-2007, 16:03
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

Kun je trouwens niet het hart aan de binnenkant plaatsen? Levert je iig een dieper velgbed op.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
  #12  
Old 09-02-2007, 16:05
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

niet mooi.. hart moet aan buitenkant..


wat een botergeile velgen
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #13  
Old 09-02-2007, 16:07
Coen's Avatar
Coen Coen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 272
Default

is mogelijk, maar er zit aan de voorkant van het hart, een uitsparing voor de inbus, en aan de achterkant zitten opstaande randjes om het hart te centreren, en daardoor misschien ook wel een extra stevigheid aan de velg te geven. En komt de looks ook niet echt ten goede

ps. polopower, zou jij zo weten wat de randen van e50 velgen kosten, pm maar even.

cabrio16v, mocht je dit lezen, check je pm-inbox

Last edited by Coen : 09-02-2007 at 16:09.
Reply With Quote
  #14  
Old 09-02-2007, 16:34
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

Prijzen varieren nogal. Op ebay worden ze vrij weinig aangeboden maar als je deze site goed in de gaten houdt vindt je wel een setje denk ik:

http://www.youngtimer.de/

Misschien dat er hier ook nog wel mensen aan nieuwe randen kunnen komen. Of rechtstreeks bij BBS (al hoor ik dat ze failliet zijn, maar dat is misschien je zegen)
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
  #15  
Old 09-02-2007, 16:57
Coen's Avatar
Coen Coen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 272
Default

En nog 3 voor Richard !! en omdat ik ze zelf toch ook wel erg lkkr vind..








Reply With Quote
  #16  
Old 09-02-2007, 17:48
Bas's Avatar
Bas Bas is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 995
Send a message via MSN to Bas
Default

Quote:
Originally Posted by Coen
Ben vanplan een stel velgen te verbreden, Maar wat is een mooie et-waarde bij een 15" velg

de velg is nu 6J 15'' met een et-waarde van 36


Heb je de breedte van de adapter ook meegenomen bij het uitrekenen hoeveel het wiel uitsteekt? Of kunnen de velgen omgeboord worden?
Reply With Quote
  #17  
Old 09-02-2007, 17:51
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

Dit is een 2-delig wiel , geen 3 delig.

Je velg bestaat dus uit een velgring van 6 inch met een hart erin geschroefd.

Zo zijn die BBS LM en bijvoorbeeld de BBS die op een 25jahre GTI golf 4 zitten ook uit 2 delen, zo ook die bbs die op een polo 6n2 GTi zitten.

Dus als het ware een bus als velgbed, met een hart erin geschroefd.
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic.

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote
  #18  
Old 09-02-2007, 19:34
Coen's Avatar
Coen Coen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 272
Default

@Bas: Ben van plan als het mogelijk is, om de velgen om te laten boren. Heb er idd, wel al over nagedacht.

@Ralleygolf driver: De velg bestaat idd nu uit een 6 J velgring met een hart erin. Maar wat ik op de foto's probeer uit te leggen is, hij eigenlijk uit 3 delen bestaat, dus de velgring uit 2 delen, maar die alleen gehecht zit aan de buitenkant. Nog even een x met de foto's

op deze foto, lijkt de "buitenring" van de velg uit 2 delen te bestaan. ook wanneer ik door de gaatjes kijk waar de inbusjes doorheen gaan.




Aan de buitenring op deze foto daarintegen, is er geen uitsparing meer, maar een klein opstaand randje




Als het bij de editie's die jij in je reply noemt ook op deze manier zit, heb ik niks gezegd en weet ik genoeg.
Reply With Quote
  #19  
Old 15-02-2007, 17:07
VW-Golf-Power's Avatar
VW-Golf-Power VW-Golf-Power is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 225
Send a message via MSN to VW-Golf-Power
Default

Pfff wat een geile velgen
__________________
Golf 1 sprinter 1980!
Golf 1 CL diesel 1982!
Reply With Quote
  #20  
Old 15-02-2007, 17:37
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Je kunt er volgens mij wel een 3 delige velg van maken. Daarvoor moet je dan de buitenrand eraf zagen en het laatste stukje netjes afdraaien voor een glad raakvlak. Maar voordat je daaraan begint zou ik eerst de nieuwe randen gaan zoeken. Het zou wel heel dik zijn!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum