Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Sharan en Touran
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-07-2007, 12:46
bigi-bere bigi-bere is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 2
Default storing sharan

Ik heb wat problemen met mijn sharan 2.0 uit 1996. De motor loopt niet zo mooi en de toerenbegrenzer gaat er met 4500 toeren al in. Bij het we rijden ruikt de auto ook naar benzine en als ik het gas in trap heb ik het idee dat mijn toeren blijven hangen, om vervolgens weer op te pakken en dan rijde de auto wel weer. Echter hij blijft wat schokkerig rijden. Ook zie je bij stationair het toerental wel eens verspringen. Het lijkt ook net bij het starten en wegrijden of de uitlaat lek is, maar dat is hij niet. Iemand bekend met dit probleem. Ik heb de dealer de auto al opnieuw laten uitlezen en afstellen. Het probleem leek toen wel wat minder maar het is nu gewoon weer terug gekomen.

Wie heeft de oplossing.
Reply With Quote
  #2  
Old 06-07-2007, 17:37
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Toen je de auto bij de dealer uit hebt laten lezen, wat is daar toen uitgekomen?
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #3  
Old 06-07-2007, 19:47
Mr_LSD Mr_LSD is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 219
Send a message via AIM to Mr_LSD Send a message via MSN to Mr_LSD Send a message via Yahoo to Mr_LSD
Default

Klinkt mij als een cylinder die niet meeloopt. Verkoolde of erg smerige bougie. Dit temeer daar er een dikke benzine lucht aanwezig is. Ook het gas intrappen niks te voelen en dan wel op te pakken...

Bougiekabels wel goed?
__________________
DCI, because its family.
Reply With Quote
  #4  
Old 08-07-2007, 07:46
bigi-bere bigi-bere is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 2
Default

Bedankt voor de reactie,

Bij het uitlezen weet ik dat ze wel de afstelling hebben aangepast, maar ook omdat ze de distributieketting hadden vervangen. Ik zal de bougies en kabels zeker na gaan kijken. Weet iemand nog waarom de toerenbegrenzer erbij 4500 toeren in klapt of hoord dat zo te zijn. Volgens de technische gegevens namelijk niet.
Reply With Quote
  #5  
Old 17-08-2011, 20:50
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Uitlezen leverde niks op ?
Co2 gemeten ? > lambda sonde defect ?
Gasklephuis nagezien ?
Krukas positie sensor nagemeten ?

Dit klinkt als een motor die in noodloop staat namelijk....
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #6  
Old 23-08-2011, 15:48
G60variant G60variant is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 331
Default

luchtmassa meter defect?

kan de dealer uitlezen. of de werkelijke en voorgeschreven waarden kloppen van de hoeveelheid lucht die door de Luchtmassameter heengaan.

succes!
__________________
mijn Bora Variant

wie breed wil rijden moet regelmatig nieuwe wiellagers monteren!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum