Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Spuitwerk, lakken en verfsystemen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-08-2007, 17:58
vw team extreme's Avatar
vw team extreme vw team extreme is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 230
Send a message via MSN to vw team extreme
Default Auto Spuiten

Heb zelf een aardig grote garage en wil een poging doen om mijn auto te spuiten met compressor, spuitpistool heb ik besteld. Lak moet ik nog kopen maar waar kun je de volgende dingen beste kopen ?

Auto-Lak
primer/spuitplamuur ?
blanke lak


en na welke schuurpapier kun je spuiten ?
Kan ik iemand mij daar wat meer over vertellen zou graag mijn auto zelf willen spuiten .
Reply With Quote
  #2  
Old 03-08-2007, 23:21
vw team extreme's Avatar
vw team extreme vw team extreme is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 230
Send a message via MSN to vw team extreme
Default

niemand ??
Reply With Quote
  #3  
Old 04-08-2007, 00:11
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Ron21 kan autolakken leveren
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #4  
Old 04-08-2007, 08:14
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

moet je gewoon even naar de dicht bijzijnste spuiterij gaan, daar kan je vast wel verf halen en die kunnen je ok wel informeren.
Reply With Quote
  #5  
Old 04-08-2007, 10:06
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

yup, Ron21 kan je alles vertellen wat je wilt weten.. maar hij's op vakantie op het moment.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #6  
Old 10-08-2007, 14:16
Peppie's Avatar
Peppie Peppie is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 561
Send a message via MSN to Peppie
Default

Quote:
Originally Posted by vw team extreme
Heb zelf een aardig grote garage en wil een poging doen om mijn auto te spuiten met compressor, spuitpistool heb ik besteld. Lak moet ik nog kopen maar waar kun je de volgende dingen beste kopen ?

Auto-Lak
primer/spuitplamuur ?
blanke lak


en na welke schuurpapier kun je spuiten ?
Kan ik iemand mij daar wat meer over vertellen zou graag mijn auto zelf willen spuiten .


Ben hier ook errug benieuwd naar (gezien de prijzen voor een spuitbeurtje..)
Btw, welk spuitpistool heb je besteld en wa kos da?
Reply With Quote
  #7  
Old 11-08-2007, 09:00
Jorp's Avatar
Jorp Jorp is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 437
Default

Hou er wel rekening mee dat je geen afzuig installatie hebt. Als je gaat spuiten zet je de hele garage blauw en komt de nevel weer op je vers gespoten lak! Dus gaat het er schraal uitzien, dit is met veel poetsen wel weer te verhelpen. Het is geen pretje om zonder afzuig installatie te spuiten!
Reply With Quote
  #8  
Old 11-08-2007, 09:05
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,371
Send a message via MSN to Menace
Default

verfkeldertje in veendam, die heeft goede primer+ 2k autolak
__________________
Golf 2 GTI 16V (86)

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
  #9  
Old 11-08-2007, 11:41
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

Quote:
Originally Posted by Jorp
Hou er wel rekening mee dat je geen afzuig installatie hebt. Als je gaat spuiten zet je de hele garage blauw en komt de nevel weer op je vers gespoten lak! Dus gaat het er schraal uitzien, dit is met veel poetsen wel weer te verhelpen. Het is geen pretje om zonder afzuig installatie te spuiten!



daar kwam ik ook achter. m,n pa had me al gewaarschuwd(die is schademonteur)dat zonder afzuiging heel de lak na de knoppen ging..
toen heb ik een ventilator tegen de muur aangezet richting de garage deur en zo de straat op geblazen fijn voor de buurt..
nadien goed na gekeken en was redelijk goed gelukt alleen stofpuntjes in de lak..

ik heb geschuurd.. 120 180 en 500..(80 ook gebruikt ma was meer voor de plamuur weg te werken)


mvg richard
Reply With Quote
  #10  
Old 11-08-2007, 14:47
okkehel's Avatar
okkehel okkehel is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2005
Posts: 513
Default

Quote:
Originally Posted by richard-polo
daar kwam ik ook achter. m,n pa had me al gewaarschuwd(die is schademonteur)dat zonder afzuiging heel de lak na de knoppen ging..
toen heb ik een ventilator tegen de muur aangezet richting de garage deur en zo de straat op geblazen fijn voor de buurt..
nadien goed na gekeken en was redelijk goed gelukt alleen stofpuntjes in de lak..

ik heb geschuurd.. 120 180 en 500..(80 ook gebruikt ma was meer voor de plamuur weg te werken)


mvg richard
Reply With Quote
  #11  
Old 13-08-2007, 19:13
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

ik heb hier jammer genoeg geen foto,s meer van..

ma ik ga dit nogmaals herhalen met de polo waar ik nu mee bezig ben(en dan de digi erbij), ma eerst de motor onder handen nemen..
Reply With Quote
  #12  
Old 14-08-2007, 20:56
Mister Cool's Avatar
Mister Cool Mister Cool is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 5,083
Send a message via MSN to Mister Cool
Default

Quote:
Originally Posted by vw team extreme
Heb zelf een aardig grote garage en wil een poging doen om mijn auto te spuiten met compressor, spuitpistool heb ik besteld. Lak moet ik nog kopen maar waar kun je de volgende dingen beste kopen ?

Auto-Lak
primer/spuitplamuur ?
blanke lak


en na welke schuurpapier kun je spuiten ?
Kan ik iemand mij daar wat meer over vertellen zou graag mijn auto zelf willen spuiten .


Ten eerste heb je echt een heel flinke compressor nodig! Na elk schuurpapier kan je wel spuiten natuurlijk, maar bij autolak spuiten zou 'k tot een korrel of 500 gaan. Ligt er ook aan hoe dun je de lak maakt. En zo te zien ga je met metallic werken of ga je een pastelkleur afwerken met blank? Ik zou zowiezo zeggen, ga eerst maar flink oefenen, want spuiten is echt wel een vak als je je auto echt netjes in de lak wilt krijgen . Goede afzuiging/ventilatie is ook enorm belangrijk, anders poets je jezelf de kleren om al die nevel er weer af te krijgen. Ook je spuitpistool is van groot belang.
__________________

'86 Jetta 1.6 TD
'85 Golf 1.6 GTD
'82 Bus D
'67 1600A Limousine

Last edited by Mister Cool : 14-08-2007 at 21:00.
Reply With Quote
  #13  
Old 15-08-2007, 11:33
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

en zonder afzuiging ga je echt dood van de stank.. Is niet voor niets dat spuiten zo duur is; de kosten van de materialen zijn al hoog!

Spuitcabine met afzuiging/ Lak/ verwarmen van de droogruimte tellen samen al een vrij hoog bedrag..
En daar komt bij dat een profi spuiter het wel heel erg netjes krijgt!

Ik heb ook vaak genoeg gespoten, het gaat best goed. Toch zijn grote vlakken moeilijk om heel netjes te krijgen.

Als je een Uni-lak (geen metallic) gebruikt zijn de lakken nog wel te betalen, maar een lekkere metallic lak met blanke lak (toch vaak meer dan 1 laag) gaat je wel genoeg kosten..
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #14  
Old 07-09-2007, 11:53
Siem's Avatar
Siem Siem is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,459
Send a message via AIM to Siem
Default

Voor een goed resultaat zou ik gewoon naar de spuiter gaan. Dan maar wat langer sparen, weet je iig zeker dat je een goed resultaat krijgt.

Het is natuurlijk wel een uitdaging om het zelf te doen, zal dan straks ook graag foto's zien van het eindresultaat
__________________
VAGH

Audi a4 Avant 1.8T '03
?
Reply With Quote
  #15  
Old 07-09-2007, 12:06
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

Maar de TS vraagt niet wat jullie zouden doen, maar hij stelt gericht vragen over waar ie spullen kan kopen en wat tips...

Zo gaat het nou altijd, bij iedere gerichte vraag krijg je iedereen die zijn mening ff neer wilt zetten, resultaat een ellelang topic met bijzonder weinig nuttige info..


@ VW-team:
Typ eens autolakken in bij telefoongids.nl, je plaatsnaam erbij en je krijgt een hoop adressen!

Schuren tot 4-500 is wel ok hoor, nat schuren is dan wel een pre (anders krijg je sneller krassen van het schuursel)

Even oefenen is wel handig, zomaar beginnen is lastig, je moet met spuiten het punt leren aanvoelen tussen een mooie laag en druipers, das puur ervaring!
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #16  
Old 07-09-2007, 12:28
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

bijzonder weinig nuttige info?? Er staan toch zeker een paar goede tips in, en daar vraagt de TS ook naar!
Reply With Quote
  #17  
Old 07-09-2007, 13:21
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
bijzonder weinig nuttige info?? Er staan toch zeker een paar goede tips in, en daar vraagt de TS ook naar!



Lees eens goed wat ik daar neer heb gezet. Dat over het algemeen er veel meningen worden gegeven en daardoor het topic overdreven lang word en er meer meningen staan dan nuttige info. Ik heb het niet specifiek over dit topic hoor!
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #18  
Old 07-09-2007, 13:34
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

als je alleen maar feiten wilt hebben moet je gewoon niet op een forum zijn, maar op een wiki.
Een forum geeft informatie juist een persoonlijke tint, daarvoor is het een community, geen database met vragen en antwoorden.

Als je daar niet overheen kan lezen zit je denk ik verkeerd op fora.
Maar goed, genoeg vervuiling
Reply With Quote
  #19  
Old 07-09-2007, 13:43
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

Tja ooit wel een geprobeerd goede info te krijgen, en alleen maar onzin en meningen in de rondte zien vliegen? Das niet altijd leuk, zeker als je met een serieus probleem zit.. Maargoed, ik zal erover ophouden. Kom maar op met die meningen! Misschien verandert vwteam extreme de zijne en gaat ie idd niet zelf zijn auto spuiten!
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #20  
Old 10-09-2007, 16:15
dw1986mk1's Avatar
dw1986mk1 dw1986mk1 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 436
Default

Nou ik zou eerst maar een gaan schuren op volgorde 400 600 1000

daarbij zou ik het niet wagen op plekken waar je primer of filler uit spuitbus hebt gespoten omdat te gaan proberen zonder dat t oplost op niet pakt

als je in een schuur gaat spuiten ed krijg je altijd stof erin , je kunt wel de vloer nat maken om opwaaien te verkomen.

En als het je 1e x spuiten met spuitbeker gaat worden zou ik eerst maar eens op een los spatbord gaan proberen , want makkelijk is het absoluut niet.

de kleur opzich is vrij simpel gewoon in 4/5lagen opbouwen , maar DAN blanke lak en dat is andere koek daar moet je gewoon gevoel voor hebben, ik spuit dagelijks en blaas af en toe nog wel een loper erin , maar beter een loper als sinnasappel effect.

spuiten btw altijd tussen 4 en 5 bar druk , en lak bij de betere automatrialenzaal.

Veel succes
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum