#1
|
||||
|
||||
2.0 16V icm. ITB's
Ik ben me momenteel informatie aan het zoeken voor een nieuwe motor voor in mijn MK2.
Daarbij zit ik met de gedachte om een 2.0 16V met throttle bodies te maken. De bedoeling is om het blok volledig te laten reviseren, kop volledig laten bewerken en wat snellere onderdelen erin te lepelen, een set 45mm Jenvey TB's en dit alles op DTA te laten lopen. Het streven is een 200+ pk's met een flinke lading torque maar ik weet totaal niet wat ik van een dergelijke setup mag verwachten. (iemand een voorzichtige voorspelling?) Echter zit ik nog met een boel vragen. En omdat ik eerst duidelijk wil weten wat de mogelijkheden zijn voordat ik aankopen ga doen zal ik mijn vragen hier stellen. (topic zal dus wel meer als eens geupdate worden met vragen) 1. Ik zat zelf te denken aan een ABF blok omdat deze de meeste pk's levert, maar ik heb ook gelezen dat dit blok een nogal sloom karakter heeft en dat daarom een 9A blok beter zou zijn als basis. Welk blok kan ik het beste pakken als basis? 2. Is het vereist om de kabelboom bij aankoop erbij te nemen of kan het blok lopende gemaakt worden op mijn huidige PL-kabelboom? 3. Ik ben zelf alleen nog maar de motor throttle bodies en de Jenvey TB's tegengekomen. Mijn voorkeur gaat dan meer uit naar de Jenvey 45mm TB's. Zijn deze aan te raden of zijn er nog andere merken die net zo goed of zelfs beter zijn? 4. Hoeveel pk/nm kan de standaard versnellingsbak die bij een 16V zit (020 als ik me niet vergis) aan? Indien deze niet geschikt is welke aanpassingen zouden dan gewenst zijn of welke bak kan ik hier beter voor nemen? 5. Heeft iemand verkoop-/informatiepunten waar ik eens contact mee kan opnemen? Als iemand nog meer informatie heeft wat relevant is voor dit topic hoor ik dat natuurlijk erg graag. Alvast bedankt voor jullie moeite, -Erik
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#2
|
||||
|
||||
mischien een idee om vw leusden een pm te sturen???
__________________
Pffffff teveel om op de lijst te zetten.... Mk4 1.6 -> 1.8... Mk2 1.8 -> 1.8... |
#3
|
||||
|
||||
Heb Dennis al aan de telefoon gehad. Hij is al gedeeltelijk op de hoogte van mijn plannen. En bij onduidelijkheden zal ik me ook wel tot hem keren.
Hopelijk zal hij hier zijn know-how mededelen.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#4
|
||||
|
||||
Hey Erik,
Bel deze mensen eens, zij hebben er wel ervaring mee heb ik zo het idee www.freddycane.com
__________________
Bmw e61 530d touring |
#5
|
||||
|
||||
koen.be van het corrado-forum.nl heeft nog een blok te koop. Uit een golf kitcar.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Denk niet dat dat een probleem moet zijn, aangezien we er met 4 man best lang aan gewerkt hebben.... Suc6 Lars
__________________
Dodge RAM 1500 |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Ik hoop zo een beetje te hebben geholpen..
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic. G60.....the best blowjob i've ever had! Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker. |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Dit blok is verkocht. Van Kronenburg heeft ook goedkope itb sets. |
#9
|
||||
|
||||
http://www.limpex-sport.nl misschien kun je hier iets mee hebben ook itb`s enzo.
gr ronnie
__________________
Future project: Mk2 APY 210Ps S3 02M 2Wheel Racecar look. |
#10
|
||||
|
||||
Erik, dat van die kabelboom vind ik een beetje vreemde vraag. Je zegt immers op DTA te willen draaien...
De versnellingsbak, is ombouw naar 02A(G60) niet wat? Een 9A blok is ook zeker interessant omdat je die vrij goedkoop kan omkeuren, bestaat immers al typegoedkeuring voor! |
#11
|
||||
|
||||
Ik zou de bak op 020 willen houden, hij is wat zwakker maar dat is goed op te vangen. Een 02A bak schakelt veel slechter en neemt veel teveel vermogen op. Voor een goed uitgebalanceerde setup waarbij alles klopt zou je de 200pk kunnen halen. Veel koppel zul je daar niet uit halen, alleen met de 95,5mm kruk merk je echt een koppelverschil. Maar dan kom je bij 7000 rpm al aan de kritieke zuigersnelheid. In dit stadium moet je dingen tegen mekaar wegstrepen.
De pb is onderweg btw. Leuk voorbeeld, ik heb vroeger (dik 12 jaar geleden) gesleuteld bij een autocrosser. Hij had een dikke 2100cc motor met ABT krukas (94,6mm slag) 84,01mm zeer platte Mahle zuigers in het ABF blok met dito kop. Dit alles bij Gerard Emming opgebouwd en bewerkt op 45mm throttle bodies en Lumention ontsteking. Tikte toendertijd op de vermogensbank toch 243pk aan. Motor koste in 1995 tezamen met de uitlaat op maat toch zo'n 24.000 gulden. Niet geschikt voor op straat, maar in een mildere vorm goed te doen.
__________________
Finished: 2076cc 16VT with a 95.5mm crank and lots of T3/T04E 50trim .48/2 boost I hope that Syncro can handle some torque... |
#12
|
||||
|
||||
Bedankt jongens voor de informatie!
Twijfel toch nog steeds qua blok keuze. Ik ga maar eens zoeken en kijken naar beschikbaarheid van het blok. Alhoewel een ABF wel meer kosten met zich mee zal gaan brengen. Daarom houd ik de optie van een 9A blok (met de nieuwere kop specificatie altijd nog open. Quote:
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant Last edited by Erik : 20-06-2008 at 08:26. |
#13
|
||||
|
||||
Hey Erik,
Wat is het verschil tussen de oude en nieuwe kop op een 9a?
__________________
Bmw e61 530d touring |
#14
|
||||
|
||||
Latere type 9A kop is hetzelfde als van een ABF met alleen iets andere nokken. Deze cilinderkop is heeft een gewijzigde verbrandingsruimte en de uitlaatklepdiameter is 1mm kleiner. Op een hoogvermogen setup kun je met de ABF kop gewoon iets verder met vermogen omdat deze minder pingelgevoelig is.
Op het corrado-forum zijn hier wel 20 topics over.
__________________
Finished: 2076cc 16VT with a 95.5mm crank and lots of T3/T04E 50trim .48/2 boost I hope that Syncro can handle some torque... |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Dit is een hele duidelijke uitleg Ik zal eens gaan neuzen op het corrado-forum...
__________________
Bmw e61 530d touring |
#16
|
||||
|
||||
Over twee weken krijg ik mijn ABF kop binnen. Nu alleen nog de overige delen zien te krijgen.
Wat me opvalt tussen de verschillende soorten TB's is dat er nergens iets gezegd wordt over de voordelen en nadelen van de verschillende varianten. Alleen verhalen waarom je nu voor deze techniek moet gaan. Weet iemand hier iets meer over te vertellen? Zit sterk te overwegen om de TB's uit de states te halen. Weet iemand nog shops daar die zulk spul aanbieden?
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#17
|
||||
|
||||
Heb je de kop gekocht van Tim van het corrado forum? Daar heb ik ook nog over gedacht, maar het blok waar ik zaterdag ga kijken is uit een 94er corrado. Dus met een beetje geluk zit daar al een ABF kop op
__________________
Bmw e61 530d touring |
#18
|
||||
|
||||
Het is inderdaad de kop die Tim verkoopt. Voordeel is dat hier al de beste nokkenassen in zitten. Rest van het blok moet ik nog aan zien te komen. Of dat nu een 9A onderblok of ABF is ligt er meer aan beschikbaarheid.
Ik zal vanavond Bolku eens bellen, deze zou nog 9A en ABF blokken hebben liggen. Hopelijk ook zonder kop.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#19
|
||||
|
||||
Bij TWM hebben ze ook een hele mooie set. Wel aardig aan de prijs.
http://www.twminduction.com/Throttl...6_valve_vw.html |
#20
|
||||
|
||||
De prijs is best stevig inderdaad. 1300€ voor alleen de TB's
Net nog even gelezen over de Badger5 DTH kit. Dit lijkt me ook wel wat (heb hier nog geen prijzen van gekregen). Heb inmiddels begrepen dat hoe korter het inlaattraject is hoe beter de prestaties worden. Met het oog op de DTH sets zouden deze dan beter moeten zijn dan een normale DCOE set. (???) Iemand die hier meer van weet?
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |