Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-07-2008, 14:58
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default tdi in golf 2

Ik heb laatst uit duitsland een golf 2 1.6 diesel gehaald maar de motor is overleden! Nu heb ik een tdi blok gevonden van een golf 1 met draadboom en computer!! Nu is de vraag past het zo in een golf 2?? Of moeten de motor steunen verplaats worden?? Past de bak van de 1.6 diesel op de 90 pk tdi blok?? en de aandrijfassen ??

Graag wil ik meer info

Alvast bedankt
Reply With Quote
  #2  
Old 27-07-2008, 15:11
bartman bartman is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 463
Default

Steunen zijn zeker al anders.
Diesel bak zou ik niet echt vertrouwen op een tdi ( veronderstel die van golf3)
leuke plannen en eens dat rijd is dat gewoon zalig , vriend had vroeger een 110pk tdi in zijn golfje2 en reed super.
Hij had wel andere remmen en compleet schakelsysteem van golf3 mee verandert.
Nadien heeft hij zijn golfje nog laten tunen tot iets van 150pk maar heeft er maar enkele weken fun van gehad omdat iemand die auto blijkbaar ook leuk vond en hem maar meegenomen heeft s'nachts.
__________________
NOT fast NOT furious
Reply With Quote
  #3  
Old 27-07-2008, 15:59
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

Owjah dus de steunen moeten dat zowiezo omgelast worden??? Het hoeft niet persee een tdi blok te zijn mag ook een 1.9 een diesel blok wat meteen in de ruimte past van een een golf 2 1.6 diesel Welke blokken zijn dat?
Reply With Quote
  #4  
Old 27-07-2008, 16:01
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

tdi van golf1?
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #5  
Old 27-07-2008, 17:05
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by oettinger_18
Owjah dus de steunen moeten dat zowiezo omgelast worden??? Het hoeft niet persee een tdi blok te zijn mag ook een 1.9 een diesel blok wat meteen in de ruimte past van een een golf 2 1.6 diesel Welke blokken zijn dat?


Om van Golf 2 naar Golf 3 motor te gaan hoef je niet te lassen.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #6  
Old 27-07-2008, 18:09
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Om van Golf 2 naar Golf 3 motor te gaan hoef je niet te lassen.


Dus een TD van een golf 3 of een tdi van een golf 3 past gewoon in zonder te lassen aan de motorsteunen? Ennuh een 1.9 d motor van een golf 3 past ook zonder aanpassingen er gewoon in?? Ik moet gewoon een diesel motor hebben wat in een golf 2 past zonder de motorsteunen te verlassen
Reply With Quote
  #7  
Old 27-07-2008, 18:15
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default

Zorg anders voor een 1.9 TD blok (AAZ)
Daar kan je met wat aanpassingen ook genoeg vermogen uit halen. Heeft standaard 75 PK en 150 Nm koppel. Wel wat meer dan een standaard 1.9 en 1.6 D blok.
Is volgens mij ook niet al te veel drama om die in je Golf II te krijgen...
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote
  #8  
Old 27-07-2008, 18:22
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by oettinger_18
Dus een TD van een golf 3 of een tdi van een golf 3 past gewoon in zonder te lassen aan de motorsteunen? Ennuh een 1.9 d motor van een golf 3 past ook zonder aanpassingen er gewoon in?? Ik moet gewoon een diesel motor hebben wat in een golf 2 past zonder de motorsteunen te verlassen


Dat moet lukken met een Golf 3 motor. Je zult wel her en der kleine aanpassingen moeten doen. Maar dat heb je al gauw als je iets gaat ombouwen.

Als je een Golf 2 hebt met het laatste type zekeringkast scheelt je ook weer werk.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #9  
Old 27-07-2008, 18:37
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

Het is een golf 2 van bouwjaar 1985 ik wil wel een blok dat er meteen inpast zonder de motorsteunen te verlassan al het andere aanpassingen zal geen probleeem zal. Dus graag sugestisch welke blok er zo kan inhangen wel het liefst een diesel.
Reply With Quote
  #10  
Old 27-07-2008, 18:52
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Alles uit een Golf 2 en Golf 3 is zonder motorsteunen om te lassen in te bouwen.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #11  
Old 27-07-2008, 19:01
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

Dat is mooi om te horenn Dan ga ik maar snel opzoek naar een goed mooi lopende diesel blokje voor me golf 2tje
Reply With Quote
  #12  
Old 28-07-2008, 08:14
bartman bartman is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 463
Default

Als die tdi in golf 1 stak moet ie toch ook passen in een 2? toch kwestie van alles over te bouwen , dus steunen van golf2 op blok vijzen? of ben ik nou zo mis?
1900diesel is eigenlijk plug and play, ik heb deze convertie gedaan bij een jetta van een maatje van me.
Benodigheden ; tijd , plaats motor 1900 ( mijne was uit passat 35i)
Werk : motor demontage, haal alle steunen van de golf motor en plaats ze op die van passat of golf 3 , inlaat collector en uitlaatcollector wisselen.
Eigenlijk hou je enkel het hart over al de rest wissel je.
Ik heb alternator en riemen ook gebruikt ( past net) want bedoeling was om nadien servo te plaatsen + zijn alternator was dood.
Ik heb de originele versnellingsbak gehouden van de golf2 omdat dit een 5 bak was.Terwijl alles gescheiden was nieuwe koppelingskit , riemen,spanrollen,dichtingen,gloeikaarsen,filters en olie gestoken zodat we nadien geen last hadden.
Dan motor erin ,aanluiten ( hier en daar sensor van golf2 gestoken ivm aansluitklemmen)
Starten et voila engine swap was done.

Doordat de golf nog zijn originele versnellingsbak heeft gaat ie nu als een speer, ik rijd zelf met passat 1900td en volg hem belange niet. Misschien dat de versnellingsbak het ooit begeeft maar voorlopig gaat het al meer dan jaar super goed. Auto is zelfs zuiniger geworden
Grtz bart

Ps : indien je niet echt technisch bent zou ik er niet zelf aan beginnen.
__________________
NOT fast NOT furious
Reply With Quote
  #13  
Old 28-07-2008, 10:14
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,262
Default

TDI in Golf 2 kan zeker wel. Moet je Redbull even pm'en die heeft dat nl al ooit gedaan. Met Corrado dash, hij kan je wel antwoord geven
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #14  
Old 02-08-2008, 23:33
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

en hoe zit dat dan met een tdi in een golf 1 diesel??? Welke aandrijfassen en stuur armen Op de golf zit g60 wielnaven op van corrado voor en achter. En de complete ABS systeem van de corrado zit er ook al in de hydrolische koppeling ook!! En is het makkelijk met de draadboom ?? Gewoon klikwerk of egt mee prutsen?? Heb super veel verstand van mechanisch maar als het gata om elektrsche tijd ensjow dat weer niet!
Reply With Quote
  #15  
Old 04-08-2008, 08:41
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,262
Default

Je moet wel veel veranderen en de draadboom moet je compleet napluizen omdat je bij een TDI'tje electronisch gaspedaal hebt.
Dus wel veel werk, moet jeje niet in vergissen.
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #16  
Old 04-08-2008, 11:54
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default

ik zal ff het hele verhaal plaatsen.
ik had een moter van een golf 3 tdi van 96 die zonder start onderbreker.
zekering kast moet je van een 90er golf hebben die is het zelfde als een golf 3
hier past de draadboom van de motor op.
lichtdraadboom van een 90er golf 2 past ook zo op de zekering kast draadboom naar de achterlichten het zelfde verhaal van een 90er.
heb er een klok van een corrado ingezet ivm het dashboard dit was alemaal plug en play .had aleen geen gloeilampje.
maar als je het golf 2 dash in laat kun je een van een 90er golf 2 diesel die klok er in zetten past gewoon.
heb met de brandstof niks gedaan gewoon aangesloten op mn dieselfilter. motor is ook plug en play heb een motorsteun overgezet die van de versnellingsbak.
kun je van je oude motor overzetten. draadboom netjes weg werken en je moet het gat van je parvan groter maken dit ivm de grotere stekker van de comp.
pedalen heb ik een kompleet set van een g60 gekocht en daar het gaspedaal van een golf drie op gezet heb er de helft van afgeslepen en bij de golf drie het zelfde langs elkaar gelegd zodat de gaten overeen kwamen en zo weer trg geplaats in de auto.
is goed te doen als je het er alemaal uit hebt liggen dan zul je nog verbaasd staan van wat er alemaal overeen komt. schakelmechanisme van een corrado g60 er onder gezet is een kleine aanpassing bij het gat van je versnelligspook moet je als ik het goed het 2 nieuwe gaten boren.
stuurbekrachteging van een golf drie eropgezet moet je wel de stuurstangen van een golf 2 er opzetten zijn iets korter golf drie is als ik het goed heb aan allebei de kanten een halve centimeter groter.
mocht je nog vragen hebben stel ze maar gerust en laat je niet gek maken door al die spook verhalen je hebt een goede werkplek nodig en geduld. bij mij was het ook nog eens dat ze de draadboon in 4 stukken hadden geknipt
zo gaat dat op een sloop heb hem zelf doorgemeten en gesoldeert .
heb de radiator van een golf 2 diesel erin gelaten en de intercooler van een golf gtd intercooler gebruikt .zijn die boven naast het blok zit ,een corrado met een airco heeft die ook .heb er een foto bij gevoegd.
zorg ook dat je alle koelslangen erbij hebt want als je die bij de vw garage moet bestellen dan hou je hart maar vast ,dacht dat ze van goud waren zoveel vragen ze er voor.




gr menne
__________________
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"
Reply With Quote
  #17  
Old 04-08-2008, 15:10
Emiel's Avatar
Emiel Emiel is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 907
Default

Goed verhaal Menne!
__________________
Renault Clio 2014
Dodge W200
Harley Davidson Electra Glide 1987
Reply With Quote
  #18  
Old 04-08-2008, 19:10
Polodee Polodee is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 154
Default

Goed topic dit! Heb zelf een CL 5-deurs uit '86 die ik wil ombouwen van 1.6 benz. naar diesel (als hij belastingvrij wordt ).

Dus beste is TD-blok AAZ uit een golf 3 halen? En dan zoals hierboven beschreven inbouwen? Zijn er ook nog andere motoren (motorcodes please)?
__________________
AKA 'Paul'
Reply With Quote
  #19  
Old 04-08-2008, 19:25
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default

1Z TDI (90PK)
AEY (64PK SDI)
1Y (64PK normale diesel)
AHU (90PK TDI)
ALE (90PK TDI)
AFN (110PK TDI)

Weet alleen de verschillen nie tussen alle TDI motoren met 90PK.....
Er zijn ongetwijfeld genoeg mensen hier die dat verschil wel kennen.

Heb zelfee Golf III AAZ GTD met Intercooler van een TDI. Zit tegen de 85PK aan en meen iets van 170Nm koppel.... Rijdt erg fijn moet ik zeggen! Maar ook een serie AAZ (75PK en 150Nm) rijdt prima hoor! En vergeet niet dat een Golf II ietsje lichter is.
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote
  #20  
Old 05-08-2008, 15:01
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

Nouw was dit voor een vriend van mij wat hierboven staat het is allemaal gelukt hij heeft een 1900 d erin gelegd dus is alles goed gelopen!! Nu heb ik een golf 1 diesel. Daar wil ik een 1900 TD van een golf 3 inleggen blok is helemaal compleet Met versnellingsbak die bij de 1900 TD hoort. Nouw wil ik die 1900 TD in me golf 1 doen. Aangezien ik al diesel heb past dat er zo in als ik de motorsteunen van me originele diesel op die van die 1900 TD doe??(of moet er gelast worden??) En aandrijfassen Welke moet ik gebruiken????. Stuur armen blijven gewoon origineel dat is nog te doen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum