Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Karmann Ghia (typ 14 & 34)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-10-2004, 13:19
lowghia's Avatar
lowghia lowghia is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 765
Smile tuning karmann wel of niet?

hallo ik zal mij even voorstellen mijn naam is johan en ik ben een echte vw gek. Ik heb 2 gti"jes gehad helemaal op getuned (verlaagt,gecleand,alles in kleur gespoten,enz) Toen heb ik een polo 6n gekocht en het zelfde meegedaan. ga zoveel mogelijk naar meetings zoals vw sportief,vweuro,hogeveen,essen,enz. de bedoeling van die meetings is dat je er zoveel mogelijk uit springt met je wagen. Dus ik dacht een goed begin is het halfe werk! Heb de polo verkocht en een karmann ghia gekocht met de bedoeling om hem tegaan optunen. Maar dat was gemakkelijker gezegt dan gedaan,mijn geweten begon op te spelen! heb ik het recht wel om dat te doen? Wat is jullie mening hier over?

Last edited by lowghia : 23-10-2004 at 13:22.
Reply With Quote
  #2  
Old 23-10-2004, 16:55
Beetlefreak's Avatar
Beetlefreak Beetlefreak is offline
6k and counting...
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 6,355
Send a message via MSN to Beetlefreak
Default

Allereerst welkom dan maar
Er zitten hier heel wat luchtsleutels, maar iemand met een karmann is volgens mij vrij uniek!!

Welk model karmann heb je gekocht, of beter nog, heb je er fotoos van??
En ja, wat is het recht hebben om... Als jij je auto wilt gaan veranderen, moet je toch lekker zelf weten?
Een lage karmann is super vind ik! Tis maar net of je van originaliteit houdt.
Wat voor plannen heb je er allemaal mee tot nu toe?

Hier nog enkele voorbeelden van hoe het wel moet








__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::

Flickr

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!
Reply With Quote
  #3  
Old 23-10-2004, 17:33
bartman bartman is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 463
Default

zolang je maar niet begint met polyester en fast and furious toestanden is het oké! Ik vind dat je zo'n auto zijn originele look moet houden maar verlagen enzo mag wel!
__________________
NOT fast NOT furious
Reply With Quote
  #4  
Old 23-10-2004, 19:10
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

verlagen, paar hele dikke wielen eronder, en klaar!
Reply With Quote
  #5  
Old 24-10-2004, 20:33
erwin 944 erwin 944 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 100
Default

tunen kan/mag ,maar ik zou zodanig tunen dat je steeds naar de originele toestand terug kan, wat wil zeggen andere velgen, eventueel verlagen ,motor tuning, enz ... maar begin niet met het koetswerk te verkl.......
ik vindt dat altijd jammer,maar iedereen doet met zijn wagen wat hij wil
ikzelf het een t2b wetfalia aangepast aan mijn noden maar ben van het oorspronkelijk koetswerk afgebleven, wel kleur, binnenbekleding ,en motor aangepast,idem voor mijn cabrio

erwin
Reply With Quote
  #6  
Old 25-10-2004, 16:26
lowghia's Avatar
lowghia lowghia is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 765
Default

bedankt voor jullie mening, ten eerste zal ik wat meer vertellen over de karmann. Het is een karmann ghia uit 1963 het model met de kleine richting aanwijzers en de kleinere achterlichten. Het is een inport uit amerika en heeft een 1200 motor. In 1987 hebben ze maar besloten om er een cabrio van te gaan maken!...(au!) Dat heeft tot gevolgen dat er een paar beste balken in zitten en een tent op is gemaakt,niet echt een cabrio kap maar een tent. Wat weer als gevolg had dat de ramen in de deuren niet goed sloten met het dak ....dus,hebben ze de ramen er maar uit gehaald......jawel... Nou klinkt het meschien allemaal raarder dan dat het is. het is bepaalt geen brik, maar hij moet wel uit elkaar want hier en daar vertoont hij wat plekken die de nodige aandacht wel verdienen. Wat ik voor de karmann ingedachte had was meer de duitse stijl,dus geen stikkers geen grote spoilers en andere toeters en bellen. juist minder en een rustig kleurtje en vet laaaaag! Wat ik al in huis heb dat is: een 2 liter busje motor die al uit elkaar ligt (moet nog ergens een snelle nokkenas zien op te snorren.) nieuwe dorpels en een blikken dak, ik had ingedachte om er dan maar een hardtop van te maken, zodat je wel het plezier hebt van een cabrio en het genot van een gewone, dan kunnen er ook weer ramen in de deuren! Verder wil ik de standaart velgen zoveel mogelijk verbreden vooral achter. Dus het feest is nog maar net begonnen! Foto"s houden jullie van mij tegoed, moet dat nog uit dokteren hoe dat moet. ben niet zo handig met pc s.
Reply With Quote
  #7  
Old 27-10-2004, 09:33
Brothersinbeetles's Avatar
Brothersinbeetles Brothersinbeetles is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 235
Default

Quote:
Originally Posted by Beetlefreak
Allereerst welkom dan maar
Er zitten hier heel wat luchtsleutels, maar iemand met een karmann is volgens mij vrij uniek!!


Dat valt toch nog wel mee. Er rijden best leuke Nederlandse Karmanns rond hoor. Zowel origineel als getuned.

Hier vind je nagenoeg alle Nederlandse Karmanns inclusief foto's.

De onderste afbeelding hierboven (oranje) is trouwens ook van een Nederlander, ene Pascal. Die heeft tevens een vijftiger jaren Ratlook.

Onze KG is vooraan met spindels verlaagd, deze winter gaat ie achteraan iets omlaag. Meer foto's op onze site.

P.S. ik zou de originele USA bumpers monteren/gemonteerd laten. Staat stukken beter dan de Europese.








__________________
Brothers in Beetles & Ghia's
Aircooled Chill Out

'54 Oval - '62 Notch - '69 Type 14 Ghia
Reply With Quote
  #8  
Old 27-10-2004, 09:45
Beetlefreak's Avatar
Beetlefreak Beetlefreak is offline
6k and counting...
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 6,355
Send a message via MSN to Beetlefreak
Default

Quote:
Originally Posted by Brothersinbeetles
Dat valt toch nog wel mee. Er rijden best leuke Nederlandse Karmanns rond hoor. Zowel origineel als getuned.

Ik doelde eigenlijk ook meer op het forum op zich dan in heel NL


Quote:
Originally Posted by Brothersinbeetles
De onderste afbeelding hierboven (oranje) is trouwens ook van een Nederlander, ene Pascal. Die heeft tevens een vijftiger jaren Ratlook.

Klopt, heeft met zijn choco rat in de VW Speed /VW Scene (whatever) gestaan. Gebruikt(e) hetzelfde kenteken voor de autoos

Afgebeelde is rood btw, foto is tegen het licht ingemaakt
__________________
:: Meeting Gallery '07 / '08 / '09 ::

Flickr

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!
Reply With Quote
  #9  
Old 30-10-2004, 11:32
pbaptist pbaptist is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 33
Default

Dan heb jij waarschijnlijk deze witte KG.
Hier is toch al een hoop aan verbouwd en echt origineel maken wordt heel lastig.

Met polyesther moet je niet beginnen. Hier zijn mooie voorbeelden hoe het niet moet: http://www.kgcs.de/horror/othersgallery.htm

In Nederland zijn er niet zoveel die echt duidelijk getunes zijn. De rode staat nu ook te koop en is ook al een beetje te. De witte-66-er is wel een mooi voorbeeld met een 911 porche motor erin, rondom volledig verstevigd en zeer mooi weggewerkt.

Die rode 56-er van Pascal staat officieel op een Duits kenteken vandaar dat je hem wel eens tegen komt met de kentekenplaten van zijn bruine 58-er.
Meer foto's staan in mijn KG registratie NL.

P.S. Brothersinbeetle, wanneer meld jij je nu aan bij de registratie? Als je dat doet zal ik jouw auto op je gebruikersnaam zetten en kan je verder zelf foto's en andere info toevoegen.

Patrick
Reply With Quote
  #10  
Old 30-10-2004, 11:45
JK Le Mans's Avatar
JK Le Mans JK Le Mans is offline
Married to PC
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 3,357
Send a message via MSN to JK Le Mans
Default





__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 30-10-2004, 12:16
Volkswagenaar's Avatar
Volkswagenaar Volkswagenaar is offline
VW Guru
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 770
Default

Wat een verschrikkelijk vette wagens zijn het toch!
Als ik later ooit het geld heb...

Maar hou het 'tunen/stylen' wel netjes, zoals de wagens die je hier zien.
Anders verknal je de hele wagen.
Reply With Quote
  #12  
Old 30-10-2004, 12:23
lowghia's Avatar
lowghia lowghia is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 765
Default

wees maar gerust ik weet wat ik doe,wil graag even jullie ideeen horen over wat wel kan en wat niet.
Reply With Quote
  #13  
Old 30-10-2004, 15:29
lowghia's Avatar
lowghia lowghia is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 765
Default

dit is hem dan! :biggrin: :biggrin:
Reply With Quote
  #14  
Old 30-10-2004, 16:01
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Ik zie dat PBaptist je auto al kent, dus hij zal ook wel in het circuit hebben meegelopen.
Origineel of niet, tis een leuke auto. en omdat hij moeilijk origineel te krijgen zal zijn, kan je inderdaad iets leuks ermee doen zonder een collectors item te verpesten.

ik ben benieuwd
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #15  
Old 30-10-2004, 16:23
lowghia's Avatar
lowghia lowghia is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 765
Default

ik heb een kompleet dak liggen met al de 4 stijlen er nog aan dus dan ben ik al een hele stap verder, kunnen de balken er ook weer uit! en daar bij komt ik heb de tijd wel ,eerst mot de 2 liter weer in elkaar voor dat ik aan de karmann begin ander heb ik overal wat liggen! Maar mijn vingers beginnen al stiekem te jeuken :o
Reply With Quote
  #16  
Old 31-10-2004, 20:07
Brothersinbeetles's Avatar
Brothersinbeetles Brothersinbeetles is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 235
Default

Quote:
Originally Posted by pbaptist
P.S. Brothersinbeetles, wanneer meld jij je nu aan bij de registratie? Als je dat doet zal ik jouw auto op je gebruikersnaam zetten en kan je verder zelf foto's en andere info toevoegen.

Patrick


Ronald zit niet zoveel op de forums, ik wel (voorheen als Beetlemaniac, maar sinds kort als Brothersinbeetles). Zal 'm eens zeggen dat hij z'n KG moet registreren op je site.
__________________
Brothers in Beetles & Ghia's
Aircooled Chill Out

'54 Oval - '62 Notch - '69 Type 14 Ghia
Reply With Quote
  #17  
Old 01-11-2004, 20:22
pbaptist pbaptist is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 33
Default

Hoi Rene,

Zijn karmann staat er al wel op, alleen mis ik nog het chassisnummer en heeft hij ongetwijfeld nog verdere info over zijn auto.

En Lowghia, jouw auto heb ik er nu ook tussen gezet.
kijk maar op www.karmann-ghia.nl/registratie
Reply With Quote
  #18  
Old 02-11-2004, 16:49
lowghia's Avatar
lowghia lowghia is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 765
Default

Bedankt man dat ziet er goed uit! en als je het chassisnummer nog er bij wilt hebben, dit is hem: 5721462.
Reply With Quote
  #19  
Old 02-11-2004, 17:21
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default




Misschien ook een ideetje .... wel "all the way" gaan dan hé
Reply With Quote
  #20  
Old 02-11-2004, 21:54
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,742
Default

Dit doe ik voor een Karmann op BAR03:




Maar een leuk model een karmann, persoonlijk zou ik voor de type34 gaan:

__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER!

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!

'72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum