Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-11-2009, 12:24
richard.aarts richard.aarts is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 10
Default antenne probleem

Sinds een paar weken heb ik een golf 5 uit 2004.
Nu heeft de garage voor mij er een jvc dubbele din autoradio ingebouwd, maar op dit moment heb ik veel storingen in ontvangst van diverse radio zenders, je ziet dan dat het stereo lampje gaat knipperen, en het signaal valt dan vaak effe weg, of begint de "kraken"
Nu ben ik al terug geweest naar de dealer, met dit probleem, hij heeft de antenne versterker doorgemeten, en zegt dat die goed is.
Nu ga ik binnekort maar weer een afspraak maken, want ik ben nog helemaal niet tevreden.
Nu zit er geen antenne op mijn auto, maar waar zit die antenne nu, is dit aan de achterkant, of bij de voorruit ?
Misschien kunnen jullie me dit vertellen, zodat ik zelf ook even kan kijken, hopelijk hebben jullie misschien wat tips waarop ik kan letten, of die ik kan doorgeven bij de garage.
Reply With Quote
  #2  
Old 01-11-2009, 18:34
Rickster Rickster is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 365
Default

De antenne zit in de achterruit de horizontale strepen is de achterruitverwaming en de verticale strepen(2 lange en 2 korte) is de antenne. Heb met een orginele radio weinig last van slecht ontvangst.
__________________
83 golf 1.1
00 audi cabrio
04 caddy
Reply With Quote
  #3  
Old 08-11-2009, 18:04
richard.aarts richard.aarts is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 10
Default

Quote:
Originally Posted by Rickster
De antenne zit in de achterruit de horizontale strepen is de achterruitverwaming en de verticale strepen(2 lange en 2 korte) is de antenne. Heb met een orginele radio weinig last van slecht ontvangst.


Ik hoor vaak zeggen dat originele autoradios (VW) beter werken dan de andere ?
Hoe kan dat dan ?
Reply With Quote
  #4  
Old 08-11-2009, 18:25
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Die hebben een dubbele FAKRA antenne aansluiting. Aftermarket heeft altijd maar 1 DIN antenne aansluiting.
Reply With Quote
  #5  
Old 08-11-2009, 18:36
richard.aarts richard.aarts is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 10
Default

Quote:
Originally Posted by Arne
Die hebben een dubbele FAKRA antenne aansluiting. Aftermarket heeft altijd maar 1 DIN antenne aansluiting.


Kan ik met zo'n fakra antenne aansluiting, of adapter iets bereiken dan, krijg ik dan een beter ontvangst.
Zelf heb ik de JVC XG700 autoradio.

http://mobile.jvc.com/product.jsp?p...DL027886&page=1
Reply With Quote
  #6  
Old 08-11-2009, 18:38
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Nee, je kunt er weinig aan doen. Ik heb in mn 2005 Passat ook een aftermarket radio, en de ontvangst is stukken minder vergeleken met de originele radio.
Reply With Quote
  #7  
Old 08-11-2009, 18:42
richard.aarts richard.aarts is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 10
Default

Quote:
Originally Posted by Arne
Nee, je kunt er weinig aan doen. Ik heb in mn 2005 Passat ook een aftermarket radio, en de ontvangst is stukken minder vergeleken met de originele radio.


Dus de enige oplossing zou zijn om een orignele autoradio in te bouwen, of is er nog iets mogelijk met een versterker of andere antenne?

Een originele radio, zoals de RNS 310 zou niet werken, hij zou de accu leegtrekken.
Maar je moet toch een goed ontvangst met een aftermarket radio moeten hebben, die worden toch veel veel verkocht.

Last edited by richard.aarts : 09-11-2009 at 23:28.
Reply With Quote
  #8  
Old 08-11-2009, 18:43
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Ik zou eens een andere aftermarket radio erin zetten, kijken of je het probleem nog hebt. Weet je iig al of het aan de radio, of aan de antenne ligt.
Reply With Quote
  #9  
Old 08-11-2009, 18:46
richard.aarts richard.aarts is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 10
Default

Quote:
Originally Posted by Arne
Ik zou eens een andere aftermarket radio erin zetten, kijken of je het probleem nog hebt. Weet je iig al of het aan de radio, of aan de antenne ligt.


Waardoor onstaat het probleem dan, is er dan minder storing bij originele radios i.c.m. zo'n Fakra aansluiting t.o.v. een aftermarket autoradio.
Wat maakt dus het verschil ?

Last edited by richard.aarts : 08-11-2009 at 19:03.
Reply With Quote
  #10  
Old 09-11-2009, 12:46
Boeie's Avatar
Boeie Boeie is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 404
Default

Dat een fabrieksradio gebruik maakt van de dubbele (FAKRA) antenne mogelijkheid en een aftermarket radio maar één antenne gebruikt.
Reply With Quote
  #11  
Old 19-11-2009, 21:32
G60variant G60variant is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 331
Default

je kunt ook een andere antenne monteren(plak antenne) met versterker.. gebeurt wel meer. en heb je altijd goede ontvangst
Reply With Quote
  #12  
Old 19-11-2009, 22:59
tieske_jetta's Avatar
tieske_jetta tieske_jetta is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 321
Default

een nieuwere RNS 310 kan wel in een oudere golf 5 maar dan moet je ook een regelapparaatje vervangen en die kost ong 150 euro extra dan "herkent" de auto de radio wel.

Je kan ook de antenne verstekerker ff controleren op goede bevestiging, als je hem even loskoppelt uit de originele fakra antenne en dan moet je ff kijken of het pinnetje van de antenneversterker wel in het midden zit zodat die netjes in het gaatje van de fakra antenne schuift. Het wil nog wel eens gebeuren dat het pinnetje naast het gaatje komt en er niet in, dan geeft hij ook slecht ontvangst. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk verteld heb.

Gr Thijs
__________________
DUB CLUB

Golf mk2 1986 1.9 tdi
Corrado 2.0 16v
Reply With Quote
  #13  
Old 20-11-2009, 21:48
richard.aarts richard.aarts is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 10
Default

Quote:
Originally Posted by G60variant
je kunt ook een andere antenne monteren(plak antenne) met versterker.. gebeurt wel meer. en heb je altijd goede ontvangst


Zou je me hier een voorbeeld van kunnen geven, foto of een of andere site waar ik zoiets kan kopen.
Heb je hier zelf ervaring mee?
Reply With Quote
  #14  
Old 20-11-2009, 21:50
richard.aarts richard.aarts is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 10
Default

Quote:
Originally Posted by tieske_jetta
een nieuwere RNS 310 kan wel in een oudere golf 5 maar dan moet je ook een regelapparaatje vervangen en die kost ong 150 euro extra dan "herkent" de auto de radio wel.

Je kan ook de antenne verstekerker ff controleren op goede bevestiging, als je hem even loskoppelt uit de originele fakra antenne en dan moet je ff kijken of het pinnetje van de antenneversterker wel in het midden zit zodat die netjes in het gaatje van de fakra antenne schuift. Het wil nog wel eens gebeuren dat het pinnetje naast het gaatje komt en er niet in, dan geeft hij ook slecht ontvangst. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk verteld heb.

Gr Thijs


Maar ik heb gehoord dat de rns310 de acu leeg trekt
Reply With Quote
  #15  
Old 23-11-2009, 21:56
tieske_jetta's Avatar
tieske_jetta tieske_jetta is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 321
Default

Daarom heb je ook dat andere regelapparaatje nodig die zorgt ervoor dat de auto de radio herkent en de accu dus niet leegtrekt. De accu zou anders leeggetrokken worden omdat de auto canbus heeft en die blijft "communiceren" met de radio omdat hij hem niet herkent, daardoor gaat de accu leeg.

Gr Thijs
__________________
DUB CLUB

Golf mk2 1986 1.9 tdi
Corrado 2.0 16v
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum