Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-11-2009, 23:32
Rens*G40 Rens*G40 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 101
Default Probleem G40

hee,

Ik heb en probleem met mijn Polo G40.
Als ik laag in zijn toeren rij dan gaat die hikken, egt super vervelend.
bijvoorbeeld als ik op mijn werk rij, waar ik maar 30 mag en ik rij gewoon in zijn 2 dan hikt die heel erg. Als die stationair loopt dan daalt het toerental ook soms opeens en dan weer omhoog, alsof die uit wil vallen? (dit doet die misschien 1 keer in de minuut, niet vaak dus)

Als de auto koud is heb ik nergens last van!

ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat het probleem is.

Gr. rens
Reply With Quote
  #2  
Old 26-11-2009, 14:13
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Probeer eens rijden met de lambdasonde losgekoppeld.
Gewoon kabel vanaf de sonde volgen, dan kom je de stekkerverbinding rechts aan het inlaatspruitstuk wel tegen.
Is het dan weg/beter, dan is waarschijnlijk de sonde overleden.
Lambdasonde doet de eerste tijd na koude start ook niks, dat komt overeen met jouw beschrijving.

Alhoewel het nog genoeg andere oorzaken kan hebben
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #3  
Old 26-11-2009, 18:51
Rens*G40 Rens*G40 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 101
Default

thnx voor de tip, ga het morgen proberen
Reply With Quote
  #4  
Old 26-11-2009, 21:25
neoninside neoninside is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 302
Send a message via MSN to neoninside
Default

Lambda kan je ook meten en moet tijdens het lopen van de motor ergenstussen de 0 en de 1 volt fluktueren
Weet even niet op welke draden maar dat weten de jongens hier wel
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping
Audi A4 B6 avant 1.8 20vt
Reply With Quote
  #5  
Old 27-11-2009, 19:20
Rens*G40 Rens*G40 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 101
Default

Helaas de lambdasonde is het niet.

bougies zijn ook nog goed en kabels ook.
Miss. wel de G-lader?
Reply With Quote
  #6  
Old 27-11-2009, 19:22
PatrickG40's Avatar
PatrickG40 PatrickG40 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2009
Posts: 164
Default

Kijk eens naar de sensors van de koelvloeistoftemp, kosten maar een paar euro en veroorzaakten bij mij precies hetzelfde probleem!
__________________
Polo G40 Genesis 1993
Reply With Quote
  #7  
Old 27-11-2009, 23:05
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Dat zou idd mijn 2e "gok" zijn, de blauwe koelvloeistofsensor vervangen...
Ik zou ook alle (massa)verbindingen nalopen.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #8  
Old 28-11-2009, 13:51
Rens*G40 Rens*G40 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 101
Default

Oke ga ik gelijk proberen, bedankt voor de tip.
Reply With Quote
  #9  
Old 28-11-2009, 18:39
PatrickG40's Avatar
PatrickG40 PatrickG40 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2009
Posts: 164
Default

Geen probleem, ik hoop dat je probleem inmiddels is opgelost?
__________________
Polo G40 Genesis 1993
Reply With Quote
  #10  
Old 28-11-2009, 20:28
Rens*G40 Rens*G40 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 101
Default

Bij de autozaak hadden ze die sensor niet dus moet naar de dealer maar die is op zaterdag natuurlijk dicht. maandag ga ik naar de dealer.
Als ik hem vervangen heb laat ik weten of het gelukt is.
Reply With Quote
  #11  
Old 28-11-2009, 20:31
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by Rens*G40
Bij de autozaak hadden ze die sensor niet dus moet naar de dealer maar die is op zaterdag natuurlijk dicht. maandag ga ik naar de dealer.
Als ik hem vervangen heb laat ik weten of het gelukt is.


Dan ben je bij de verkeerde dealer geweest, ik was er vandaag van 8:00 - 14:30

Ben benieuwd naar de uitkomst heb een soortgelijk probleem met een 2.0
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #12  
Old 30-11-2009, 15:53
Rens*G40 Rens*G40 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 101
Default

de sensor van de kvs temperatuur is het ook niet:S
Reply With Quote
  #13  
Old 30-11-2009, 21:36
neoninside neoninside is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 302
Send a message via MSN to neoninside
Default

Zit er een vervroeging in de onsteking bij dit soort type blokken
En hoe word dit bewerkstelligd

Als je vervroeging op je onsteking niet goed werkt dan kan dit in het lage toeren gebied ook vervelend gaan doen
Misschien word je daar wat wijzer van
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping
Audi A4 B6 avant 1.8 20vt
Reply With Quote
  #14  
Old 30-11-2009, 22:01
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by neoninside
Zit er een vervroeging in de onsteking bij dit soort type blokken
En hoe word dit bewerkstelligd

Als je vervroeging op je onsteking niet goed werkt dan kan dit in het lage toeren gebied ook vervelend gaan doen
Misschien word je daar wat wijzer van


Kan die vervroeging dan ook het stationair beinvloeden?
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #15  
Old 01-12-2009, 18:44
neoninside neoninside is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 302
Send a message via MSN to neoninside
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Kan die vervroeging dan ook het stationair beinvloeden?


Als je vervroeging blijft hangen dan kan hij inderdaad vervelend stationair lopen

Dan staat je onsteking te vroeg voor stationair toeren tal als hij blijft hangen
En daar kan hij behoorlijk last van hebben
Maargoed ik weet niet hoe dat bij dit soort type motoren geregeld is
Vaak is het een grond plaat die verdraaid ten opzichte van het onstekings asje
En dat verdraaien gebeurt weer door middel van een vacuum potje
Als die grondplaat niet lekker meer is of niet gangbaar meer draaid heb je er al last van
Dat zou zelfs temperatuur afhankelijk probleem kunnen zijn ivm uitzetten enz

Maar ik denk even hardop hier
Iedereen mag mij corrigeren als ik het verkeerd heb
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping
Audi A4 B6 avant 1.8 20vt
Reply With Quote
  #16  
Old 01-12-2009, 18:55
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Vervroeging is niet met een vacuumpotje bij de G40. Is een digifantsysteem.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #17  
Old 01-12-2009, 18:59
neoninside neoninside is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 302
Send a message via MSN to neoninside
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Vervroeging is niet met een vacuumpotje bij de G40. Is een digifantsysteem.


Ah kijk dan heb je daar geen last van inderdaad
Had het bij mijn auto nog niet bekeken eerlijk gezegt
Maar misschien ergens vacuum lekkage ?
Beetje met de spuit her en der spuiten kijken of hij hoger stationair gaat lopen
Misschien is het gewoon een kwestie van nieuwe bougie kabels en bougies
Het kan echt van alles zijn
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping
Audi A4 B6 avant 1.8 20vt
Reply With Quote
  #18  
Old 01-12-2009, 19:23
Rens*G40 Rens*G40 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 101
Default

De bougies zijn wel zwart, dit wil zeggen te veel benzine? (bij scooters wel)
dit is dus best raar want als die koud is krijgt die nog meer benzine en rijd die wel goed?

ik post zo een foto van de bougies
Reply With Quote
  #19  
Old 01-12-2009, 19:32
Rens*G40 Rens*G40 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 101
Default



By rensvld,



By rensvld,

zijn dit uberhaupt wel de goede bougies?
Zijn geen W5DPO, dat zijn tog de enige bougies van Bosch die gschikt zijn voor een G40?
Misschien worden deze te warm?

Hen de bougies goed schoon gemaakt maar had geen effect.

Gr. rens
Reply With Quote
  #20  
Old 01-12-2009, 20:37
neoninside neoninside is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 302
Send a message via MSN to neoninside
Default

misschien toch een temperatuur sensor probleem en ziet de auto niet dat hij warm is
En blijft hij teveel inspuiten dat dat zou het kunnen verklaren
Maar kan ook in de bekabeling of stekker zitten van de temp sens naar de computer
Dan zou je de weerstand in de computer stekker moeten meten over de temp sens

Of misschien juist lucht te kort door de automatische choke ? dan heb je automatisch brandstof te veel
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping
Audi A4 B6 avant 1.8 20vt
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum