#1
|
|||
|
|||
Probleem G40
hee,
Ik heb en probleem met mijn Polo G40. Als ik laag in zijn toeren rij dan gaat die hikken, egt super vervelend. bijvoorbeeld als ik op mijn werk rij, waar ik maar 30 mag en ik rij gewoon in zijn 2 dan hikt die heel erg. Als die stationair loopt dan daalt het toerental ook soms opeens en dan weer omhoog, alsof die uit wil vallen? (dit doet die misschien 1 keer in de minuut, niet vaak dus) Als de auto koud is heb ik nergens last van! ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat het probleem is. Gr. rens |
#2
|
|||
|
|||
Probeer eens rijden met de lambdasonde losgekoppeld.
Gewoon kabel vanaf de sonde volgen, dan kom je de stekkerverbinding rechts aan het inlaatspruitstuk wel tegen. Is het dan weg/beter, dan is waarschijnlijk de sonde overleden. Lambdasonde doet de eerste tijd na koude start ook niks, dat komt overeen met jouw beschrijving. Alhoewel het nog genoeg andere oorzaken kan hebben
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#3
|
|||
|
|||
thnx voor de tip, ga het morgen proberen
|
#4
|
|||
|
|||
Lambda kan je ook meten en moet tijdens het lopen van de motor ergenstussen de 0 en de 1 volt fluktueren
Weet even niet op welke draden maar dat weten de jongens hier wel
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping Audi A4 B6 avant 1.8 20vt |
#5
|
|||
|
|||
Helaas de lambdasonde is het niet.
bougies zijn ook nog goed en kabels ook. Miss. wel de G-lader? |
#6
|
||||
|
||||
Kijk eens naar de sensors van de koelvloeistoftemp, kosten maar een paar euro en veroorzaakten bij mij precies hetzelfde probleem!
__________________
Polo G40 Genesis 1993 |
#7
|
|||
|
|||
Dat zou idd mijn 2e "gok" zijn, de blauwe koelvloeistofsensor vervangen...
Ik zou ook alle (massa)verbindingen nalopen.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#8
|
|||
|
|||
Oke ga ik gelijk proberen, bedankt voor de tip.
|
#9
|
||||
|
||||
Geen probleem, ik hoop dat je probleem inmiddels is opgelost?
__________________
Polo G40 Genesis 1993 |
#10
|
|||
|
|||
Bij de autozaak hadden ze die sensor niet dus moet naar de dealer maar die is op zaterdag natuurlijk dicht. maandag ga ik naar de dealer.
Als ik hem vervangen heb laat ik weten of het gelukt is. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Dan ben je bij de verkeerde dealer geweest, ik was er vandaag van 8:00 - 14:30 Ben benieuwd naar de uitkomst heb een soortgelijk probleem met een 2.0
__________________
WWW.MIVW.NL |
#12
|
|||
|
|||
de sensor van de kvs temperatuur is het ook niet:S
|
#13
|
|||
|
|||
Zit er een vervroeging in de onsteking bij dit soort type blokken
En hoe word dit bewerkstelligd Als je vervroeging op je onsteking niet goed werkt dan kan dit in het lage toeren gebied ook vervelend gaan doen Misschien word je daar wat wijzer van
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping Audi A4 B6 avant 1.8 20vt |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Kan die vervroeging dan ook het stationair beinvloeden?
__________________
WWW.MIVW.NL |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Als je vervroeging blijft hangen dan kan hij inderdaad vervelend stationair lopen Dan staat je onsteking te vroeg voor stationair toeren tal als hij blijft hangen En daar kan hij behoorlijk last van hebben Maargoed ik weet niet hoe dat bij dit soort type motoren geregeld is Vaak is het een grond plaat die verdraaid ten opzichte van het onstekings asje En dat verdraaien gebeurt weer door middel van een vacuum potje Als die grondplaat niet lekker meer is of niet gangbaar meer draaid heb je er al last van Dat zou zelfs temperatuur afhankelijk probleem kunnen zijn ivm uitzetten enz Maar ik denk even hardop hier Iedereen mag mij corrigeren als ik het verkeerd heb
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping Audi A4 B6 avant 1.8 20vt |
#16
|
||||
|
||||
Vervroeging is niet met een vacuumpotje bij de G40. Is een digifantsysteem.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Ah kijk dan heb je daar geen last van inderdaad Had het bij mijn auto nog niet bekeken eerlijk gezegt Maar misschien ergens vacuum lekkage ? Beetje met de spuit her en der spuiten kijken of hij hoger stationair gaat lopen Misschien is het gewoon een kwestie van nieuwe bougie kabels en bougies Het kan echt van alles zijn
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping Audi A4 B6 avant 1.8 20vt |
#18
|
|||
|
|||
De bougies zijn wel zwart, dit wil zeggen te veel benzine? (bij scooters wel)
dit is dus best raar want als die koud is krijgt die nog meer benzine en rijd die wel goed? ik post zo een foto van de bougies |
#20
|
|||
|
|||
misschien toch een temperatuur sensor probleem en ziet de auto niet dat hij warm is
En blijft hij teveel inspuiten dat dat zou het kunnen verklaren Maar kan ook in de bekabeling of stekker zitten van de temp sens naar de computer Dan zou je de weerstand in de computer stekker moeten meten over de temp sens Of misschien juist lucht te kort door de automatische choke ? dan heb je automatisch brandstof te veel
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping Audi A4 B6 avant 1.8 20vt |