Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-04-2010, 11:55
beverzz beverzz is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 3
Default Golf V kopen: 4 speciale eisen

Mensen,

Ik ben me aan het orienteren op een tweedehands Golf 5. Ik neem de tijd om iets nieuws te zoeken en heb dan ook een aantal eisen waaraan mijn nieuwe bolide moet voldoen . En juist over die punten heb ik een aantal vragen. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
  • Lichte bekleding Ik wil graag een Golf met lichte bekleding. Bekijk hier wat ik bedoel. Mijn vraag is: heeft dit een speciale naam of is er een andere slimme manier om op te zoeken? Want met lichte bekleding alleen kom je niet ver.
  • Groot navigatiesysteem Wat ook een eis is, is dat de Golf een groot navigatiesysteem heeft, maar eveneens niet makkelijk te vinden en vaak erg duur. Mijn vraag hierover luidt: Kan ik deze ook apart kopen en inbouwen en is dit slim? Heb je weleens op marktplaats gezien.
  • Meegepoten handgrepen Bij welke lines is dit standaard? Of is het altijd een extra optie geweest bij alle uitvoering van de Golf 5?
  • Multifuntioneel stuur Mijn vraag hierover luidt eveneens: Kan ik deze ook apart kopen en inbouwen en is dit slim? Zou het erg fijn vinden om een auto te hebben met MF stuur, maar dit laatste punt is geen echte harde eis.

Ik besef dat het niet gemakkelijk is een auto te vinden met deze eigenschappen maar ik heb dan ook de tijd en het geduld.

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Bart
Reply With Quote
  #2  
Old 25-04-2010, 12:53
fabbi fabbi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,570
Default

Je wil dus een paar aparte opties die hier in NL een dure nieuwprijs gehad hebben.
Kijk eens op Mobile.de
en zoek iets in Duitsland, importeren stelt ook niks voor...
Reply With Quote
  #3  
Old 25-04-2010, 13:10
beverzz beverzz is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 3
Default

fabbi, bedankt voor je reactie. wat bedoel je met importeren? de auto zelf of de aparte opties?
Reply With Quote
  #4  
Old 25-04-2010, 14:44
jrn2K jrn2K is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 41
Default

Quote:
Originally Posted by beverzz
fabbi, bedankt voor je reactie. wat bedoel je met importeren? de auto zelf of de aparte opties?


Ik denk dat hij bedoeld dat auto's in Duitsland vele malen goedkoper zijn dan hier in Nederland en daardoor worden ze nieuw in Duitsland altijd bomvol opties gegooid!
__________________
'09 Citroen C1 Ambiance lowered and tuned (word vervangen door VAG oldtimer )
'99 Fiat Multipla (van de vrouw)

ex mk4 variant tdi
ex mk3 atlanta sport
ex audi 80 1985
Reply With Quote
  #5  
Old 25-04-2010, 18:00
fabbi fabbi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,570
Default

zo ongeveer ja,
De opties zullen daar makkelijker te vinden zijn, en vind je makkelijker de auto naar jouw zin.

Ik heb hetzelfde gedaan maar dan met een scirocco3..
Reply With Quote
  #6  
Old 25-04-2010, 19:44
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,800
Default

Ik heb zelf het creme leren/alcantara interieur, dat heet purebeige qua kleurstelling en wordt aangeduid met de code 7G8.

Voor een grootbeeld navi kun je de originele RNS 510 pakken, deze zijn voor een 6 a 800 euro goed te vinden. Het is achteraf in te bouwen, je mist dan alleen de GPS antenne maar die koop je via MP ook voor 2-3 tientjes.

Ook het multifunctionele stuur is achteraf in te bouwen.

Voor alle achteraf ingebouwde opties geldt wel dat ze vrij gegeven moeten worden in de computer van het voertuig om ze te laten werken.
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 26-04-2010, 08:31
Boeie's Avatar
Boeie Boeie is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 404
Default

Ter aanvulling, let inderdaad niet op de aanwezigheid van een groot navigatiesysteem. Bij de Golf V is dit vaak de MFD2 en persoonlijk vind ik dat echt een onding, dan beter doen wat Veedubber hierboven zegt.

Lichte bekleding in een VI heet Corn silk beige, dus als je beige als zoekterm gebruikt kom je wel een eind denk ik.

Deurgrepen meegespoten is volgens mij vanaf comfortline en hoger. Echter is het voor de trendline ook een optiepakket geweest (accent pakket onder andere).

Als een auto geen MF stuur heeft zou ik hem daar niet voor laten staan...
Reply With Quote
  #8  
Old 26-04-2010, 16:49
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default

Je kunt niet zomaar in elke Golf V een RNS 510 inbouwen ivm Canbus 1 en 2 dus let daar goed op.
Reply With Quote
  #9  
Old 26-04-2010, 17:30
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Quote:
Originally Posted by jrn2K
Ik denk dat hij bedoeld dat auto's in Duitsland vele malen goedkoper zijn dan hier in Nederland en daardoor worden ze nieuw in Duitsland altijd bomvol opties gegooid!


Van altijd maar even vaker maken?
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984
Reply With Quote
  #10  
Old 26-04-2010, 18:06
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,800
Default

Quote:
Originally Posted by Black Devil
Je kunt niet zomaar in elke Golf V een RNS 510 inbouwen ivm Canbus 1 en 2 dus let daar goed op.


Enige wat je dan nodig hebt is een adapterkabel
__________________
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum