Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 15-11-2011, 10:21
Dennys Dennys is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 170
Default






















__________________
VW Golf mk1 GTS '83
Ex-rides:
- VW Golf mk4 V5, 180PK, 235NM 2002
- VW Golf mk3 1.8 8v "VW Motorsport" edition 1996

DubFanatics
Reply With Quote
  #42  
Old 19-11-2011, 14:21
Dennys Dennys is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 170
Default

Geel folie voor de koplampen binnengekregen.

De OEM koplampen (rechthoekige) gaan een leuk geel tintje krijgen, staat denk ik zomaar best wel dik!

De stapels updates die komen gaan staan op het moment wel even on hold, daar ik een aanbod heb gehad om als bedrijfsleider aan de slag te gaan in Adenau (dorpje vlakbij de Nürburgring, bij velen vast bekend).
Het plan is dus ook om daarheen te gaan verhuizen, en me eens goed te richten op een nieuwe carriëremove
__________________
VW Golf mk1 GTS '83
Ex-rides:
- VW Golf mk4 V5, 180PK, 235NM 2002
- VW Golf mk3 1.8 8v "VW Motorsport" edition 1996

DubFanatics
Reply With Quote
  #43  
Old 20-11-2011, 15:53
Dennys Dennys is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 170
Default

ATS-cup velgen wil ik op gaan knappen, en ik ben al begonnen aan de eerste velg.

echter zitten er nog winterbandjes omheen, waardoor ik niet alle bewegingsvrijheid heb om eraan te werken.

Daarom ga ik in een half uurtje even een stukje rijden om ook nog eens 13"ATS classics op te halen voor een leuke prijs.
Zijn ook opknappers, maar die zal ik dan even gebruiken als winterset tot de cups weer helemaal netjes zijn :P
__________________
VW Golf mk1 GTS '83
Ex-rides:
- VW Golf mk4 V5, 180PK, 235NM 2002
- VW Golf mk3 1.8 8v "VW Motorsport" edition 1996

DubFanatics
Reply With Quote
  #44  
Old 20-11-2011, 21:17
Dennys Dennys is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 170
Default

Dus, de velgen opgehaald.
Vragen nog wel om de nodige aandacht, maar dat gaat mettertijd gewoon goedkomen!
even een leuk bedrijfje zoeken dat ze voor me kan aanpakken op bepaalde punten, en maar even kijken of ik ze zelf ga spuiten of het ga laten doen...
Maar de 'kleur' die er nu opzit, en waarvan de kwaliteit niet meer al te best is, is wit.
Ik denk ook zomaar dat ze weer wit gaan worden, en met een chrome rand.

Ik kreeg 5 velgen, en eenmaal thuis aangekomen kwam ik tot de ontdekking dat er 4 5,5J waren, en een 6J-velg.
Dus OF ik ga er nog een setje 6J bijzoeken, of ik ga die los verkopen.

Ook heb ik er een setje 15mm spacers bij gekregen, deze gaan sowieso de verkoop in, aangezien ik daar al van voorzien ben op de achterwielen, en ik 15mm op de vooras een beetje teveel van het goede vind.

De foto's:

Best mistig op de snelweg:


De velgen:


Even snel een beetje afgespoeld:


Voorbeeldje van de schade:


En na een paar minuten schuren :P :

__________________
VW Golf mk1 GTS '83
Ex-rides:
- VW Golf mk4 V5, 180PK, 235NM 2002
- VW Golf mk3 1.8 8v "VW Motorsport" edition 1996

DubFanatics
Reply With Quote
  #45  
Old 30-11-2011, 17:39
Dennys Dennys is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 170
Default

Even uitgezocht wat m'n huidige opstelling is...

Ben dus in het bezit van een opgeboord YP-blok (1600cc), dus de 1921cc is goed mogelijk, en zal dan de maximale boring zijn.
Deze blokken zijn geleverd in de Passat mk1, en in de Audi 80, die allen zo rond dezelfde bouwjaren geleverd zijn (eind '70, begin '80).

In gesprek (geweest, en nog steeds) met een echte Weber-expert, en als ik een DX-kop zou monteren, zou ik direct meer inhoud en vermogen hebben, betere flow etc.
Dus het begint te kietelen hier, haha!
__________________
VW Golf mk1 GTS '83
Ex-rides:
- VW Golf mk4 V5, 180PK, 235NM 2002
- VW Golf mk3 1.8 8v "VW Motorsport" edition 1996

DubFanatics
Reply With Quote
  #46  
Old 02-12-2011, 10:45
Dennys Dennys is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 170
Default

Komend weekend naar alle waarschijnlijkheid kijken voor een compleet DX-blok (mk1 GTI blok, 1800cc 8v) voor onderdelen. Iig de kop zal dan gemonteerd worden in de GTS
__________________
VW Golf mk1 GTS '83
Ex-rides:
- VW Golf mk4 V5, 180PK, 235NM 2002
- VW Golf mk3 1.8 8v "VW Motorsport" edition 1996

DubFanatics
Reply With Quote
  #47  
Old 28-01-2012, 11:35
Dennys Dennys is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 170
Default

Zo, 5 dagen goed weggeweest met de GTS, en hij heeft letterlijk geen krimp gegeven!!
Alles draaide en werkte perfect, berg op of berg af, op de snelweg, autobahn of in de file in hartje Parijs, niks was hem te gek!!

Ben dus na deze vakantie nog weer een stuk happier met de Golf :mrgreen:


In Parijs nog wel iets geniaals meegemaakt met de corrupte agenten daar... Komt ie:

Wij lekker cruisen maandagochtend van Disneyland naar downtown PArijs om de Eiffeltoren, de Arc de Triomph en de Champs Elysee te bezichtigen. Ging allemaal prima de heenreis, auto in de parkeergarage en elkker door de stad wandelen.
Na een paar uur, een aantal bezichtigingen en weer een fotoverhaal rijker weer teruggewandeld naar de auto, garage uitrijden, en de reis voortzetten richting de ring van de stad om vanuit Parijs door te reizen via Luxemburg naar Adenau (dus van de Franse Eifel(toren) naar de Duitse Eifel :grin: ).

We waren net de garage uitgereden, en stonden pal voor de Eifeltoren, toen we door een groep Franse agentjes een "algemene verkeerscontrole" ingeloodsd werden... Lees hier dus toeristje pesten, en zonder bonnetje of wat dan ook redenen zoeken om ze flink te kunnen bekeuren om vervolgens 's avonds lekker los te kunnen gaan in de kroeg met hun door corruptie verkregen centen.
Ik mocht even het gaspedaal indrukken, en al bij 2200toeren gaf mijnheer aan dat hij teveel lawaai maakte en daarvoor alvast bekeurd zou worden.
Vervolgens mocht de motorkap even open, en zagen ze twee carburateurs (GVD nog een Frans woord ook volgens mij) zitten die naar hunh zeggen verboden was in geheel Frankrijk (maar er verder niks over kunnen zeggen, omdat ze het merk niet eens wisten...). Na een blik van een seconde of 2, door een agent die niet eens wist hoe een motorkap open moest, werd mij verteld dat ik ook hiervoor bekeurd zou gaan worden.
Daarna nog een rondje van 10sec om de auto heen, en een TUV-gekeurde einddemper was volgens de Franse authoriteiten niet toegestaan op de Franse openbare wegen, en dus zou ik ook hiervoor bekeurd gaan worden.

Direct af te rekenen zonder bon oid, of een inbeslagname van de auto: €270,-

Eventjes rustig in discussie gegaan, met de nadruk op rustig (om verdere problemen te voorkomen, want ze maken er toch wel een leuk verhaal van, en dat maakt dan 8Franse agenten tegen 2Nederlandse toeristen, oftewel een bij voorbaat verloren zaak), en de heren kwamen er zonder nader onderzoek "ineens" achter dat de auto oud is, en dus wel 'lawaai' mocht maken (ik reed met lage toeren en lage snelheid, dus veel herrie maakte ik op dat moment absoluut niet).
Restbedrag dat ik per direct moest neerleggen in het handje van de sterke arm der Franse wet: €180,-.

Dus ik maar vragen waar ik kon gaan pinnen, maar dat wisten ze geen van allen.
Om m'n meissie, maar ook de auto en alle spullen die erin lagen niet achter te laten, ben ik niet op onderzoek uit gegaan, maar ben ik rustig staan wachten tot ik antwoord kreeg van een van de agentjes, waar ik geld uit de muur kon gaan halen.

Na een minuut of 20 daar te hebben gestaan, peukie gerookt, me kapot gelachen te hebben en netjes gewacht te hebben, kwamen er drie agenten naar me toe met de duidelijke mededeling dat ik nu moest vertrekken en rustig moest gaan rijden.
Het duurde ze dus blijkbaar te lang, en ze waren denk ik in de veronderstelling dat ik niet zomaar over me heen liet lopen, dus we waren geen makkelijke prooi waar ze zomaar eventjes direct wat flinke flappen van afhandig konden maken.

Dus van €270, ineens naar €180, en vervolgens naar €0,- boete omdat er geen ruk aan de hand was. :censored: :thinking:

Al met al dus weer een geinig avontuur, waarna we relaxt richting Duitsland vertrokken. Daar in het pension lekker overnacht, om vervolgens met Arie in gesprek te gaan over werk en het ringweekend.
Daarna naar castle Kerpen gereden (leuk ritje van 20minuutjes) om te zien wat onder andere mijn werkterrein zal gaan worden als ik voor hem te werken kom.
Zowel ik als de vrouw genoten van het immense en enorm mooie gebouw en het wonderschone uitzicht vanaf de toren (het had die nacht lichtelijk gesneeuwd, wat het uitzicht in de Eifel enorm mooi maakte), en in de middag na de groene hel ook in deze staat en vooral rust bewonderd te hebben weer rustig aan richting de Hollandse grens gereden.

Zo'n 17 rij-uren met de GTS, van Nederland via België naar Frankrijk, en via daar met een omweg (hartje Parijs) door via Luxemburg naar Duitsland, en in Duitsland heerlijk door de bergen gecruised, om daarna weer richting Nederland te rijden. Mooie Western-Euro-trip als je het mij vraagt, en met de Golf zeer goed te doen!

Nu weer rustig aan werken, en vandeweek de auto weer flink onder handen nemen met wassen, reinigen, polijsten indien het weer dat toelaat, algehele staat nalopen/controleren en daarna weer verder onderhouden.
__________________
VW Golf mk1 GTS '83
Ex-rides:
- VW Golf mk4 V5, 180PK, 235NM 2002
- VW Golf mk3 1.8 8v "VW Motorsport" edition 1996

DubFanatics
Reply With Quote
  #48  
Old 28-01-2012, 16:24
Showtime's Avatar
Showtime Showtime is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 259
Default

wat een verhaal man! maar wel een tip voor iedereen! gewoon rustig afwachten als je in t centrum van parijs aangehouden word wel mooi dat je ook zonder boete thuis gekomen bent
Reply With Quote
  #49  
Old 28-01-2012, 16:31
dimitri's Avatar
dimitri dimitri is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 156
Default

Respect wat een mooie 1 groeten en welkom
Reply With Quote
  #50  
Old 31-01-2012, 06:17
Dennys Dennys is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 170
Default

Was me het avontuurtje wel hoor, is toch best spannend om op een nette manier je poot flink stijf te houden op bepaalde momenten.... Ze proberen je door met een grote groep om je heen te staan flink te intimideren, en door te beginnen met dreigen en daarna het geven van hoge boetes even te kijken hoeveel geld je op zak hebt, zodat zij dat even kunnen overhevelen naar eigen zak.... Maar idd, gelukkig kosteloos thuisgekomen

Nieuwe kleine update:

Weer wat nieuw spul besteld...

De lichtschakelaar is er deels mee opgehouden, vanaf gister kan ik enkel nog met stadslicht rijden. De dimlichtfunctie had er geen zin meer in.
Zekeringen gechecked, evenals de lampjes zelf, maar dat alles was nog in goede staat. Aan de schakelaar zelf was niks te zien, maar hij heeft al eens eerder wat lastig gedaan door niet aangezet te willen worden, maar daar zag ik geen kwaad in. Nu is ie dus half overleden, en heb ik meteen een nieuwe besteld.

Meteen nieuwe klinken besteld, de huidige waren gepoten in de kleur van de auto, maar daar liet de lak wat van los. Dus die zagen er niet zo netjes meer uit, en daarom besloten die meteen voor het optische ook maar te vernieuwen.
En ook direct een gasveer besteld voor de achterklep, die er nu opzit hield de klep niet meer helemaal goed, dus kan niet goed open blijven staan.

Wordt deze week dus weer lekker buiten klussen in de vrieskou :P
__________________
VW Golf mk1 GTS '83
Ex-rides:
- VW Golf mk4 V5, 180PK, 235NM 2002
- VW Golf mk3 1.8 8v "VW Motorsport" edition 1996

DubFanatics
Reply With Quote
  #51  
Old 02-02-2012, 06:38
Dennys Dennys is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 170
Default

Gister m'n pakketje binnengekregen met daarin de deurgrepen en de lichtschakelaar:








Toen besloten eerst de lichtschakelaar te fixen, en dan vandaag maar eens te beginnen met de klinken als ik er even de tijd voor heb na werk...

Nieuw(links) en oud:







En gemaakt en wel weer netjes in het dashboard:







Licht werkt weer super!
__________________
VW Golf mk1 GTS '83
Ex-rides:
- VW Golf mk4 V5, 180PK, 235NM 2002
- VW Golf mk3 1.8 8v "VW Motorsport" edition 1996

DubFanatics
Reply With Quote
  #52  
Old 02-02-2012, 18:46
Dennys Dennys is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 170
Default

Vandaag de eerste deurgreep vervangen.

De bestuurdersdeur ziet er nog zo uit:



De passagiersdeur nu zo:

__________________
VW Golf mk1 GTS '83
Ex-rides:
- VW Golf mk4 V5, 180PK, 235NM 2002
- VW Golf mk3 1.8 8v "VW Motorsport" edition 1996

DubFanatics
Reply With Quote
  #53  
Old 07-02-2012, 14:19
Dennys Dennys is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 170
Default

Binnenkort naar alle waarschijnlijkheid een nieuwe einddemper geregeld.... De Remus is op zich niet verkeerd, maar ik kan door het maken van een leuke deal een leukere Supersprint in m'n bezit krijgen...
Eentje die schuin naar buiten loopt ipv recht naar achter... Beetje zo'n idee:




__________________
VW Golf mk1 GTS '83
Ex-rides:
- VW Golf mk4 V5, 180PK, 235NM 2002
- VW Golf mk3 1.8 8v "VW Motorsport" edition 1996

DubFanatics
Reply With Quote
  #54  
Old 17-02-2012, 19:26
Dennys Dennys is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 170
Default

Het moest gewoon gebeuren, de afgelopen week is al niet de meest leuke en makkelijke geweest;
De startmotor naar de klote... En dat vanmiddag toen ik de auto instapte om richting werk te gaan...

Hij is opgepikt,en de komende dagen een Peugeot 107 onder de kont....
Nu maar hopen dat de kosten een beetje mee zullen vallen....
__________________
VW Golf mk1 GTS '83
Ex-rides:
- VW Golf mk4 V5, 180PK, 235NM 2002
- VW Golf mk3 1.8 8v "VW Motorsport" edition 1996

DubFanatics
Reply With Quote
  #55  
Old 18-02-2012, 08:02
de clown's Avatar
de clown de clown is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 666
Default

mooie auto hoor, en wil ook wel van zijn plek, enigste minpuntje vind ik de velgen, vind ze er op een of andere man ier totaal niet bij passen, ben dan wel weer benieuwd hoe je de ATSen gaat opmaken
__________________
*****down to earth*****
Golf 3 GTI sold
Golf 3 1.6 Wrecked
Golf 2 1.6 project car STOLEN!!!
Polo 6n 1.6 still runing project
Reply With Quote
  #56  
Old 22-02-2012, 14:00
Dennys Dennys is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 170
Default

Gisteren de auto weer opgehaald, start weer zoals ie dat hoort te doen

De velgen gaan zodra ik daar de ruimte voor heb de verkoop in, maar eerst zal ik de velgen weg moeten brengen om te herstellen, misschien wat te verbreden, en te spuiten.
Het idee voor de classics is wat breder dan nu (misschien wel 7J rond), wit en de opstaande randjes op het hart en de velgrand zelf gepolijst. Maar hoe het allemaal afloopt zal de tijd leren. Ben de laatste tijd erg druk met van alles en nog wat, en de auto rijdende en netjes houden is vbw de auto nu het belangrijkst.
Maar geloof me, de Borbets ben ik zelf ook eerlijk gezegd liever kwijt dan rijk.....
__________________
VW Golf mk1 GTS '83
Ex-rides:
- VW Golf mk4 V5, 180PK, 235NM 2002
- VW Golf mk3 1.8 8v "VW Motorsport" edition 1996

DubFanatics
Reply With Quote
  #57  
Old 29-02-2012, 21:10
Dennys Dennys is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 170
Default

Ook de accu had het volledig begeven.... Vanochtend met behulp van een maatje de auto weer rijdend kunnen krijgen,en vanmiddag meteen een nieuwe gehaald en die geplaatst.
Ook heb ik meteen de booskijker maar verwijderd,links in de hoek schoot ie af en toe los, dus kon nog wel eens gevaarlijk worden...
Omdat ik toch in de mood kwam, meteen maar es verder gegaan met de koplampen en grille.
De grille heeft weer een vers laagje verf,die nu lekker ligt te drogen.
De koplampen heb ik eerst even goed schoon gemaakt, en daarna voorzien van de gele folie.
Ik moet zeggen dat ik ondanks de putjes in het glas (ze zijn toch al 29jaar,maar je zou het ze echt niet geven!!!) erg blij ben met het resultaat.
Foto's van de koplampen volgen snel!
__________________
VW Golf mk1 GTS '83
Ex-rides:
- VW Golf mk4 V5, 180PK, 235NM 2002
- VW Golf mk3 1.8 8v "VW Motorsport" edition 1996

DubFanatics
Reply With Quote
  #58  
Old 01-03-2012, 08:11
Dennys Dennys is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 170
Default

Plaatjes bij het praatje

Lampen waren wat vies:



Dus schoongemaakt:



Het verschil na 1 koplamp te hebben voorzien van de folie:



En alle 4 de lampen schoon en geel:



__________________
VW Golf mk1 GTS '83
Ex-rides:
- VW Golf mk4 V5, 180PK, 235NM 2002
- VW Golf mk3 1.8 8v "VW Motorsport" edition 1996

DubFanatics
Reply With Quote
  #59  
Old 01-04-2012, 07:48
Dennys Dennys is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 170
Default

En natuurlijk moet mij het weer overkomen.....

Ben ik gezellig met m''n meissie naar de zwarte markt in Beverwijk, rijdt er iemand (uiteraard waar ik niet bij ben)tegen m''n auto aan....

Schade: Kentekenmontageplaat, kentekenplaathouder en kentekenplaat zelf allen verbogen, bumper scheef en lak van de bumper, en op de hoek van de BBS ombouw-kit ook lakschade...

Dit natuurlijk weer vlak voordat ik lekker m''n auto over de ring wou gooien, en weer vlak voor het meetigseizoen... om schijtziek van te worden...

Gelukkig is het een zaak voor verzekering en/of waarborgfonds, en ik hoop zooooo dat het voor eind april weer gefixed is, want ik haat het uit het diepst van m''n hart om er zo mee rond te moeten rijden.....

Foto's zeggen meer dan 1000 woorden:


























__________________
VW Golf mk1 GTS '83
Ex-rides:
- VW Golf mk4 V5, 180PK, 235NM 2002
- VW Golf mk3 1.8 8v "VW Motorsport" edition 1996

DubFanatics
Reply With Quote
  #60  
Old 01-04-2012, 13:16
gratje gratje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 57
Default

Dat is idd. knap balen.
Daar gaan je eurie's weer.
Verder een super strakke golf, hoop ooit ook nog zoiets in bezit te hebben.
__________________
Onder invloed kan alles, zonder invloed niets.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum